globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chci nové enduro
Sezonu ještě dojezdim na staré moto, ale přes zimu bych si chtěl pořídit novou strojovnu (v zimě snad budou levnější). Motorka bude na úvěr. Hotovost nemám a když budu 3 roky šetřit nic si neužiju.

Protože hodně cestuju (a s novou moto bych chtěl ještě víc) a jsem po úrazu páteře, chtěl bych něco pohodlného.

Volba padla na Kawasaki Versys, ale protože mám teď Yamahu, tak bych chtěl být věrný značce. Líbí se mi její zázemí (servis, prodejna..). Proto se kloním spíše k XT660Z aka Tenere Ta motorka mi přijde jako pracant s léty ověřenou konstrukcí.

Požadavky na motor:
- Pohodlná
- Max 1-2 válce
- Enduro (95 procent času jezdím po asfaltu)

Nepotřebuju jezdit 200 km/h. Stačí mi maximálka 150 km/h, abych nebrzdil na dálnici. Požadavek je, abych tam narval za 6 a jel 100 kopec, nekopec..

Finance: Představoval bych si 150 až 180 tisíc.


Naposledy editováno 17.04.2009 00:00:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 20:00 | Nahoru | #61

ýbrc>Mládě.Fidži>SiSpo> KTM je ostrý nářadí. Tuhle motorku bych si teda na bezstarostný cestování nebral. Už jen kombinace nepříliš velké nádrže a spotřeby 8l na silnci mě moc nebere Servisní intervaly 7000 je teda docela taky brzo. Holt kdybych ale jezdil hodně terén, tak už je doma. Ale....

Advík nemá malou nádrž(22 l), jezdí kolem 6ti alespon moje SE950R a servisní interval je 7500 když argumetovat tak prosím přesně

Dobře, lehké srovnání s BMW dle testu motorkari.cz. BMW nádrž 33l, spotřeba kolem ++-5l, KTM 19,5l a spotřeba na silnici mez 7-8l. Interval KTM 7500, BMW 12000(ale nejsem si teď jistej). KTM je fakt super mašina, rád bych jí měl taky jednou doma. Ale na bezstarostný cestování bych si představil jinou motorku. A naopak, nedokázal bych si při cestě někam třeba do Mongoloska jinou motorku než KTM.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 20:02 | Nahoru | #62

malakai>Ja jsem minuly rok stal pred stejnou volbou, jen tu Yamahu jsem vyradil hned, neb se s ni neda cestovat. Pak byla vyborna volba Transalp, je to pomerne levna motorka a podle testu a nazoru lidi, to neni spatne. Ale jelikoz me cekali i nejake delsi trasy, tak ta 5stupnova prevodovka mi moc nesedela. Jeste jsem resil jednu vec, jsem docela vysoky a ta motorka je docela mala, ale to je proste subjektivni pocit
Jak uz tady rikali, pokud chces cestovat tak je dobry V-Strom nebo ten Versys, ale ten je designove takovy podivny a v terenu si s tim ani netuknes...
Nakonec jsem premyslel, premyslel a koupil jsem KTM LC8 Adventure a jsem maximalne spokojeny

Jestli si neťukneš s V-Stromem v terénu, tak to bych mohl tvrdit, že si s R6 neškrtneš na okruhu. Stejná blbost. Kdybys byl na TKC offroad, tak bys viděl, jak tam Pepa se Stromem vyškolil lidí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 20:20 | Nahoru | #63
Mládě.Fidži> Počem vůbec V-Stroma pojmenovali? U mě aspoň vnímám slovo Trans a Alp.
V a Strom >>>V - druh motoru do vééé - jasně a to Strom, v češtině chápu kus prkna od země do nebe, nevíš co tím přesně mysleli?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 20:40 | Nahoru | #64

SiSpo>Mládě.Fidži> Počem vůbec V-Stroma pojmenovali? U mě aspoň vnímám slovo Trans a Alp.
V a Strom >>>V - druh motoru do vééé - jasně a to Strom, v češtině chápu kus prkna od země do nebe, nevíš co tím přesně mysleli?

Došli jsme ke dvou variantám, jedna je opravdu strom /štrom/ energie, sila, ale taky ze staré němčiny tulák, vadrák... což se mně osobně líbí víc. Véčko je jasný...

Motorka byla směřována na německý trh, jako alternativa ke GS a proto i směr úvah soudruhů z žaponska. Paradoxne je V-Strom nejprodávanější v severní americe

(reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 21:01 | Nahoru | #65
Mládě.Fidži> Což dík za osvětu tuláku ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

18.4.2009 v 14:00 | Nahoru | #66

ýbrc>Advík nemá malou nádrž(22 l), jezdí kolem 6ti alespon moje SE950R a servisní interval je 7500 když argumetovat tak prosím přesně


pokud bych chtel "cestovnejsi" enduro (oproti GG EC300R) tak je SuperEnduro jasna volba. mel sem moznost ho otestovat na RaceTool dni v Milovicich, a hodne me prekvapilo, trat byla spise pro lehci endurka (na SE sem tam snad ani nemel 3 ) ale i tak se s tim nadherne poprala, jenom za ten plyn je potreba brat s rozmyslem. ta co jsem mel pujcenou byla myslim nekoho za RaceToolu a byla jemne poladena (Akrapy, predek Beringer, naladeny tlumice + pro me nejvetsi vyhoda nizsi sedlo )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

18.4.2009 v 19:33 | Nahoru | #67


Naposledy editováno 18.04.2009 20:57:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

18.4.2009 v 19:47 | Nahoru | #68
ýbrc> na strankach Sette pisou u Adventure 990 Objem nádrže cca. 19,5 litrů / 4 litry rezerv a u SE 950 Objem nádrže cca. 14,5 litru a stejne tak to pisou na oficialnich strankach KTM. treba to u starsich modelu bylo jinak, nebo se pletou a nebo se pletes ty. Adventuru zatim v garazi nemam tak to nemuzu podvrdit ani vyvratit

1 reakcí na tento příspěvek Chci nové enduro

18.4.2009 v 19:54 | Nahoru | #69
nepsal náhodou 150-180 tis.za novou?

(reakce na) Chci nové enduro

18.4.2009 v 19:57 | Nahoru | #70


Naposledy editováno 18.04.2009 20:57:33

Chci nové enduro

18.4.2009 v 19:59 | Nahoru | #71


Naposledy editováno 18.04.2009 20:57:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

18.4.2009 v 20:01 | Nahoru | #72
Uvalak> SE je mazel i ďábel :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

18.4.2009 v 20:11 | Nahoru | #73
motocvok> psal , ale znáš Kátéemáky, slyší kátéem a už to tu musí zasírat ...

Chci nové enduro

18.4.2009 v 20:27 | Nahoru | #74
mě to přijde na toulačku trošku zbytečně moc snobský,ale jezdí to hezky

Chci nové enduro

18.4.2009 v 20:30 | Nahoru | #75
ale na asfalt je asi lepší to tdm nebo nějakej velkej naháč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

18.4.2009 v 20:34 | Nahoru | #76

ýbrc>Uvalak> SE je mazel i ďábel :)


no to bez diskuze. od kud cerpas to tvoje info? protoze 22l co pises ty a 14,5l co pisou na Sette a ktm.com je docela rozdil. ale tak jako asi vis jesli tam na pumpe nalejes 18l nebo 10l...

Chci nové enduro

18.4.2009 v 20:46 | Nahoru | #77
Já za sebe říkám, že na cestování a ze 125ccm bych si vzal nové XJ600 Yamahu!!!!
Nevím jestli už někdo psal-doporučil tady , já to jen rychle prolítl... Sice má o dva válce navíc , ale na cesty ideál.
Jinak v-strom 65O je dvouvál a né každemu to sedne (vibrace , přeřazování a jak všude píší jizda na dvouválu do V není tak klidná jak na 4válci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

18.4.2009 v 20:55 | Nahoru | #78

Uvalak>ýbrc>Uvalak> SE je mazel i ďábel :)
no to bez diskuze. od kud cerpas to tvoje info? protoze 22l co pises ty a 14,5l co pisou na Sette a ktm.com je docela rozdil. ale tak jako asi vis jesli tam na pumpe nalejes 18l nebo 10l...



Počki o SE950R jsem nepsal, to má 14 litru

(reakce na) Chci nové enduro

18.4.2009 v 20:56 | Nahoru | #79

SiSpo>motocvok> psal , ale znáš Kátéemáky, slyší kátéem a už to tu musí zasírat ...



oki už sem psat nebudu nevěděl jsem že to tak vadí

(reakce na) Chci nové enduro

18.4.2009 v 21:12 | Nahoru | #80

ýbrc>Počki o SE950R jsem nepsal, to má 14 litru


ale ve specifikacich co si posilal melo SE napsano 22

1 reakcí na tento příspěvek Chci nové enduro

18.4.2009 v 21:18 | Nahoru | #81
bylo tam 950 adv a 990 adv

(reakce na) Chci nové enduro

18.4.2009 v 21:45 | Nahoru | #82

ýbrc>bylo tam 950 adv a 990 adv


ok, moje chyba. vidim 950 a mam z toho SuperEnduro

Chci nové enduro

18.4.2009 v 21:52 | Nahoru | #83
ale predpokladam, ze si cerpal z katalog-motocyklu.cz, ale vic bych veril asi oficialnim strankam (a hlavne 2l sem 2l tam koho to zajima ). o SE tam treba pisou " Podařený model vhodný jak pro motokrosovou trať tak pro enduro vložku, pakliže máte určité zkušenosti. Velkoobjemový dvojválec je jako dělaný pro táhlé či otevřené prostory. Výkonný terénní motocykl." coz podarenej model to je, ale na MX trati bych s tim jezdit nechtel.

Chci nové enduro

18.4.2009 v 22:46 | Nahoru | #84
Loni jsem řešil podobnou otázku. I cenový limit do 200 000 Kč. No ve finále zvítězila Tenere. Když jedu delší trasu, tak si přivstanu jedu piánko cca 120 v hodině a dojedu všude. Nepotřebuju lítat dvě stě. (na to jsou jiný stroje, vesměs zabalený do úhleného kelímku). Vibrace - když je někdo zhýčkaný tak si nemá kupovat motorku která má jeden nebo dva válce. Nicméně když si dáš sem tam pauzu tak se i po tisíci kilometrech v klidu vyčůráš. Výkon - k čemu sakra 70koní a víc? Budeš snad za sebou tahat karavan na vrcholky alp? nebudu nic namlouvat, mám stotřicet kilo a na nepevným podkladu to i po de mnou umí pěkně tancovat. a pokud nejsi trubka a dokážeš využívat potenciál motoru v optimálních otáčkách nemusíš v podstatě nikde podřazovat. No a i kdyby k tomu nakrásně došlo, tak tam dáš za čtyři a vyjedeš kam chceš. Bohužel tam budeš díky tomuto asi o deset vteřin později(jaká hrůza). Jediný co mi opravdu chybí je ta šestka, ale s tím se už holt musím smířit. jen jedno si neodpustím. Spusta lidí řeší cestovní rychlost 160 a víc. Proč? Kde? Jo je to fajn svízt se sem tam rychle, to nepopírám, ale uvědomte si že o každý km v hodině jste blíž ke krchovu. Nechci nikomu kázat, jen chci dát vědět svůj názor. Takže přeju šťastnou volbu a ať ti stroj (jakýkoliv) věrně a dobře slouží.

(reakce na) Chci nové enduro

18.4.2009 v 23:55 | Nahoru | #85

poseroutka>Sezonu ještě dojezdim na staré moto, ale přes zimu bych si chtěl pořídit novou strojovnu (v zimě snad budou levnější). Motorka bude na úvěr. Hotovost nemám a když budu 3 roky šetřit nic si neužiju.

Protože hodně cestuju (a s novou moto bych chtěl ještě víc) a jsem po úrazu páteře, chtěl bych něco pohodlného.

Volba padla na Kawasaki Versys, ale protože mám teď Yamahu, tak bych chtěl být věrný značce. Líbí se mi její zázemí (servis, prodejna..). Proto se kloním spíše k XT660Z aka Tenere Ta motorka mi přijde jako pracant s léty ověřenou konstrukcí.

Požadavky na motor:
- Pohodlná
- Max 1-2 válce
- Enduro (95 procent času jezdím po asfaltu)

Nepotřebuju jezdit 200 km/h. Stačí mi maximálka 150 km/h, abych nebrzdil na dálnici. Požadavek je, abych tam narval za 6 a jel 100 kopec, nekopec..

Finance: Představoval bych si 150 až 180 tisíc.



Já jsem taky věrnej Yamaze... Bejt tebou, jdu do Yamahy TDM 900, ta má skoro všechno co chceš, těch 5% polních cest by měla zvládnout taky, ale to je spíš o obutí... Tady máš recenzi a nějaký foto.

Chci nové enduro

19.4.2009 v 08:52 | Nahoru | #86
2sprath: amen. Holt je pak vhodné si sehnat kamarády se stejným strojem, všichni pak pocestujou stejnou rychlostí. Pro mě osobně je max stálá cestovka mezi 120-130, proto mi u té Tenerky fakt ta 6tka chyběla (krom toho že je o 40kg těžší než ta moje 690).
A ty vibrace ? Borci jezdí třeba do mongolska i na starých LC4, takže je to jen o rozmazlenosti.

Chci nové enduro

19.4.2009 v 09:04 | Nahoru | #87
po úrazu páteře vibrace asi nic moc a v posledních čmn je článek o dvou starých bláznech,který jeli do dakaru na fichtlech z roku 60 to je teprve frajeřina,na tom bych dojel k odkolkovi pro rohlíky a měl bych dost,jsme už moc zmlsaný.Hodně se mi líbí ten nápad koupit novou na úvěr,já bych ojetinu taky nekoupil,jde o život,je tu hodně špatně opravených bouraček a jiných špeků,nová je nová a ty zplátky co dáš bance do starý mrchy nacpeš taky a máš jistotu,že nespadla ze stojánku a není do vrtule jako mnoho motorek v bazarech. Ze starý kurvy stejně pannu neuděláš,i kdybys do ní cpal horem dolem

Chci nové enduro

19.4.2009 v 12:13 | Nahoru | #88
díky všem za rady! Po zvážení jsem se rozhodl pro Yamahu TDM 900. Ale pro jistotu zaskočím ještě do Kawi, kdyby se rozhodli dát lepší cenu na Versyse..

Obecně vzato, já staré věci nemám rád. Neříkám že jsem bohatej, ale moje politika je taková, že se na 3 roky upíšu Cetelemu a doma budu mít nový stroj s čistým původem, než ušetřit 50 tisíc na jetém stroji a pak mít doma něco kradeného, z čeho po 1000 km prosakuje olej.

Možná tenhle názor mám z dob Stadiona S11, kterého sem věčně opravoval na cestách Proto radši novou

Chci nové enduro

19.4.2009 v 12:48 | Nahoru | #89
máš pravdu,ojetina je moc veliký riziko

Chci nové enduro

19.4.2009 v 19:31 | Nahoru | #90
... by mě zajímalo, kde jste vzali to, že je Versys malá motorka.. se svejma 190cm na něm nemám jedinej problém
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1


TOPlist