globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???
V mnohých diskuzích na motorkari.cz ale i jinde panuje téměř obecná shoda asi v tomto duchu: Dvouvál táhne odspoda, čtyřvál jen v točkách. Je to ale zkutečně tak? Ale zdaleka ne…

[URL= malého SV s malým banditou ukazuje jinou realitu. Zatímco ztrátu v nejběžnějších otáčkách (4-6,5 tis), ještě horko težko SV dotahuje malým hrbem kolem 7 tis., přes 8,5 tis. již nelze od 2v příliš čekat, 4v zde ukazuje to nejlepší. Sečteno a podtrženo v nízkých a středních otáčkách je souboj řekněme šul-nul, ve vyšších je vítěz zcela přesvědčivý. A samozřejmě se to projeví i za jízdy, trochu těžkotonážní bandit neprohrává s lehkonohým SV ani jednu disciplínu - zrychlení, pružnost, maximálka.
Snad jen ještě stojí za zmínku porovnání charakteristiky SV (véčko 90st. se společným ojničním čepem) a ER6 (řada, ojnice přesazena o 180st.), které se sobě podobají jako vejce vejci. Pro někoho možná nepříjemné překvapení…

Závěrem snad jen řečnická otázka, kde by asi byla ducati ve WSBK kdyby se do jejího dvouválu, oproti konkurenčním 4v, nevešlo skoro jedno malé pivo navíc…


Naposledy editováno 09.06.2009 22:37:58

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 23:28 | Nahoru | #31
Dolík....>

no nevím, mě přijde že srovnávám jen motory

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

17.4.2009 v 00:31 | Nahoru | #32
hm grafy...rozhodně jsem tedy měl absolutně jiný dojem z dvouválcového motoru proti 4-válcovému, když jsem na tom jezdil, ať od drsného brždění motorem nebo silným zátahem po otočení plynu případně cukání v nízkých otáčkách, proti jemnému, pomalu se sbírajícímu 4 válci...

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

21.4.2009 v 15:25 | Nahoru | #33
Krásné krásné. A zase jsem si potvrdil fakt, že volba Hornetu byla dobrá. A že v kategorii šestkových naháčů je Hornet a Fazer o dost dál než konkurence . jo jo - díky Váňo za tyto grafy - není tam nic o koulích a stylu takže se to dá posoudit bez emocí atd. Ač k tomu některé příspěvky směřují

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

21.4.2009 v 15:39 | Nahoru | #34

Dolík....>0ndras>Pri srovnani RSV vs GSXR 1000 K1 plati:
Dvouvál táhne odspoda, čtyřvál jen v točkách.

kdes četl takovou kravinu. na rsv sem sice nejel, ale nevěřím, že jede 50kmh na 6ku("odspoda") . rád bych to někdy testl, ale nevěřím, že 50 - 200 bude rsv rychlejší, než K1. jak se nevsázím, tak bych to skoro aj udělal.



Hee, já radši néé. Se sériovým převodem je na šestku při 50km/h cca 1700 otáček, což je u RSV víceméně volnoběh. Jako ono by se to rozjelo, o tom žádná, ale asi by opadaly zrcátka, vylítaly šály, žárovky z patic a plomby ze zubů...

Jak již tu padlo, dvouvál má dost agresivní nástup danej velkým objemem spalovacího prostoru a taky zpravidla větším zdvihem (= větší "rameno páky"). Jo, asi to bude dost o pocitu. Ale stejně bych už neměnil

1 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

21.4.2009 v 15:52 | Nahoru | #35
Lidičky, příspěvky jsem nečetl, ale můj názor je takový že přeci 4 válec musí táhnout v mnohem nižších otáčkách než dvouvál... přeci u 4válce na jedno otočení klikovkou 2 výbuchy, zatímco u 2válce na jedno otočení připadá jeden výbuch a zbytek je pouze setrvačnost.

Vždyt i v autech - 12 válec má na každou otáčku 6 výbuchů, to znamená že před úplným zastavením by se dokázal točit 6x pomaleji než dvouvál(jestli mi rozumíte) = nejnižší možné otáčky. tím pádem bych řekl že musí táhnout zaručeně odspodu!!!
(je to jen moje úvaha a teorie)

Naposledy editováno 21.04.2009 15:57:29

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

21.4.2009 v 20:42 | Nahoru | #36
Peci> Tvoje uvaha je absolutne chybna ale v jedne veci mas pravdu. Ctyrvalec muzes provozovat v nizsich otackach nez dvouvalec. Ale jakmile se na dvouvalci dostanes do pouzitelnych otacek tak zataha tak jak ctyrvalce neumej. Alespon ne ty co sou ladeny na vykon.
To ze ctyrvalec bouchne na otoceni dvakrat je sice pravda ale ma to hacek v tom ze u dvouvalce je kazdy vybuch mnohem vetsi a pusobi na vetsi plochu pistu a ma taky vetsi zdvih a tim padem lepsi paku a z toho vypliva ze ctyrvalec nema vetsi kroutici moment jen kvuli vetsimu poctu vybuchu. Vetsinou je kroutici moment u stejnych objemu hodne podobny. Napriklad u litru 100 - 115 Nm a u sestek 58 - 68Nm. Je pravda ze sportovni ctyrhrnky maji maximalni tocivy moment vetsinou vyssi nez dvouvalce jenomze to je maximalni tocivy moment a ne okamzity momnt. Totiz kroutici moment neni v celem rozsahu otacek stejny. Kdyz se podivas na grafy na zacatku tyhle diskuse tak tam krasne uvidis krivky. Napriklad hornet a SVcko maji celkem podobny maximalni kroutici moment (sem linej se koukat tak hadam) ale kdyz kouknes do grafu tak uvidis ze SVcko dosahuje dejme tomu 50 Nm o nejake 2000 otacek driv nez hornet ale zase take driv umre. S tim je take spojeny vykon te motorky. SVcko ma mensi vykon protoze jeho kroutici moment klesa dejme tomu od 7000 otacek ale hornetu az od 10000 otacek a protoze vykon je prace za cas (kroutici moment krat otacky lomeno nejaka konstanta) tak ma Hornet o 25 koni vic. Chapes?

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

21.4.2009 v 20:50 | Nahoru | #37
Pylot: Sign :)

Proste kazda ta koncepce ma neco, a kazdy si musi najit co mu vyhovuje ...
Jen ten graf SV/Bandit ukazuje, ze i 4V jde naladit na zaber odspodu, takze ma podobny prubeh jako 2V, akorat postrada dvouvalcovej projev ....

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

22.4.2009 v 17:54 | Nahoru | #38

Hofner>Přijde mi, že většina dnešních motorů, ať už 2v nebo 4v jsou vyhoněný jebky do výkonu. Určiět existujou i stoje, co táhnou skoro od volnoběhu, ale to se týká většich mastodontů s větším objemem. Nevím o tom, že by se třřeba v půllitrech, nebo v 600stovkách dělala motorka, jejíž motor si nechá líbit kolem 2000 otáček bez výraznějších protestů. dneska se prostě motory laděj hlavně do výkonu, spodek žádnej. Ale možná mám jenom zkreslený představy díky tmu, že sem zatím skoro na ničem nejel. Ale mám teď nově kawasaki er-5 a na to, že je to dvouvál bych teda čekal, že si to nechá líbit míň, jak 3000 otáček. Holt asi daň za to, že se to nechá vytočit do 10500. Bohužel je to debilní trend, a kdo chce krouťák a nechce vysavač, a navíc jde po určitém vzhledu a nedej bože mít ještě představu o kubatuře, tak na výběr je velký kulový. Je dost nepříjemný pořád dolaďovat rychlost přes spojku, aby se nepodtáčel motor. Er-5tka při 3000 na jedničku jede kolem 20 km/h, a to je na popojíždění v kolonách sakra vysoká rychlost. Se obávcám, že tenhle trend se jen tak nezmění. Jde s spíš po vkonu, než po solidním zátahu odspodu


Tak si kup MT-01

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

22.4.2009 v 17:55 | Nahoru | #39
Váňa> Hele, bylo by prima, kdybys u té fotky časáku alespoň uvedl zdroj - tedy který časák a které číslo, když už takto "bezostyšně kradeš"

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

22.4.2009 v 20:10 | Nahoru | #40
Zmiňujete Hornet a Fazer ?
Na tom grafu nejsou ne?
No to je jedno, fakt je ten, že se mě na Banditu jezdí parádně

Naposledy editováno 22.04.2009 20:17:43

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

22.4.2009 v 21:53 | Nahoru | #41

Blackbirdos>Ozzy_> Já bych teda víc věřil vybavení v DK, než té motocom brzdě domácí výroby. Je pravda, že je za zlomek ceny Dyno brzdy, ale ty výsledky tomu obecně odpovídají.



Hele, ne vzdy znamena drazzsi = lepsi. Musis brat v potaz ze se merili 2 ruzny motorky. Ne jeden stejny kus na stejne brzde. Principielne ty brzdy pracuji naprosto totozne, a jedina chyba mereni muze byt v obsluze. Merili jsme nekolik stejnych modelu aut a casto se stava ze prubeh motoru neni naprosto identicky, nekdy jsou i dost velke rozdily v prubehu... Motocom stavi clovek s opravdu dlouholetou zkusenosti, nejen se stavenim brzd ale i zavodnich motocyklu a myslim si ze ten vyrobek funguje 100 procentne.

Naposledy editováno 22.04.2009 21:55:58

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

23.4.2009 v 00:09 | Nahoru | #42
Váňa> papírový hodnoty jsou jedna věc, ale chování motoru věc jiná

ale řekni mi proč maj krosky jednoválce? to je přece koncepce úplně na 3,14ču

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

23.4.2009 v 07:03 | Nahoru | #43

toranaga>Váňa> papírový hodnoty jsou jedna věc, ale chování motoru věc jiná

ale řekni mi proč maj krosky jednoválce? to je přece koncepce úplně na 3,14ču



Predevsim kvuli hmotnosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

23.4.2009 v 07:19 | Nahoru | #44

0ndras>Pri srovnani RSV vs GSXR 1000 K1 plati:
Dvouvál táhne odspoda, čtyřvál jen v točkách.

I kdyz je gsxr zprevodovane na silu, tak to dole proste za ruce tak netaha.

Dulezity je hlavne prubeh kroutaku. Kone RSV nema



no jezdil sem na RSV 03 a gsxr1000 k2 a odspoda do cca jeli stejne, skoro bych rekl ze ta gsxr malinko lip... a od 8tis byla gsxr o tridu jinde....

to same srovnani s mym TL, dole plus minus podobne...
(navic RSV ma prevod vic do sily, je to patrne na tom jak dlouhe ma kvalty, na 2ku pojede gsxr minimalne o 30-40 vic nez RSV, dat tam stejnej prevod tak ti gsxr utrhne ruce...)

takze nesouhlasim...

Naposledy editováno 23.04.2009 07:20:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

23.4.2009 v 07:19 | Nahoru | #45

toranaga>Váňa>

- papírový hodnoty jsou jedna věc, ale chování motoru věc jiná

- ale řekni mi proč maj krosky jednoválce? to je přece koncepce úplně na 3,14ču



- nevím, myslím že průběhy jsou o chování motoru velmi vypovídající...

- toť otázka, proč by byla?

Naposledy editováno 23.04.2009 07:23:06

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

23.4.2009 v 07:24 | Nahoru | #46

Váňa>toranaga>Váňa>

- papírový hodnoty jsou jedna věc, ale chování motoru věc jiná

- ale řekni mi proč maj krosky jednoválce? to je přece koncepce úplně na 3,14ču

- nevím, myslím že průběhy jsou o chování motoru velmi vypovídající...

- toť otázka, proč by byla?



ty grafy rozhodne nereknou vsechno... ta krivka vykonu je tou brzdou vyhlazena - rozhodne je neco jineho kdyz ti za jednu otacku zapali jeden valec, nebo dva... stejne tak se bude chovat trosku jinak motor s ruzne presazenejma cepama na klice, ikdyz na grafu muze ukazat stejne...

trakce zadniho kola a dalsi veci jsou u tech motoru rozdilne, ikdyz na grafu muzou ukazat stejne a mit stejne dynamicke hodnoty... ono se zkus projet na tom banditovy a na SV a neverim ze reknes ze ty motory se chovaji "stejne"

to ze 4valec stejneho objemu ma stejnej nebo vetsi kroutak nez dvouvalec je jasny, ale neda se rict ze by jizda na V2 nebyla odlisna...

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

23.4.2009 v 07:36 | Nahoru | #47

assassin>

ty grafy rozhodne nereknou vsechno... ta krivka vykonu je tou brzdou vyhlazena - rozhodne je neco jineho kdyz ti za jednu otacku zapali jeden valec, nebo dva... stejne tak se bude chovat trosku jinak motor s ruzne presazenejma cepama na klice, ikdyz na grafu muze ukazat stejne...

trakce zadniho kola a dalsi veci jsou u tech motoru rozdilne, ikdyz na grafu muzou ukazat stejne a mit stejne dynamicke hodnoty... ono se zkus projet na tom banditovy a na SV a neverim ze reknes ze ty motory se chovaji "stejne"

to ze 4valec stejneho objemu ma stejnej nebo vetsi kroutak nez dvouvalec je jasny, ale neda se rict ze by jizda na V2 nebyla odlisna...



Nelze nesouhlasit, velmi dobře napsáno

Naposledy editováno 23.04.2009 07:37:53

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

23.4.2009 v 07:58 | Nahoru | #48

assassin>

trakce zadniho kola a dalsi veci jsou u tech motoru rozdilne, ikdyz na grafu muzou ukazat stejne a mit stejne dynamicke hodnoty... ono se zkus projet na tom banditovy a na SV a neverim ze reknes ze ty motory se chovaji "stejne"


No já to "štěstí" měl.
Mám defacto B650K8 a svezl jsem se na SV650K8 (uznávám, jen asi 3km, ale první reakce se nezapře) formou přesednutí z kusu na kus na silnici.
Do té doby jsem slyšel jen báje o tom, jak 2V brutálně tahají...
No mě překvapilo to, že mi ten motor přišel defacto nudný - tak nějak "konstantní" tah bez zajímavého zvukového projevu. Zde uvedený graf tomu moc nenapovídá, ale taková byla moje okamžitá reakce - stejně jako to, že to hnusně vibruje
A po přesednutí zpátky na B650 mi dole určitě žádný zátah nechyběl.

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

24.4.2009 v 20:59 | Nahoru | #49
zavisi aj od spredovodovania, cim dlhsie prevody, tym nizsie Nm na kolese...

1 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

25.4.2009 v 08:06 | Nahoru | #50
Dynamometry se musi brat s rezervou a mereni ovlivnuje moc veci. Zkuste dat novou retezovku a da to vic vykonu nez KN filtr Pneumatiky, atmosfericky tlak vzduchu, teplota vseho a hlavne ten pan co pak prepocita ztraty prevodu.

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

25.4.2009 v 08:21 | Nahoru | #51

lobo6>Dynamometry se musi brat s rezervou a mereni ovlivnuje moc veci. Zkuste dat novou retezovku a da to vic vykonu nez KN filtr Pneumatiky, atmosfericky tlak vzduchu, teplota vseho a hlavne ten pan co pak prepocita ztraty prevodu.



Tady se ale nebavime o tom, jestli to ma 39k nebo 41k, tady se bavime o porovnani 4 masin na te same brzde pri stejnych podminkach. To bych rekl ze je vypovidajici slusne ...

1 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

25.4.2009 v 11:53 | Nahoru | #52
Už by tu hodně starou-překonanou pravdu,že V2 jedou dole líp-chtělo pohřbít! Tohle už přece dávno neplatí..moderní V4 jedou dole minimálně stejně..ne-li líp než V2 a vršek mají samozřejmě o třídu lepší.Pokud chtějí dvousrandy konkurovat tak musejí zvyšovat objemy..viz 1198.

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

26.4.2009 v 20:57 | Nahoru | #53
DaliboRR> Záleží na tom, je to motor vyladěnej- jeslti spíš do výkonu, nebo na "rozumnej" průběh krouťáku. Některý 4 válce fakt táhnou líp odspoda jak 2 válce, ale tohle by nejlíp posoudil někdo, kdo projel hromadu motorek. KAždopádně solidní zátah odspodu maj paralelní dvouválce, ale těch je jak šafránu a vysokej výkon se od nich čekat nedá. Záleží na to, , co člověk od motorky chce- mně na mojí ER-5tce sere, že si to nenechá líbit míň jak 3000, od dvouválce bych teda čekal víc. Ale zase se to nechá točit do 10500, takže asi tak. Je jasný, že z dvouválce se takovej výkon nevytříská, jelikož tam rotují daleko větší hmotnosti, než ve 4 válcích. Rozumnej komrpomis je tříválec :)

2 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

13.9.2015 v 03:38 | Nahoru | #54
Jenom jestli ten hlavní fígl není v tom, že 4 vál má více vyrušené síly které v motoru působí, tudíž menší vibrace, tudíš si můžou dovolit dát takovému motoru větší otáčky, tudíš má tento motor pak větší výkon. 2 válec můžou zase nastavit tak, aby měl níž krouťák na úkor krouťáku ve vysokých otáčkách - a proč taky ne, když stejně nemůže nechat tolik točit (aniž by šel podstatně dřív do kytek). Jinými slovy, kdoví, jestli 4 válec nejde nastavit tak, aby podával stejnou křivku jako běžný 2 vál.

Příklady:
-TA 650 a Deauville 650 - dva stejné motory, ale TA má menší výkon nicméně jde líp odspodu
- jednoválcové krosky které mají výkon 50kw a víc (a jdou taky rychleji do kytek)

Nejmíň vyrušené síly na klikovce adalších součástech mají jednoválce, s rostoucím počtem válců jsou vyrušeny víc, až nakonec 6ti válce mají ty síly vyrušené zcela. Někde o tom byla na netu hozená odborná literatura, těch působících sil je několik a liší se dokonce i dle řaďáku a Vécčka (a boxeru), ale už nemám odkaz.

Závěrem: 4 válec má potenciál nechat se víc točit aniž by to mělo negativní vliv na životnost komfort při jízdě >>
1) Výhoda u sportovních motocyklů - protože větší výkon.
2) Lepší prodejnost - protože větší výkon.

Ještě malá vsuvka: dvouválec o stejném objemu jako čtyřválec má znatelně menší povrch válců (matematika) a logicky: 2V s chlazením asi problém mít nebude, ale řadový dvouvál už asi trochu jo - viz ER6 jak si lidi stěžujou furt na přehřívání

Naposledy editováno 13.09.2015 03:39:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

13.9.2015 v 06:38 | Nahoru | #55
JurassMo> zavodni 1v 250cc a 4v 1000cc toci skoro stejne, v tom ten figl neni. Kdyz postavis 2v a 4v pri stejnem celkovem objemu a stejnem pomeru zdvihu a vrtani, tak 4v bude mit:

- vetsi celkovou plochu pistu, takze tam muzes dostat vic paliva
- nizsi zdvih, z toho plynou vyssi otacky

Oboje se projevi ve vetsim vykonu. Optimalni pocet valcu je danej i celkovym objemem, 4v 125cc uz asi smysl mit nebude ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

13.9.2015 v 07:36 | Nahoru | #56
Stev> jenže jak dlouho ten závodní jednovál vydrží. Nikdo nehcce motorku na běžné ježdění na které za chvíli odejde motor. Takže krouťák položený níže na dvouválcích jen kvůli zajištění životnosti motoru, který se nemůže tak vytáčet, stále není vyloučen

Naposledy editováno 13.09.2015 07:37:30

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

13.9.2015 v 08:33 | Nahoru | #57
JurassMo> ze muzes 4v nastavit na silnejsi chod dole jsem nijak nerozporoval, jen jsem poupravil tvoji teorii proc ma vic valcu vic vykonu, a taky ze je treba vzit v uvahu celkovy objem.

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.9.2015 v 14:31 | Nahoru | #58

JurassMo píše: Nejmíň vyrušené síly na klikovce adalších součástech mají jednoválce, s rostoucím počtem válců jsou vyrušeny víc, až nakonec 6ti válce mají ty síly vyrušené zcela.

Nie som expert, tak sa ospravedlňujem, že občas použijem "laické" slová miesto tých správnych, ale dúfam, že to bude aj tak zrozumiteľné.

K tomuto asi toľko, že u každého motoru tie piesty pôsobia na hriadeľ; i keď celkové pôsobenie sa môže vyrušiť ako u R6 alebo boxer motorov, stále tam budú pôsobiť nejaké deformačné sily, keď piesty brzdia/zrýchľujú pri prechode zo stredovej polohy do úvratí a nazad. A tie sily závisia od hmotnosti piestu (na ktorú vplýva vŕtanie), ale hlavne zrýchlenia, ktoré závisí od zvihu piestov. Preto aj majú vysokootáčkové motory nižší zdvih než nízkootáčkové s rovnakým objemom.

A samozrejme, 1/2-válec s rovnakým objemom bude mať pravdepodobne väčšie vŕtanie i zdvih než 4-válec, takže maximálne otáčky budú tiež nižšie.

PS: Sorry, ako som písal, nie som na danú tému expert, ale logiku mi to dáva. ;)

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

18.9.2015 v 18:29 | Nahoru | #59
dvouvál nejede nikdy, čtyrvál alespoň v točkách

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

18.9.2015 v 20:22 | Nahoru | #60
Tady se pořád mluví 2vál , 4vál, ale podle grafů a mých zkušeností je na tom z krouťákem a průběhem nejlepší 3 vál. Koukněte na grafy Triumphu nebo mnou vyzkoušené Yamahy MT 09.




Od 2000 ot. je tam skoro maximální krouťák až do 10 000.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 2 Dnes v 14:32 rg250
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 11 Dnes v 13:33 1705ol
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 12 Dnes v 11:02 mRKEF
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S bandit.kenny 6 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny


TOPlist