globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???
V mnohých diskuzích na motorkari.cz ale i jinde panuje téměř obecná shoda asi v tomto duchu: Dvouvál táhne odspoda, čtyřvál jen v točkách. Je to ale zkutečně tak? Ale zdaleka ne…

[URL= malého SV s malým banditou ukazuje jinou realitu. Zatímco ztrátu v nejběžnějších otáčkách (4-6,5 tis), ještě horko težko SV dotahuje malým hrbem kolem 7 tis., přes 8,5 tis. již nelze od 2v příliš čekat, 4v zde ukazuje to nejlepší. Sečteno a podtrženo v nízkých a středních otáčkách je souboj řekněme šul-nul, ve vyšších je vítěz zcela přesvědčivý. A samozřejmě se to projeví i za jízdy, trochu těžkotonážní bandit neprohrává s lehkonohým SV ani jednu disciplínu - zrychlení, pružnost, maximálka.
Snad jen ještě stojí za zmínku porovnání charakteristiky SV (véčko 90st. se společným ojničním čepem) a ER6 (řada, ojnice přesazena o 180st.), které se sobě podobají jako vejce vejci. Pro někoho možná nepříjemné překvapení…

Závěrem snad jen řečnická otázka, kde by asi byla ducati ve WSBK kdyby se do jejího dvouválu, oproti konkurenčním 4v, nevešlo skoro jedno malé pivo navíc…

Naposledy editováno 09.06.2009 22:37:58
Předchozí
1 2 3
Následující

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

15.4.2009 v 21:43 | Nahoru | #1
ne ne, nechce se mě tomu věřit. ale asi je to jak :\ každopádně bych čekal právě ten očekávající hrb někdě mezi 4-6t/ot.

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

15.4.2009 v 21:47 | Nahoru | #2
Na tuhle zajimavost sem taky narazil pri prohlizeni grafu a muj nazor je asi takovej: Ten povestnej zatah odspoda neni ani tak vetsim momentem jako spis surovosti se kterou ji ten dvouvalec serviruje. Nevim jak bych to spravne popsal ale uz na dvackach kdyz sem se projel na dvouvalcovym varaderu tak to proti moji jednovalcovy MZte byla lina a nevyrazna potvora byt zrychlovala celkem slusne. Za sestky sem mel moznost projet se na hornetoj 02 a kdyz sem ve 4000 vzal za heft tak se nedely ani zdaleka takovy veci jako kdyz vezmu ve 4000 za heft u SVcka. Dvouvalec reaguje prudcejc a agresivnejc kdezto ten ctyrvalec je takovej plynulej a hladkej. Nerikam ze je pomalejsi ale pocitove proste neni tak divokej a vybusnej. Tot muj nazor a moje zkusenost.

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

15.4.2009 v 21:51 | Nahoru | #3
asi jak píše pylot, dvouvál lépe reaguje po plynu, udělá hned to, co chci.. graf určitě nekecá, ale prostě ten pocit z jízdy je úplně jiný

1 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

15.4.2009 v 21:53 | Nahoru | #4
SV 650 03 -
Hornet 98 - 05
Bandit 00 - 04

Zas kdyz mrknes na tyhle hodnoty od DKcka (verim mu teda vic nez Supermotu atd.) tak tam se na SVcko dotahuje hornet nekde na 6000 a bandit az nekde na 7000 jestli vubec. Je pravda ze od ty doby ma bandit novej motor ale na ten sem graf jeste nenasel.

Naposledy editováno 15.04.2009 21:56:15

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

15.4.2009 v 21:58 | Nahoru | #5
je to fakt o tom pocitu. a je pravda že je to v té surovosti asi. 4V je prostě hladší...

2 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

15.4.2009 v 22:24 | Nahoru | #6
Pri srovnani RSV vs GSXR 1000 K1 plati:
Dvouvál táhne odspoda, čtyřvál jen v točkách.

I kdyz je gsxr zprevodovane na silu, tak to dole proste za ruce tak netaha.

Dulezity je hlavne prubeh kroutaku. Kone RSV nema

1 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

15.4.2009 v 22:28 | Nahoru | #7
Vana - dobra uvaha, akorat ma par chyb

napriklad u ty Dukny ve WSBK ... je videt, ze nevic co, kdy jak a proc ?
PS: Sezonu pred prechodem z 999 na vetsi objem Baylis vyhral tusim 5 zavodu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

15.4.2009 v 23:09 | Nahoru | #8

0ndras>Vana - dobra uvaha, akorat ma par chyb

napriklad u ty Dukny ve WSBK ... je videt, ze nevic co, kdy jak a proc ?
PS: Sezonu pred prechodem z 999 na vetsi objem Baylis vyhral tusim 5 zavodu



Ty dukny, vůbec tomu nerozumím jen mi tak jako přijde, že kdyby dvanácky byly třeba jedenácky nebo litry tak už by tu malinkou převahu neměly, ale samozřejmě jistě to nevím jen se tak jako domnívám...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

15.4.2009 v 23:19 | Nahoru | #9
Váňa> Aby 999 byla konkurenceschopna, musela mit tak prekonovanej motor, ze ho museli menit asi 4x casteji nez teamy s ctyrvalama. Proto ma dnesni dukna porad nejakych 195hp jako 999 ale motor vic vydrzi ( kroutak je sice o trochu vetsi, zese vic nici gumu, hmotnost je jina atd... ). Proste duvodem byly finance a ne nekonkurenceschopnost.
Sezenou skvelyho pilota a s trochou stesti maj titul v kapse.

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

15.4.2009 v 23:45 | Nahoru | #10
0ndras>
jasný, ale pořád mi těch 200 kubíků přijde jako výhoda, která se počítá...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

15.4.2009 v 23:54 | Nahoru | #11

pylot>SV 650 03 -
Hornet 98 - 05
Bandit 00 - 04

Zas kdyz mrknes na tyhle hodnoty od DKcka (verim mu teda vic nez Supermotu atd.) tak tam se na SVcko dotahuje hornet nekde na 6000 a bandit az nekde na 7000 jestli vubec. Je pravda ze od ty doby ma bandit novej motor ale na ten sem graf jeste nenasel.



Zas ty grafy z DKcka jsou nejaky hrozne vyhlazeny :/

Koukni na FZ6 u nich a na to co jsem nameril v Jokaru

ty krivky jsou si podobny jen hodne vzdalene. Kopce i propady, tolik typicky pro tenhle R6kovej motor (videl jsem tech grafu vic, treba i tady)
tam vlastne vubec nejsou

Pravda je, ze cim tocivejsi motory, tim pozdeji dohani SV v kroutaku. Rekneme ze SV ma cca 50Nm v nejakejch 3 tisicih, hornety az v nejakych 6ti, moje FZ6ka az kolem 7mi, a R6ka vyhnana jeste vic az nekde kolem 8-9 tisic.To je ale vsechno o naladeni, novej bandaska, kterej je stejnej obsah jako SV, naladenej aby bral odspodu s obetovanou spickou se proste klidne dvouvalu vyrovna.

Jsem zvedavej na grafy novy XJ6, ma stejnej motor jako FZ6ky, ale prave vackama atd. Ma bejt naladenej na to jit odspodu ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 06:57 | Nahoru | #12

0ndras>Váňa> Aby 999 byla konkurenceschopna, musela mit tak prekonovanej motor, ze ho museli menit asi 4x casteji nez teamy s ctyrvalama. Proto ma dnesni dukna porad nejakych 195hp jako 999 ale motor vic vydrzi ( kroutak je sice o trochu vetsi, zese vic nici gumu, hmotnost je jina atd... ). Proste duvodem byly finance a ne nekonkurenceschopnost.
Sezenou skvelyho pilota a s trochou stesti maj titul v kapse.



S tímhle je třeba souhlasit. Ducati už v roce 2006 říkala, že pokud jim nedovolí větší objem, tak ve WSBK končí, protože náklady na tu motorku nemají daleko od nákladů na motorku do MotoGP. To co na tom předvedl Bayliss v roce 2007 je dost neuvěřitelné, ta motorka už na to neměla a on furt jel na špici.

Srovnání 999F07 @ 1098F08 bylo někde v ČMN. Na motoru jsou prý podobné výkonové parametry, ale 999 jim točila na konci vývoje neuvěřitelných 13800 otáček skoro jako čtyřválce, kdežto 1098 snesitelných 11500 a velká část motoru je sériová (= levná a dostupná pro soukromníky).

Ostatně podívejte se, jak dopadl Jirka Trčka, jeden z největších odborníku na Ducati tady u nás, který na loňskou sezonu vykrvácel a zakoupil 999F06 po Xausovi od Stelirgardy. Kolik závodů na tom dojel a co zajel? A to se ještě před čtyřma rokama kvalifikoval do WSBK v Brně, tehdy na privátní 999RS!!!

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 08:22 | Nahoru | #13
Váňa> Nevadí, ja jsem ale spokojen

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 08:24 | Nahoru | #14
kdyby ty mašiny tahaly odspoda jako nahoře, tak se při rozjezdu 90% lidí rozseká

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 08:33 | Nahoru | #15
Ozzy_> Já bych teda víc věřil vybavení v DK, než té motocom brzdě domácí výroby. Je pravda, že je za zlomek ceny Dyno brzdy, ale ty výsledky tomu obecně odpovídají.

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 08:45 | Nahoru | #16
Plejba jr.: Taky jestli se nepletu, mají ve WSBK dvanáctikila restrikce co se průměru difuzorů týče. S tím, že si už vloni federace vymínila možnost restrikce během sezóny upravit, pokud by twiny příliš dominovaly.

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 08:55 | Nahoru | #17

Blackbirdos>Ozzy_> Já bych teda víc věřil vybavení v DK, než té motocom brzdě domácí výroby. Je pravda, že je za zlomek ceny Dyno brzdy, ale ty výsledky tomu obecně odpovídají.



Hele nevim. Jen ze ten propad v sesti a kopanec v osmi kterej vykreslila ta brzda v Jokaru pri jizde citim. Ale treba si to jen namlouvam, nevim. Proste mi ten rozdil v grafech prisel zvlastni. (V tom jokaru jsme merili dve masiny a grafy si sedli jak prdel na hrnec ...)

Nevim, nejsem zadny odbornik na mereni prubehu ...

1 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 09:08 | Nahoru | #18
On ten dvouvál vážně táhne líp odspoda, ale ne při srovnatelnym objemu. Z dvouválce se vždycky vydloube míň koní než ze 4V, o jednoválci nemluvě. Takže když se naladí čtyřvál 650, co má potenciál minimálně na 100 koní na motoru, na vyrovnanej průběh s tím že se obětuje špička, je silnější všude. Kdyby to bylo sportovní šestikilo, tak SV pojede dole líp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 09:11 | Nahoru | #19

Stev>On ten dvouvál vážně táhne líp odspoda, ale ne při srovnatelnym objemu. Z dvouválce se vždycky vydloube míň koní než ze 4V, o jednoválci nemluvě. Takže když se naladí čtyřvál 650, co má potenciál minimálně na 100 koní na motoru, na vyrovnanej průběh s tím že se obětuje špička, je silnější všude. Kdyby to bylo sportovní šestikilo, tak SV pojede dole líp.



Anoprosim, neco podobneho jsem se snazil napsat ale takhle hezdky se mi to napsat nepodarilo. Sign.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 09:23 | Nahoru | #20
Ozzy_> tak z toho co jsem napsal vychází že čtyřvál je všude lepší, ale taky to není úplně pravda. Přeci jen míň válců má jaksi prudší záběr, je to vidět i ve strmější křivce v určitejch otáčkách nahoře v grafu. A ty návaly výkonu v užším spektru otáček někoho baví, někoho ne. A třeba u motardů je to žádoucí

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 09:25 | Nahoru | #21

Stev>Ozzy_> tak z toho co jsem napsal vychází že čtyřvál je všude lepší, ale taky to není úplně pravda. Přeci jen míň válců má jaksi prudší záběr, je to vidět i ve strmější křivce v určitejch otáčkách nahoře v grafu. A ty návaly výkonu v užším spektru otáček někoho baví, někoho ne. A třeba u motardů je to žádoucí



Nebo v terenu, kde je ti 150 koni k nicemu, taky souhlasim.

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 09:37 | Nahoru | #22
Váňa - tak jak to tedy je? co je úplně nejvíc nejlepší?

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 12:59 | Nahoru | #23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 16:59 | Nahoru | #24

Ozzy_>pylot>
Zas ty grafy z DKcka jsou nejaky hrozne vyhlazeny :/

Koukni na FZ6 u nich a na to co jsem nameril v Jokaru

ty krivky jsou si podobny jen hodne vzdalene. Kopce i propady, tolik typicky pro tenhle R6kovej motor (videl jsem tech grafu vic, treba i tady)
tam vlastne vubec nejsou

Pravda je, ze cim tocivejsi motory, tim pozdeji dohani SV v kroutaku. Rekneme ze SV ma cca 50Nm v nejakejch 3 tisicih, hornety az v nejakych 6ti, moje FZ6ka az kolem 7mi, a R6ka vyhnana jeste vic az nekde kolem 8-9 tisic.To je ale vsechno o naladeni, novej bandaska, kterej je stejnej obsah jako SV, naladenej aby bral odspodu s obetovanou spickou se proste klidne dvouvalu vyrovna.

Jsem zvedavej na grafy novy XJ6, ma stejnej motor jako FZ6ky, ale prave vackama atd. Ma bejt naladenej na to jit odspodu ...


Je pravda ze ty grafy co si poslal ty sou si mnohem podobnejsi nez ten z DKcka ale mozna to bude taky meritkem. Vem si ze osu x mate na tech grafech skoro stejne dlouhou ale osu y mate skoro trikrat delsi... Kdyz porovnas hodnoty v ruznejch otackach tak sou na tom vsechny grafy hodne podobne.
Ja nevim jakou tam mate brzdu vy ale ja byl ted nedavno s mym SV na brzde a kdyz mi rekli ze namerili 48 koni na zadnim kole a ze maj vzadu jedno upraveny SVcko (filtr a dynojet) a ze ma jenom o tri kone vic takze je to normalni tak sem si to nenechal ani posilat. Dyt to by znamenalo jenom nejakejch 55 koni na motoru a kdyby tam bylo 55 koni tak by to asi nejelo 210. Proste ne kazdy brzde sem schopnej verit ale DynoJet brzde docela verim uz jenom proto ze to je vazne profi brzda a ma jmeno po celym svete.
To ze novej bandour pojede odspoda moc hezky to souhlasim ale zase je o mrte tezsi a neserviruje to s tak dramatickou zvukovou kulisou a uz vubec ne v tom "nekompromisnim dvouvalcovym podani" pro ktery mam SVcko tak rad takze to pocitove stejne pojede min i kdyz stopky treba budou rikat neco jinyho. A uz sme u toho co sem psal vejs ze jde asi spis o ten projev nez o hodnoty...

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 18:00 | Nahoru | #25
Po hodnotách z tabulky pružného zrychlení nezbývá než souhlasit s nadpisem "dvouválový mýtus"

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 18:40 | Nahoru | #26
Zajímavé

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 20:05 | Nahoru | #27

pylot>
Ja nevim jakou tam mate brzdu vy ale ja byl ted nedavno s mym SV na brzde a kdyz mi rekli ze namerili 48 koni na zadnim kole a ze maj vzadu jedno upraveny SVcko (filtr a dynojet) a ze ma jenom o tri kone vic takze je to normalni tak sem si to nenechal ani posilat. Dyt to by znamenalo jenom nejakejch 55 koni na motoru a kdyby tam bylo 55 koni tak by to asi nejelo 210. Proste ne kazdy brzde sem schopnej verit ale DynoJet brzde docela verim uz jenom proto ze to je vazne profi brzda a ma jmeno po celym svete.
To ze novej bandour pojede odspoda moc hezky to souhlasim ale zase je o mrte tezsi a neserviruje to s tak dramatickou zvukovou kulisou a uz vubec ne v tom "nekompromisnim dvouvalcovym podani" pro ktery mam SVcko tak rad takze to pocitove stejne pojede min i kdyz stopky treba budou rikat neco jinyho. A uz sme u toho co sem psal vejs ze jde asi spis o ten projev nez o hodnoty...



Hele, kazdej vi ze co se "maximalnich hodnot a hodnot obecne" tyce, tak ti klidne spravnym nastaveni tudletoho a tamhletoho" nastavi co budou chtit. Verim ze i na te same brzde mi bez problemu nameri 60 i 100 kobyl. Me slo o porovnani dvou masin a to ani ne tak max hodnot, jako prubehu. A to jde udelat zcela objektivne :) Na to jesti nameri 80 nebo 100 koni se z vysoka .... :)

Kupodivu me i v DK namerili FZ6ce co se hodnot tyce +- 3 kone totezco me v Jokaru, ale jak rikam, ty prubehy mi prijdou dost jiny (a to me zarazi vic). ALe mozna to vazne zkresluje jen to meritko ....

Naposledy editováno 16.04.2009 20:06:50

1 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 22:36 | Nahoru | #28
Přijde mi, že většina dnešních motorů, ať už 2v nebo 4v jsou vyhoněný jebky do výkonu. Určiět existujou i stoje, co táhnou skoro od volnoběhu, ale to se týká většich mastodontů s větším objemem. Nevím o tom, že by se třřeba v půllitrech, nebo v 600stovkách dělala motorka, jejíž motor si nechá líbit kolem 2000 otáček bez výraznějších protestů. dneska se prostě motory laděj hlavně do výkonu, spodek žádnej. Ale možná mám jenom zkreslený představy díky tmu, že sem zatím skoro na ničem nejel. Ale mám teď nově kawasaki er-5 a na to, že je to dvouvál bych teda čekal, že si to nechá líbit míň, jak 3000 otáček. Holt asi daň za to, že se to nechá vytočit do 10500. Bohužel je to debilní trend, a kdo chce krouťák a nechce vysavač, a navíc jde po určitém vzhledu a nedej bože mít ještě představu o kubatuře, tak na výběr je velký kulový. Je dost nepříjemný pořád dolaďovat rychlost přes spojku, aby se nepodtáčel motor. Er-5tka při 3000 na jedničku jede kolem 20 km/h, a to je na popojíždění v kolonách sakra vysoká rychlost. Se obávcám, že tenhle trend se jen tak nezmění. Jde s spíš po vkonu, než po solidním zátahu odspodu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 22:45 | Nahoru | #29

0ndras>Pri srovnani RSV vs GSXR 1000 K1 plati:
Dvouvál táhne odspoda, čtyřvál jen v točkách.



kdes četl takovou kravinu. na rsv sem sice nejel, ale nevěřím, že jede 50kmh na 6ku("odspoda") . rád bych to někdy testl, ale nevěřím, že 50 - 200 bude rsv rychlejší, než K1. jak se nevsázím, tak bych to skoro aj udělal.

1 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

16.4.2009 v 22:47 | Nahoru | #30
váňo - srovnáváš motorku a motor, to nejde.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S bandit.kenny 6 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny
Honda CBF 600 nesvítí přední světla... Honda CBF 600S Eržebet 8 8.4.2024 v 00:30 alik4321
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad


TOPlist