globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Alternator na R1 help
15.4.2009 v 18:13
R1 opet prestala dobíjet baterii,promeroval sem altik a vystupni stridave napeti na vsech trech fazich mezi sebou je minimalni,cca 1,5v az 2,5v na volnobezne otacky(melo by byt kolem 20v),pri pridani plynu se napeti nezvysuje,maximalne o par desetin voltu,pritom ani jedna faze neni prorazena na kostru(zmereno),tento problem uz resil minuly rok na podzim kdy mu v servisu nechavali previnout alternator(jedna faze byla prorazena na kostru)pote dobijeni fungovalo bez zavad az do ted....jestli nekoho napada co s tim,pripadne znate nekoho spolehliveho kdo by mi za rozumny peniz previnul na morave altik dejte vedet,dikes

Naposledy editováno 15.04.2009 20:16:35

Alternator na R1 help

15.4.2009 v 18:50 | Nahoru | #1
čau, altík nemusí mít fázi zkratovanou na kostru aby to nedobíjelo ale stačí zkratovat fáze mezi sebou. To se projevuje jak popisuješ - málé střídavé napětí mezi fázemi. Taky jsem si ho nechal převinout a jsou to vyhozený prachy vydržel cc 2500 km a znám pár lidí co mělo podobný problém, takže radši ať zkusí sehnat originál a bude mít klid.

Alternator na R1 help

15.4.2009 v 20:06 | Nahoru | #2
Jo převinutí sou vyhozený úprachy. Museli by ho totiž převinout drátem se "speciálním" lakem a né ten běžný lakovaný drát a navíc se to pak celé navinuté ještě "izoluje" opět nějakým lakem. Altík se totiž koupe v oleji a má docela vysokou teplotu.

1 reakcí na tento příspěvek Alternator na R1 help

15.4.2009 v 20:15 | Nahoru | #3
no mu tvrdili ze je to bezna vec ze se to kurvi i na novych masinach a ze to bezne resi previjenim

(reakce na) Alternator na R1 help

15.4.2009 v 20:37 | Nahoru | #4
gucci: Měřil jsi to na odpojeném alternátoru? A měl jsi určitě na měřáku zapnuté střídavé napětí? Protože tohle není pravděpodobně. Musely by kleknout všechny tři fáze najednou a úplně stejně a tomu prostě nevěřím. I při tom průrazu na kostru naměříš mezi fázemí správná napětí, jen regulátor si s tím neví rady.

1 reakcí na tento příspěvek Alternator na R1 help

15.4.2009 v 20:49 | Nahoru | #5
je to mereno na odpojenem alternatoru na konektoru(odpojenem) co jde do regulatoru,ale pri prurazu na kostru nenameris mezi fazemi spravne napeti...mezi dvema fazemi ktere nebyly prorazeny bylo pres dvacet voltu a mezi prorazenou fazi a ostatnima do 3v max,to si pamatuju z minula

(reakce na) Alternator na R1 help

16.4.2009 v 11:24 | Nahoru | #6
gucci: Ale ty píšeš, že máš stejně nízké napětí na všech třech fázích! Aspoň jsem to tak z prvního příspěvku pochopil.
Já měl průraz na konci jedné z cívek a něptí se lišilo při volnoběhu jen asi o půl voltu proti zdravým, takže dost záleží, ve kterém místě vinutí to propálí.

Alternator na R1 help

16.4.2009 v 12:12 | Nahoru | #7
A já bych se nedivil, kdyby se sesmažily všechny vinutí tak, že to dává skoro stejně, když to měl převíjený.

Alternator na R1 help

16.4.2009 v 12:29 | Nahoru | #8
Mě to převíjel chlapík ručně před šesti lety a dodneška to funguje v pohodě. Tu motorku už sice dávno nemám, ale má jí známej. Všechno pak právě slušně zalakoval a šlapalo to jako fík. Takže je celkem jasný, že to převinout jde a že to může i vydržet. Za ten altík je to děsná raketa, když se nesežene z nějaký bouračky, vrakáče nebo tak.

1 reakcí na tento příspěvek Alternator na R1 help

9.3.2017 v 19:32 | Nahoru | #9
Také mi odešel stator altíku, takže jsem koupil novej, vyměnil ho a po nastartování mi vyskočily otáčky na 4tis a nechtějí spadnou i po zahřání na 90°C. Takže svody rozpálený do červena a otáčky ne a ne spadnout. Přijde mi, jako bych si výměnou altíku rozhodil předstih..? jako kdyby šla do svodů ještě nespálená směs.. máte stejný názor? případně víte, jak předstih seštelovat?

(reakce na) Alternator na R1 help

10.3.2017 v 09:32 | Nahoru | #10
E

Naposledy editováno 22.05.2017 23:21:38

Alternator na R1 help

11.3.2017 v 21:09 | Nahoru | #11
Termostat vypadá, že funguje. Ohřeje motor na 90°C bezproblémů. Zvláštní je, že po nastartování se volnoběh chová normálně, tj. cca 2000ot/min, pak to chvíli vypadá, že otáčky klesnou na normlání hodnoty kolem 1000ot/min, ale jakmile se motor ohřívá dál, volnoběh začne stoupat, až při 90°C se motor točí na 4000ot/min na volnoběh.

1 reakcí na tento příspěvek Alternator na R1 help

11.3.2017 v 21:27 | Nahoru | #12
E

Naposledy editováno 22.05.2017 23:21:23

(reakce na) Alternator na R1 help

25.3.2017 v 18:38 | Nahoru | #13
Díky Torino, měl jsi pravdu, že je to termostatem. Jen ne zavzdušněnej, ale zadrhnutej "pístek" který posouvá klapky. Rozchozeno, promazáno a už to funguje...




Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1163, 1164] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 34903 Dnes v 00:01 assassin
EWC 2023, 2022 24h Le Mans, Spa, S... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 518 21.3.2024 v 12:07 Ozzy_
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin
Ctek MXS 50 Yamaha YZF-R1 bajker2 2 2.11.2023 v 22:19 MilanR1

TOPlist