globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Úpravy motoru čz 125/516
10.4.2009 v 15:16
Zdar na kolik jde nejvíc upravit výkonově čz 125/516 a popř čím.Četl jsem až o 40 koních je to možný?
Dík moc za odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 16:46 | Nahoru | #1
Je to tovarni upravou... je to dano z vyroby (na zakazku)..nwm co upravovali ale ja mam 4o konovou verzi

2 reakcí na tento příspěvek Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 16:51 | Nahoru | #2
Teda neco okolo 38-45 konma se pohybovala tovarni uprava Mam CZ 125/516 Tovarni

(reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 17:03 | Nahoru | #3
roberto.cz>

A jak to líce , nekazí se to moc oproti originálu???

Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 17:21 | Nahoru | #4
no lita to jenom na jednu moznost... PLNEJ
kdyz to vytocis tak se divis s jakou razantnosti to leti...a oproti arigo... je nachylnejci na prerazeni

1 reakcí na tento příspěvek Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 17:21 | Nahoru | #5
jinak ja nemel ani jednu poruchu v motoru..jenom ram

(reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 17:34 | Nahoru | #6
roberto.cz>

A kolik si tak vezme 10l ???

1 reakcí na tento příspěvek Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 17:50 | Nahoru | #7
kamo... ani nahodou.. to bude okolo 20-25... na plnou nadrz objedu vesnici... plus minus na hodinu jizdy

(reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 19:47 | Nahoru | #8
roberto.cz>
A jaka je teda spotreba u neupravovane 10-12 l?

1 reakcí na tento příspěvek Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 20:59 | Nahoru | #9
no na neupravne okolo 15-19 litru

Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 22:08 | Nahoru | #10
Nechci vam kazit radost ale 516 v originale ma cca 17-18kW vic seriovka nikdy nemela spotreba je cca 5l za hodinu ale zivotnost vseho je vic nez omezena a pokud chces aby ti motor vydrzel dyl nez hodinu tak ho nijak neupravuj. Podle toho co pises ti bude spravne slozeny original stav vic nez dostacovat.

40 koni je nesmysl nekde lehce pod tuhle hranici se za dostavaly nejlepsi motokary s motorem 516 ktery s tim co se jezdilo v motokrose nemel nic spolecneho. Sani bylo pres rotacni soupatko primo do kliky valec byl vetsinou odlity bez otvoru pro sani a mel uplne jinak udelane prepousteci kanaly. Na Motokros nepouzitelne jak prubehem vykonu tak konstrukci. U vyborne provedene upravy na Motokros bych veril vykonu lehce nad 30 koni s tim ze co rozjizdka to motor.

(reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 22:10 | Nahoru | #11

roberto.cz>Teda neco okolo 38-45 konma se pohybovala tovarni uprava Mam CZ 125/516 Tovarni


45 koní jo?
Kdes to vzal ty voe
Vzducháč 50 let starej???
takovej výkon maj dnešní vyhoněný dvacky vole
Krom toho se tomu serou převodovky i tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 22:10 | Nahoru | #12
nebo jako nevim ale přijde mi to zvráscený.. a neumim si představit jak dlouho by ten motor jel...
A ta spotřeba je trochu utáhlá za vlasy ne?
Moc tomu nevěřim...

Naposledy editováno 10.04.2009 22:12:43

Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 22:25 | Nahoru | #13
takyz e zivotnost je mizerni... ale vim ze tovarni uprava motoru 516 citala do 40 koni... ale dnes uz to bude min..ale v te dobre to fakticky tak bylo... byl to motor vyhonenej na vykon..a co zavod to pistni sada

Úpravy motoru čz 125/516

10.4.2009 v 22:26 | Nahoru | #14
nadrz mam plnou a ujedu tak hodinu jizdy..

1 reakcí na tento příspěvek Úpravy motoru čz 125/516

11.4.2009 v 11:19 | Nahoru | #15
Zalezi kolik za tu hodinu ujedes to klidne muzes ujet 50 km.

(reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

11.4.2009 v 20:41 | Nahoru | #16
Billy> MAs pravdu KAMO..ale takk plus minus 20-30km to bude

1 reakcí na tento příspěvek Úpravy motoru čz 125/516

11.4.2009 v 21:16 | Nahoru | #17
To allan: 50 let urcite ne kdyz uz tak 20 ale mohl by jsi se zdrzet komentare kdyz jsi 516 videl jen na obrazku.

To roberto: 516 nikdy nemela 40 koni v zadne uprave pro Motokros. Pokud muzes svoje tvrzeni dolozit tak se rad dozvim nove info. Jinak kdyby se menila jen pistni sada tak by to bylo super. Pokud pujdes do uprav tak je to daleko horsi.

Úpravy motoru čz 125/516

11.4.2009 v 22:35 | Nahoru | #18
40koní by u takovýho motoru znamenalo šílenou špici ve výkonu, to by bylo tak na silniční závody.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

12.4.2009 v 11:03 | Nahoru | #19
Michal #5> Promin ale asi to dolozit nemuzu...ale ale existoval neco jako "technicak2 a na nem bylo 29KW.. a to po nasobeni 1,4 dava vykon necelych 40 koni..... dolozit to JA nemuzu..ale na fotu teto motorky.. jsou dNY I FOTKY TAKOVEHO TO "TECHNICAKU"...ale 100% to neni...ale kdy jsem byl na trati tak jsem na rovince s prehledem dal HUSKU WR 125 z 2001 otevrenou "zavodni"..ale bud to byl vul oc neumel jezdit nebo nevim ale pak v zatackach me daval..kvuli memu podvozku :-d

Úpravy motoru čz 125/516

12.4.2009 v 11:04 | Nahoru | #20
V te dobe komunisti zakazali vyrobu vodniku..takze se ze vzduchcace tahali kone jak jenom se mohlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

12.4.2009 v 11:50 | Nahoru | #21
roberto.cz> tak to musela byt uprava o ktere nevedeli ani v Dukle Seriovka podle manualu mela 19,5kW a ten vykon jich vetsina nemela. 40koni nemela ani tovarni voda na ktere jezdil Kovar.
To ze jsi dal nekoho na wr nic nedokazuje je to stejny jako bych rikal ze 513 jede vic nez crf450 kdyz jsem borcovi ujel. Je to spis neumenim tech co na tom sedi je motorkou. Dalsi vec je ta ze pokud jsi 2 roky nesahnul na motor tak bud vubec nejezdis nebo tomu nedavas, kdyz tahas tak ti valec vydrzi max5 hodin. Pak uz to jen rve a nejede.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

14.4.2009 v 07:55 | Nahoru | #22
Michal #5> ahoj, jezdil jsem v 88 na 516 s úpravou vodníka a naměřenej výkon byl 35 koní...ale byl tam válec MFK s nikasilem a kovaná ojnice.Ty válce byly skopčený Yamahy , který dělali mý kamarádi z ústí/labem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

14.4.2009 v 12:30 | Nahoru | #23
Ludwik> To je přesně to o čem se tady mluvím. Dál se dostat nedá. To co jsi jel ty bylo maximum co se z toho dalo dostat. Dál už cesta nevedla. Kopírovaly se různé válce viděl jsem i kopie hondy. Dneska už to nemá smysl řešit. Provozně je to dražší než si koupit rozumně jetého japonce, který bude kvalitou svezení úplně jinde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

14.4.2009 v 13:13 | Nahoru | #24
Michal #5> já bych moc do 516 nehrabal a už vůbec ne pokud s tím motorem nemá žádnou zkušenost.Mám tu 125/516 jako sériák složenou v bedne.motor je klasickej simetrak neupravenej .....až budu mít čas tak se do ní vrhnu a pojedu ČZ Cap za veterány pro pobavení to se musí umět vodit, to nemá spodek, jonom vršek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

14.4.2009 v 13:44 | Nahoru | #25
Ludwik> S 516 mám svoje zkušenosti. Jede jen nahoře, ale proti 513 je zase krásně lehoučká taková hračka. Upravovat to dneska nemá cenu ten motor moc nevydrží ani v sérii natož po nějaké větší úpravě. Osobně mám radši 513 jede víc odspoda a hlavně vydrží podstatně víc.

(reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

4.5.2009 v 16:35 | Nahoru | #26
Michal #5>
A klapka pomůže nějako motoru???Podle mě by se měl zvýšit tlak pod pístem popř. i možná znatelně(3-4l/hodina jízdy) snížit spotřeba(byt se u mx neřeší).

1 reakcí na tento příspěvek Úpravy motoru čz 125/516

4.5.2009 v 18:11 | Nahoru | #27
Klapkou doženeš spodek, ale na 516 je obrovský problém ji umístit tak, aby fungovala. Musí se vařit do karterů takže je to dost mimo realitu. Co se spotřeby týká tak bude brát přibližně stejně dolů to určitě nepůjde.

(reakce na) Úpravy motoru čz 125/516

4.5.2009 v 19:57 | Nahoru | #28
Michal #5>
Já šak nemyslel sání do kliky, ale sání do válce tak proč by se mělo vařit do karteru?
Jo jěště by mě zajímalo co se na 516 po běžných projíždkách kazí.Četl jsem že jída oprava je 1:1.Tím nemyslím měněním pístu a dělání výbrusu po x moto hodinách, ale takové ty běžné opravy.Jinak dík za odpovědi.

Úpravy motoru čz 125/516

4.5.2009 v 20:34 | Nahoru | #29
Když ho uděláš jen do válce bez dalších úprav, tak se jen připravíš o špičku výkonu protože klapka se chová podobně jako clonka v sání. Takže když neprodloužíš dobu po kterou nasáváš směs tak si uškodíš. Proto je potřeba udělat klapky do kliky nebo aspoň kanál dolů, ale není to ono.
Teď k opravám, 516 je dost citlivá na správné složení včetně všech vymezovacích podložek a podobných detailů. Pokud nevíš co kam patří a proč tak strávíš rok různými pokusy a omyly než přijdeš na to co jak a proč. Lidí kteří to ví a řeknou ti to dneska už moc není a je problém se k nim dostat. Když vyjdeme z toho, že máš všechno složené jak má být a nemáš v převodovce kolečka od jednoho pána z Blatné, které jsou jak z bláta, tak nebývá problém.
Horší je to se životností všeho např. vložka válce je z měkkýho materiálu takže v kombinaci s dost předepnutým pístním kroužkem a velkými kanály se rychle opotřebovává a musíš brousit, aby jsi měl výkon jinak motorka jen řve. Občas je vymačkané uložení tyčinek po kterých jezdí řadící vidličky to je většinou příčina vylámané převodovky. Jinak mě nic žádná další klasická závada krom běžné úržby nenapadá. Když budeš závodit je to co 2 závody výbrus a v půlce sezóny ložiska na kliku a ojnice, pokud jde všechno dobře.
Základ je koupit rozebrat a dát všechno je načnuté nové jinak budeš jen opravovat jak píšeš 1:1.

Úpravy motoru čz 125/516

2.10.2009 v 21:50 | Nahoru | #30
Mám seriovku 516 z roku 1984... výkonostně okolo 19kw když se o to staráš, což musíš tak jezdíš ale je to zetka pořád drobnosti. Dělal jsme před 2 rokama Go- klika pístní sada, ložiska, gufera, výbrus... atd... Letos přetěsnění a nové ložiska kvůli převodovce( padal neutrál) ale jinak jízdní vlastnosti.... plný nebo nic,,, spodek veškerý žádný a vrch kolem 10 200 otáček je max výkon ale točí kolem 12 000... a co se týče spotřeby tak je pravda, že takových 5l je tak na 2 hodky jízdy s pauzou max... takže kolem 20l bez problému si papne
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
spotřeba ČZ 125/516 martintymr 4 7.9.2023 v 12:57 doktorM
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Háže olej z převodovky ČZ 125/516 sustrjan 23 10.6.2022 v 16:33 sustrjan
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist