globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 2válec versus 4válec
 
17.3.2007 v 02:24
Tady na fóru už jsem několikrát četl názor, že 2vál má "vyšší krouťák" a "táhne líp odspoda". Není to nějaká hovadina? V autě mám 6válec a krouťák se se 4válcem nedá vůbec srovnat, tak jsem nějak předpokládal, že čím víc válců, tím v tomhle směru líp. Můžete mi to prosím kdyžtak někdo osvětlit?
Předchozí
1 2 3
Následující

2válec versus 4válec

17.3.2007 v 07:14 | Nahoru | #1
UAA neni to blbost nejses v aute.navic musis taky porovnavat aspon stejnej objem. jinak si myslim ze toho bylo napsanyho vic nez moc na tohle tema..

2válec versus 4válec

17.3.2007 v 09:10 | Nahoru | #2
furt dokola, zkus vyhldavani, tohle se tady fakt probira kazdej tejden.... :rolleyes: :D

2válec versus 4válec

17.3.2007 v 09:21 | Nahoru | #3
Když vezmenš papírové absolutní hodnoty, tak je pravda na tvé straně, páč prostě 4vál má všeho víc, ale to je asi tak vše.
-
Praxe je taková, že 2vál táhne krásně odspoda a nejlíp mu je ve středních otáčkách a nahoře ztrácí sílu a dech. Kdežto 4vál je dole línej a udejchanej a probouzí se až nahoře ;)

2válec versus 4válec

17.3.2007 v 09:54 | Nahoru | #4
Je to jednoduchý, dvouválci scházej prostě 2 válce :D Je to vlastně jenom kompresor :D :D

(reakce na) 2válec versus 4válec

17.3.2007 v 10:21 | Nahoru | #5
Bin>jedine dvouval je to masakr *yes* ale priprav se na dvojnasobne vydaje ale pokud si srdcar tak to das :cool: do vysavace bych nesel *no* je to muj nazor ale chce to urcite vyzkouset a pak nebudes chtit nic jinyho nez dvouval :cool:

2 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec

17.3.2007 v 11:08 | Nahoru | #6
2 válec táhne líp od spodu né proto že má 2 válce, ale proto že je má do V.

2válec versus 4válec

17.3.2007 v 12:00 | Nahoru | #7
Zalezi na konstrukci motor, jestli je to boxer,2V,radovej dvouval...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

17.3.2007 v 12:17 | Nahoru | #8
ali>>
Možná trochu na tom do V něco je, ale né moc. řadový dvouválce tahaj taky víc od spoda než řadový čtyřválce.
Nejlepší když se koukneš do časopisu motocykl a tam u testů na motorky máš grafy průběhu výkonu motoru a točivého momentu. např. v čísle 06 červen 2006 je perfektní test porovnání kawasaki er-6 , suzuki sv650 , suzuki bandit 650 , honda cbf 600 a tam můžeš vidět výsledky v perfektním grafu.
Ale tohle číslo budeš těžko shánět, tak spíš MOTOCYKL 02 únor 2007 kde je velký test Alpen MASTERS (20 motocyklů testujou v alpách- je to paráda) a hned číslo tohodle měsíce kde je i konec toho testu.

(reakce na) 2válec versus 4válec

17.3.2007 v 12:20 | Nahoru | #9
nejlip tahne jednovalec do V ;) a spatnej neni ani trivalec do W ..

2válec versus 4válec

17.3.2007 v 12:28 | Nahoru | #10
taky záleží na poměru vrtání/zdvih. litrový SV nebo VTR má vrtání/zdvih 98/66 a VTX1300 má 87/104 (rozdíl je i v úhlu 90° vs 52°). Rozdíl krouťáku je 93Nm v 7000ot/min vs 123Nm v 3000ot/min a když srovnáte litrovýho fireblada 75/56 vs CB1300 78/67 tak je tam 114Nm v 10000ot/min vs 117 Nm v 5000ot/min

2válec versus 4válec

17.3.2007 v 12:57 | Nahoru | #11
Za 1. porovnávej motory stejného obsahu a né litr proti 1300 ccm
za 2. faktorů co ovlivňuje motor je mnohem VÝC
a)plnění motoru-(počet ventilů na válec, jstli je to karburátor nebo vstřikování....)
b)pokud máš motor chlazený vzduchem=vjetší vůle pístu (vzduchem chlazený motor má vjetší rozsah teplot motoru a proto se píst víc roztahuje a smršťuje než u vodou chlazeného motoru (tepelná dilatace materiálu) a tím se samořejmě mění i úniky tlaku ze spalvacího prostoru.
c) časování ventilů- každý výrobce zvolí podle svého jestli dá ostřejší vačky a nebo stroj naladí spíš na klidnější jízdu s krouťákem od spoda (dost dobře je to vidět na Hondě- cbr 600f , Hornet 600 a cbf 600 mají stejné motory ale jiný průbjeh výkonu i krouťáku)

Samořejmě že motor ovllivňuje víc vjecí ,ale jen chci ukázat že to neni jen tak jednoduché jak se někomu na první pohled zdá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

17.3.2007 v 13:54 | Nahoru | #12
Zase. :lol:

Neni to jen tak, to co vidis na grafu je jedna vec, ale praxe je druha vec. Nebo zda ten motor ma tolik valcu....a nekdo rekne to nebo ono...

Zalezi na stavbe 2valce. Je tam jina "rotujici" - pohybujici se hmota, uplne jiny princip, jsou to odlisne stroje, maji jine prujezdove rychlosti v zatackach, uz i skrz char. motoru a hlavne jeho stavby, jine chovani, pouzitelne otacky - jejich rozsah, jinou zpetnou vazbu na rizeni atd atd. Jen ty grafy ( nebo udaje ze me nekdo vetsi to ci ono ) neberte tolik vazne.
A vubec kdyz se o tom bavis, tak nove litrove 4valy maji kroutak vetsi jak 2valy...ale tudiz by jsi rekl ze tahnou v urcitych otackach lepe, ale neni to tak. Tohle tema jak nekdo rikal je probirane velmi casto a taky je choulostive, kazdy si stoji za svym. Pokud ovsem ches presny vyklad, tak si musis pockat na nejakeho technika, ktery ti to tady odrecituje jako basnicku pokud se mu bude chtit. V cem vsem to tak je, ikdyz se ti zda, ze to je blbost.

2val tahne lepe ve spodku a ve stredu, ikdyz papir ukaze neco jineho. Jejich vyvoj se zastavil, az na ducati ( castecne jeste aprilia ) na to kazdy sere, proto jsou 4valy cim dal vice nadupanejsi. Ale vemte napr. 999r, ktere v 2600ot/min nabiha kroutak, o kterym se sportovnim 6-tkam v jejich maximu muze jen zdat. Nebo postave SP-2 v kompletni uprave HRC :thmubup: To by udelali ( serive ) 4valy papa.

U aut to je uplne neco jineho. 4val radak a 6val V-cko, proste uplne jina konstrukce - tudiz charakteristika, a taky kroutat - vykon.


www.ppracing.cz :P

2válec versus 4válec

18.3.2007 v 21:10 | Nahoru | #13
NO a hlavně jestli jeden dvou vál do V má úhel 52° a druhý 90° tak to nic neznamená ;) páč můžou bejt ještě "přesazený" na klice a pak je ten skutečný úhel úplně jiný (třeba Transalp,......)

3 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 08:20 | Nahoru | #14
Díky vám, kteří jste napsali, omlouvám se za rozvíření omletého topicu, nečtu fórum tak často :P

Chápu argumenty typu "jiná stavba motoru", to celkem dává smysl. Víceméně jsem očekával argumentaci, že u dvouválu zpravidla mívá rotující část motoru vyšší hybnost, to bych ještě pochopil.

Nicméně:

1. V versus řada: Tohle mi přijde celkem nesmysl. Určitě to nějaký marginální vliv mít bude, jako asi cokoliv :) Ale válce jsou hlavně v různé fázi na klice, takže by to žádný velký vliv mít nemělo. Nebo ne?

2. Neodiskutovatelný fakt je, že 4 válce zabírají na klice postupně v úhlech 0, 90, 180, 270, zatímco 2 válce jenom 0, 180. Takže při stejné hmotnosti a výkonu musí být vždy lepší 4válec. Chápu, že to je jenom teorie, ale kde je ten zakopaný pes? Konstrukčně nemožné udělat stejně těžký a výkonný 4válec? Nebo výkon motoru neroste lineárně se zdvihem, nýbrž je u velkého zdvihu mnohem větší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 08:26 | Nahoru | #15
Krajinkář>nemyslím si že ducati je jediná co dále vyvýjí 2V motory. Podívej se na nový 96inch motor od HD, Guzzi 2V s osmi ventilama atd. Ten vývoj jde dál, i když jsou dvouvály míň vidět. A to nemluvím o BMW které s pěknýho protilehlýho bucharu pomoci vyvyžovacích hřídelí udělala míchačku na beton...

je to o tom, prostě 4R choppera si fak nedokážu představit

(reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 08:50 | Nahoru | #16
Jedine hvezdicak panove...jedine hvezdicak :thmubup: :lol: Nak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 08:53 | Nahoru | #17
Bin>Tak jeste sem nevidel kliku radoveho ctyrvalu zalomenou po 90° ... to by teda bylo neco. Trivaly maji zalomeni po 120°...ctyrval 180°...zkus si nekdy precist Teorii motoru na skoda.panda.cz .... teda pro uplnost bavime se o 4T motorech. U 2T 4valcu se zalomeni po 90° pouziva.

(reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 09:42 | Nahoru | #18
Nak> Aha, uz to chapu. 90 stupnu je asi hovadina :) Dik, potom je to jasny.

Btw teoreticky, koho to zajima: http://home.clara.n...orton/cnn2sec14.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 10:15 | Nahoru | #19

Bin píše: Díky vám, kteří jste napsali, omlouvám se za rozvíření omletého topicu, nečtu fórum tak často :P

Chápu argumenty typu "jiná stavba motoru", to celkem dává smysl. Víceméně jsem očekával argumentaci, že u dvouválu zpravidla mívá rotující část motoru vyšší hybnost, to bych ještě pochopil.

Nicméně:

1. V versus řada: Tohle mi přijde celkem nesmysl. Určitě to nějaký marginální vliv mít bude, jako asi cokoliv :) Ale válce jsou hlavně v různé fázi na klice, takže by to žádný velký vliv mít nemělo. Nebo ne?

2. Neodiskutovatelný fakt je, že 4 válce zabírají na klice postupně v úhlech 0, 90, 180, 270, zatímco 2 válce jenom 0, 180. Takže při stejné hmotnosti a výkonu musí být vždy lepší 4válec. Chápu, že to je jenom teorie, ale kde je ten zakopaný pes? Konstrukčně nemožné udělat stejně těžký a výkonný 4válec? Nebo výkon motoru neroste lineárně se zdvihem, nýbrž je u velkého zdvihu mnohem větší?


1. to neni zas tak zvela pravda. V-twin a radovy 2val je "uplne" ( no uplne, je to jine no ) neco jineho. Jak bych to popsal, kdyz vim jen pocit....no proste je to 2val ale s kapkou charaktreru 4valce...proste neco mezi. Myslim, ze podobny bude 3val ktery zase bude smerovat vice k 4valu. Je to jina stavba, tak se to proste nemuze chovat uplne stejne. Radak ma princip klasickeho 4valce, ale V-twin 90° to je proste koncepce 2 motoru, kdyz to tak musim rict.

2. u tohodle uz trosku pokulhavam, jsem spise na jine veci, nez to technicky popisovat, staci mi kdyz to poznam. Ale vem si, ze kdyz sundas hlavu a podivas se jak velke jsou pisty u 4valu jak rychle busi, aby to jelo...a potom sundej hlavu z ( sport V-twinu ) a podivej se znova, co bude mit asi vetsi razanci, vybuch, prave ten moment co to utoci... at jedes kopce = zatez, nebo jedes se spolujezdcem = zadez...2val je na tom lepe, ale nikdy ty pisty nebudou busit tak rychle jako mensi 4....ty 4 se vytoci do tesich otacek = vetsi max. vykon, kde uz 2va neni tak razatni....

Muj tvz. lajtsky nazor, nejsem technik podotykam !!

www.ppracing.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 10:31 | Nahoru | #20

medved_bedrich píše: Krajinkář>nemyslím si že ducati je jediná co dále vyvýjí 2V motory. Podívej se na nový 96inch motor od HD, Guzzi 2V s osmi ventilama atd. Ten vývoj jde dál, i když jsou dvouvály míň vidět. A to nemluvím o BMW které s pěknýho protilehlýho bucharu pomoci vyvyžovacích hřídelí udělala míchačku na beton...

je to o tom, prostě 4R choppera si fak nedokážu představit


No, ale kdyz se tady bavime ( aspon ja jsem se bavil ) o trosku konkurecne schopnych 2valcich, tak jsem mel namysli sportovni ze .
TL-R - brutalni motor a tah, ne uz tak tvrdy podvozek, vaha cca 230kg - stara koncepce
SV 1000 - vychazi z TL ( dle me z S-ka ), je to jen polosport ( dle me jen cestak, tak jak TL-S )....motor je uhlazeny, bez podvozku atd.
VTR-SP2 - posledni masina co by na to mela, ale to bychom do ni museli vrazit 1-2mega, aby byla v uprave HRC ( potom dalsi - cestak VTR-F )
RSV 1000 - do r.v. 03, taky uz stara koncepce a vubec vsechno....motor neni 90°, trosku jiny char.

To jsou sportovni biky, kterym uz odzvonilo. BOHUZEL ALE JE TO TAK....jediny kdo pokracuje ve vyvoji je aprilia a to s RSV...r.v. 05-07 jde !!! Potom jen Ducati a 999r a 1098s.

To co rikas je sice svym zpusobem pravda, ale ja to myslel jinak a to ve sportech a ve schopnosti konkurovat. Moto Guzzi...nema takvy vykon ( ani ta jejich ostra verze co byla na vystave ) HD ( buel ) a BMW no coment....

Choper musi byt 2val jak rikas, taky jsem toho nazoru. Ale nove technologie a vyvoj, kde se cpou prachy...tam uz to kazdy ( krom Duc. a Apr. ) vzdal.

www.ppracing.cz

2 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 11:05 | Nahoru | #21
dvouval ma vyssi zdvih (vetsi objem jednoho valce),tj. vetsi paku na klice, tj. vetsi moment, akorat ho tam posle 2x mene casto nez ctyrvalec, tim by se to uz jakoby vykompenzovalo, ale ma jeste vetsi silu vybuchu (kvuli objemu valce), tim je proto celkove kroutak vetsi - zalezi ve vysledku samozrejme na pomeru vrtani a zdvihu o kolik..... kvuli vetsimu zdvihu se zas tak dobre nevytaci, proto nema takove otacky a nahore vicemene umira (krom vyjimek jako treba TL-R) .... vyhodou je uzsi stavba a nizsi gyroskopicky moment v zatacce (predevsim diky nizsim otackam motoru), ktery vynasi, proto je mozne projet zatacku rychleji pri stejnem naklonu, dalsi vyhoda je lepsi trakce zadniho kola (lepsi zrychleni pri stejnem aktualne pouzitem vykonu)

nevyhoda je horsi pouziti v nizkych otackach (treba v zacpe ve meste), vetsi vibrace, vyssi hmotnost, takovy proste hromotlucky kladivo :)

no a na okruhu, kde se frci v hornim pasmu otacek se ty vyjmenovany vyhody kompenzujou

tak sem to zatim pochopil ja z ruznych debat :D

(reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 11:12 | Nahoru | #22
Bubrak ZX9R> Jo mas pravdu, ja si takove technicke veci moc nepamatuju. Mam v tom jasno na cem chci jezdit :lol: . Ale souhlas !!!! *yes*

www.ppracing.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 11:21 | Nahoru | #23
Krajinkář> jenom bych ti připoměl, že moto guzzi mgs o1 s novým vodou chlazeným vzduchem při posledním závodě v daytoně porazila obě nasazené ducati 1098... ale ano, zapoměl jsem že nemá takový výkon a k tomu jenom 135Nm...

no nevadí :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 11:35 | Nahoru | #24

medved_bedrich píše: Krajinkář> jenom bych ti připoměl, že moto guzzi mgs o1 s novým vodou chlazeným vzduchem při posledním závodě v daytoně porazila obě nasazené ducati 1098... ale ano, zapoměl jsem že nemá takový výkon a k tomu jenom 135Nm...

no nevadí :)


V PORADKU, moje neznalost !!!! *no*

Ale urcite to neni tak rozsirena znacka v zavodnim prostredi ( aspon tedka tenhle jejich model ).

www.ppracing.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 11:38 | Nahoru | #25

Krajinkář píše: [quote=medved_bedrich]Krajinkář> jenom bych ti připoměl, že moto guzzi mgs o1 s novým vodou chlazeným vzduchem při posledním závodě v daytoně porazila obě nasazené ducati 1098... ale ano, zapoměl jsem že nemá takový výkon a k tomu jenom 135Nm...

no nevadí :)


V PORADKU, moje neznalost !!!! *no*

Ale urcite to neni tak rozsirena znacka v zavodnim prostredi ( aspon tedka tenhle jejich model ).

www.ppracing.cz [/quote]
V poho :)
no rozšířená určitě není v Evropě, v USA jich na okruzích najdeš docela dost díky tunnerovi Ghezzi-Brianovi...

jinak: www.bigbore.it
to už je na můj vkusss už trochu pěhnaný :) ale když to jezdí :)

(reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 16:17 | Nahoru | #26
medved_bedrich> Jo tak dival jsem se na ty stranky, tam je ale obsah VYSENY na 1400...to je dost rozdil :)) proto takovy kroutak :)

Jinak me to umisteni motoru moc nebere....klasicky je to lepsi...SP, 99-8-9 atd. Jel jsem na BMW a to mi prislo hodne zvlastni, jo to uz taky nekde jine...ale prece jenom by me to zajimalo...

www.ppracing.cz

1 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 16:21 | Nahoru | #27
no prostě mega kopanec :)
zkus si na předvaděcím dni moto guzzi půjčit orkuhovou Le Mansku :)

(reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 16:41 | Nahoru | #28
medved_bedrich> Tak samozdrejme ze kopanec, ale mel jsem na mysli to umisteni valcu, ze ne jak klasicky za sebou, ale vedle sebe do V ( dle jezdcovy pozice ) jinak to BMW melo az divne vibraze...takove zajimave proste, to bych chtel videt tu jejich 12-ctku.

www.ppracing.cz

2válec versus 4válec

19.3.2007 v 16:45 | Nahoru | #29
bmw začalo cpát moc vyvažovacích hřídelí a motor je fakt jak míchačka na beton :)
/te'd mě betonáři ukamenujou

100 lidí, 100x jinej vkus
zase takhle uloženej motor má hodně nízko těžiště a drží to na silnici jak přibitý, mínus je samo vyšší hmotnost... každýmu co jeho jest.

2válec versus 4válec

19.3.2007 v 16:46 | Nahoru | #30
Já se minulý týden svezl na Banditu 1200 a zase se přesvědčil o tom, že 2V je prostě 2V...

Ten motor o obsahu 1200 jet prostě musí, už jen to kravské číslo dává najevo, že to nemůže být nic líného, ale když posbírám pocity z jízdy na 2V a 4V, tak 2V mě naplňuje emocemi a neskutečnou zábavou, kdežto na 4V jsem se vyloženě trápil...

Každý sám svého štěstí strůjce... Někdo rád holky jíný má rád vdolky... Někdo rád 2V, někdo 4V... Každý svou pravdu má... ;)
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist