Vim ,ze mladi kluci setri penize a hlavne kupuji hned motorku a poradnou vybavu ,ktera je pro jezdeni vlastne dulezitejsi ,jak typ masiny, odlozi zase az na ,,nekdy,, az budou penize... Potkavam dost casto kluky na masinach v riflich ,teniskach a civilnich bundickach... Jsou to kluci ,kteri nemeli jeste tu cest ,setkat se osobne z asfaltem. Dnes predbehlo v zatacce meho mladeho zadni kolo-nasledoval pad a 10m skripotu na boku smer svodidla ! Pro otce ,ktery jede na motorce pred nim a sleduje to ve zpetnych zrcadkach ,pocit na zmrznuti. Jen mi probehlo hlavou : vzal si ten paterak ,kdyz jsem ho na to upozornil ??.... Vzal !! Jen diky tomu ,ze jezdim vic jak 30 let byla zakladni vec u meho mladeho hned od zacatku jasna :prvne se kupovalo kvalitni obleceni ,az potom se jelo pro motorku !! Je mi jasne ,ze kvalitni vybava stoji v prumeru 1/5 ceny ojete motorky ,ale meli by si vsichni zacinajici uvedomit ,ze je to vlastne JEDINE ,co chrani motorkare pred vaznym zranenim !! Proto mladej taky obesel dnes celkem bez uhony-kalhoty sice dirave v mistech ,kde je mel prez boty ,prodrena jedna vrstva na loktech u bundy-zbytek odchytily protektory -jak na kalhotech ,tak na bunde. Sedrene ochranne slidery na prave bote ,jak na kotniku ,tak na holeni. Mladej se vic leknul a jen malo se narazil. Proto bych chtel apelovat na mlade kluky ,kteri nemaj tatu motorkare ,aby je k tomu donutil : Nez sednete poprve na svou novou masinu (je jedno ,jestli je to 125ka ,nebo silnejsi)Poridte si poradne obleceni !!!! Ted prichazi zima ,usetri se par korunek ,bo se nebude jezdit a do nove sezony si dejte rict a poridte poradne vybaveni....at tech motorkaru v riflich a teniskach potkavam co nejmin...
1.-poradne boty s chranici
2.bundu s protektory
3.kalhoty s protektory
4.paterak
5.rukavice s protektory
6.poradnou prilbu
Je to v zajmu vasi bezpecnosti a kdyz nemate nikoho ,tak dejte na radu stareho blba ,kterej vi ,o cem mluvi....Alex
kdyz sem si poridil 3pade, tak sem koupil i kůži, boty, rukavice u PSÍka s tím, že časem přesedlám a už do toho nebudu muset investovat :) mohl sem si místo jawy+výbavy koupit staršího japonce, ale nelituju toho.. :thmubup:
akorátže teď je 3,50 pryč a mám přechodně skútříka.. kamarádi mi, nevím proč, říkali, že jestli budu chtít někdy dojet na Trampa na skútru v kůži, tak mám zavolat, aby stihli ujet.. no já to nechápu.. :D :D
1 reakcí na tento příspěvek Rada pro zacinajici motorkare :
musim si ho opravdu oblict paterak ?
muj tata (Alex) ma asi tovkovou checklist.
syn - motorka
bunda ... ok *yes*
kalhoty ... ok *yes*
paterak ... nk *no* -> spatky ... bez toho ne nesednes na motorku
to je v poradku. :D
paterak a bunda mi zachranily kuzu ...
a obleceny uz je jenom reflex ... jdeme na vyjizdku => HURRRRAAAA ... a automaticki jsi beres spravne vybavení, protoze tata tje to naucil, a sam ses po naucil.
1 reakcí na tento příspěvek Rada pro zacinajici motorkare :
1. každej si rozbije hubu, čím dřív, tím líp, kdo si ji nerozbije, začne si myslet, že je dokonalej
2. jezdím tak, jako bych byl neviditelnej, obzvlášť, když manévruju mezi autama případně se rychle přiblížím k autu-spousta řidičů nepoužívá zpětný zrcátka, nebo do nich kouká jen tu a tam-snadno přehlídnou
3. do křižovatky, kde se sbíhají dvě vpodstatě stejně kvalitní silnice, hrozí nebezpečí, že si řidič z vedlejší bude myslet, že je na hlavní. buď přibrzdím, nebo přidám tak, abych se s autem na křižovatce vůbec nepotkal. v hustým provozu samozřejmě moc nejde
4. hlídám si každý auto, každýho chodce, od aut čekám ty největší prasárny, a když je pak udělaj, nejsem z toho "vyplácnutej" a dokážu zareagovat
5. při předjíždění kolony aut se držím levýho okraje silnice, abych se tam vešel spolu s jiným řidičem, kterej mě přehlídne a rozhodne se předjíždět (to pokud nestihnu dobrzdit). spousta řidičů vyhazuje blinkr až ve chvíli, kdy začínají vybočovat
6. pokud předjíždím přes křižovatku typu T, přičemž vedlejší je zleva, dávám si pozor, jestli mi to tam někdo z kolony, kterou předjíždím, nezačne odbočovat. Auto, který začne zpomalovat, i když nebliká, většinou odbočí. obzvlášť oblíbený je odbočování bez blinkrů tam, kde je zákaz odbočení vlevo. auto, který nebliká, přeci neodbočuje..
7. nebezpečná je situace, kdy předjíždím před křižovatkou, která je cloněná např. barákem-auto přijíždí po vedlejší, z leva mu nic nejede, z prava ve svým pruhu samozřejmě nic nečeká, natož někoho, kdo by v obci předjížděl
8. ježdění ve městě ve dvou pruzích-pozor na mrtvej úhel, nedržet se delší dobu těsně za autem, řidič auta vás v zrcátku nevidí a může zapomenout, že tam někdo vůbec je
9. není moje rada-při předjíždění najedu k pravý krajnici už se zapnutým blinkrem a pak předjíždím-tím mám vcelku zajištění, že mě plechovka zaregistruje
neříkám, že to jsou super rady, ale díky nim jsem zažil spoustu krizovek, ale až na jedno lehký nedobrždění jsem všechno ustál a poslední dva roky neboural
musim s tebou souhlasit mám to taky tak.vysekal sem se byl sem sedřenej a teď se bojim ale už to pomalu opadá a jezdit rychlejc ale zase víc u toho myslim takže nejedu jak kámoš do zatáčky v druhym pruhu! Navíc přesně jak říkáš, když našetřim 3000 tak si rači nechám vyklepnout nádrž nebo koupim new gumu
1 reakcí na tento příspěvek Rada pro zacinajici motorkare :
2 reakcí na tento příspěvek Rada pro zacinajici motorkare :
chce to jen neprulomne argumenty typu kolik da stat a pojistovny na lecbu jednoho havarovaneho motorkare a kolik by usetril kdyby borec padal v kuzi s protektory ...
ale taky se muzem dockat ze budem vsichni jezdit v tech samych kombinezach bo budou dotovane jen ty kde budou nejsilnejsi loby ... :D (samozrejme vitp a souhlasim :))