bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rada pro zacinajici motorkare :
 
11.11.2006 v 18:44
Jakozto jeden ze starsich,ktery se tu objevuje bych chtel po ,,dnesnim dni,,pripomenout mladym klukum jednu vec : Kvalitni obleceni !!
Vim ,ze mladi kluci setri penize a hlavne kupuji hned motorku a poradnou vybavu ,ktera je pro jezdeni vlastne dulezitejsi ,jak typ masiny, odlozi zase az na ,,nekdy,, az budou penize... Potkavam dost casto kluky na masinach v riflich ,teniskach a civilnich bundickach... Jsou to kluci ,kteri nemeli jeste tu cest ,setkat se osobne z asfaltem. Dnes predbehlo v zatacce meho mladeho zadni kolo-nasledoval pad a 10m skripotu na boku smer svodidla ! Pro otce ,ktery jede na motorce pred nim a sleduje to ve zpetnych zrcadkach ,pocit na zmrznuti. Jen mi probehlo hlavou : vzal si ten paterak ,kdyz jsem ho na to upozornil ??.... Vzal !! Jen diky tomu ,ze jezdim vic jak 30 let byla zakladni vec u meho mladeho hned od zacatku jasna :prvne se kupovalo kvalitni obleceni ,az potom se jelo pro motorku !! Je mi jasne ,ze kvalitni vybava stoji v prumeru 1/5 ceny ojete motorky ,ale meli by si vsichni zacinajici uvedomit ,ze je to vlastne JEDINE ,co chrani motorkare pred vaznym zranenim !! Proto mladej taky obesel dnes celkem bez uhony-kalhoty sice dirave v mistech ,kde je mel prez boty ,prodrena jedna vrstva na loktech u bundy-zbytek odchytily protektory -jak na kalhotech ,tak na bunde. Sedrene ochranne slidery na prave bote ,jak na kotniku ,tak na holeni. Mladej se vic leknul a jen malo se narazil. Proto bych chtel apelovat na mlade kluky ,kteri nemaj tatu motorkare ,aby je k tomu donutil : Nez sednete poprve na svou novou masinu (je jedno ,jestli je to 125ka ,nebo silnejsi)Poridte si poradne obleceni !!!! Ted prichazi zima ,usetri se par korunek ,bo se nebude jezdit a do nove sezony si dejte rict a poridte poradne vybaveni....at tech motorkaru v riflich a teniskach potkavam co nejmin...
1.-poradne boty s chranici
2.bundu s protektory
3.kalhoty s protektory
4.paterak
5.rukavice s protektory
6.poradnou prilbu
Je to v zajmu vasi bezpecnosti a kdyz nemate nikoho ,tak dejte na radu stareho blba ,kterej vi ,o cem mluvi....Alex

Rada pro zacinajici motorkare :

16.1.2007 v 19:41 | Nahoru | #61
tyy jo, me ty kecy typu "me se ve 150 skoro nic nestalo" iritujou.. jasne ze se nic nemusi stat, ale cele je to o tom "co kdyby" a o stesti..

kdyz sem si poridil 3pade, tak sem koupil i kůži, boty, rukavice u PSÍka s tím, že časem přesedlám a už do toho nebudu muset investovat :) mohl sem si místo jawy+výbavy koupit staršího japonce, ale nelituju toho.. :thmubup:

akorátže teď je 3,50 pryč a mám přechodně skútříka.. kamarádi mi, nevím proč, říkali, že jestli budu chtít někdy dojet na Trampa na skútru v kůži, tak mám zavolat, aby stihli ujet.. no já to nechápu.. :D :D

(reakce na) Rada pro zacinajici motorkare :

17.1.2007 v 13:56 | Nahoru | #62
assassin>Jasne ,tvuj nazor ti nikdo nebere :) Akorat jsem to nemyslel jako Dusinovaniiii...Pouze jako radu mladym klukum ,co nemaji tatu motorkare (tam je pravdepodobnost toho ,ze to takovy tata se synem bude resit jako ja ) a pro tyhle kluky ,co maj mozek v hlave a pouzivaji ho k mysleni-ne k rebelovani :) to bude mozna dobra rada k zamysleni. Jezdim od svych 16ti let na motorkach -prumerne 25000km rocne a potkal jsem se na cestach uz opravdu se vsiim. Dvakrat se mi stalo ,ze jsem pomahal klukovi,co se pouze smyknul v zatacce na bok-jednou v dost vysoke rychlosti. Nic nemel zlomeneho ,ani poradne narazeneho ,ale nohu mel sedrenou tak ,ze mu vylezl kycelni a kolenni kloub,a z kotniku a lokte mel pulku kosti odbrousenou... Jel nalehko ,jen do vedlejsi dediny za devuchou.Pak pred sebou uvidel masinu a zahral si na stihaciho jezdce -predjel mne a hned v nasledujici zatacce lehnul...Nebyl to moc peknej pohled ,ale nejvic me dorazilo ,jak furt vriskal...Verim ,ze to bolelo ,ale nejradeji bych mu jeste strelil vpysk- takova zdrava fotrofska ,by mu urcite prospela. Taky mi nekdy bouchnou saze ,taky pozavodim ,ale urcite ne v tesilkach a bez rukavic..Akorat vim ,ze nove veci jsou pro mlade celkem drahe ,ale daji se najit alternativy ,treba dobre bazary,nebo koupit neco ojeteho od kamosu.. Jinak me potesila prevazna cast prizpevku ,kde na to maji kluci stejny nazor.. Je to krok dopredu. A kdyby nekdo opravdu z tech mladych chtel ,at promluvim do duse tatovi ci mame ,tak mi hodte meila. Jasne ,ze se presvedcivym telefonatem ,nebo meilem o to zasadim... *yes*

Rada pro zacinajici motorkare :

18.1.2007 v 09:13 | Nahoru | #63
Hele Alexi a nechtel by jsi promluvit i s mou pritelkyni :)

1 reakcí na tento příspěvek Rada pro zacinajici motorkare :

18.1.2007 v 12:01 | Nahoru | #64
a co myslite ze je dulezitejsi kalhoty nebo bunda? chtel bych koupit radeji kalhoty nemate ale novy nevite kde by byly nejlevnejsi ? mam enduro. Odkaz by byl idealni dik

(reakce na) Rada pro zacinajici motorkare :

18.1.2007 v 18:14 | Nahoru | #65
Martin m>>
To zalezi na tom co delas, treba kdyz si hodinar potrebujes ruce, bez noh se obejdes a kup si bundu. Za to treba jestli si sprinter tak si kup kalhoty... :thmubup: (sorry za ten cernej humor)

Rada pro zacinajici motorkare :

18.1.2007 v 18:27 | Nahoru | #66
:D nevadi nad tim se zamyslim :D

Rada pro zacinajici motorkare :

18.1.2007 v 19:32 | Nahoru | #67
Pokud rodiče vědí,že vás to táhne k mašině,určitě nějakou tu kačku přidají.Jste předci jejich děcka.Tak už kuli starostem to udělají.Vím jaký to je začínat.Teprve teď po 6ti letech jsem si koupil vysněnou mašinu gsx-R 600 K6.Jinak jsem jezdi na ZZéru.Za tu dobu jsem vystřídal několik helem a asi jsem udělal i dobře.Pokud na něčem budete chtít ušetřit podepíše se to na něčem jiným.A to na tom nejcenějším co máte.Na zdraví,nedej bože na životě.Nepodceňujte výstroj.Asi si někdo klepe na čelo a říká si seš nějakej chytrej a kde na to mám vzít?Tak v první řadě si koupím hadry a potřebný doplňky a když vím,že mám alespoň nějakej základ jako pevný boty,rukavice s protektorama,kalhoty a bundu taky,tak koupim helmu.Bez jedný ruky se dá žít ale bez hlavy těžko.Nešetřete na helmě.Je to dlouhá cesta a projde si jí každej,proto pak ke všem těm věcem máte vztah a podle toho se k nim taky chováte.Jako poslední je mašina.Nemusí bejt luxus přepichová ale aby ste ji uřídily a nepřecenily svý schopnosti po sto kilometrech.Přeci jen taky mrzí míň rozbitá starší motorka než nejlepší model suzuki.

(reakce na) Rada pro zacinajici motorkare :

18.1.2007 v 19:33 | Nahoru | #68
medved_bedrich>počkej, stk se u fungl nový mašiny snad nedělá ne?

Rada pro zacinajici motorkare :

19.1.2007 v 11:34 | Nahoru | #69
ja sem byl rad, ze sem poslechnul co mi tata reknul, a to j sem se ho jeste ptal ...
musim si ho opravdu oblict paterak ?
muj tata (Alex) ma asi tovkovou checklist.
syn - motorka
bunda ... ok *yes*
kalhoty ... ok *yes*
paterak ... nk *no* -> spatky ... bez toho ne nesednes na motorku
to je v poradku. :D
paterak a bunda mi zachranily kuzu ...

a obleceny uz je jenom reflex ... jdeme na vyjizdku => HURRRRAAAA ... a automaticki jsi beres spravne vybavení, protoze tata tje to naucil, a sam ses po naucil.

1 reakcí na tento příspěvek Rada pro zacinajici motorkare :

19.1.2007 v 19:00 | Nahoru | #70
no nic ve zlým, ale v tý kupě příspěvků mají nějakou informační hodnotu pouze první dva, ostatní je obyčejnej pokec kdo v čem jezdí a vkolika se vysekal. fajn, se 40tis najetýma km jsem ještě začátečník, ale po dvou sestřeleních autem a jedním vlastním držkopádem si dovolím i já pár rad pro začínající motorkáře.
1. každej si rozbije hubu, čím dřív, tím líp, kdo si ji nerozbije, začne si myslet, že je dokonalej
2. jezdím tak, jako bych byl neviditelnej, obzvlášť, když manévruju mezi autama případně se rychle přiblížím k autu-spousta řidičů nepoužívá zpětný zrcátka, nebo do nich kouká jen tu a tam-snadno přehlídnou
3. do křižovatky, kde se sbíhají dvě vpodstatě stejně kvalitní silnice, hrozí nebezpečí, že si řidič z vedlejší bude myslet, že je na hlavní. buď přibrzdím, nebo přidám tak, abych se s autem na křižovatce vůbec nepotkal. v hustým provozu samozřejmě moc nejde
4. hlídám si každý auto, každýho chodce, od aut čekám ty největší prasárny, a když je pak udělaj, nejsem z toho "vyplácnutej" a dokážu zareagovat
5. při předjíždění kolony aut se držím levýho okraje silnice, abych se tam vešel spolu s jiným řidičem, kterej mě přehlídne a rozhodne se předjíždět (to pokud nestihnu dobrzdit). spousta řidičů vyhazuje blinkr až ve chvíli, kdy začínají vybočovat
6. pokud předjíždím přes křižovatku typu T, přičemž vedlejší je zleva, dávám si pozor, jestli mi to tam někdo z kolony, kterou předjíždím, nezačne odbočovat. Auto, který začne zpomalovat, i když nebliká, většinou odbočí. obzvlášť oblíbený je odbočování bez blinkrů tam, kde je zákaz odbočení vlevo. auto, který nebliká, přeci neodbočuje..
7. nebezpečná je situace, kdy předjíždím před křižovatkou, která je cloněná např. barákem-auto přijíždí po vedlejší, z leva mu nic nejede, z prava ve svým pruhu samozřejmě nic nečeká, natož někoho, kdo by v obci předjížděl
8. ježdění ve městě ve dvou pruzích-pozor na mrtvej úhel, nedržet se delší dobu těsně za autem, řidič auta vás v zrcátku nevidí a může zapomenout, že tam někdo vůbec je
9. není moje rada-při předjíždění najedu k pravý krajnici už se zapnutým blinkrem a pak předjíždím-tím mám vcelku zajištění, že mě plechovka zaregistruje
neříkám, že to jsou super rady, ale díky nim jsem zažil spoustu krizovek, ale až na jedno lehký nedobrždění jsem všechno ustál a poslední dva roky neboural

(reakce na) Rada pro zacinajici motorkare :

19.1.2007 v 19:47 | Nahoru | #71
wolfucker>Na to ,ze o sobe pises ,ze jsi vicemene zacatecnik ,tak klobouk dolu *yes* Dplnil jsi k vybave zaklady jizdy...Prevazne pohled dobre vyjezdeneho ridice motorky. Akorat bych doplnil jeste jednu malickost-moje zasada je pri rychlych presunech obcas jezdim dost natesno za autama ,nez vystihnu cas na predjeti-pritom nikdy nejedu za autem tak ,abych byl v prostredku-vzdy na hrane jeho blatniku. Kdyby mi udelal opicku a zahamsnul to ,tak mam sanci se mu vyhnout...Parkrat se mi to stalo. I kdyz jsem zavodil s Busou s Ferarim ,tak se mi to vyplatilo ,bo floutek ve 280ti tezko snesl ,ze jsem vyhodil blinkr a chtel ho predjet a pokusil se me vybrzdit. Trochu jsem vyhnul v levo ,plyn na doraz a stret se nekonal...Jinak i v poklidne jizde za autem vzdy na hrane praveho blatniku-je misto na krajnici ,kdyby neco...

Rada pro zacinajici motorkare :

19.1.2007 v 21:01 | Nahoru | #72
určitě souhlas stím,že pokud se sám nespálíš,nepznáš to,jak jezdit nebo jakou chybu neuděláš.

(reakce na) Rada pro zacinajici motorkare :

19.1.2007 v 22:33 | Nahoru | #73
Martin m>>
musim s tebou souhlasit mám to taky tak.vysekal sem se byl sem sedřenej a teď se bojim ale už to pomalu opadá a jezdit rychlejc ale zase víc u toho myslim takže nejedu jak kámoš do zatáčky v druhym pruhu! Navíc přesně jak říkáš, když našetřim 3000 tak si rači nechám vyklepnout nádrž nebo koupim new gumu

Rada pro zacinajici motorkare :

2.2.2007 v 20:29 | Nahoru | #74
naprosto souhlasim..
prvni drzka byla to nejlepsi co me mohlo potkat..
a komplet hadry - textilni - mi usetrily mnoho bolesti..

Rada pro zacinajici motorkare :

3.2.2007 v 22:21 | Nahoru | #75
Ahoj lidičky,čet sem tento blog a byl jsem rad že se tomuto tématu někdo vjenuje.Někdo to nepochopil ale to se stává.Ja sám sem měl už dost karambolů.A až když sem se vysypal za deště s mouk zátěží tak sem pochopil že člověk si fakt musí dát bacha a dobře se oblíct!!A pokud tady někdo píše jaky měl štěstí,tak malej vzkaz,,Vyserte se nato prosím!!"ja osobně začínal na 50 simson, mel sem A1 papíry ale malo peněz .Na to osahaní a zkoušku pohodoví.Sem rad pak sem se zmohl a koupil si 125 a bundu helmu,kalhoty,rukavice.A dnes sem vysmatej musím si koupit noví botky a kalhoty ale jinak pohoda.Jo a s tím řidičákem, Není to výmysl tech našich dobráku. Ja sem nato nadával ale je to logicky začni na malí naučíš se rozjet brzdit nějakou tu představu jak daleko si od objektu před tebou a za tebou a pote silnější a silnější.Ja sem se neměl koho zeptat navše sem si přicházel sam,a zase vybavení !!!jednoho krasnyho dne sem pochopil proč kvalitní boty ,sandále fakt nepatřej na motku ,ta díra v noze a 2 měsíce nemoc chodit a hlavně jezdit zato fakt nestal!Takže nestačí bejt pozornej ale taky se dobře obléct radši ojety než nic ,až na helmu!!!je jen pro jednoho nebo někomu připadá že ma stejnou hlavu jako někdo jinej??? A s těma padama ,nikdo nemůže říct že nikdy nespadl!!pravě ty sou fakt nejhorší pořad machrujou a blbnou druhy pak sou z toho fakt průsery!!!Taky sem zkorem začátečník.Ale todle si myslím že by měli vědet kluci od tech 15 let!Todle vám v autoškole asi neřeknou!!a Myslím že to je dobrej nápad založit forum kde se někdo o teto problematice baví!!mějte se krasne a hodně Kilometrů :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Rada pro zacinajici motorkare :

3.2.2007 v 22:34 | Nahoru | #76
Souhlasim s tim, ze ridicaky se maj delit do podskupin at zacnou lidi na maly. Ale at pak teda stoji rozsireni z AM na A1 - 500Kč a jedna se jen o jizdy. Z A1 na omezeny A 800Kč samo jen jizdy. A z omezenyho A na plnokrevnyho A 1000Kč. A ne ze za kazdej ridicak vycvajznes minimalne 4 klacky. Pak se clovek nemuze divit, ze ty kluci na to nemaj...

(reakce na) Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 00:13 | Nahoru | #77
Twister>Ono by to mělo být poněkud obráceně. Nejménší náklady pro autoškolu přináší právě ono rozšíření z Aomez. na Aneomez. (jedna jízda) Se státem předepsaným počtem výcvikových jízd a teoretických hodin jednotlivé autoškoly jednoduše nic neudělají. Konkurence jim cenu tlačí poněkud dolů mnohdy na hranici výnosnosti a šetří se na nákladech (samé staré vrány, častá fluktuace instruktorů...). Já osobně bych udělal o něco přísnější zkoušky (praktická na pět etap po 20min., test mnohem delší aby se odchytili "klikaři") a výcvik nijak nenařizoval - Ať se každý naučí řídit kde je mu to milejší (v autoškole, doma anebo už to nepotřebuje). Pro tento případ např. umožnit řízení bez příslušného oprávnění po nahlášení domácího výcviku na zodpovědnost "vyučujícího".

2 reakcí na tento příspěvek Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 09:59 | Nahoru | #78
No jenomze tvuj napad je prakticky blbost. Jak se kazdej ucil doma? To bysme na silnici meli kazdej tejden minimalne 500 trotlu, ktery kdyby fizl zastavil vytahli by papirek a "Ja se ucim doma do autoskoly, takze nazdar..". Ale proste me sere, ze sem si udelal AM a ted vycvajznu zase 4 litry za A1.. ty prachy by sli vrazit v poho do neceho jinyho..

Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 12:24 | Nahoru | #79
dnes se pise petice na vse tak napisme petici za dotace na motocyklove obleceni pro mlade nebo volejme po snizeni sazby DPH na toto zbozi ...
chce to jen neprulomne argumenty typu kolik da stat a pojistovny na lecbu jednoho havarovaneho motorkare a kolik by usetril kdyby borec padal v kuzi s protektory ...
ale taky se muzem dockat ze budem vsichni jezdit v tech samych kombinezach bo budou dotovane jen ty kde budou nejsilnejsi loby ... :D (samozrejme vitp a souhlasim :))

(reakce na) Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 12:35 | Nahoru | #80
firesquirrel> promin ale mas fotku enjakeho ZXa ... to je draha masina nekupuj na to ladak a mas obleceni ... (pokud ej to tva masa)

Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 13:32 | Nahoru | #81
Hele kamo ja ti dotoho nechci kecat ale za rozšíření neplatíš plnou ale jen benzín.Je to o dohode ja za A1 rozš. na A max dam jen 5500 což je praktycky blost ale takle smese dohodli.Jinak a 0 na a max stoji asi 1000 neli mín. jen pro tebe!!Zajdi si za autoškolakem a zkus se dohodnout. :cool:

(reakce na) Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 14:37 | Nahoru | #82
Twister> No když by se učil tak by asi nemohl jet sám ne? To dá rozum :lol:
Ať si papírek klidně vytáhne, pokud spáchal přestupek, tak to půjde na vrub "školiteli"

(reakce na) Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 14:40 | Nahoru | #83
Twister> S těmi skupinami to máš holt smůlu, já si dělal až A, ale bylo to spíš z trucu, protože mi A v sedmnácti uteklo o velmi malý kousek a z nového zákona jsem fakt nebyl odvázaný. BTW jsem za 3 roky ježdění bez not dostal pokutu 200kč (krosit si to kolem značky cyklisto sesedni z kola už asi bylo moc). Dneska už bych do toho znovu nešel.

Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 18:57 | Nahoru | #84
NJN... ja bych je nakopal doprdele vubec. Sem si delal papiry, protoze sem potreboval jezdit na letiste. Zacal sem v kvetnu a kdyz sem mel delat zkousky tak ejhle. Novej silnicni zakon, vsichni cumeli jak jalovy kravy. Nic nebylo pripraveny takze se mesic nezkouselo. Kdyz sem to pak udelal, zase sem cekal mesic az mi ridicak vyrobej. A nakonec sem mel papiry na podzim (Dikybohu aspon ze bylo teplo). A ted zase dalsi 4 klacky a znova.. tentokrat ale hodlam mit papiry max. do dvou mesicu kdybych mel toho byrokrata prohodit vokynkem..

Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 20:23 | Nahoru | #85
Chlapi jak to vubec je, kdyz mam pincka, jeste podle starejch zakonu a ted chu A neomezene. vek uz na to mam :shy: Jde to rovnou nebo udelat A omezene a hned na to jizdy na A neomez. maj v tom bordle i samotne autoskoly... nekde rikaj ano jde to rovnou, a nekde rikaj postup s tim ze musim vycalovat dvakrat zkousky a jizdy... :(

Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 22:28 | Nahoru | #86
Pincek ti k ničemu není. Prostě si uděláš A neomezené. Všechno odjezdíš na velké motorce a uděláš jízdy, techniku i testy jakobys nikdy řidičák na motorku neměl.

1 reakcí na tento příspěvek Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 22:35 | Nahoru | #87
jde o jakoby rozsireni skupiny. nekde rikaj ze mam vlastne A1 omezena na 50. A nekde rikaj ze nemam nic, jak pises.. nojo maj v tom burdel

Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 22:38 | Nahoru | #88
mikro: Znamej mel taky jen starej ridicak na 50ccm a kdyz si nechal delat novej, tak mu urednice rekla ze ted uz to ma i na 125ccm a udelali mu to jako A1...

Rada pro zacinajici motorkare :

4.2.2007 v 22:52 | Nahoru | #89
twister, jop to je mozne uvidime na jare kdy budou prvni jezdit... uz aby bylo pekne

(reakce na) Rada pro zacinajici motorkare :

5.2.2007 v 20:26 | Nahoru | #90
mikro> kdybyste se všichni podívali radši do zákona, tak zjistíte, že v §91 odst.3 je napsáno, že žadatel o A nad 25kW-neomezeně, musí být držitelem A-omezeně. je to podle mě hovadina a vytahovaní peněz z lidí, protože si to můžeš udělat hned po sobě. už pochopitelnější a rozumnější, by bylo, že žadatel o Aneomezeně musí být alespoň rok držitelem Aomezeně, nebo ještě líp, že žadatel o Aneomezeně, kterému je míň než 30 let, musí být aspoň rok držitelem Aomezeně. to aby když se nějaký důchodce rozhodne si pořídit chopra, aby nemusel rok jezdit na nějaké 125 :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist