bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aretace plynové rukojeti
Zdarec!

Nezkoušel jste někdo nějakou aretaci plynové rukojeti, ať je možné na dlouhé cestě odpočinout pravé ruce a nechat jí chvíli viset podél těla?

Líbí se mi přípravek umožňující nedržet grip, ale pouze mít položenou dlaň throttlerocker.com, ale myslím si, že něco, čím by se dala rukojeť samostaně zaaretovat by bylo lepší. (Jawy tuším měly takovou utahovací převlečnou matku, která při utažení způsobovala, že rukojeť držela v nastavené pozici a nevracela se. Nebo se pletu?)

V ideálním případě by to mělo jít lehce namontovat nedestruktivním způsobem - motorka bude z půjčovny a za nějaké velké úpravy by mě asi amíci nepochválili...
Předchozí
1 2
Následující

Aretace plynové rukojeti

30.3.2009 v 22:08 | Nahoru | #1
Jo, Jawky to mají s tou maticí vyřešené geniálně. Nepleteš se.
Na aretaci se prodává Vista Cruise Control - prostě se v určité poloze plynu sevře kolem rukojeti namontovaná brzda. Provedení a ceny se liší, ale princip je stejný.
Jiná verze
Pokud bys to nechával vyrábět, stoupnu si do fronty.

edit: Kdesi jsem četl, že někdo to v nouzi řeší tak, že okolo rukojeti udělá smyčku z vhodné gumy, tu překříží a navlékne okolo úchytu brzdové páčky. Rukojeť to trochu brzdí a dá se to naštelovat tak, aby to plnilo účel. Ale samozřejmě, nedá se to za jízdy vyřadit, leda by tu gumičku rychle utrhnul.

Naposledy editováno 30.03.2009 22:14:02

1 reakcí na tento příspěvek Aretace plynové rukojeti

30.3.2009 v 22:13 | Nahoru | #2
se chystáš projet celou route66, že se Ti nechce držet heft?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aretace plynové rukojeti

30.3.2009 v 22:28 | Nahoru | #3
dva_hrnce> nejen route 66

1 reakcí na tento příspěvek Aretace plynové rukojeti

30.3.2009 v 22:44 | Nahoru | #4
Tu máš ako asi to vyzerá: Tempomat
a takto to asi fachčí:

(reakce na) Aretace plynové rukojeti

30.3.2009 v 22:49 | Nahoru | #5
barko> To vypadá hodně dobře, ale ta cena je trochu jinde než by se mi líbilo ... a asi to bude chtít nějkaý větší úpravy ne? Nemůžu překopat mašinu z půjčovny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aretace plynové rukojeti

30.3.2009 v 22:53 | Nahoru | #6

Číkus>dva_hrnce> nejen route 66



hm, tichá závist.. teda jestli strýček Sam půjčuje i něco jinýho než HD.. pokud tam budeš jezdit na traktoru, tak v pohodě a nezávidím

(reakce na) Aretace plynové rukojeti

30.3.2009 v 22:55 | Nahoru | #7
dva_hrnce> závidět nemusíš, plánuju HD Heritage Softail

Aretace plynové rukojeti

30.3.2009 v 22:57 | Nahoru | #8
No ja by som to už mal tiež na moto, ale keď máš vyhrievané gripy, tak je to bezpredmetné kvôli káblu. A vôbec to nie je žiadny veľký zásah do moto ....
Ak ideš do USA, tak si myslím že s týmto problém mať tam nebudeš.

Naposledy editováno 30.03.2009 23:00:41

1 reakcí na tento příspěvek Aretace plynové rukojeti

30.3.2009 v 23:43 | Nahoru | #9
Softail /myslím i ostatní HD/ to má normálně seriově, thumb screw pod heftem plynu, otočíš a drží to
Prostě normální pitomej šroubek s plastovou vrtulkou aby se s tim dobře palcem točilo..
Já to nikdy nepoužíval, přece jen jsem R66 nejel

..ledaže by to teda mezitím změnili..já měl/mám jen karburátorový verze HD, ale nevidím důvod proč by to nebylo i na stříkačkách, prostě se zablokuje rukověť no. Na Buellu jsem to teda ale nenašel tam se takovou turistikou nepočítá asi

Aretace plynové rukojeti

31.3.2009 v 00:08 | Nahoru | #10


tady to máš i s dalším vylepšením (prodloužení páčkou, to černý je seriově)

Aretace plynové rukojeti

31.3.2009 v 07:36 | Nahoru | #11
H-D to tam dává pořád, na stříkačce z r. 2007 - sportster to tam je taky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aretace plynové rukojeti

31.3.2009 v 11:54 | Nahoru | #12
ChopTop, Teckie> To tam fakt je sériově? Pak nechápu, proč kamoš po cestě zkrz Austrálii na Electra Glide vyráběl dlaňovou opěrku stylu throttlerocker...

Aretace plynové rukojeti

31.3.2009 v 12:16 | Nahoru | #13
Kdysi sem tu viděl docela jednoduchý nápad na heft si navlečeš o-kroužek a v případě že chceš aby se plyn přestal vracet o-kroužek shodíš mezi heft a závažíčko tím se plyn zaaretuje. Je to jednoduché a o-kroužků si můžeš nakoupit víc popřípadě použiješ okraj ze šprcky

(reakce na) Aretace plynové rukojeti

31.3.2009 v 14:31 | Nahoru | #14
Číkus> Nevim jestli je to i na Elektrach a pro Australii? Kazdopadne na Sportsterech je to porad, ale spis nez jako "tempomat" je to jakesi reziduum z dob karburatoru a syticu, ze jsi po nastartovani zaaretoval plyn ve vyssich otackach, nez se motor trochu ohral.
Ted je v manualu psano, ze pro jizdu ho mas nastelovat tak, aby se plyn vracel a nezustaval vyset, ale na dalnici to jde normalne pouzit. V silnejsich rukavicich sice nic moc, dobra vychytavka je jak poslal obrazek ChopTop.

1 reakcí na tento příspěvek Aretace plynové rukojeti

31.3.2009 v 14:39 | Nahoru | #15
virago - neviděls ten vista cc někde v čr? už to dva roky marně sháním :(((

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aretace plynové rukojeti

31.3.2009 v 15:20 | Nahoru | #16
RUTAN: Neviděl Taky by se mi něco podobného hodilo.
Ale ty to můžeš vyřešit jinak - udělej si na pravé straně řídítek dvoudílné závažíčko. Vnitřní část bude napevno v řídítku, širší vnější půjde po šroubu utahovat směrem k rukojeti. Pak není problém mít mezi závažíčkem a rukojetí gumu, která při akorátním utažení bude přidržovat plyn v poloze, ve které ho necháš. Povolením závažíčka se to zase uvolní. (snad ten popis stačí)
Ještě to jde udělat na principu špuntu do termosek a pivních lahví - že se tím šroubovacím závažíčkem rozpěchovává guma, která tlačí na váleček rukojeti zevnitř. Možností je prostě dost a ty si to snad dokážeš vysoustružit, ne?
Já bohužel nemám rukojeti průchozí a měnit je nechci.

Aretace plynové rukojeti

31.3.2009 v 15:37 | Nahoru | #17
throttlemeister - v podobe specialniho zavazicka (asi neco ala ta Jawa) - jen ta obsluha nevim nevim, to abys to utahoval levou rukou a taky ta cena:
http://www.throttlemeister.com/

a nebo scottoiler coz je obdoba toho throttlerockeru:
http://www.scottoile...ster_-_Standard.html

(reakce na) Aretace plynové rukojeti

2.4.2009 v 22:18 | Nahoru | #18
1100Virago> čéče problém je v tom, že to nesmí být na konci řidítka, protože to hned rozmrdám..musí to být prostě někde schované a ta vista je prostě ideálně vyřešená..to s tou maticí vnějškem by asik šlo, ale jak se mi to utáhne samo, tak to bude krysa jako prase:)))

Aretace plynové rukojeti

12.8.2009 v 22:59 | Nahoru | #19
Nakonec to šlo v pohodě zvládnout i bez toho. Jsem si nenaložil takový porce kilometrů v Améru, aby mě to oddělalo.

1 reakcí na tento příspěvek Aretace plynové rukojeti

13.8.2009 v 14:02 | Nahoru | #20
Kluci na HD to není přežitek z dob karbeců , ale je to na to abys při přejezdu děr nehoupal plynem tak si prostě šroubkem přibrzdíš reakci heftu.

Teckie , ted jsem stráášně chytrý když jsem si přečetl manuál co jsi mi poslal ha ha ha

(reakce na) Aretace plynové rukojeti

13.8.2009 v 14:08 | Nahoru | #21
MorfijumHD> to by musel být houpák jako kráva aby se to na tý těžký líny ludře vůbec projevilo

1 reakcí na tento příspěvek Aretace plynové rukojeti

13.8.2009 v 14:48 | Nahoru | #22
Jsi se ptal tak tu to máš , toť ode mne vše.
A jak je psáno v jiném příspěvku , nenavážím se do tvé Suzy tak se na to vyser taky...

(reakce na) Aretace plynové rukojeti

13.8.2009 v 14:50 | Nahoru | #23
MorfijumHD> Já už k tomu něco říct můžu, projel jsem celou Route66 na HD a můžu říct "je to líná ludra" a trvám na tom. Naopak co se týče pohodlnosti, mejestátnosti nebo zvuku, není Harykovi co vytknout.

1 reakcí na tento příspěvek Aretace plynové rukojeti

17.8.2009 v 17:38 | Nahoru | #24
Já používám aretační šroub jako tempomat....když jedu dlouho po dálnici aby nebolela ťapka.

Aretace plynové rukojeti

17.8.2009 v 19:11 | Nahoru | #25
dej plnej céres,omotej plyn izolepou a nic neřeš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aretace plynové rukojeti

18.8.2009 v 00:51 | Nahoru | #26
Mickey> já jsem to měl původně v plánu, ale nakonec to bylo zbytečný. A to jsem projel USA napříč.

(reakce na) Aretace plynové rukojeti

19.8.2009 v 13:47 | Nahoru | #27
Číkus> já to používala na dálnici do Hamburgu...hrozná nuda a zima

2 reakcí na tento příspěvek Aretace plynové rukojeti

13.4.2010 v 16:47 | Nahoru | #28
Na čem jsi to 66 jel? Mi HD línej nepřijde, mi to mete 200, přítelkyně Sporty 883 mete 170, je fakt není to jak rejža 300 to nepoletí

1 reakcí na tento příspěvek Aretace plynové rukojeti

14.4.2010 v 00:15 | Nahoru | #29
před týdnem jsem vymyslel jednoduché řešení. Použít se to dá na jakoukoliv motorku, co má dvě plynová lanka - tažné a vratné.

1. Odpojte vratné lanko od karburátoru/vstřiku (je tam pružina. Pokud praskne, nebo se roztřepí tažné lanko, tak plyn nepůjde zavřít a jsem v řiti:) )

2. V cyklo shopu si pořiďte nejlevnější přehazovačku SIS - má sedm poloh což je až až. nebo jakoukoliv jinou.

3. Vratné lanko propojte s touto přehazovačkou a seřiďte si vůli.

Výsledek - pohybem přehazovačky vratným lankem taháte za plyn, heft se otáčí a přidáváte plyn. Pokud je nutné toto vypnout, jednoduše vrátíte plynovou rukojeť zpět a ta přehazovačku přetlačí.
Vyzkoušeno, funguje:)

cena: 100,-Kč + 3 hodiny práce.

(reakce na) Aretace plynové rukojeti

14.4.2010 v 08:17 | Nahoru | #30
hd1903> Na softailu, viz cestopis.

No jako vytáhl jsem z něj max 95 MPH a víc ani ťuk. A akcelerace a pružnost nad řekněme 45 MPH byla docela tragická.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na H-D Harley Davidson FLHS Electra Glide Sport, Harley Dav... Drucko 11 21.4.2021 v 21:42 zolikvtx
Harley za jazdy zhasina.. Harley Davidson FLSTI Heritage Softail Andrejtt 21 11.6.2019 v 21:53 magpierobo


TOPlist