Téma: M2T
23.3.2009 v 15:29
Zdravim...jakej máte názor na M2Těčko?
vyrobce vybral dobrej nazev pro olej, hned je poznat ze je to pro dvoutakty
Špička mezi oleji, vzdáleně se možná blíží Motul 800
Jízda na tenhle olej je jako za trest. Nejen pro tebe, protože je to jak kdyby ti někdo držel kolo, ale i pro ty co pojedou za tebou.
na pomalobeživý dvoutakty jako starý jawy, čízy, trabanti, wartburgové, zahradní téry je to olej dobrej, jen má tu nevýhodu, že zasírá výfuk více, než dražší konkurence. Sám m2t leju do auta a nemužu si na něj stěžovat. A když budeš mít správnej poměr olej/benzin tak po zahřátí to kouří málo
ale no tak, zase tady nešiřte fámy - M2T hulí jen za určitých podmínek, např. když se začne vypalovat karbon z výfuků případně se jede dloho plnej. do svojí 634 leju co mám po ruce, druhou sezonu už M6A a nevšimnul jsem si, že bych v běžným příměststkým provozu nějak někoho obtěžoval hustým dýmem..
zázrak to není, ale zas to není takový zlo, za jaký ho spousta lidí vydává.
zázrak to není, ale zas to není takový zlo, za jaký ho spousta lidí vydává.
M2T je klasickej minerál, hodící se pro dvoutaktní stroje bývalýho východního bloku, tzn Jawy a ČZ ať už 50, 125, 175, 250, 350 a pro MZ 150, 250.
na nějaký debilní keci magorů co tvrdí že to je tekutej šmirgl, případně že kdo má mašinu rád tak to do ní nenalije rozhodně nedej, je vidět že o tom ví naprostý hovno.
M2T se začal používat někdy myslim ve druhé polovině 70. let, je to olej určenej výhradně pro dvoutakty, je tak dělanej. do té doby (vlastně to byl předchůdce) se používalo M6A, což je starej olej pro čtyřtakty, jeho jediná vlastnost je mastnota. jawáckej dvoutakt je konstrukčně z roku 47, to znamená že v té době se jezdilo ne na m6a, ale ještě na něco staršího, tyhle motory používaly už dědy M2T, tak proč by tomu mělo byt kurva M2T málo, proč by nemělo stačit? navíc příručka například Jawy 350 z 90. let udává nejen M2T jako doporučenej olej, ale píše že by stačilo třeba aji 1:50, ale 1:40 se uvádí pro jistotu, třeba kdyby se ti olej nerozmíchal atd.
někdo říká že zasírá všechno možný.
jo, samozřejmě že to neni ricin! ale na druhou stranu já jezdím na M2T bez přestávky 11 let a akorát jednou jsem dělal dekarbonizaci, jednou za celou dobu. tehdy ještě u fichtla, kterej už taky měl předtim něco nalítaný. vzal jsem tlumič, vklepal jsem o zem půl litra jakby slisovanýho písku a jezdil dál.
samozřejmě že kdybys to nalil do NSR tak to zadřeš už při startovaní, ale pro ty obyčejný dvoutakty východního bloku je to naprosto dostačující olej, kterej stačí na mazání bohatě, pro ty motory je aji tenhle olej luxus, zanášení neni žádná hrůza, je to akorát nafouklá bublina a cela 60Kč/l peněženku potěší
na M2T jezdím já s Jawou 350 (jezdil jsem s nim aji na fichtlu), na M2T jezdí kamoš s MZ 150 a má naježděnejch 30 000 km bez výbrusu!
na nějaký debilní keci magorů co tvrdí že to je tekutej šmirgl, případně že kdo má mašinu rád tak to do ní nenalije rozhodně nedej, je vidět že o tom ví naprostý hovno.
M2T se začal používat někdy myslim ve druhé polovině 70. let, je to olej určenej výhradně pro dvoutakty, je tak dělanej. do té doby (vlastně to byl předchůdce) se používalo M6A, což je starej olej pro čtyřtakty, jeho jediná vlastnost je mastnota. jawáckej dvoutakt je konstrukčně z roku 47, to znamená že v té době se jezdilo ne na m6a, ale ještě na něco staršího, tyhle motory používaly už dědy M2T, tak proč by tomu mělo byt kurva M2T málo, proč by nemělo stačit? navíc příručka například Jawy 350 z 90. let udává nejen M2T jako doporučenej olej, ale píše že by stačilo třeba aji 1:50, ale 1:40 se uvádí pro jistotu, třeba kdyby se ti olej nerozmíchal atd.
někdo říká že zasírá všechno možný.
jo, samozřejmě že to neni ricin! ale na druhou stranu já jezdím na M2T bez přestávky 11 let a akorát jednou jsem dělal dekarbonizaci, jednou za celou dobu. tehdy ještě u fichtla, kterej už taky měl předtim něco nalítaný. vzal jsem tlumič, vklepal jsem o zem půl litra jakby slisovanýho písku a jezdil dál.
samozřejmě že kdybys to nalil do NSR tak to zadřeš už při startovaní, ale pro ty obyčejný dvoutakty východního bloku je to naprosto dostačující olej, kterej stačí na mazání bohatě, pro ty motory je aji tenhle olej luxus, zanášení neni žádná hrůza, je to akorát nafouklá bublina a cela 60Kč/l peněženku potěší
na M2T jezdím já s Jawou 350 (jezdil jsem s nim aji na fichtlu), na M2T jezdí kamoš s MZ 150 a má naježděnejch 30 000 km bez výbrusu!
Jawy a čízy na tento olej v ČSSR najezdily miliony km bez poškození. Ale je zastaralý, dnes už jsou lepší, nekouří a nezasírají výfuky, ale dražší.
Jezdím hlavně s trabantama - mám jich několik a M2T čko nedávám ani do toho tzv. pracovního traboše. Zaprvé moc to kouří, za druhé je moc hustý (v zimě naprosto špatná manipulace) a za třetí už existují výborné oleje pro dvoutakty, kterým stačí mnohem menší mísící poměr. M2T kdysi na benzinách fungoval jako mix a byl míchán v poměru 1:33,3 s benzínem. Když si představím, že teď míchám 1:60 a více, tak je to velkej rozdíl. Leju tam Castrol Garden 2T, nebo Mogul 2T a neo Shel 2T. (cena kolem 115kč za litr. Rozdíly jsou vidět na první pohled - nekouří se za mnou a taky to tak nesmrdí. V koncovce výfuku není žádná nespálená mastnota. Traboše svou jízdou rozhodně nešetřím a motor vydrží daleko déle. Můj názor M2T tak do motorové pily - ale jen na mazání řetězu
Vitouš15>Jawy a čízy na tento olej v ČSSR najezdily miliony km bez poškození. Ale je zastaralý, dnes už jsou lepší, nekouří a nezasírají výfuky, ale dražší.
Já ho sice nepoužívám do svejch 2 taktních strojů, ale souhlasim s tebou. Sice to smrdí a zanese ti to vejfuk, ale dobře to maže a za ty prachy
a jinak spiš bych varoval před "lepšíma" olejama. například když borec vykládal jak do třipade lil nějakou polosyntetiku (myslim jestli to nebyla husqvarna) a po necelým roce mu motor začal dělat problémy. tak ho rozpůlil a zjistil že při mísícím poměru 1:50! mu zrezly ložiska na klice. a protože předtim na M2T taky jako většina ostatních akorát nadával, spadl mu hřebínek, udělal GO, začal lit M2T a byl spokojenej
ted sem byl natankovat a nalil sem tam Mtéčko...najel sem tak 10Km a zadnej rozdíl ve výkonu neni...a ze to kuri?to me nejak netrápí - konec konců je to přece veterán
zdenekk>
to já ne to já si čízu šetřim...Koupil sem teda M2T od mogulu a mazal sem v poměru 1:40 což by mělo stačit ne?
to já ne to já si čízu šetřim...Koupil sem teda M2T od mogulu a mazal sem v poměru 1:40 což by mělo stačit ne?
Souhlasim se všema,co dávaj M2Tčku zelenou,protože když jsem do mzety lil M2T,tak to bylo dobrý,ale když jsem po výbrusu chtěl mašině přilepšit,tak sem tam lil shell a akorát sem si nasral do bot,protože sem to zadřel a to sem to měl zajetý.Já hlavně myslim,že čim kvalitnější olej se leje při záběhu u těhlech strojů,tak tim se to i dýl zajíždí.Pouze můj osobní názor,třeba se pletu.
švára lije do 350/640 M2T a múžu vám říct že třeba proti valvoline 2T není v kouřivosti rozdíl,pokud jawinu táhne do dlouhýho kopce na trojku tak si samozřejmě zahulí,ale při normál jízdě zakouří trošku při přeřazení ale jinak pohoda dyk je to jawa a jawa a M2T k sobě patří.Ať si lije kdo chce co chce,je to přece každýho věc a dohadovat se o kvalitě toho či onoho oleje je blbost,každej má svoje zkušenosti a svúj názor
Duša> 1:40 je na takový pomalý brblání OK, na svižnější jízdu bych trochu oleje přidal. Ale né každý M2T je stejný, třeba od Parama docela ujde ale co jsem koupil posledně, taková průhledná flaša se žlutýma popiskama - výrobce si nepamatuju, to je dost tragický - špatně maže.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cz125 453 nedrží volnobeh ČZ 125/453 | Nico_7 | 19 | 20.3.2024 v 19:47 Nico_7 |
Nevysvetlitelny klepot ČZ 175/450 | yagi | 14 | 5.3.2024 v 16:52 Deadman |
ČZ 175/450 dobijení A vynechávání ČZ 175/450 | Jezdíííík | 5 | 24.12.2023 v 04:19 Hybrš |
ČZ 175 450 ČZ 175/450 | Matejj12 | 3 | 15.9.2023 v 19:24 Benda1 |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |