edit: Jinak při koupi bacha na volnoběžku startéru,jestli se nezdá tak už je nejspíš načatá a 450 ka nemá nakopávačku, takže bys musel měnit.
Naposledy editováno 01.03.2009 22:45:25
Dale je obvykle vytahanej rozvodak. Motor je udelanej dobre, rozvodak nemuze preskocit ikdyz je uplne volnej, spousta lidi s tim tak jezdi. Rozvodak D.I.D ve zlutocerne krabicce D.I.D stoji 1300, ten samy rozvodak D.I.D v ruzovem pytliku "Honda genuine parts" stoji 4000. Napinak neni automaticky, je potreba ho jednou za cas seridit. Staci pri kazde druhe kontrole ventilovych vuli. A ted k posledni caste zavade - diky tomu ze vetsina lidi nevi, ze merka se pri kontrole oleje nema zasroubovat, na polovine motorek maji kola 6.rychlosti tak vyrazny pitting, ze prevodovka na 6.kvalt slysitelne huci. Opravit to nejde, protoze nove soukoli nejde sehnat a na vrakaci neni zadna prevodovka o moc zdravejsi.
Problemem vsech starych motorek bez rozdilu znacky jsou zatuhle brzdove pistky. Pomuze jen vypumpovat je a vymenit jejich gumicky. Gumicky se daji koupit nove, protoze honda stejny typ brzd montovala i na CBR600 do roku 96.
Jinak tento typ motorky se prestal vyrabet pred 20-ti lety, polovinu dilu uz Honda nedodava.
Jine problemy nejsou, tato motorka najezdi spolehlive pres 200, pokud do ni nezapomenes dolejt olej.
Ohledne skrceni, rozdil je predevsim ve vacce s jinym casovanim a vetsim zdvihem. K tomu je jina hlavni tryska.
Problem je ze motory, co najely dost na nizkou vacku, maji vybehany ventilovy driky od voditek a na driku je hranka. Po montazi vysoke vacky jezdi ventil pres hranku, coz rychle dorasi drik i voditko. Nedoporucuju, sada ventilu a voditek stoji 10 litru. Dodatecne otevreny motor nebrat! Motor co je ostry uz z vyroby, ma seriove cislo PC17E-200xxxxx, skrceny nebo dodatecne otevreny ma PC17E-300xxxxx.
Ono ale celkove neni o co stat, jezdil jsem na otevrenem motoru a neoslovilo me to. Jednak je ten ostry motor silnejsi nez skrceny az od 6000 otacek, ktere prekracuju pouze na dalnici, a jednak ztrati ten stavnaty tah mezi 2500 a 4000 otackami, kterym se skrcena verze odlisuje od vsech ostatnich motoru a je duvodem proc mam tuto motorku tak rad. Pomala vacka je neco jineho nez karburatorama skrcene GS500E, ER5 a podobne, ktere do 5000 netahnou a v 5500 uz ztratej silu.
Slabinou jizdnich vlastnosti jsou prilis mekke pruziny i tlumice, dvojita predni brzda naopak predci o 10 let novejsi pullitry.
Nicmene na zavodeni si radeji kup auto, na motorce v provozu stejne tak rychle jezdit nemuzes, zatacky muzes poradne naklopit jen tam kde vidis cely prubeh zatacky a situaci za ni a navic musi byt asfalt cisty a bez der. Takovych zatacek je asi tak pul procenta. Pro zacatecnika je vic nez dost silna i Jawa 350.
Na udrzeni tempa v dnesnim provozu staci 10kW a dostatecnej kroutak, kterej napriklad 125ccm nemaji.
edit: Každopádně to bez půlení nepoznám jestli to je dobře nasazený a jelikož vyvažováky z hlavy teoreticky nastavit neumím , tak bych ani nepoznal jestli to je nasazený blbě.
edit2: Jinak motor byl posledně půlenej v létě a dělal to člověk co už jich pár měl rozdělanejch , teda těch novějších.Tak doufám , že to neudělal otrocky podle vzoru , jak to takm bylo , bylo určitě dobře. Já sem v te době na to půlení neměl čas , tak sem se tím moc nezabýval.Každopádně , když sem se ho ptal jak se seřituje napnutí vyvažováku moc netušil ,takže asi taky to moc do hloubky neznal.
edit3: no jinak myslím ,že ty tam máš nějakej nevější model těch vyvažováků od r. 82 víš.
Naposledy editováno 02.03.2009 15:08:47
Jinak jestli ten tvuj servisak byl duchem pritomen, tak to asi slozil dobre, protoze na tech kolech jsou vyrazeny velky rysky s popisem.
Souhlasím s klukama .. hlavně s Deadmanem , je vidět, že má s tímto strojem fakt hodně zkušeností, o které se rád s ostatníma podělí.
Přední brzdy byly fakt super, tlumiče krapet měkčí,...
Jen bych řekl, že jsem měl problém v dobrém seřízení obou karburátorů jelikož tam už bývají za ty roky nějaké ty vůle. Možná to bylo jen u té mé (kupoval jsem ji rozdělanou v bednách a pak než se podařila seřídit, jela na jeden válec).
Trošku brala olej, ale to je u těchto motorů normální. Měla krásný zvuk .. mrzí mě, že jsem nevyzkoušel laďáky.
1 reakcí na tento příspěvek Honda cb 450s
r.v.1986? Na netu se nemůžu dopátrat návodu.Dík
mmiki píše: Ahoj může někdo poradit jak se seřizují ventilové vůle u Hondy 450 S (přiškrcená verze)
r.v.1986? Na netu se nemůžu dopátrat návodu.Dík
Sací ventily 0,10mm, výfukové 0,14mm.
Seřizují se stejným způsobem jako na všech motorech s vahadly a seřizovacími šrouby.
Napínák rozvoďáku je poloautomatický, povolí se zajišťovací šroub na bloku válců pod karburátorama (ne ten na hlavě), napínák se sám napne a šroub se utáhne. Němělo by se to dělat často, nebo se rozvoďák rychleji vytahá. Pokud je napínák na dorazu, pak vyměnit rozvoďák, Rozdíl v délce nového a vytahaného rozvoďáku je asi jen 2mm.
Napínák řetězu vyvažovacího hřídele se seřizuje pod špuntem na víku motoru před spojkou. Opět se jen povolí matka, napínák se sám napne díky pružince, matka se utáhne.
Naposledy editováno 01.12.2011 00:24:15
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB 450 S Honda CB 450 | WanDooM | 6 | 8.4.2023 v 11:22 combust |
Honda CB 450S PC17 Honda CB 450 | WanDooM | 4 | 23.5.2022 v 12:54 WanDooM |
Pístní kroužky CB450 N rv 1985 Honda CB 450 | fifa85 | 6 | 7.6.2019 v 22:15 fifa85 |
Honda cb 450 r.v.1987 [1, 2] Honda CB 450 | Richard089 | 43 | 20.5.2019 v 15:10 zdenysrx6 |
Honda CB 450N Pneu Honda CB 450 | hrada5 | 11 | 26.12.2018 v 16:15 Slávek-TDM |