bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda cb 450s
1.3.2009 v 22:14
ahoj rád bych si z německa přivezl hondu cb 450S, ale chtěl bych tu výkonější verzi 32kw, proto bych se chtěl zeptat, jak je na tom tento motocykl se spolehlivostí, jsem začátečník co se týče motorek. A potom jestli někdo nevíte v čem spočívá rozdíl mězi 20kw a 32kw verzí a jestli je těžké tu slabší verzi předělat na silnější. díky všem za komentáře

Honda cb 450s

1.3.2009 v 22:25 | Nahoru | #1
tak to by mě taky zajímalo...

Honda cb 450s

1.3.2009 v 22:41 | Nahoru | #2
Asi takhle. Motorka je to spolehlivá podle toho jak zachovalej kus dovezeš.Motor ozkoušenej nesmrtelnej. Nějakej ten olej si veme ,ale to každej stroj z těch let co neprošel generálkou.Co s etýče škrcení, mám předchůdce bez chlazení olejem a tam to je řešený strmostí vačky.Nějaká vačka se občas objeví na E-bay,po těch s větším výkonem je shánka v Německu jich jezdilo mín.Zkus kontaktovat uživatele Deadman , ten je zná do šroubu.

edit: Jinak při koupi bacha na volnoběžku startéru,jestli se nezdá tak už je nejspíš načatá a 450 ka nemá nakopávačku, takže bys musel měnit.

Naposledy editováno 01.03.2009 22:45:25

Honda cb 450s

2.3.2009 v 00:07 | Nahoru | #3
Moje CB450S ma najeto lehce pres 200 tisic a porad funguje. Nejvetsi nemoci je volnobezka starteru, ktera ma zivotnost 40 tisic +- naky drobny. Sjizdi se kluzna plocha oceloveho kola, valecky a duralovy kolo drzi. Tady mas rozdil mezi novym a sjetym kolem Nove kolo volnobezky stoji 4500Kc, jde koupit nove v Honde. Kvuli jeho vymene musis rozpulit motor - tedy rozlozit ho do sroubku. Pokud jsi sikovnej, vymenu volnobezky vcetne vyndani motoru z ramu a namontovani zpatky stihnes za 6 hodin. Muj osobni rekord je 4 a pul hodiny (pred odjezdem na dovolenou).
Dale je obvykle vytahanej rozvodak. Motor je udelanej dobre, rozvodak nemuze preskocit ikdyz je uplne volnej, spousta lidi s tim tak jezdi. Rozvodak D.I.D ve zlutocerne krabicce D.I.D stoji 1300, ten samy rozvodak D.I.D v ruzovem pytliku "Honda genuine parts" stoji 4000. Napinak neni automaticky, je potreba ho jednou za cas seridit. Staci pri kazde druhe kontrole ventilovych vuli. A ted k posledni caste zavade - diky tomu ze vetsina lidi nevi, ze merka se pri kontrole oleje nema zasroubovat, na polovine motorek maji kola 6.rychlosti tak vyrazny pitting, ze prevodovka na 6.kvalt slysitelne huci. Opravit to nejde, protoze nove soukoli nejde sehnat a na vrakaci neni zadna prevodovka o moc zdravejsi.
Problemem vsech starych motorek bez rozdilu znacky jsou zatuhle brzdove pistky. Pomuze jen vypumpovat je a vymenit jejich gumicky. Gumicky se daji koupit nove, protoze honda stejny typ brzd montovala i na CBR600 do roku 96.
Jinak tento typ motorky se prestal vyrabet pred 20-ti lety, polovinu dilu uz Honda nedodava.
Jine problemy nejsou, tato motorka najezdi spolehlive pres 200, pokud do ni nezapomenes dolejt olej.

Ohledne skrceni, rozdil je predevsim ve vacce s jinym casovanim a vetsim zdvihem. K tomu je jina hlavni tryska.
Problem je ze motory, co najely dost na nizkou vacku, maji vybehany ventilovy driky od voditek a na driku je hranka. Po montazi vysoke vacky jezdi ventil pres hranku, coz rychle dorasi drik i voditko. Nedoporucuju, sada ventilu a voditek stoji 10 litru. Dodatecne otevreny motor nebrat! Motor co je ostry uz z vyroby, ma seriove cislo PC17E-200xxxxx, skrceny nebo dodatecne otevreny ma PC17E-300xxxxx.
Ono ale celkove neni o co stat, jezdil jsem na otevrenem motoru a neoslovilo me to. Jednak je ten ostry motor silnejsi nez skrceny az od 6000 otacek, ktere prekracuju pouze na dalnici, a jednak ztrati ten stavnaty tah mezi 2500 a 4000 otackami, kterym se skrcena verze odlisuje od vsech ostatnich motoru a je duvodem proc mam tuto motorku tak rad. Pomala vacka je neco jineho nez karburatorama skrcene GS500E, ER5 a podobne, ktere do 5000 netahnou a v 5500 uz ztratej silu.
Slabinou jizdnich vlastnosti jsou prilis mekke pruziny i tlumice, dvojita predni brzda naopak predci o 10 let novejsi pullitry.

Honda cb 450s

2.3.2009 v 00:48 | Nahoru | #4
deadmane díky moc za informace, jen jsem koukal a udaje například pro zrychlení pro hondu cb 400N 20kw jsou 10s na 100kmh, podle mě ta 450ka 20kw pojede dost podobně aa to je už skoro jako osobní auto, já nechci nějaký letadlo, jsem teprve začátečník, ale přece jenom bych ocenil nějaké zrychlení, ta 450ka 32Kw má napsáno zrychlení za 6,9 což podle mě už jde. Nebo máš jinou zkušenost co se týče pružnosti toho motocyklu? dík

Honda cb 450s

2.3.2009 v 10:09 | Nahoru | #5
Moje zkusenost je takova, ze zrychleni 0-100 zvladne za 10s i 16kW Jawa 350. CB400 ma mnohem lepsi prubeh kroutaku a CB450 jeste lepsi. On totiz vykon se projevuje hlavne pri dalnicnich rychlostech. Na beznych silnicich jezdis na tocivy moment, ktery je v prvni tretine otacek u skrcene vetsi a v druhe tretine stejny. Pocitove je 20kW CB450S 2x silnejsi nez moje 19kW Jawa 350. Pokud muzu srovnat svoji skrcenou CB450S, je asi tak stejne lina jako 3-litrovy auto. Muj lehky 2-litr se na ni do 100km/h nechyta.
Nicmene na zavodeni si radeji kup auto, na motorce v provozu stejne tak rychle jezdit nemuzes, zatacky muzes poradne naklopit jen tam kde vidis cely prubeh zatacky a situaci za ni a navic musi byt asfalt cisty a bez der. Takovych zatacek je asi tak pul procenta. Pro zacatecnika je vic nez dost silna i Jawa 350.

Honda cb 450s

2.3.2009 v 12:13 | Nahoru | #6
jasně, já nezávodím ani s autem a nemám to v plánu ani s motorkou, jen mi šlo o zrychlení někde třeba na rovině, a jak si psal s tím hučením na 6ku, nemůže pak ta převodovka odejít? protože to bych pak musel shánět jinej motor , a ta volnoběžka startéru se projevuje jak , když je v prdeli. díky

Honda cb 450s

2.3.2009 v 13:14 | Nahoru | #7
Prevodovka huci hodne dlouho, nez se ten material vydroli tak aby se vylomil zub a poskodil soukoli. Proste je pak potreba pravidelne prohlizet 6-kovy zuby, jak moc jsou poskozeny. Nepostupuje to tak rychle, takze staci kontrolovat pri kazdem puleni motoru, coz kvuli te volnobezce stejne musis kazdych asi 40tisic. Volnobezka se pomalu sjizdi, az najednou proklouzne. Starter se protoci naprazdno a uz to nikdy nenastartujes, dokud ji nevymenis. Zadne varovani neprijde.

Na udrzeni tempa v dnesnim provozu staci 10kW a dostatecnej kroutak, kterej napriklad 125ccm nemaji.

Honda cb 450s

2.3.2009 v 13:39 | Nahoru | #8
K těm dvaceti kW. Prakticky se to projeví tak , že zhruba někde nad 6500 otáčkama je ten motor uplně jalovej a nechce zrychlovat, takže na nějaký sprinty to určitě není ,ale běžný ježdění po okreskách stejně nevytáčím víc jak 6000max a na rovince držím 4000-5000 ot.Od 3000do4000 má krásnej průběh vrámci objemu. Jinak od 5000 začínaj celkem vibrace a je mě líto to dlouhodobě držet na těch 6000 , když je to starší stroj. Jinak na dálnice to moc není cestovka někde kolem 100-120 v rozmezí 5-6t otáček. Víc sem to dlouhodobě nezkoušel hnát kvůli těm vibracím ,ale mělo by to taky vydržet.

Honda cb 450s

2.3.2009 v 14:36 | Nahoru | #9
Venda> Co mas za stroj? Jestli CB400-450, tak mas asi spatne nasazeny jedno z vyvazovacich kol na retez. Me CB450s nevibruje ani na maximalni otacky.

Honda cb 450s

2.3.2009 v 14:52 | Nahoru | #10
Mám 400. Podobnej jev ještě zaznamenal jeden kolega taky s 400. No dokonce sem na nějakým zahraničním foru dočet , že to byla nemoc starých CB od 400 do 750 , že od 5000 začínaly vybrovat. Ale , že je rozhašený vyvažování nevyločuju.
edit: Každopádně to bez půlení nepoznám jestli to je dobře nasazený a jelikož vyvažováky z hlavy teoreticky nastavit neumím , tak bych ani nepoznal jestli to je nasazený blbě.
edit2: Jinak motor byl posledně půlenej v létě a dělal to člověk co už jich pár měl rozdělanejch , teda těch novějších.Tak doufám , že to neudělal otrocky podle vzoru , jak to takm bylo , bylo určitě dobře. Já sem v te době na to půlení neměl čas , tak sem se tím moc nezabýval.Každopádně , když sem se ho ptal jak se seřituje napnutí vyvažováku moc netušil ,takže asi taky to moc do hloubky neznal.
edit3: no jinak myslím ,že ty tam máš nějakej nevější model těch vyvažováků od r. 82 víš.

Naposledy editováno 02.03.2009 15:08:47

Honda cb 450s

2.3.2009 v 23:55 | Nahoru | #11
Venda> Abych rekl pravdu, opravil jsem a slozil 2 motory CB400N/T (jeden pred a jeden po zlomovym roku 82-83), ale na zadne z tech motorek jsem se nikdy nesvezl, tak vlastne nevim. Je mozne ze to konstrukteri spatne spocitali a doladili to az u 450. Take je mozne ze ty vibrace jen malo vnimam, protoze krome teto motorky jezdim jen na Jawe, CZ a Dnepru, kde ani na jednom soudruhy nejake vyvazeni nezajimalo.
Jinak jestli ten tvuj servisak byl duchem pritomen, tak to asi slozil dobre, protoze na tech kolech jsou vyrazeny velky rysky s popisem.

Honda cb 450s

6.3.2009 v 23:49 | Nahoru | #12
Čau, já jsem začínal také na CB 450S ... měl jsem sice otevřenou verzi, ale točil jsem ji do 6500ot/min. Byl jsem s ní velmi spokojený, jawa 350 se s ní nemůže srovnávat, je to úplně o něčem jiném.
Souhlasím s klukama .. hlavně s Deadmanem , je vidět, že má s tímto strojem fakt hodně zkušeností, o které se rád s ostatníma podělí.
Přední brzdy byly fakt super, tlumiče krapet měkčí,...
Jen bych řekl, že jsem měl problém v dobrém seřízení obou karburátorů jelikož tam už bývají za ty roky nějaké ty vůle. Možná to bylo jen u té mé (kupoval jsem ji rozdělanou v bednách a pak než se podařila seřídit, jela na jeden válec).
Trošku brala olej, ale to je u těchto motorů normální. Měla krásný zvuk .. mrzí mě, že jsem nevyzkoušel laďáky.

1 reakcí na tento příspěvek Honda cb 450s

1.12.2011 v 00:13 | Nahoru | #13
Ahoj může někdo poradit jak se seřizují ventilové vůle u Hondy 450 S (přiškrcená verze)
r.v.1986? Na netu se nemůžu dopátrat návodu.Dík

Honda cb 450s

1.12.2011 v 00:17 | Nahoru | #14
Ještě bych prosil o radu jak seřídit napínák rozvoďáku.Dík

(reakce na) Honda cb 450s

1.12.2011 v 00:18 | Nahoru | #15

mmiki píše: Ahoj může někdo poradit jak se seřizují ventilové vůle u Hondy 450 S (přiškrcená verze)
r.v.1986? Na netu se nemůžu dopátrat návodu.Dík



Sací ventily 0,10mm, výfukové 0,14mm.

Seřizují se stejným způsobem jako na všech motorech s vahadly a seřizovacími šrouby.

Napínák rozvoďáku je poloautomatický, povolí se zajišťovací šroub na bloku válců pod karburátorama (ne ten na hlavě), napínák se sám napne a šroub se utáhne. Němělo by se to dělat často, nebo se rozvoďák rychleji vytahá. Pokud je napínák na dorazu, pak vyměnit rozvoďák, Rozdíl v délce nového a vytahaného rozvoďáku je asi jen 2mm.

Napínák řetězu vyvažovacího hřídele se seřizuje pod špuntem na víku motoru před spojkou. Opět se jen povolí matka, napínák se sám napne díky pružince, matka se utáhne.

Naposledy editováno 01.12.2011 00:24:15

Honda cb 450s

10.6.2012 v 14:43 | Nahoru | #16
Ahoj, potřeboval bych sehnat takovou tu upínací destičku (fixing plate) předního řetězového kolečka na CB 450 s (PC17E), můžete mi někdo poradit, kde to najít? Dík

Honda cb 450s

10.6.2012 v 19:00 | Nahoru | #17
Zkusil bych jakéhokoliv oficiálního prodejce Honda. Pokud ji nemá (např. volnoběžky na PC17 už v síti Honda genuine parts nejsou), pak zahraniční překupníky s díly, nebo nějaký vrakáč.

Honda cb 450s

14.6.2012 v 21:15 | Nahoru | #18
Ahoj trošku mě straší ta volnoběžka, tedy zatím CB startuje, ale jak dlouho, že popravdě bych byl na ten okamžik nejraději připraven, nemáte někdo tušení kde jí v dnešní době sehnat ?
Díky.

Honda cb 450s

6.6.2013 v 19:39 | Nahoru | #19
Čau, nemáte někdo v dílně nevyužitý řídítka z Hondy CB 450s? Popř. kdybyste o nějakých věděli...

Honda cb 450s

26.8.2014 v 10:10 | Nahoru | #20
hodne stary tema tady ale jak je na tom Hondicka 450 SC z 1986? mám možnost koupit, líbí se mi...Ještě se mi líbí CX-500, el nevim, nevim.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 450 S Honda CB 450 WanDooM 6 8.4.2023 v 11:22 combust
Honda CB 450S PC17 Honda CB 450 WanDooM 4 23.5.2022 v 12:54 WanDooM
Pístní kroužky CB450 N rv 1985 Honda CB 450 fifa85 6 7.6.2019 v 22:15 fifa85
Honda cb 450 r.v.1987 [1, 2] Honda CB 450 Richard089 43 20.5.2019 v 15:10 zdenysrx6
Honda CB 450N Pneu Honda CB 450 hrada5 11 26.12.2018 v 16:15 Slávek-TDM


TOPlist