bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co s tekoucí nádrží?
17.2.2009 v 16:23
Zdravím,
teče mi nádrž, bohužel je to prasklé od sváru až asi 1cm i v plechu. Takže zavařit se to bojím. Nevíte co s tím? Zda použít tekutý kov? ale mám strach aby to vydrželo, přeci jen tam jsou vibrace, tak aby to za měsíc neteklo znovu. Máte nějaký nápad?
Díky, derryn
Předchozí
1 2
Následující

Co s tekoucí nádrží?

28.12.2018 v 12:46 | Nahoru | #31
Já vím že už to je starý téma a problém dávno vyřešenej.. ale kdyby někdo potřeboval další radu, tak já to řešil tak, že jsem nádrž letoval olovem. Postižený místo napatlat pájecí pastou na měděný trubky a hořákem nahřát nechat roztavit a pak normálně zakápnout olovem. Inspiroval jsem se na YT od Pavla Hudečka - má to pěkně natočené jako návod.
U mě byl navíc ten problém že nádrž byla v pohodě ale pak šla do chromu - také v pohodě a pak jsem ji několikrát odrezoval zevnitř a po tom odrezivění se oběvilo pár míst, asi 4 kde to teklo. - Zaletoval jsem a v pohodě. Nádrž jsem pak vylil epoxidem protože at sem dělal cokoliv tak nádrž i po odrezení na plech do cca 1ho dne chytla lišku...

Co s tekoucí nádrží?

31.12.2018 v 11:00 | Nahoru | #32
taky jsem vařil jawáckou nádrž u obou úchytů, odpoledne vypustil benzín, několikrát jsem to propláchnul ve vaně horkou vodou, pak jsem ji nechal přes noc naplněnou jarovou vodou, cca 200ml jaru na celou nádrž vody, prostě jsem to tam kydnul ve velkým, ráno jsem to znova vypláchnul a pak jsem si nádrž ustavil vzhuru nohama postavenou na hrdlo na molitanu aby to ne uplně těsnilo, do nátrubku od palivovýho kohoutu jsem narval hadici pustil vodu aby se to naplnilo a pak jen přiškrtil aby tak nějak přitíkala ale aby se nezaplnila prázdná kapsa u sváru no a šup autogen mosaz a už se vařilo akorát to dost pracuje, zavaříš mosazí a po chvíli se ozve lupanec a vaříš znova, nakonec jsem to dovařil tak že mě nebavilo šmatlat ve vodě co tekla ven tak jsem hadici zahodil nádrž vylil, zapálil jsem autogen zašmrdlal jsem s ním u hrdla nic to neudělalo tak už jsem ji pak dovářel prázdnou aby chladla pomalejc a už to nepraskalo. Na závěr ještě pro jistotu jsem do nadrže nalil trochu epoxy 1200, ten bez problémů snáší dlouhodobě benzín, někdo si tím vylejvá i celou nádrž proti korozi na veteránech.

(reakce na) Co s tekoucí nádrží?

31.12.2018 v 11:11 | Nahoru | #33

Icezz píše:

Takový extrém - tušim na Jawamánii se psalo o metodě používané v Rusku, kdy naplníte nádrž benzínem cca do půlky a zapálíte - co hoří už nebouchne - pak vesele vaříte



To je radikální, ale dává to smysl

Co s tekoucí nádrží?

31.12.2018 v 12:14 | Nahoru | #34
viděl jsem vařit nádrž tak,že z výfuku druhý motorky natáhli hadici do nádrže a vařil to přímo na motorce-autogenem. chce to ale koule ale nádrž,která 30 let ležela prázdná v garáži při vaření řachla.

Naposledy editováno 31.12.2018 12:16:54

1 reakcí na tento příspěvek Co s tekoucí nádrží?

31.12.2018 v 13:42 | Nahoru | #35
Voda je zbytečná,stačí dát do nádrže hadici od kompresoru a múžeš vařit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s tekoucí nádrží?

31.12.2018 v 16:31 | Nahoru | #36

VlaHa píše: Voda je zbytečná,stačí dát do nádrže hadici od kompresoru a múžeš vařit



Stačí jenom hadice nebo musí bejt i připojená ke kompresoru a kompresor zapnutý???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s tekoucí nádrží?

31.12.2018 v 16:37 | Nahoru | #37
kratkej01> Jo musí,a asi tě překvapí že autogen se musí zapálit

(reakce na) Co s tekoucí nádrží?

31.12.2018 v 16:40 | Nahoru | #38

VlaHa píše: kratkej01> Jo musí,a asi tě překvapí že autogen se musí zapálit



Ani né ale čtou to tady mladý vemena co v životě autogén neviděly.

Co s tekoucí nádrží?

1.1.2019 v 13:45 | Nahoru | #39
Na yotube je video, kde schválně nechá týpek jawáckou nádrž blafnout. Naleje tam trochu benálu a zapálí. Nádrž blafla a z hrdla vyšlehl plamen. A nic víc se nestalo. Tlak utekl hrdlem ven. U zavřené nádrže by to asi bylo jiné. Takže aby někdo vyplachoval 2 dny nádrž pořád dokola a pak se bál těžkého výbuchu je celkem úsměvné.

Co s tekoucí nádrží?

1.1.2019 v 16:20 | Nahoru | #40
Při sváření bacha aby jste příští rok nevyhráli TOP 10 idiot

Co s tekoucí nádrží?

3.10.2019 v 16:43 | Nahoru | #41
Pokud budete soudruzi vařit švajcem nebo letovat plamenem, tak si prosimvás nádrž naplňte kapalinou (benzin je OK, voda způsobuje korozi, ale je taky OK), která vám bude odvádět teplo - v případě benálu či jiných hořlavin akurát bych doporučil vyhnout se výparům /nesmíte nádrž utěsnit, páč by to zase bouchlo nejdřív kvůli zvýšenému tlaku uvnitř a posléze jak by se to vyvalilo ven, tak by to bouchlo v druhé fázi a to jako takovou silou, že byste se nejdřív velmi rychle posrali a potom byste mohli stejně rychle a snadno i umřít !!!/ a tudíž je důležité nějak složitě odvést odvětrání jinam, takže pro místní kutily nám zůstává ta voda, je fakt bezpečnější.
Na moto z číny vyrobené v roce 2019 kterou jsem koupil už decánko oklepanou ze všech světových stran od prvního majitele, tento problém aktuálně řeším - prasklina byla původně ve sváru u montážního úchytu v patě nádrže, plech jako papír, kolega mi to v práci přetáhl TIGem vylité vodou (čištění jsem předem provedl vylitím zbytku béňa a položením na sluníčku v horkém letním dnu plus profuk vysavačem několik hodin (profuk, tedy tlakem na výstupu vysavače - jinak páč vysavač není Ex-ovej, tedy uzpůsobený do výbušného prostředí, mohl by při sání výparů vytvořit všelicos včetně výbuchu nebo alespoň táboráku), první zkouška po zavaření dopadla dobře, umělecky jsem to postříkal tmelem ve spreji, základovkou a vrchní barvou (tzn že by z toho jeden blil, ale odstín jsem trefil) a posléze jsem zjistil, že to za provozu stále malinko prosakuje a v garáži mám furt malinkou loužičku a obrovskej smrad benálu... teď špekuluju, jestli to mám dát ještě jednou na TIG nebo to zkusit sám tekutým kovem, epoxidovou směsí anebo vzít do ruky švajc (jsem sám úplně náhodou mimo jiné svářeč s úřední zkouškou, ale do toho papírového plechu se mi opravdu moc nechce a myslím, že když už mám tekutý kov, tak si ho trošku pomačkám a plcnu to tam jako nejjednodušší variantu, případně pro větší klid duše bych to ještě přelil epoxidem).
Kdo chce na vlastní bulvy vidět, jak kapalina odvádí teplo, vezme si doma nafukovací balonek od dětí, dá tam trochu vody a zbytek nafuní aby byl balonek nafouklý, potom může zkusit zapalovačem nebo sirkou zespodu balonek nahřát, aby prasknul - a ono to nepude, na rozdíl od balonku nafouknutého bez vody...
Jo a to vyvrtání dírky na konci praskliny před vařením v ploše (bez otevřeného konce) je důležité, to když nespácháte, bude se to zvětšovat díky vibracím a budete muset záplatovat znovu, vyvrtání ďourky eliminuje napětí v matroši a mohlo by se to klidně navrtat i před použitím tekutého kovu si myslím.

Co s tekoucí nádrží?

4.10.2019 v 16:54 | Nahoru | #42
Tekutým kovem jsem asi před 8 roky zalepil tekoucí nádrž na mé první FJR a jezdí pokud vím do teďka a nádrž neteče.

Co s tekoucí nádrží?

21.2.2022 v 13:52 | Nahoru | #43
Je to tady sice starý, ale třeba někomu pomůžu, nádrže běžně vaříme autogenem, podmínka je aby byly po okraj plný benzínu, pak nemá co bouchat.

Co s tekoucí nádrží?

21.2.2022 v 14:19 | Nahoru | #44
To máš v diáři. V 16.00 zapaluji autogen, v 16.02 sešrabuji rašplí přiškvařený baret.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist