globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
 
24.1.2009 v 16:45
Zdravím!
Vzhledem k neustále a dokola se zde opakujícím dotazům začátečníků zde na fóru jsem se rozhodl založit toto vlákno, které nám zkušenějším, doufám, ušetří hodně nervů.

Zde je seznam nejčastějších otázek a odpovědí na základě odpovědí uživatelů:

1. Motorka o objemu 125ccm pro začátečníka:
Jedno z nejčastěji omílaných témat. Pro začátečníky se bude hodit vědět, že my motorkáři těmto motorkám říkáme dvácy. Pokud vyjdu z předpokladu, že většina lidí ptajících se na tuto otázku chce jezdit hlavně po silnici, tak z reakcí uživatelů na tomto foru vítězí Honda CBR 125R a Yamaha YBR 125. Oba tyto stroje jsou ideální pro začátečníky. Rozhodně nedoporučujeme kupovat "no-name" motocykly čínské výroby – nízká pořizovací cena těchto strojů se u většiny modelů projevuje na nízké kvalitě zpracování, které může vést nejen k vysokým investicím do oprav, ale také k dopravní nehodě.
Na závěr tohoto tématu provedu hodnocení 2 nejdoporučovanějších mašin:
Honda CBR 125R: Pořizovací cena o něco málo vyšší než u YBRa, lepší jízdní vlastnosti, vyšší maximální rychlost (100-130km/h) i spotřeba (kolem 3-3,5l/100km), vysoká spolehlivost.
Yamaha YBR 125: Nižší pořizovací cena, celkově menší, nižší spotřeba, maximálka kolem 80-90km/h, se spolujezdcem moc nejede, jinak spolehlivá.

Pro začátečníky vyššího věku se obvykle doporučují stroje o objemu kolem 600ccm (slangově šestky) a o výkonu nepřevyšujícím 60kW – ideální je například Honda CB 500 nebo Suzuki SV 650N.

2T vs. 4T:
Opět pro neznalé podotýkám, že se jedná o otázku zda zvolit dvoutaktní nebo čtyřtaktní motor. Odpovědi na tuto otázku bývají subjektivní, proto zde napíši fakta ke každému motoru a na závěr můj komentář (údaje se vztahují na motocykly o objemu 125ccm):
2T: Vyšší výkon (až 22kW = +-160km/h), lepší akcelerace, vyšší spotřeba (+-5l/100km), vyšší pořizovací cena (v případě, že chceme mít motorku otevřenou a zároveň mít 11kW v TP), ne příliš vhodný na delší cesty, nižší hmotnost, snažší opravitelnost, dražší provoz.
4T: Nižší výkon (až 11kW = +-110km/h), nižší spotřeba (+-3,5l/100km), vyšší ceny náhradních dílů, výborný na delší cesty, levný provoz, vyšší hmotnost.

Přes všechna tato fakta doporučuji pro začátečníky 4T motor – motorky s ním bývají snadno ovladatelné, vyjma čínských strojů neporuchové a ideální na naučení se základů jízdy na motorce – nižší provozní náklady hrají do noty mladým lidem, kteří nemají peníze na rozhazování.

Kůže vs. Textil:
Další téma, které je otázkou subjektivity každého motorkáře. Pro začátky na dvácách bohatě stačí textilní oblečení s dostatkem protektorů – rychlosti zde nejsou až tak extrémní, navíc pořizovací cena je oproti koženému oblečení i o víc jak polovinu nižší. Z koženého oblečení se doporučují dvoudílné kombinézy s možností sepnutí spodního a vrchního dílu. Tyto kombinézy jsou vhodné pro stroje s vyšším objemem i výkonem, u kterých se dají očekávat vyšší rychlosti při jízdě. Velké množství protektorů bývá samozřejmostí, kůže se málokdy prošoupe, ale za horkých letních dní v nich bývá docela horko. Pořizovací cena takovéto kombinézy samotné (tj. bez bot a rukavic) se pohybuje v rozmezí 8-20 tisíc korun.

Přestupy na silnější stroje:
Z názoru většiny plyne, že pokud má člověk dostatek rozumu a zkušeností na nižších kubaturách v aktivním provozu, tak by neměl být s přechodem problém. Důležité je si uvědomovat, že život i zdraví máme jen jedno – při jízdě musíme myslet hlavou.

Startování se spojkou nebo bez:
Obecně je názor na toto téma (jako u všech) rozdílný. Jako bernou minci je třeba brát to, co je napsáno v manuálu k danému motocyklu, ale všeobecně se doporučuje startovat se spojkou.

Řazení se spojkou nebo bez:
V běžném silničním provozu není důvod řadit bez spojky. V případě rychlé a sportovní jízdy se dá řadit bez spojky od rychlosti 2 směrem nahoru a to tak, aby při přeřazení nebyl motor v zátahu. Řadit bez spojky směrem dolů je nepřípustné, protože při tom dochází k vážnému ničení motoru.

Vypínání motoru Klíčkem vs. Chcípákem:
Opět je důležité prostudovat návod – tlačítko vypnutí motocyklu v nouzi může být někdy mylně považování za chcípák. Pokud je Váš stroj chcípákem vybaven, tak se doporučuje motor vypínat s jeho pomocí, protože při vypnutí klíčkem dojde pouze k odpojení elektrického proudu, jehož důsledkem je stále se točící alternátor.

Výběr gum:
Gumy jsou považovány za jednu z nejdůležitějších součástí motorky, která mašinu drží na silnici, proto se nedoporučuje na gumách šetřit. Gumy by se měly měnit vždy, když hloubka dezénu je nižší, než zákonem stanovená minimální hranice 1,6mm (pro skútry a mopedy je to 1mm). Ježdění tzv. na plátno (tj. dokud na pneumatice není patrný žádný vzorek) je velmi nebezpečné, zvláště za deště. Pokud nemáte peníze na nové pneumatiky, tak je Vaší dobrou volbou kupovat tzv. okruhovky, což jsou gumy jeté závodně na okruhu – zde je potřeba si dávat pozor na případné poškození pneumatiky a také na skutečnost, že tyto pneumatiky nedrží při extrémních náklonech – pokud tedy chcete pneumatiky na obyčejné ježdění po silnici, tak jsou okruhovky dobrou volbou.

"Gelový" vs. Kapalinový akumulátor:
Kapalinové akumulátory mají tu nevýhodu, že se při reakci olova s kyselinou sírovou po delší době odštěpuje olovo z desek, jež se usazuje na dně baterie a hrozí zkrat. Toto se Vám u gelových baterií nestane - je však nutné upozornit na skutečnost, že ve většině případů se gelovkami mylně označují AGM akumulátory, které se u motorek vyskytují častěji - elektrolyt je v nich vázán na skleněné rouno bránící jeho pohybu. Nabíjení se provádí stejným způsobem jako u gelových baterií speciální nabíječkou, jelikož při nedokončení nabíjecího cyklu nebo při nabíjení větším proudem se akumulátor poškodí. AGM i gelové akumulátory jsou bezúdržbové, což se projeví na jejich vyšší ceně oproti akumulátorům kapalinovým.

Co můžete řídit - !!! EDIT 2015 !!!
Dle zákona jsou vymezeny jasné podmínky pro řízení motocyklů (vícekolová vozidla zde záměrně vynechávám):

15 let – skupina AM: Motocykly a skútry s maximálním objemem 50ccm a maximmální konstrukční rychlostí 45km/h.
16 let – skupina A1: Motocykly o maximálním objemu válců 125ccm, max. výkonu 11kW a maximálním poměru výkonu ku váze 0,1kW/kg.
18 let – skupina A2: Motocykly o maximálním výkonu 35kW nesníženém více než z dvojnásobku této hodnoty a zároveň o maximálním poměru výkon/váha činícím 0,2kW/kg.
20 nebo 24 let – skupina A: Všechny motocykly, včetně motocyklů s postranním vozíkem bez omezení výkonu. Podmínkou pro získání skupiny A ve 20 letech je držení skupiny A2 minimálně po dobu 2 let.

U těchto údajů platí to, co je zapsáno v TP.
Důležitá připomínka ke skupině A2: je nutné si uvědomit, že pokud chcete řídit motorku co má v TP výkon 25kW, tak v TP nesmí být údaj o výkonu původním, pokud byl větší než 50kW!!! Tento údaj je často v dodatku velkého technického průkazu. Rovněž je poměrně problematické řízení stroje, který má v TP uvedený výkon například 35,1kW. Takovou motorku s A2 řídit rovněž nesmíte a úprava výkonu v TP bohužel není vždy snadná ani levná.

Úprava výkonu v TP:
Doba pokročila a oproti dřívějším velmi omezeným možnostem škrcení motorek je dnes možné škrtit prakticky libovolnou motorku na 25kW pomocí sad Alpha technik, které v ČR získaly před pár lety homologaci. Cena škrcení je přibližně 8000Kč včetně zápisu do TP. Tyto sady se montují hned na několika místech v ČR Otázka škrcení motorek od začátku platnosti nové vyhlášky není zcela jasná, informace o škrcení konkrétních modelů Vám jistě podá autorizovaný servis Vaší značky - cena uškrcení se velmi liší v závislosti na značce i použité technologii

Přepisy 2015 - !!! EDIT 2015 !!!
Přepis se provádí v místě pobytu prodávajícího za přítomnosti prodejce i kupujícího. Přítomnost kterékoli smluvní strany může být nahrazena zástupcem, který má od dané osoby úředně ověřenou plnou moc, což se dá zvládnout na CzechPointu, který je např. na každé poště

Před přihlášením je třeba udělat na kupujícího evidenční kontrolu a motorka musí mít v době převodu uzavřené platné povinné ručení. Dále je k přepisu potřeba velký a malý technický průkaz, občanka a správní poplatek (obvykle do 500Kč). Vše by se mělo stihnout do 10 dní od prodeje, jinak hrozí tučná pokuta SPZ zůstává původní i pokud jste motorku koupili z jiného kraje

Pokud Vás ještě napadne nějaké téma, co jsem sem nedal, tak mi písněte PMko a určitě to doplním!

Díky všem za Vaše komentáře a názory!

EDIT: oprava gramatických chyb a interpunkcí + doplňování textu, doplnění skupin dle aktuální vyhlášky

Pro začátečníky, kteří nevědí očem se tu mluví je tady Motorkářský slang

Článek který zodpoví mnoho otázek ohledně technických detailů a běžné údržby motorky


Naposledy editováno 21.05.2015 17:53:08

(reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

17.2.2009 v 21:16 | Nahoru | #211

sharkis>PosMiros> chudáááčkůůů Neprošla Ti tam ta tvoje 2Tovka?

sem tam radši nejel a zařídil jsem si to bez starostí tím že sem dal kámošovi techničák a nějaký drobný a on mi to za dva dny přines s nálepkama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

18.2.2009 v 00:45 | Nahoru | #212
PosMiros> jo, tak s tím bych souhlasil...

(reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

18.2.2009 v 08:59 | Nahoru | #213
_xy_> měl jsem v tý době prdlý sklíčko na světle a to by neprošlo

FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

18.2.2009 v 12:03 | Nahoru | #214

1 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

20.2.2009 v 20:20 | Nahoru | #215
Pěkné

(reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

21.2.2009 v 08:58 | Nahoru | #216
Jízda> Díky!

1 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

22.2.2009 v 05:53 | Nahoru | #217
Ahoj všichni možná se to sem tak úplně nehodí,ale jsem tu dnes poprvé,tak mi doufám odpustíte,že to sem cpu,ale už nevím,na koho se obrátit...
Takže abych tak nějak začal...je mi 23 let,ještě jsem pořádně nejel na žádný motorce(vlastně Dandy50 )a vždycky jsem byl spíš na auta,než na motorky...docela z nich mám respekt...ze všech ALE...mám pár kámošů,kteří mají taky motorky a už nějakej pátek do mě hustí,ať si ji koupím taky,že budem jezdit...nejdřív jsem na to nechtěl slyšet...razantně jsem to odmítal,protože(nebudu to tu tajit)jsem prostě o motorkách věděl kulový...ale jak jsem poslouchal jejich rozhovory,postupně jsem se do toho začal namáčet(týden zpátky)a celý ten týden nedělám nic jiného,než že prolejzám internet a hledám nějakou slušnou mašinu do začátku,páč sem se samozřejmě nechal zlomit... Abych se ale dostal k jádru věci,jeden z těch kamarádů už jezdí 10 let a nyní má vymazlenou R1 ´99(což už je jeho 5.motorka) takže nějaké zkušenosti už po cestách nasbíral...Jenže ten druhý kamarád nemá ještě ani řidičák,v životě neseděl na mašině a už má doma Yamahu YZF 1000 Thunderace(2001) s výkonem 105kW a to já jako laik si myslím,že to bude nad jeho síly ...Ten s R1 mi radí,že si mám koupit rovnou R1,že s menším obsahem budu za půl roku brečet,že to je slabý...R1 ale vím stopro,že NE... Vybírám si motorku hlavně podle vzhledu a taky nechci žádný polonaháče atp(jediný,co mě jakž takž oslovilo je 600 Bandit,ale to je jedno)...nu a po týdnu hledání na internetu jsem zůžil výběr na dvě mašiny: Yamaha YZF R6 ´00-´01 a Suzuki GSX-R 750 ´00-´02(obě jsou do 90tisic bez dalších investic-jen začít jezdit) a Vás tímto žádám o názory...jak k tomu,jestli jsou to vhodné začáteční motorky,tak k tomu jaké s nimi má kdo zkušenosti a kterou z nich si vybrat...Mockrát všem děkuju předem za příspěvky a moudra a jdu si lehnout...snad až se vzbudím,bude tu už pár názorů
PS:koupi motorky bych měl uskutečnit už příští týden,takže to docela hoří
PS2:mě osobně se teda víc zamlouvá GSX-R 750(možná i 600)
PS3:a přítelkyně mě naopak žene do R6 a nejsme se schopni shodnout na nějaké mašině...
Jo a abych nezapomněl,ten úvodní článek je naprosto vyčerpávající a i když tam píšeš,že pro začátečníky vyššího věku nejlépe něco kolem šestky,tak já si stojím za těmi dvěma modely výše jmenovanými a rád bych se dozvěděl,která z těch mašin je lepší do začátku...nechci tu pak číst,že mi někdo bude radit CB 500 nebo něco podobnýho-mě se líbí silniční stroje komplet zakapotovaný s trochou té moderní image
Ježiš to je román...proboha

Naposledy editováno 22.02.2009 06:10:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

22.2.2009 v 18:22 | Nahoru | #218
Neo007> Pokud si seděl opdavu jen na Dandy 50, tak Ti opravdu vřele doporučuji něco co má max. 60 kW Tzn GSX-R nebo R6 bych Ti doporučil tak na příští sezónu, protože tyhle motorky NEJSOU stroje na naučení a jejich výkon NEODPOUŠTÍ začátečnické chyby, které dělají všichni začátečníci Takže doporučuju buď jí trochu přiškrtit nebo něco slabšího - třeba toho bandita Sen je sen, ale ten Tvůj trochu postrádá rozum

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

22.2.2009 v 22:13 | Nahoru | #219
sharkis> Přikrtit?Kdo mi to udělá?Rozhodl jsem se teda pro Suzuki GSX-R 750 SRAD K2...ta to vyhrála...

(reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

23.2.2009 v 06:32 | Nahoru | #220
Neo007> Kup si co se ti líbí, stejně po prvním tejdnu už nikdo nepozná, jestli to byla R6 nebo GSX-R.. Nejdřív ať tě na tom někdo sveze a pak se rozhodni..ať máš aspoň tucha, do čeho deš.

FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

23.2.2009 v 12:05 | Nahoru | #221
Škoda tak mladého života

1 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

23.2.2009 v 12:31 | Nahoru | #222
Kamarád taky řešil co za motorku do začátku. V 17 si odbyl premiéru na 250 někde po dědovi a v 27 si koupil GSX-R 750 01 se 104 Kw. O mašinách věděl kulový a výsledek? Rozbil to po 100 m. Nekecám, byl jsem u toho Netušil, že na nožní brzdu se v zatáčce na štěrku nešlape. Krátce po opravě pak přišla mírná levotočivá bez náklonu a kotoul do škarpy. Kamarád zatím žije moto nějak slepil a uvidíme co přinese letošní sezóna...
Rada začátečníkům? Zvlášť těm mladejm - kupte si co chcete, stejně nedáte na rady těch co mají naježděno a zkuste se aspoň nezabít.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

23.2.2009 v 15:50 | Nahoru | #223
Neo007> Poptej se v servisech a u dealerů - okud máš skupinu A21 a nepotřebuješ tu změnu dostat do TP tak by to neměl bejt problém

(reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

23.2.2009 v 18:41 | Nahoru | #224
Ricky001> Tahle co chci já tak není K2 jak jsem psal,ale rok 1998 se 103 kW...a nechci urazit,ale koho by napadlo brzdit zadní brzdou v zatáčce na štěrku...to bych neudělal ani na kole Mám dobrýho učitele,tak se snad nezabiju
A rada zkušenejm?stejně nevěříte začátečníkům,když říkaj že budou jezdit pomalu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

23.2.2009 v 18:43 | Nahoru | #225
sharkis> tak s tím škrcením...asi se na to vykašlu...prostě se naučíme ovládnout těch 103kW...můžu Ti poslat odkaz na ten peklostroj?koukneš na něj?

(reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

23.2.2009 v 19:15 | Nahoru | #226
Neo007> Tak jako klidně mi odkaz poslat můžeš, ale názor většiny lidí tady o Tvém rozhodnutí znáš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

23.2.2009 v 19:38 | Nahoru | #227
Neo007> Ty prostě nemáš tušení o čem mluvíš. Zajímal ses o auta, na silnejší mašině si neseděl a chceš jako první supersporta, kterej udělá stovku kolem 3s a maximálku má přes 280 nebo kolik?
A koho by napadlo brzdit zadní v zatáčce na štěrku? Ono to není jak na kole chlape..až se budeš v zatáčce na štěrku řítit do průseru nechutnou rychlostí, že mít zkušenosti(který nemáš), tak bys to buď zvládnul, nebo aspoň minimalizoval následky, to už bude pozdě. Hele, neříkám, že se nedá začít na mašině co má 100k a víc, ale chce to SAKRA rozum a respekt..a když to budeš mít, tipuju, že trochu užívat si jízdu na týhle mašině začneš tak příští sezonu.. Nic ve zlým, když už ses rozhod(aniž bys měl páru), ale aspoň dávej bacha.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

26.2.2009 v 00:44 | Nahoru | #228
kakabus>
souhlas. Jsou dvě varianty:
1) R6 ho vyděsí hned ze začátku, takže bude jezdit jako připo.ranej, získá špatný návyky a jezdit kloudně se nenaučí
2) po pár kilometrech získá pocit mistra světa a rozvěsí to na prvním stromě

(reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

26.2.2009 v 07:21 | Nahoru | #229
misak39> von je prostě paličatej Říkaj mu to všichni, ale protože se už rzhodl co chce tak vlastně ani nevim proč sem psal, jestli chtěl získat posvěcení, což mu tu nikdo nedal, prostě je to nerozumný

FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

26.2.2009 v 10:01 | Nahoru | #230
Neo007>Ach jo :\ . Nauč se ovládat těch 103kW no , snad to přežiješ. Ach jo . Jinak přeju hodně km bez nehody.

To je jeden z těch...

FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

27.2.2009 v 10:51 | Nahoru | #231
Když chceš silnice a ještě R6, doporučuju koupit zavřenou jinak končíš na prvních 100 metrech . Budeš mít 25 kw a až si zvykneš a něco najezdíš tak otevřeš.

FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

1.3.2009 v 09:15 | Nahoru | #232
Jo je to blbá moda dneska. Každej začátečník chce do začátku hned závodní bike.O tom to není. Teda je ,ale ne u začátečníka.
Podle mě to doapdne jak říká misak 39. Budto se nelekne a dřív nebo později to položí a nebo si to neužije a první rok bude těm co mají něco naježěno k smíchu , když za ním chvilku pojedou.
Neo007: No nechtěl bych být v tvé kůži. Z jedný strany tlačenej kamarádama do supersporta a z druhe žádná zkušenost s kryzovkama.Hlavně ,až pojedete nějakou vyjíždku a ten kamarád na tom litru pojede svižnější tempo se nenech vyhecovat a nesnaž se mu stačit , to je nejhorší varianta jet ve křeči.

FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

2.3.2009 v 14:34 | Nahoru | #233
Neo007> člověče zvaž to. Já sám přemýšlím po druhé sezóně se 150 přejít na šestku. A to i k té šestce mám sakra respekt a zvažuju, jestli bych ještě mezi to neměl dát nějaký čtvrlitr.
Píšeš, že máš spíše zkušenosti s autama, ale s motorkou to, jak říká můj učitel, to má blíž k lyžování. A dokážeš si představit, že po té co jsi se dole na plácku naučil se s lyžemi otáčet, tak že si hned stoupneš na start sjezdu v Kitzbühelu? Divný co ...
Doufám, že o tobě neuslyšíme na Nově ...

2 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

3.3.2009 v 18:21 | Nahoru | #234
Zdravim všechny.
Potřeboval bych poradit s vyberem sve budouci motorky. Zkušenosti mam téměř nulové, pár jízd na pincku nebo skůtru. Jsem poněkud objemější (186cm,100kg) a tak bych rad volil nějaký kompromis mezi uveze mě to/nebude to přehnaně výkonné abych to nerošrotoval na první zatáčce. Kamrádi mi radí Jawu 350/640 tak bych se rád ještě poradil i s odborníky zde .
Díky za jakoukoliv radu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

3.3.2009 v 19:21 | Nahoru | #235

Zeoss>Zdravim všechny.
Potřeboval bych poradit s vyberem sve budouci motorky. Zkušenosti mam téměř nulové, pár jízd na pincku nebo skůtru. Jsem poněkud objemější (186cm,100kg) a tak bych rad volil nějaký kompromis mezi uveze mě to/nebude to přehnaně výkonné abych to nerošrotoval na první zatáčce. Kamrádi mi radí Jawu 350/640 tak bych se rád ještě poradil i s odborníky zde .
Díky za jakoukoliv radu.

doporučuju nějakou 500 te´d sem si jí koupil po 2T 125 a není to skoro znát že by to bylo silnější takovou suzuki GS 500 E koupíš už za 30 tisíc a bude to tisíckát lepší než stará jawka

1 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

3.3.2009 v 20:07 | Nahoru | #236
Ahoj, mám stejný problém jak všichni ostatní co zde káráte za nesoudnost. Zkušeností 0, vysněná motorka CBR600F.......??
Proti přeškrcení nenamítám naprosto nic, jen nevím zada to vlastně bude stačit........??
Prosím o radu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

3.3.2009 v 20:16 | Nahoru | #237

Mentoska>Ahoj, mám stejný problém jak všichni ostatní co zde káráte za nesoudnost. Zkušeností 0, vysněná motorka CBR600F.......??
Proti přeškrcení nenamítám naprosto nic, jen nevím zada to vlastně bude stačit........??
Prosím o radu.

neboj se jí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

3.3.2009 v 21:55 | Nahoru | #238
PosMiros> Ty jo tak to jsem nečekala. Potěšils mě Nebojím se, ale respekt musí být... Ještě jsem přemýšlela o CBR125R, ale je to slaboučký a jen na chvilku......
Tak mi přijde lepší přiškrtit a pak povolit...

(reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

3.3.2009 v 21:56 | Nahoru | #239
Zeoss> tobě doporučuju opravdu minimálně 500ccm+ a výkon do 60kW. Pak už záleží na Tobě, kolik do toho chceš investovat, třeba super jak na naučení, tak na cestování je Suzuki SV650N, ale i GSo nebo ER5 jsou dobrý pro začátky

(reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!

3.3.2009 v 21:57 | Nahoru | #240
Mentoska> CBRo lítá i 130, naučíš se na něm naprostý základy jízdy na motorce, je to fakt ideální věc Důležitý je, abys dosáhla bezpečně na zem

Naposledy editováno 03.03.2009 21:59:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist