bmw_r1300gs_cartec





Téma: Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
 
2.1.2009 v 17:32
Jsem si dnes pročítal manuál k GSX-R 1000 k2 a zjistil jsem, že je tam čidlo naklonu, které motorku vypne při větším nákonu než 43 stupňů, což se mi zdá pro jízdu na okruhu celkem málo. Na silnici se do toho úhlu asi obyčejný smrtelník jen tak nedostane, myslím ale, že možné to je. Nehrozí potom spíš nepříjemné překvapení v podobě pádu? Jak to máte vyřešeno vy polo a profici? Díky za odpovědi.

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

2.1.2009 v 20:23 | Nahoru | #31
Dawe02> Já to prakticky nezkoušel v jakém náklonu to doopravdy vypne, ale těch 43, si myslím, se dá dosáhnout i na normální silnici a pak by to mohl být problém. Možná se kvůli tomu už i někdo vysekal, ale neví o tom. Nevíš jen tak informativně o někom, kdo by to dokázal vyměnit nebo upravit?

1 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

2.1.2009 v 20:34 | Nahoru | #32
Jerry001> nevim o nikom, kdo by to umel a zaroven byl ochoten na tom travit cas, bohuzel. Ono 43° zase tak malo na silnici neni, kdyz to neumis nahradit, tak to tam nech nebo uplne odstran.

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

2.1.2009 v 20:44 | Nahoru | #33
Dawe02> Každopádně díky za info

Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

2.1.2009 v 22:46 | Nahoru | #34
Tak ono to bude třeba těch 43° v klidu, při jízdě působí ještě nějaká ta odstředivá síla, takže ten náklon bude asi úplně jinde. Teda podle mně

2 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

2.1.2009 v 23:19 | Nahoru | #35
konečně špageta ... dave od tebe sem čekal že budeš vědět že při jízdě ti to spínat(rozpínat) nebude ... jen když bude někde jinde chyba

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

2.1.2009 v 23:33 | Nahoru | #36
joone> ale no tak
Ja nemel toto provedeni, ale kompenzovany viceosy akcelerometr.

2 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

3.1.2009 v 00:52 | Nahoru | #37
já to snad na motorce nemám pač když sem s tim seknul tak motor běžel dál což je sice na pytel ale lepší než chcíplá motorka v zatáčce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

3.1.2009 v 10:17 | Nahoru | #38

joone>konečně špageta ... dave od tebe sem čekal že budeš vědět že při jízdě ti to spínat(rozpínat) nebude ... jen když bude někde jinde chyba



Takže z toho plyne co? Že se to při jízdě nesepne, pokud neuděláš nějakou jinou chybu, nebo to sepne až už opravdu motka leží na boku?. Víš to jistě?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

3.1.2009 v 10:23 | Nahoru | #39
Jerry001> pokud mas skutecne to mechanicke provedeni (2 vodice) muzes byt klidnejsi, protoze pokud neni vadne, pak skutecne setrvacna sila (odstrediva fakt nee) pri prujezdu zatackou zpusobi mensi indikovany naklon. Pokud mas 3 vodicove provedeni jako ja, bude to jak jsem psal vys.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

3.1.2009 v 10:46 | Nahoru | #40

Dawe02>Jerry001> pokud mas skutecne to mechanicke provedeni (2 vodice) muzes byt klidnejsi, protoze pokud neni vadne, pak skutecne setrvacna sila (odstrediva fakt nee) pri prujezdu zatackou zpusobi mensi indikovany naklon. Pokud mas 3 vodicove provedeni jako ja, bude to jak jsem psal vys.



Podle manuálu je tam tohle, prakticky se budu muset podívat.

[img]

Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

3.1.2009 v 10:59 | Nahoru | #41
Mrkni, ten konektor s dvema vodici by mel byt zeleny.

Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

3.1.2009 v 11:03 | Nahoru | #42
Dawe02 Podívám se na to a dám vědět. Ještě jednou dík.

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

3.1.2009 v 11:04 | Nahoru | #43

matrixbiker>já to snad na motorce nemám pač když sem s tim seknul tak motor běžel dál což je sice na pytel ale lepší než chcíplá motorka v zatáčce



¨souhlasím stejný případ i u mě :)

PS.: Dawe02 jaký máš obor a školu?

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

3.1.2009 v 11:36 | Nahoru | #44
Hejnoptaku> Dava se do motorek, u kterych se alespon trosku predpoklada sportovnejsi jizda.
BTW mas jej na XX take, limit je 60 stupnu.

1 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

3.1.2009 v 13:58 | Nahoru | #45
Kamikadze-Ace> proc?

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

3.1.2009 v 14:21 | Nahoru | #46

matrixbiker>já to snad na motorce nemám pač když sem s tim seknul tak motor běžel dál což je sice na pytel ale lepší než chcíplá motorka v zatáčce


nemáš, 99-00 je karbec, ten náklonový čidlo nepotřebuje, Motor zhasne "změna" hladiny v karbecích při poloze vleže.

( Dawe neopovažuj se mě opravit :D )

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

3.1.2009 v 14:55 | Nahoru | #47

Dawe02>Jerry001> pokud mas skutecne to mechanicke provedeni (2 vodice) muzes byt klidnejsi, protoze pokud neni vadne, pak skutecne setrvacna sila (odstrediva fakt nee) pri prujezdu zatackou zpusobi mensi indikovany naklon. Pokud mas 3 vodicove provedeni jako ja, bude to jak jsem psal vys.



Když já právě kvůli fyzice neudělal přijímačky na vejšku

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

4.1.2009 v 13:18 | Nahoru | #48
Dawe02>

Podle manuálu je tam tohle, prakticky se budu muset podívat.

[img] to přesně podle odrázku, z čidla vedou 2 vodiče, černý a černý s bílým pruhem do spojky a ze spojky pokračuje černý a černý s hnědým pruhem.

1 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

4.1.2009 v 13:33 | Nahoru | #49
Taky mám na TL1000R Tip Over Sensor jako je tu na obrázku, stačí vzít trochu el. pásky, namotat na ten půlkruh jak po něm lítá ten prstenec a nevypne se ani když hodíš trojitýho Lindbergra A to za cenu cca 5Kč.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

4.1.2009 v 13:40 | Nahoru | #50

dewwil>Taky mám na TL1000R Tip Over Sensor jako je tu na obrázku, stačí vzít trochu el. pásky, namotat na ten půlkruh jak po něm lítá ten prstenec a nevypne se ani když hodíš trojitýho Lindbergra A to za cenu cca 5Kč.



No to uz je lepsi tam namisto TO pripajet ten 60 kOhm odpor za 3kc nemyslis? A on hlavne chtel, aby mu zustala funkcnost

Jerry001> v tom pripade si zkus jestli chodi hladce a nech ho tam.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

4.1.2009 v 13:48 | Nahoru | #51
Dawe02> No tvoje varianta je levnější Ale jde o to pájení, každej není tak zručnej Jinak funkčnost ti zůstane pokud ten oblouk neobalíš celej ale jen o ty stupně který potřebuješ na okruhový ježdění, mám to nastavený na 75° a vyzkoušeno, funguje.

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

4.1.2009 v 14:09 | Nahoru | #52

Dawe02>Kamikadze-Ace> proc?



jen tak jestli náhodou nejsi VŠ :)

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

4.1.2009 v 14:20 | Nahoru | #53
dewwil> ja bych to tou paskou neresil, ale kdyz to mas overene.

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

4.1.2009 v 14:26 | Nahoru | #54

dewwil>Dawe02> No tvoje varianta je levnější Ale jde o to pájení, každej není tak zručnej Jinak funkčnost ti zůstane pokud ten oblouk neobalíš celej ale jen o ty stupně který potřebuješ na okruhový ježdění, mám to nastavený na 75° a vyzkoušeno, funguje.



Dík za radu, to vypadá jako komplexní řešení mého problému

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

4.1.2009 v 14:27 | Nahoru | #55

Dawe02>dewwil>Taky mám na TL1000R Tip Over Sensor jako je tu na obrázku, stačí vzít trochu el. pásky, namotat na ten půlkruh jak po něm lítá ten prstenec a nevypne se ani když hodíš trojitýho Lindbergra A to za cenu cca 5Kč.

No to uz je lepsi tam namisto TO pripajet ten 60 kOhm odpor za 3kc nemyslis? A on hlavne chtel, aby mu zustala funkcnost

Jerry001> v tom pripade si zkus jestli chodi hladce a nech ho tam.



Ještě to promyslím a uvidím, pro co se rozhodnu. Ještě jednou dík za rady.

(reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

17.5.2018 v 14:48 | Nahoru | #56

Hejnoptaku píše: Tak ja to slysim poprve, ze to existuje a 43 stupnu je na okruh asi malo.



Ahoj,
43 stupnu je urcite naprosto dostatecne i na okruh i pro Marka Marqueze.

Tech 43 stupnu totiz nereprezentuje naklon motorky vuci vozovce za jizdy behem zatacky. Ale uhel mezi svislou osou motorky a mezi souctem vektoru gravitacni a odstredive lateralni sily.

Hrubym odhadem, kdyz ti motorka spadne dokonale na bok a zustane lezet, tak na senzoru naklonu bude 70-90 stupnu podle typu motorky, podle tvaru boku, vyfuku riditek a tak. Proste dost na to aby se cidlo mezi 43-65 stupnu seplo.

Naopak kdyz nekdo jede v zatacce a jeho bike ma uhel se zemi rekneme 45 stupnu. A pro jednoduchost odstrediva sila v zatacce bude 1G, gravitacni 1G, tak vysledny uhel na merici naklonu bude 22,5 stupne. Takze hooooooodne s velkou rezervou se rozhodne motor nevypne.

------

Telemetrie, ktere ukazuji okamzity naklon jej neberou pouze ze smeru vektoru pretizeni, to by nikdy nefungovalo. Je to kombinace smeru a velikosti, ocistena od podelnych sil (ciste osa Z a lateral).

PS: jednou mi blinkry vyhodily elektricky okruh co je na 10A pojistce, ta bohuzel selhala, neprepalila se a tak to odnesla pojistka "bank angle", ktera obsluhuje ten bezpecnostni element co vypne motor. A bez varovani se mi pri predjizdeni v zatacce vypl motor.......... FUJ

Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

17.5.2018 v 14:58 | Nahoru | #57
D9k za popis... sice 9,5let starý vlákno ale co

Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

17.5.2018 v 15:33 | Nahoru | #58
Ale dobře popsaný. Díky

1 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

17.5.2018 v 23:29 | Nahoru | #59
ach jo ach jo. Fyziku ale nechápe nikdo.Výsledný součtový vektor síly gravitační a odstředivé vždy spojuje těžiště s bodem styku s vozovkou. Jinými slovy, kromě okamžiku, kdy motorka náklon pravě mění, musí být vždy klopný moment nulový. Jinak motorka buď padá nebo letí ze zatáčky. Náklonový snímač za vyváżené jízdy snímá čistou nulu na rovině i v zatáčce. Nenulovou hodnotu zaznamenává jen v okamžiku, kdy jde motorka do náklonu nebo se rovná. Ta hodnota nezávisí na velikosti náklonu, ale na rychlosti, kterou do nebo z náklonu jde. Tedy pokud je snímač založený na závažíčku ( a to jsou všechny). Sám mám náklonový snímač kontroly trakce, byl drahý jak prase a je to jen podfuk a nefunguje to, protože to je jen závažíčko. I pan Gubelini by měl poopravit své znalosti fyziky (Firma Gripone neodpovídá, dělá mrtvýho brouka) . Sám jsem to testoval velmi přesným analogovým náklonovým snímačem a je to přesně tak. Velikost náklonu by zaznamenal jen gyroskop . A než se se mnou začnete zas někdo hádat, tak si otevřete nějakou učebnici fyziky.

Naposledy editováno 17.05.2018 23:32:47

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu

18.5.2018 v 08:16 | Nahoru | #60

se-se píše: Výsledný součtový vektor síly gravitační a odstředivé vždy spojuje těžiště s bodem styku s vozovkou .


tohle je trosku blbost, ne?
vysledny vektor sily "hmoty" motorky (a chybi ti tam jeste sila od zpomaleni/zrychleni) vychazi z teziste a nema sebemensi potrebu se spojovat s bodem styku s vozovkou.
V bodu styku s vozovkou je sila normalova (od tihy) a sila od valiveho a treciho odporu.

Jinak pokud tam neni gyroskop, tak mi to vychazi stejne jako tobe.
Soustavy jsem uvolnoval naposled pred 15 lety, tak je dost mozny, ze pisu blbosti

Naposledy editováno 18.05.2018 08:19:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist