Téma: Poznáte veterána?
1 reakcí na tento příspěvek Poznáte veterána?
Skoro jako ducati. jinak taky jawa mela krasneho zavodaka 4valcova 350 2stroke

1 reakcí na tento příspěvek Poznáte veterána?
1 reakcí na tento příspěvek Poznáte veterána?
To je tím že je jen několik kusů. Škoda že to není na trhu jako replika.
No jistě, ČZ 350/860 V4... parádní mašinka, točí to kolem 14tis. pokud si to dobře pamatuju... Jsou 3 kusy pokud vím, jedna je v nějaké soukromé sbírcev ČR, jedna údajně v rakousku a jedna je v depozitáři národního technického muzea - na hradu Kámen
Jinak bylo i pár kouskuů s obsahem 420 pro třídu pulitrů... Ovšem vývoj byl náhle ukončen z vyšších míst a silnicema se pak zabývala Jawa... Nicméně ta Jawa taky nebude špatná, viděl jsem jí letos na vlastní oči v Hořicích na české TT... Stála tam bez kapot, ale nebylo moc místa pro focení... Ale přecijen jsem něco vyfotil, tak vám to sem hodím...
[img]

[img]
Jinak článek o té ČZ je zde
Big.One> Ještě na starém fóru, jsem "plakal" nad tím, že režim nepovolil dotáhnout tu ČZ do konce a někdo mi psal, že se chystá replika právě téhle motorky, ale je to skoro 2 roky a zatím ani vidu, ani slechu.... Bohužel už nevím, kdo mi to psal
Naposledy editováno 27.12.2008 23:43:37
Big.One> Ještě na starém fóru, jsem "plakal" nad tím, že režim nepovolil dotáhnout tu ČZ do konce a někdo mi psal, že se chystá replika právě téhle motorky, ale je to skoro 2 roky a zatím ani vidu, ani slechu.... Bohužel už nevím, kdo mi to psal

Naposledy editováno 27.12.2008 23:43:37
Jawa 350/V4 Zabil se na ní Billy Ivy. Okolo její spolehlivosti je spoustu mýtů, ale nejčastěji se tomu prý zadírala klika a to byl hlavní důvod nespolehlivosti a následných pádů.
V součastnosti jí jezdí Petr Baláž ze Slovenska, ale málokdy vydrží celej závod
, druhá je v muzeu na Konopišti a ta třetí v NTM.
V součastnosti jí jezdí Petr Baláž ze Slovenska, ale málokdy vydrží celej závod

Nevím jak u motorek, ale když se nám zadíraly kliky na Rotaxech v rogallu, tak se vlastně zadíraly ojnice na klice, kde to běhá po půlměsíčkách pokrytých kompozicí. Kompozice nevydržela, u dvoutaktů vylétaly její kousky do sání, výfuku, nad píst a škody jako na kostele. Rotax vymyslel přimazávací kanálky skrz kliku a bylo to super, testovali jsme to, ale do výroby se to nedostalo, nevím proč.
Big.One> To Wenca: no dneska je to už vlastně jedno, ale po ukončení vývoje čtyřtaktů v Jawě, můžeme se jen domýšlet proč tak soudruzi rozhodli, snad aby nekonkurovali sovětské CKB, se pražáci vytáhli s novým "žihadlem".
Vidlicový dvoudobý čtyřválec se šoupátkovým rozvodem a obsahem jak 350ccm tak také půlčík 125 ccm. Tahle Jawa jezdila dřív než čtyřválcová číza. Tu jsem viděl poprvé na Velké ceně Prachovských skal v Jičíně asi rok 1972. Bývala tam slušná konkurence, ale dokud číza šla, neměl Bohuš s kým závodit. Byla to pejcha!
Vidlicový dvoudobý čtyřválec se šoupátkovým rozvodem a obsahem jak 350ccm tak také půlčík 125 ccm. Tahle Jawa jezdila dřív než čtyřválcová číza. Tu jsem viděl poprvé na Velké ceně Prachovských skal v Jičíně asi rok 1972. Bývala tam slušná konkurence, ale dokud číza šla, neměl Bohuš s kým závodit. Byla to pejcha!
ahoj jednu čtyrválcovou jawku mám skoro za barákem, známej ji postavil teměř celou znova,zatím se mu ji nepodarilo natočit.Jinak další je na prodej v německu za 170 000 dolaru.Její největší problém byl ojniční ložiska který se zadírali, po změně výrobce bylo po problému.
V roce 1982 vyšla kniha od Jiřího Wohlmutha ´´Svět velkých cen´´, tam o ní bylo napsáno. Konkrétně myslím že praskaly klece na jehlových ložiskách. Bill Ivy měl navíc tu smůlu, že si zrovna upravoval helmu a na kousnutí motoru tak nemohl reagovat. Bylo to na Sachsenringu 69.
Jawa byla úspěšnější, Grassetti s ní vyhrál v Opatii (Yug), na zetce dojel Bohuš Staša druhý v Brně.
Je třeba číst třeba Motohouse, Honza Vítovec tam loni napsal pěkný článek o historii naší silnice.
Jawa byla úspěšnější, Grassetti s ní vyhrál v Opatii (Yug), na zetce dojel Bohuš Staša druhý v Brně.
Je třeba číst třeba Motohouse, Honza Vítovec tam loni napsal pěkný článek o historii naší silnice.
1 reakcí na tento příspěvek Poznáte veterána?
Jawa by to pravděpodobně někam dotáhla, ale to by tehdejší ČSSR nesmělo patřit k východnímu bloku, naopak zas není jisté jestli by tvrdá Japonská konkurecne, která položila v té době spoustu firem zvučných jmen Jawu totálně nepoložila taky. Dnes víme jak na tom Jawa je ale můžem jen polemizovat coby kdyby. Sáhněme si na srdce ale dnes pěvovaný, drahý a pro normálního člověka téměř nedostupný stroj Jawa 500 OHC byl ve své době nespolehlivej krám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.