Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Poznáte veterána?
 
27.12.2008 v 22:29

Poznáte veterána?

27.12.2008 v 22:35 | Nahoru | #1
čz?

Poznáte veterána?

27.12.2008 v 22:41 | Nahoru | #2
Krásná ČZ Ale moc toho nenajezdila,někde mám doma o ní hezké psaní. Je to škoda že vývoj nepokračoval.

Naposledy editováno 27.12.2008 22:44:26

Poznáte veterána?

27.12.2008 v 22:42 | Nahoru | #3
Výborně! Je to ČZ 350 OHC. Krásná ukázka toho že to v Čechách šlo vyrobit. Bohužel už to nešlo prodávat a provozovat .

1 reakcí na tento příspěvek Poznáte veterána?

27.12.2008 v 22:44 | Nahoru | #4
Skoro jako ducati. jinak taky jawa mela krasneho zavodaka 4valcova 350 2stroke

Poznáte veterána?

27.12.2008 v 22:45 | Nahoru | #5
No jasně že JAWA měla taky legendu.

Poznáte veterána?

27.12.2008 v 22:47 | Nahoru | #6
jj to je vono takovou jsem si vždycky přal pod stromeček

Poznáte veterána?

27.12.2008 v 22:48 | Nahoru | #7
prej se na tom zabilo nekolik lidi

(reakce na) Poznáte veterána?

27.12.2008 v 22:49 | Nahoru | #8
DiegoGSX-R>

1 reakcí na tento příspěvek Poznáte veterána?

27.12.2008 v 22:51 | Nahoru | #9

Poznáte veterána?

27.12.2008 v 22:51 | Nahoru | #10
prej existuje ve 2kusech to musí stát jako tři stodoly a půl prasete

(reakce na) Poznáte veterána?

27.12.2008 v 22:56 | Nahoru | #11

0.0.7.>



vono to ma 4kliky? to je mazec

1 reakcí na tento příspěvek Poznáte veterána?

27.12.2008 v 22:57 | Nahoru | #12
To je tím že je jen několik kusů. Škoda že to není na trhu jako replika.

Poznáte veterána?

27.12.2008 v 23:34 | Nahoru | #13
No jistě, ČZ 350/860 V4... parádní mašinka, točí to kolem 14tis. pokud si to dobře pamatuju... Jsou 3 kusy pokud vím, jedna je v nějaké soukromé sbírcev ČR, jedna údajně v rakousku a jedna je v depozitáři národního technického muzea - na hradu Kámen Jinak bylo i pár kouskuů s obsahem 420 pro třídu pulitrů... Ovšem vývoj byl náhle ukončen z vyšších míst a silnicema se pak zabývala Jawa... Nicméně ta Jawa taky nebude špatná, viděl jsem jí letos na vlastní oči v Hořicích na české TT... Stála tam bez kapot, ale nebylo moc místa pro focení... Ale přecijen jsem něco vyfotil, tak vám to sem hodím...

[img]

Poznáte veterána?

27.12.2008 v 23:40 | Nahoru | #14
Jinak článek o té ČZ je zde

Big.One> Ještě na starém fóru, jsem "plakal" nad tím, že režim nepovolil dotáhnout tu ČZ do konce a někdo mi psal, že se chystá replika právě téhle motorky, ale je to skoro 2 roky a zatím ani vidu, ani slechu.... Bohužel už nevím, kdo mi to psal

Naposledy editováno 27.12.2008 23:43:37

Poznáte veterána?

28.12.2008 v 09:21 | Nahoru | #15
Jawa 350/V4 Zabil se na ní Billy Ivy. Okolo její spolehlivosti je spoustu mýtů, ale nejčastěji se tomu prý zadírala klika a to byl hlavní důvod nespolehlivosti a následných pádů.
V součastnosti jí jezdí Petr Baláž ze Slovenska, ale málokdy vydrží celej závod , druhá je v muzeu na Konopišti a ta třetí v NTM.

Poznáte veterána?

28.12.2008 v 09:54 | Nahoru | #16
Kuba350> Co vlastně v praxi znamená "zadření kliky"? To se zadřou ložiska na klice? Chápu, že se zadře píst, ale s tímhle jsem se ještě nesetkal, tak bych alespoň chtěl vědět, jak se to projevuje

Poznáte veterána?

29.12.2008 v 16:28 | Nahoru | #17
Nevím jak u motorek, ale když se nám zadíraly kliky na Rotaxech v rogallu, tak se vlastně zadíraly ojnice na klice, kde to běhá po půlměsíčkách pokrytých kompozicí. Kompozice nevydržela, u dvoutaktů vylétaly její kousky do sání, výfuku, nad píst a škody jako na kostele. Rotax vymyslel přimazávací kanálky skrz kliku a bylo to super, testovali jsme to, ale do výroby se to nedostalo, nevím proč.

(reakce na) Poznáte veterána?

11.2.2009 v 19:15 | Nahoru | #18
Big.One> To Wenca: no dneska je to už vlastně jedno, ale po ukončení vývoje čtyřtaktů v Jawě, můžeme se jen domýšlet proč tak soudruzi rozhodli, snad aby nekonkurovali sovětské CKB, se pražáci vytáhli s novým "žihadlem".
Vidlicový dvoudobý čtyřválec se šoupátkovým rozvodem a obsahem jak 350ccm tak také půlčík 125 ccm. Tahle Jawa jezdila dřív než čtyřválcová číza. Tu jsem viděl poprvé na Velké ceně Prachovských skal v Jičíně asi rok 1972. Bývala tam slušná konkurence, ale dokud číza šla, neměl Bohuš s kým závodit. Byla to pejcha!

Poznáte veterána?

11.2.2009 v 22:06 | Nahoru | #19
ahoj jednu čtyrválcovou jawku mám skoro za barákem, známej ji postavil teměř celou znova,zatím se mu ji nepodarilo natočit.Jinak další je na prodej v německu za 170 000 dolaru.Její největší problém byl ojniční ložiska který se zadírali, po změně výrobce bylo po problému.

Poznáte veterána?

11.2.2009 v 22:47 | Nahoru | #20
V roce 1982 vyšla kniha od Jiřího Wohlmutha ´´Svět velkých cen´´, tam o ní bylo napsáno. Konkrétně myslím že praskaly klece na jehlových ložiskách. Bill Ivy měl navíc tu smůlu, že si zrovna upravoval helmu a na kousnutí motoru tak nemohl reagovat. Bylo to na Sachsenringu 69.
Jawa byla úspěšnější, Grassetti s ní vyhrál v Opatii (Yug), na zetce dojel Bohuš Staša druhý v Brně.
Je třeba číst třeba Motohouse, Honza Vítovec tam loni napsal pěkný článek o historii naší silnice.

1 reakcí na tento příspěvek Poznáte veterána?

12.2.2009 v 09:36 | Nahoru | #21
Jawa by to pravděpodobně někam dotáhla, ale to by tehdejší ČSSR nesmělo patřit k východnímu bloku, naopak zas není jisté jestli by tvrdá Japonská konkurecne, která položila v té době spoustu firem zvučných jmen Jawu totálně nepoložila taky. Dnes víme jak na tom Jawa je ale můžem jen polemizovat coby kdyby. Sáhněme si na srdce ale dnes pěvovaný, drahý a pro normálního člověka téměř nedostupný stroj Jawa 500 OHC byl ve své době nespolehlivej krám.

(reakce na) Poznáte veterána?

12.2.2009 v 18:12 | Nahoru | #22
Katana> Souhlasim,Jawu 500 sem měl 12 let byla po renovaci motor mě dal dobrou školu,nejvic odchazela el.jinak nikde nic neteklo ani nemlatilo no ale byla to fuška. poslednich pět let jsem na ni nejezdil prodal sem ji letos v lednu ,ikdyž to byl krám tak slza ukápla
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist