Schánim kartery z ČZ 477 nebo 487 tak do 5ti stovek.
Předem dík za odpovědi a nabídky.
S pozdravem
Sojky
Naposledy editováno 23.03.2009 12:52:44
1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery
zaměňovat lze pouze ojniční sada, a jen za určitých podmínek, vztahujících se k jejím postupným obměnám.
pech.>klika 477 a klika 487 jsou každá jiná, a nelze je mezi sebou zaměnit.
zaměňovat lze pouze ojniční sada, a jen za určitých podmínek, vztahujících se k jejím postupným obměnám.
Já vim že je každá jiná ale klika za 477 se dá upravit do 487.
1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery
Zdenek.Pesek>Ja vas zdravim,tuten problem jsem mel tez. Nakonec to dopadlo tak,ze vznikla 166ccm po podlozeni velce a jeho odtoceni prvniho zebra. NO uprva velka,vysledek ale stal za namahu. (tech uprav bylo vice) Zdravim
Jenže já nechci 166 ale 215 a na to potřebuju tu kliku. Napadlo mě že když se mi doma válí asi 6 klikovek na 125 tak že by se dala vyměnit za 175.
1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery
1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schánim kartery
pech.>bořek18: ojnice je právě jediná stejná, mezi 125 a 175ccm jsou rozdíly tyto: jiný setrváky pro větší zdvih, jinej válec, píst, hlava, karburátor a sekundární převod
Nemáš pravdu i ojnice je delší.
1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery
1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery
zdvih je vždy dán osovou vzdáleností mezi osou čepu ojničního a osou otáčení klikového hřídele...
tudíž zdvih ej VŽDY dán touto vzdáleností a rovná se jejímu dvojnásobku.... ojnice může bejt dlouhá metr, nebo pět,zdvih bude stále dvoujnásobek ososvé vzdálenosti!!!!!
těhle motorů jsem opravil mraky...
ojnice je záměnná mezi 476/477 488/487 protože je zcela stejná, stejná je i v motorech jawa 634/633(350ccm)a 623 (250ccm dvouválec, používaný v bizonech a ČZ 471)jiné jsou setrváky, kde je otvor pro usazení ojničního čepu v menší vzdálenosti od osy klikáče všechny motory Čz a jaw té doby byly vyráběny v čz a osazovány jedním typem ojnic, rozdíly jsou v setrvácích, jak jsem uvedl, nikde jinde na klikové hřídeli změny nejsou
dále je potřeba dát pozor na to,že u 125ccm 476 a 250ccm 471 se musí dávat pístní čepy částečně plné, kvůli vyvážení... (lehčí píst dohání těžší čep)
czmoto: zachová se klikový mechanismus 175ccm, upraví se válec pro větší vrtání a hlava pro úpravu kopúresního poměru, který se zvýšením objemu válce zvedne.. někdo to nechává být, pokud motor podstupuje další úpravy ke zvýšení výkonu a velký kopresní poměr není na závadu...
u motoru 165/215ccm je pochopitelně omezená životnost klikového mechanismu jako celku
215ccm oproti 175ccm získá výrazně lepší spodek, ve vysokých otáčkách je to víceméně stejné, z důvodu omezeného průtoku přefuky... právě proto se často tyto motory dále upravují. výkon pak může být vzhledem k objemu velmi dobrý, ovšem za cenu snížené životnosti a zvýšení spotřeby... ono to ani jinak nejde... když to má jet, tak to prostě něco musí sežrat... výkon není z ničeho...
existovala i J350, v blocích 634, upravená na 400ccm, kde jsou písty samozřejmě jiné (sání přes průduch v pístu) ale vrtání a zdvih odpovídá výše uvedenému
stejně tak se upravovaly ČZ 250/471 dvouválce, na 310ccm tak, že se při zdvihu 250ccm, válce převrtaly a přehonovaly na vrtání 350ccm...
Naposledy editováno 18.02.2009 21:11:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schánim kartery
czmoto>Sojky: Co vse musis u 175 upravit abys z ni dostal 215? Jake je vrtani a z ceho davas pist?
Upravit se musí akorát válec a trochu hlava. Válec se pěsoustruží a hlava se musí upravit na větší průměr. Píst je z panelky.
pech.>sojky: ojnice není delší a není k tomu sebemenší důvod..
zdvih je vždy dán osovou vzdáleností mezi osou čepu ojničního a osou otáčení klikového hřídele...
tudíž zdvih ej VŽDY dán touto vzdáleností a rovná se jejímu dvojnásobku.... ojnice může bejt dlouhá metr, nebo pět,zdvih bude stále dvoujnásobek ososvé vzdálenosti!!!!!
těhle motorů jsem opravil mraky...
ojnice je záměnná mezi 476/477 488/487 protože je zcela stejná, stejná je i v motorech jawa 634/633(350ccm)a 623 (250ccm dvouválec, používaný v bizonech a ČZ 471)jiné jsou setrváky, kde je otvor pro usazení ojničního čepu v menší vzdálenosti od osy klikáče všechny motory Čz a jaw té doby byly vyráběny v čz a osazovány jedním typem ojnic, rozdíly jsou v setrvácích, jak jsem uvedl, nikde jinde na klikové hřídeli změny nejsou
dále je potřeba dát pozor na to,že u 125ccm 476 a 250ccm 471 se musí dávat pístní čepy částečně plné, kvůli vyvážení... (lehčí píst dohání těžší čep)
czmoto: zachová se klikový mechanismus 175ccm, upraví se válec pro větší vrtání a hlava pro úpravu kopúresního poměru, který se zvýšením objemu válce zvedne.. někdo to nechává být, pokud motor podstupuje další úpravy ke zvýšení výkonu a velký kopresní poměr není na závadu...
u motoru 165/215ccm je pochopitelně omezená životnost klikového mechanismu jako celku
215ccm oproti 175ccm získá výrazně lepší spodek, ve vysokých otáčkách je to víceméně stejné, z důvodu omezeného průtoku přefuky... právě proto se často tyto motory dále upravují. výkon pak může být vzhledem k objemu velmi dobrý, ovšem za cenu snížené životnosti a zvýšení spotřeby... ono to ani jinak nejde... když to má jet, tak to prostě něco musí sežrat... výkon není z ničeho...
Proč myslíš že je omezená životnost kliky? Vždyť tahle klika byla i v 380/514 která měla kolem 40 koní takže 20 koní to musí vydržet určitě.
1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schánim kartery
Sojky>czmoto>Sojky: Co vse musis u 175 upravit abys z ni dostal 215? Jake je vrtani a z ceho davas pist?
Upravit se musí akorát válec a trochu hlava. Válec se pěsoustruží a hlava se musí upravit na větší průměr. Píst je z panelky.
Mám pocit, že kromě těhle úprav se musí ještě vypodložit zespodu válec, podložkou asi 3mm tlustou. Píst z panelky má jiný rozměry (na výšku) a narážel by do hlavy a nevím jestli by náhodou nenarážel i v dolní úvrati do kliky - další úprava pístu. Dalším řešením je nechat si píst vyrobit novej, podle 175-kovýho jen s větším průměrem => dražší, ale nemusíš nic podkládat a upravovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schánim kartery
Vasili>Sojky>czmoto>Sojky: Co vse musis u 175 upravit abys z ni dostal 215? Jake je vrtani a z ceho davas pist?
Upravit se musí akorát válec a trochu hlava. Válec se pěsoustruží a hlava se musí upravit na větší průměr. Píst je z panelky.
Mám pocit, že kromě těhle úprav se musí ještě vypodložit zespodu válec, podložkou asi 3mm tlustou. Píst z panelky má jiný rozměry (na výšku) a narážel by do hlavy a nevím jestli by náhodou nenarážel i v dolní úvrati do kliky - další úprava pístu. Dalším řešením je nechat si píst vyrobit novej, podle 175-kovýho jen s větším průměrem => dražší, ale nemusíš nic podkládat a upravovat.
Žádnou podložku tam dávat nemusíš a hlavu musíš trochu rozšířit jinak by píst narážel ale to jsem napsal. V dolní úvrati narážet nebude protože čep je stejně daleko od konce pístu. Už jsem s tátou několik takových motorů dělal. A životnost motoru nevim o kolik bude kratší ale táta to měl takhle v praseti a 8000 km v pohodě, pak ho prodal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schánim kartery
Sojky>Vasili>Sojky>czmoto>Sojky: Co vse musis u 175 upravit abys z ni dostal 215? Jake je vrtani a z ceho davas pist?
Upravit se musí akorát válec a trochu hlava. Válec se pěsoustruží a hlava se musí upravit na větší průměr. Píst je z panelky.
Mám pocit, že kromě těhle úprav se musí ještě vypodložit zespodu válec, podložkou asi 3mm tlustou. Píst z panelky má jiný rozměry (na výšku) a narážel by do hlavy a nevím jestli by náhodou nenarážel i v dolní úvrati do kliky - další úprava pístu. Dalším řešením je nechat si píst vyrobit novej, podle 175-kovýho jen s větším průměrem => dražší, ale nemusíš nic podkládat a upravovat.
Žádnou podložku tam dávat nemusíš a hlavu musíš trochu rozšířit jinak by píst narážel ale to jsem napsal. V dolní úvrati narážet nebude protože čep je stejně daleko od konce pístu. Už jsem s tátou několik takových motorů dělal. A životnost motoru nevim o kolik bude kratší ale táta to měl takhle v praseti a 8000 km v pohodě, pak ho prodal.
vycházel jsem z tohoto úprava konkrétně úprava
Naposledy editováno 20.02.2009 14:51:31
Vasili>Sojky>Vasili>Sojky>czmoto>Sojky: Co vse musis u 175 upravit abys z ni dostal 215? Jake je vrtani a z ceho davas pist?
Upravit se musí akorát válec a trochu hlava. Válec se pěsoustruží a hlava se musí upravit na větší průměr. Píst je z panelky.
Mám pocit, že kromě těhle úprav se musí ještě vypodložit zespodu válec, podložkou asi 3mm tlustou. Píst z panelky má jiný rozměry (na výšku) a narážel by do hlavy a nevím jestli by náhodou nenarážel i v dolní úvrati do kliky - další úprava pístu. Dalším řešením je nechat si píst vyrobit novej, podle 175-kovýho jen s větším průměrem => dražší, ale nemusíš nic podkládat a upravovat.
Žádnou podložku tam dávat nemusíš a hlavu musíš trochu rozšířit jinak by píst narážel ale to jsem napsal. V dolní úvrati narážet nebude protože čep je stejně daleko od konce pístu. Už jsem s tátou několik takových motorů dělal. A životnost motoru nevim o kolik bude kratší ale táta to měl takhle v praseti a 8000 km v pohodě, pak ho prodal.
vycházel jsem z tohoto úprava konkrétně úprava
Jo máš pravdu. Teď jsem se na to ptal táta a on nedává podložky protože stáčí píst o ty 3 mm na soustruhu.
1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery
514 měla zcela jiné a mnohem masivnější klikové ústrojí....