bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schánim kartery
 
23.12.2008 v 11:43
Zdarec lidi.
Schánim kartery z ČZ 477 nebo 487 tak do 5ti stovek.
Předem dík za odpovědi a nabídky.
S pozdravem
Sojky

Naposledy editováno 23.03.2009 12:52:44
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery

24.12.2008 v 21:41 | Nahoru | #1
klika 477 a klika 487 jsou každá jiná, a nelze je mezi sebou zaměnit.

zaměňovat lze pouze ojniční sada, a jen za určitých podmínek, vztahujících se k jejím postupným obměnám.

(reakce na) Schánim kartery

29.12.2008 v 10:02 | Nahoru | #2

pech.>klika 477 a klika 487 jsou každá jiná, a nelze je mezi sebou zaměnit.

zaměňovat lze pouze ojniční sada, a jen za určitých podmínek, vztahujících se k jejím postupným obměnám.



Já vim že je každá jiná ale klika za 477 se dá upravit do 487.

Schánim kartery

30.12.2008 v 16:24 | Nahoru | #3
Edit tématu

1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery

4.1.2009 v 04:12 | Nahoru | #4
Ja vas zdravim,tuten problem jsem mel tez. Nakonec to dopadlo tak,ze vznikla 166ccm po podlozeni velce a jeho odtoceni prvniho zebra. NO uprva velka,vysledek ale stal za namahu. (tech uprav bylo vice) Zdravim

(reakce na) Schánim kartery

4.1.2009 v 11:32 | Nahoru | #5

Zdenek.Pesek>Ja vas zdravim,tuten problem jsem mel tez. Nakonec to dopadlo tak,ze vznikla 166ccm po podlozeni velce a jeho odtoceni prvniho zebra. NO uprva velka,vysledek ale stal za namahu. (tech uprav bylo vice) Zdravim



Jenže já nechci 166 ale 215 a na to potřebuju tu kliku. Napadlo mě že když se mi doma válí asi 6 klikovek na 125 tak že by se dala vyměnit za 175.

1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery

4.1.2009 v 17:44 | Nahoru | #6
sojky: takže ti jde v podstatě o 175ccm setrváky, tudíž větší zdvih.....

(reakce na) Schánim kartery

5.1.2009 v 18:42 | Nahoru | #7

pech.>sojky: takže ti jde v podstatě o 175ccm setrváky, tudíž větší zdvih.....


Jo přesně tak.

Schánim kartery

8.1.2009 v 23:05 | Nahoru | #8
Zdarec.Klika z 477 jde do 476 je tam rozdíl akorát v ojniční sadě.Ale samozřejmě pak potřebuješ i válec s hlavou 477 ale to už je asi jasné

1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery

11.1.2009 v 09:58 | Nahoru | #9
bořek18: ojnice je právě jediná stejná, mezi 125 a 175ccm jsou rozdíly tyto: jiný setrváky pro větší zdvih, jinej válec, píst, hlava, karburátor a sekundární převod

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schánim kartery

11.1.2009 v 19:41 | Nahoru | #10

pech.>bořek18: ojnice je právě jediná stejná, mezi 125 a 175ccm jsou rozdíly tyto: jiný setrváky pro větší zdvih, jinej válec, píst, hlava, karburátor a sekundární převod



Nemáš pravdu i ojnice je delší.

(reakce na) Schánim kartery

11.1.2009 v 22:15 | Nahoru | #11

Sojky>pech.>bořek18: ojnice je právě jediná stejná, mezi 125 a 175ccm jsou rozdíly tyto: jiný setrváky pro větší zdvih, jinej válec, píst, hlava, karburátor a sekundární převod

Nemáš pravdu i ojnice je delší.



podle katalogu ND a výrobních čísel se ojnice neliší

1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery

18.2.2009 v 11:50 | Nahoru | #12
Sojky: Co vse musis u 175 upravit abys z ni dostal 215? Jake je vrtani a z ceho davas pist?

1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery

18.2.2009 v 21:08 | Nahoru | #13
sojky: ojnice není delší a není k tomu sebemenší důvod..

zdvih je vždy dán osovou vzdáleností mezi osou čepu ojničního a osou otáčení klikového hřídele...

tudíž zdvih ej VŽDY dán touto vzdáleností a rovná se jejímu dvojnásobku.... ojnice může bejt dlouhá metr, nebo pět,zdvih bude stále dvoujnásobek ososvé vzdálenosti!!!!!

těhle motorů jsem opravil mraky...

ojnice je záměnná mezi 476/477 488/487 protože je zcela stejná, stejná je i v motorech jawa 634/633(350ccm)a 623 (250ccm dvouválec, používaný v bizonech a ČZ 471)jiné jsou setrváky, kde je otvor pro usazení ojničního čepu v menší vzdálenosti od osy klikáče všechny motory Čz a jaw té doby byly vyráběny v čz a osazovány jedním typem ojnic, rozdíly jsou v setrvácích, jak jsem uvedl, nikde jinde na klikové hřídeli změny nejsou

dále je potřeba dát pozor na to,že u 125ccm 476 a 250ccm 471 se musí dávat pístní čepy částečně plné, kvůli vyvážení... (lehčí píst dohání těžší čep)

czmoto: zachová se klikový mechanismus 175ccm, upraví se válec pro větší vrtání a hlava pro úpravu kopúresního poměru, který se zvýšením objemu válce zvedne.. někdo to nechává být, pokud motor podstupuje další úpravy ke zvýšení výkonu a velký kopresní poměr není na závadu...

u motoru 165/215ccm je pochopitelně omezená životnost klikového mechanismu jako celku

215ccm oproti 175ccm získá výrazně lepší spodek, ve vysokých otáčkách je to víceméně stejné, z důvodu omezeného průtoku přefuky... právě proto se často tyto motory dále upravují. výkon pak může být vzhledem k objemu velmi dobrý, ovšem za cenu snížené životnosti a zvýšení spotřeby... ono to ani jinak nejde... když to má jet, tak to prostě něco musí sežrat... výkon není z ničeho...

Schánim kartery

18.2.2009 v 21:10 | Nahoru | #14
czmoto: píst se dá sehnat u dobrých prodejců dílů na ČZty a jawy...

existovala i J350, v blocích 634, upravená na 400ccm, kde jsou písty samozřejmě jiné (sání přes průduch v pístu) ale vrtání a zdvih odpovídá výše uvedenému

stejně tak se upravovaly ČZ 250/471 dvouválce, na 310ccm tak, že se při zdvihu 250ccm, válce převrtaly a přehonovaly na vrtání 350ccm...

Naposledy editováno 18.02.2009 21:11:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schánim kartery

19.2.2009 v 09:28 | Nahoru | #15

czmoto>Sojky: Co vse musis u 175 upravit abys z ni dostal 215? Jake je vrtani a z ceho davas pist?



Upravit se musí akorát válec a trochu hlava. Válec se pěsoustruží a hlava se musí upravit na větší průměr. Píst je z panelky.

(reakce na) Schánim kartery

19.2.2009 v 09:29 | Nahoru | #16

pech.>sojky: ojnice není delší a není k tomu sebemenší důvod..

zdvih je vždy dán osovou vzdáleností mezi osou čepu ojničního a osou otáčení klikového hřídele...

tudíž zdvih ej VŽDY dán touto vzdáleností a rovná se jejímu dvojnásobku.... ojnice může bejt dlouhá metr, nebo pět,zdvih bude stále dvoujnásobek ososvé vzdálenosti!!!!!

těhle motorů jsem opravil mraky...

ojnice je záměnná mezi 476/477 488/487 protože je zcela stejná, stejná je i v motorech jawa 634/633(350ccm)a 623 (250ccm dvouválec, používaný v bizonech a ČZ 471)jiné jsou setrváky, kde je otvor pro usazení ojničního čepu v menší vzdálenosti od osy klikáče všechny motory Čz a jaw té doby byly vyráběny v čz a osazovány jedním typem ojnic, rozdíly jsou v setrvácích, jak jsem uvedl, nikde jinde na klikové hřídeli změny nejsou

dále je potřeba dát pozor na to,že u 125ccm 476 a 250ccm 471 se musí dávat pístní čepy částečně plné, kvůli vyvážení... (lehčí píst dohání těžší čep)

czmoto: zachová se klikový mechanismus 175ccm, upraví se válec pro větší vrtání a hlava pro úpravu kopúresního poměru, který se zvýšením objemu válce zvedne.. někdo to nechává být, pokud motor podstupuje další úpravy ke zvýšení výkonu a velký kopresní poměr není na závadu...

u motoru 165/215ccm je pochopitelně omezená životnost klikového mechanismu jako celku

215ccm oproti 175ccm získá výrazně lepší spodek, ve vysokých otáčkách je to víceméně stejné, z důvodu omezeného průtoku přefuky... právě proto se často tyto motory dále upravují. výkon pak může být vzhledem k objemu velmi dobrý, ovšem za cenu snížené životnosti a zvýšení spotřeby... ono to ani jinak nejde... když to má jet, tak to prostě něco musí sežrat... výkon není z ničeho...



Proč myslíš že je omezená životnost kliky? Vždyť tahle klika byla i v 380/514 která měla kolem 40 koní takže 20 koní to musí vydržet určitě.

1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery

19.2.2009 v 21:38 | Nahoru | #17
Jeste bych se chtel zeptat. Meli vsechny 487 razeni 1ku dolu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schánim kartery

19.2.2009 v 22:42 | Nahoru | #18

Sojky>czmoto>Sojky: Co vse musis u 175 upravit abys z ni dostal 215? Jake je vrtani a z ceho davas pist?

Upravit se musí akorát válec a trochu hlava. Válec se pěsoustruží a hlava se musí upravit na větší průměr. Píst je z panelky.



Mám pocit, že kromě těhle úprav se musí ještě vypodložit zespodu válec, podložkou asi 3mm tlustou. Píst z panelky má jiný rozměry (na výšku) a narážel by do hlavy a nevím jestli by náhodou nenarážel i v dolní úvrati do kliky - další úprava pístu. Dalším řešením je nechat si píst vyrobit novej, podle 175-kovýho jen s větším průměrem => dražší, ale nemusíš nic podkládat a upravovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schánim kartery

20.2.2009 v 10:51 | Nahoru | #19

Vasili>Sojky>czmoto>Sojky: Co vse musis u 175 upravit abys z ni dostal 215? Jake je vrtani a z ceho davas pist?

Upravit se musí akorát válec a trochu hlava. Válec se pěsoustruží a hlava se musí upravit na větší průměr. Píst je z panelky.

Mám pocit, že kromě těhle úprav se musí ještě vypodložit zespodu válec, podložkou asi 3mm tlustou. Píst z panelky má jiný rozměry (na výšku) a narážel by do hlavy a nevím jestli by náhodou nenarážel i v dolní úvrati do kliky - další úprava pístu. Dalším řešením je nechat si píst vyrobit novej, podle 175-kovýho jen s větším průměrem => dražší, ale nemusíš nic podkládat a upravovat.



Žádnou podložku tam dávat nemusíš a hlavu musíš trochu rozšířit jinak by píst narážel ale to jsem napsal. V dolní úvrati narážet nebude protože čep je stejně daleko od konce pístu. Už jsem s tátou několik takových motorů dělal. A životnost motoru nevim o kolik bude kratší ale táta to měl takhle v praseti a 8000 km v pohodě, pak ho prodal.

(reakce na) Schánim kartery

20.2.2009 v 10:52 | Nahoru | #20

czmoto>Jeste bych se chtel zeptat. Meli vsechny 487 razeni 1ku dolu?


No to by mě taky zajímalo protože na 477 mam 1ku nahoru a na 487 dolu.

Schánim kartery

20.2.2009 v 13:53 | Nahoru | #21
kamarad ma 487ku a ma taky 1 dolu kdyz to privezl tak sem na to cumel teda .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schánim kartery

20.2.2009 v 14:50 | Nahoru | #22

Sojky>Vasili>Sojky>czmoto>Sojky: Co vse musis u 175 upravit abys z ni dostal 215? Jake je vrtani a z ceho davas pist?

Upravit se musí akorát válec a trochu hlava. Válec se pěsoustruží a hlava se musí upravit na větší průměr. Píst je z panelky.

Mám pocit, že kromě těhle úprav se musí ještě vypodložit zespodu válec, podložkou asi 3mm tlustou. Píst z panelky má jiný rozměry (na výšku) a narážel by do hlavy a nevím jestli by náhodou nenarážel i v dolní úvrati do kliky - další úprava pístu. Dalším řešením je nechat si píst vyrobit novej, podle 175-kovýho jen s větším průměrem => dražší, ale nemusíš nic podkládat a upravovat.

Žádnou podložku tam dávat nemusíš a hlavu musíš trochu rozšířit jinak by píst narážel ale to jsem napsal. V dolní úvrati narážet nebude protože čep je stejně daleko od konce pístu. Už jsem s tátou několik takových motorů dělal. A životnost motoru nevim o kolik bude kratší ale táta to měl takhle v praseti a 8000 km v pohodě, pak ho prodal.



vycházel jsem z tohoto úprava konkrétně úprava

Naposledy editováno 20.02.2009 14:51:31

(reakce na) Schánim kartery

21.2.2009 v 20:07 | Nahoru | #23

Vasili>Sojky>Vasili>Sojky>czmoto>Sojky: Co vse musis u 175 upravit abys z ni dostal 215? Jake je vrtani a z ceho davas pist?

Upravit se musí akorát válec a trochu hlava. Válec se pěsoustruží a hlava se musí upravit na větší průměr. Píst je z panelky.

Mám pocit, že kromě těhle úprav se musí ještě vypodložit zespodu válec, podložkou asi 3mm tlustou. Píst z panelky má jiný rozměry (na výšku) a narážel by do hlavy a nevím jestli by náhodou nenarážel i v dolní úvrati do kliky - další úprava pístu. Dalším řešením je nechat si píst vyrobit novej, podle 175-kovýho jen s větším průměrem => dražší, ale nemusíš nic podkládat a upravovat.

Žádnou podložku tam dávat nemusíš a hlavu musíš trochu rozšířit jinak by píst narážel ale to jsem napsal. V dolní úvrati narážet nebude protože čep je stejně daleko od konce pístu. Už jsem s tátou několik takových motorů dělal. A životnost motoru nevim o kolik bude kratší ale táta to měl takhle v praseti a 8000 km v pohodě, pak ho prodal.

vycházel jsem z tohoto úprava konkrétně úprava



Jo máš pravdu. Teď jsem se na to ptal táta a on nedává podložky protože stáčí píst o ty 3 mm na soustruhu.

1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery

21.2.2009 v 22:52 | Nahoru | #24
sojky: ty jsi vážně pometlo, je vidět, že tomu ani za mák nerozumíš...

514 měla zcela jiné a mnohem masivnější klikové ústrojí....

Schánim kartery

21.2.2009 v 22:54 | Nahoru | #25
jinak 477 1 nahoru, 487 dolů... jde to upravit přehozením řadícího segmentu... ze 477 na 487 a naopak, jak komu vyhovuje

(reakce na) Schánim kartery

21.2.2009 v 22:59 | Nahoru | #26

pech.>sojky: ty jsi vážně pometlo, je vidět, že tomu ani za mák nerozumíš...

514 měla zcela jiné a mnohem masivnější klikové ústrojí....



Je to stejný podívej se do katalogu ND nebo Dílenský příručky. V jednom z toho je to napsaný.

Schánim kartery

22.2.2009 v 07:56 | Nahoru | #27
Sojky: hovadina! už jsem ti jednou řekl, že není!

1 reakcí na tento příspěvek Schánim kartery

22.2.2009 v 10:15 | Nahoru | #28
Sojky: Priklanim se k pechovi ojnice na motokrosove čz- jak na 516,513,514 jsou jine.

(reakce na) Schánim kartery

22.2.2009 v 12:16 | Nahoru | #29

czmoto>Sojky: Priklanim se k pechovi ojnice na motokrosove čz- jak na 516,513,514 jsou jine.



Ojnice jo ale setrváky jsou stejný.

Schánim kartery

22.2.2009 v 13:31 | Nahoru | #30
sojky: a dost! NEMEL UŽ HOVADINY O TOM, ČEMU NEROZUMÍŠ

motor 513/514 NEMÁ opakuji OPREVDU NEMÁ s motory 477/487 nic společného, krom výrobce.

motor je zcela jiný, nemá žádný shodný díl, a je zcela odlišné kontrukce...

jedinej společnej rys je ten, že oba jsou dvouvobé jednoválce... jiank nic....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist