bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
17.12.2008 v 12:31
Čus, tohle je pokec o gs-ku . Člověk se tu dozví spoustu věcí, které buď neví nebo potřebuje poradit. Konkrétně já jsem se tu dozvěděl úplně vše co jsem potřeboval, protože nikoho neznám kdo tady v mém okolí ma gs. Tak přeju příjemný pokec a hlavně hodně ujetých kilometrů bez nehod. (i když už těch pár lidí tu v okolí je)


Naposledy editováno 06.02.2010 17:20:21

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

25.5.2014 v 12:01 | Nahoru | #7111
brendy007> Ahoj projdi si tady na foru par príspevku a budes mít jasno ...

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

25.5.2014 v 12:03 | Nahoru | #7112

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

6.6.2014 v 18:44 | Nahoru | #7113
Kdyby jste měl někdo zájem ;) http://www.motorkar...-gs-500e-660033.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

7.6.2014 v 09:37 | Nahoru | #7114
MirasGS> Tyjo... na cos povýšil?

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

8.6.2014 v 12:35 | Nahoru | #7115
dj_hroch> Zatím na nic a nevím jestli pak něco budu kupovat... Ale za poslední dva roky jsem najel asi jen 1500km a přijde mi zbytečný, abych jí měl doma a nejezdil...

3 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

8.6.2014 v 21:26 | Nahoru | #7116
Zdravím, za pár dní si jedu pro své první moto - GS500 ( rocnik 1998). Potreboval bych nejake obecne rady na co si dát pozor, kolik je minimální tlouška kotoučů, nejake nejcastejsi zavady atd. at nekoupim uplny vrak, nebo nemusel investovat napr. do tech novych kotoucu hned. Vim, ze pri koupi by mel byt nejlepe nekdo semnou , nekdo kdo tomu rozumi a poradi mi, ale bohuzel nikoho takove ted k dispozici nemam a lidi dokazou nakecat cokoliv zejo, tudiz to nejak musim zvladnout. Predem Vam moc dekuji. Petr

Naposledy editováno 08.06.2014 22:29:54

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

8.6.2014 v 22:35 | Nahoru | #7117

- kontrola vsech udaju a cisel dle velkeho TP i maleho TP ( OTP )
- kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour cerny? pak by to signalizovalo prilis bohatou smes
- neni kour bily? pak zrala vodu
- neni kour modry? pak by to signalizovalo, ze zere olej

PetrGP>

něco ještě tady

tloušťku kotoučů najdeš v servisním možná i v uživatelském manuálu. Několik lidí si stěžuju, že jim žere moc oleje. Teď si nevybavuju nějaké časté závady u GS. Na natočené km nehleď, stejně to bude nejspíš stočené. Zkus si ještě někoho zkušeného najít-možná bude někdo ochotný aj tady na fóru a za flašku ti to zkoukne

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

9.6.2014 v 10:15 | Nahoru | #7118
PetrGP> Všechno stejně na poprvé nestihneš zkouknout a pak se budeš divit... domluv se s někým a vem si někoho k ruce ať jste tam dva. Minimální tloušťka kotouče je na něm vyražena, original i alternativní výrobci mají každý limit jinak, tak si nepamatuju z hlavy. Destičky jsou vidět okem, jako všechno je přístupné a zkouknutelné dobře, to je výhoda.

Kolik to žere oleje holt při koupi nezjistíš, to musíš neustále kontrolovat potom. Zvuk je na první poslech děsivý, tam je důležité snad jen to, že hrkat to může, ale musí to být pravidelně a nesmí "cinkat" nebo dutě "zvonit". Hlavně projdi jestli nemá vůle na vidlích a na kyvce, jestli jde dobře točit s řidítkama a není v háji ložisko řízení, jestli jsou v pořádku nebo dobře zavařené dorazy, jak se klopí do zatáček, jestli ochotně a každou stejně, trochu málo napoví když je rovnoměrně ojetá guma, neměla by nikam napadat ale jet rovně, když pustíš řízení neměla by s řidítky sama odsebe třepat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

9.6.2014 v 15:06 | Nahoru | #7119

PetrGP píše: Zdravím, za pár dní si jedu pro své první moto - GS500 ( rocnik 1998). Potreboval bych nejake obecne rady na co si dát pozor, kolik je minimální tlouška kotoučů, nejake nejcastejsi zavady atd. at nekoupim uplny vrak, nebo nemusel investovat napr. do tech novych kotoucu hned. Vim, ze pri koupi by mel byt nejlepe nekdo semnou , nekdo kdo tomu rozumi a poradi mi, ale bohuzel nikoho takove ted k dispozici nemam a lidi dokazou nakecat cokoliv zejo, tudiz to nejak musim zvladnout. Predem Vam moc dekuji. Petr


min tloušťka vpředu je 4mm, vzadu snad 5mm, ale tam bych to neřešil. Starý vraky, co už nikdo nechce žerou olej, takže na to pozor ale normální motorka nežere, tak je to v cajku.
Když vypíchnu ty klasický věci: řetězovka, destičky, ložiska v kolech, ložiska v řízení (není to drahé, ale je to jebačka a lecos to napoví o užívání motorky). Zadní tlumič, jestli není vyblitej (dá se to zkusit rychlou jízdou po rozbitý silnici, na což nevim, jestli si troufneš při zkušební jízdě ). Schválně se koukni jestli pod sedlem není nálepka o výměně oleje s XX km a na tacho 0X Pak už jen klasika, kde co chčije, kde je co pokurvený atd
Když sem hodíš inzerát, tak ti to pár lidí zhodnotí určitě.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

9.6.2014 v 15:07 | Nahoru | #7120
tak a teď můj dotaz: nejezdíte někdo 15z řetězový kolečko?

E: když jedu ve dvou, tak je tam 6tka úplně nanic a 5tka jen tak pro parádu na rovinky. Potřebuju prosvištět celý D po dálnicích ve dvou a naloženej, tak at se netáhnu jak smrad.

Naposledy editováno 09.06.2014 15:08:12

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

9.6.2014 v 16:39 | Nahoru | #7121
mi_psi> Čéče se obávám, že to ten motor stejně výkonově nedá, už tak je to celé dost na hraně a šestka spíš za. Ještě více zleniví a rychleji moc stejně nepojede. Maximálně si ale trochu zhodíš otáčky do pohodlnějších hodnot při stejných rychlostech

edit: plus nad 140 trvale to už ani nedává moc podvozkově, nedá se tak jet dlouho a rozhodně to není moc pohodlná jízda. Spíš si udělej pauzu v Německu, stav se na Karibuřt nebo přenocuj v Alpách, je tam krásně Či v Hamburku, tam je ještě krásněji a inspirativněji Bylo by škoda tama jen proletět. Jo a jestli nemáš nainstlauj si dopředu štítek.

Naposledy editováno 09.06.2014 16:46:23

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

9.6.2014 v 17:46 | Nahoru | #7122
člověče, teď si vůbec nerozumíme, já chci dát dopředu menší kolečko => větší převod => otáčky nahoru při stejné rychlosti. Prostě aby to mělo dost výkonu i ve 160, až budu něco předjíždět. Loni sem jel s tou minulou, co měla víc vyběhanej motor a jel sem trvale 130 - 140 a při předjíždění do 160.. Jenže se mi zdá, že tahle je nějaká línější, nebo co. Ještě koupím novej vzduch filtr, třeba se to probere
Jinak štítek nechci, mám, ale nedám ho tam, žene mi to na krk a helmu.
A zastávku v D si udělat nemůžu, není čas ztrácet čas - radši jeden den vyjet v 5 ráno a druhej na pohodu, než dva dny stíhací jízdy V D nic není, takže šup do Fr alp..

Naposledy editováno 09.06.2014 17:47:51

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

9.6.2014 v 18:07 | Nahoru | #7123
Ahhh jasně, menší - tam je vlastně 16/39 ne 14, sem nějak popletl

No, to probere, bude živější ale zase tím klesne maximálka. Buď bude rychlejší a línější nebo pomalejší a živější, ale zase nebude ani v jednom případě rychlejší jak odpor vzduchu, čili nějakých těch 170. Jakože s tím se už nedostaneš předjíždět v 160 plus budeš mít celou dobu naopak nepohodlně vyšší otáčky. Tohle je ale něco jiné než bys chtěl na dálnici, ne? Předjíždíš párkrát, ale většinu času tam potřebuješ mít plus minus konstantní rychlost. Na stavění na zadní, závody, sprinty nebo točkovitý okruh bych ten převod chápal.

Jinak někde se dost silně nedoporučuje měnit poměř rozeta kolečko z origo sudá - lichá, nevím proč. Se změnou poměru je třeba ještě řešit délku ale tohle je ještě v rámci půlčlánku to snad pobere prostor pro napínání na kyvce. Kdysi jsem si to zkoušel počítat všechny možné varianty kolečko - rozeta i kombinace, ale vycházely mi ty převody na hovno při všech možných kombinacích

edit: ještě další mírná nevýhoda, menší kolečko = vyšší opotřebení, ale na těch pár tisíc to nebude vadit.

Naposledy editováno 09.06.2014 18:08:58

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

9.6.2014 v 20:06 | Nahoru | #7124

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

9.6.2014 v 21:11 | Nahoru | #7125
PetrGP> Čéče ji nech pár let v garáži a budeš mít dalšího veterána v péči

Já sem naznal, že než poslouchat "to má moc najeto, to je starý, moc majitelů, smrdí, prdí" tak za ty prachy... že jako na létání po městě a po republice dobrý a na dálky ji už aspoň nemusím trápit.

Jen to povinné ručení je naprd, no.

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

10.6.2014 v 06:28 | Nahoru | #7126

PetrGP píše: mi_psi> inzerat je zde : http://www.motoinze...s-500-e.html [/quote]
ta nevypadá špatně, akorát párkrát ležela no takže zkontrolovat ty dorazy a všechny možný bejkárny okolo, ale tenhle rok za ty peníze nevypadá špatně. Škoda, že tam enmá žádnou fotku zepředu.
A zkontrolovat to odškrcení. Musí dát aspoň 170 bez jakýhokoliv problému

Naposledy editováno 10.06.2014 06:29:29

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

10.6.2014 v 06:30 | Nahoru | #7127
dj_hroch> sudá sudá se nemá dávat kvůli opotřebení článků (stejný články nabíhaj stále na stejný místa). No asi an to seru a objednám origo. Protože když pak jedu v jednom, tak by to točilo zbytečně moc..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

11.6.2014 v 15:56 | Nahoru | #7128
dj_hroch> veterán to je, o tom žádná. Ber to ale tak, že to je moje první moto, a bohužel mi jeste neni 24 abych si udelal ridicak na neomezené.Kdyz je to ted tak omezene, tak sehnat 500 nebo 600ccm s technicakem do 35 kW za dobrý peníz je trochu problém a nebo to zas stojí že jo. Nechce se mi investovat velké peníze do motorky, která není dle mého "gusta". Chci si zajezdit konecne, s motorkou, na ktere se nezabiju kvuli technickeho stavu, o nic vic mi ted nejde.

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

11.6.2014 v 22:01 | Nahoru | #7129
PetrGP> Jo vlastně kupuješ, neprodáváš. Mrkni na ni naživo, ročník 98 nebo 99 to dle vzhledu bude čili to je OK, stav na fotkách OK za ty peníze, asi lehlá byla ale co už, podstatné je jak se bude chovat. Poslouží určitě dobře

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

12.6.2014 v 13:34 | Nahoru | #7130
jen je divne, ze je z Opavy a motka stredoceske znacky

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

30.6.2014 v 15:02 | Nahoru | #7131
cau lidi chtěl jsem se zeptat jestli uz někdo měnil original blinkry za ledky prosim o radu s připojením

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

7.8.2014 v 12:18 | Nahoru | #7132
Ahoj, hele mohl by mi nekdo doporučit nějaký spolehlivý e-shop s díly na GS 500E r.1998? Potrebuju packy, origo zrcatka chrom, desticky a takove ty bezne veci. Dalsi vec co jsem se chtel zeptat, jestli nema nekdo zkusenost s prideláním klíče do zapalování? Předchozí majitel měl pouze jeden, a druhy by teda nebyl na škodu. Díky!

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

7.8.2014 v 13:45 | Nahoru | #7133

PetrGP píše: Ahoj, hele mohl by mi nekdo doporučit nějaký spolehlivý e-shop s díly na GS 500E r.1998? Potrebuju packy, origo zrcatka chrom, desticky a takove ty bezne veci. Dalsi vec co jsem se chtel zeptat, jestli nema nekdo zkusenost s prideláním klíče do zapalování? Předchozí majitel měl pouze jeden, a druhy by teda nebyl na škodu. Díky!


díly jsem nakupoval zde a spokojenost.
Pokud chceš jen spotřebák, tak v podstatě kdekoliv jinde - Vrbovka, wemoto, atd atd

Klíč sem si nechával předělat zde na počkání. Ale kvůli klíči asi do prahy nepojedeš, tak si najdi nějaký lepší zámečniství u vás..

Naposledy editováno 07.08.2014 13:45:51

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

9.8.2014 v 18:14 | Nahoru | #7134
Běžnou spotřebku seženeš uplně všude i včetně Elitu, takže kde mají jejich prodejny. Kolem Ostravy je motogaráž, desky apod. beru tam.

Klíč je uplně obyčejný žádná věda, umí to kdejaký minutový servis typu stánek v Tescu.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

15.8.2014 v 10:53 | Nahoru | #7135
Tak už sem se definitivně odklonil od GS500E, napotřetí už si ho nekoupím

je to sice fajn motorka, ale po nějakejch 33tkm (z toho cca 22tkm ve dvou) sem tý motorky měl už plný zuby. Tak ať vám to jezdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

15.8.2014 v 11:23 | Nahoru | #7136
mi_psi> Na čem teď létáš? Mi teď zbylo GSko s využitím ala malý městský skútr - na poježdění v triku a sandálkách po okolí a republice. Na létání a cesty dál už mám vybaveného sršňa - zásuvka, kufr, plego. Do Barcelony a zpět se už celkem osvědčil, byť Honda a složitý vodník... si na něj rychle zvykám

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

15.8.2014 v 17:45 | Nahoru | #7137
dj_hroch> sv 650.. ale uvidíme, jak to bude, připadá mi to nějaký líný

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

2.9.2014 v 20:38 | Nahoru | #7138
AHOJ PROSÍM VÁs NEVÍTE NEBO NEMÁTE PONĚTÍ KDE SE DAJÍ SEHNAT PROTEKTORY NA PŘEDNÍ VIDLICE NA SUZUKI GS 500E JSOU TO KRYTKY NA VIDLICE ,,DÍKY ZA KAŽDOU ODPOVĚĎ

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

3.9.2014 v 03:25 | Nahoru | #7139
Origo na vidlice 2000 a novější co tam mají na pouzdrech drážky zboku tak na partsdepot nebo kdekoliv jinde kde mají origo díly. 2 původní se mi ještě válí zabalené doma.

Pokud máš starší tak je to univerzální systém krytka a stáhnout stahovací páskou, bral jsem je v eshopu u trávníčka a drží bez problémů několik let.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

15.9.2014 v 18:59 | Nahoru | #7140
Pro ty co by si chtěli přetěsnit karbeci Mikuni BST33SS bez toho aby kupovali tu opravnou sadu tak tady jsou rozměry O-Kroužků. Sám jsem to hledal už asi 4dny a nic jsem nenašel. Takžr když jsem to všechno změřil tak se s tím aspoň podělím když už to mám zjištěné. Doufám že vám to pomůže :D

http://www.partsdepot.cz/picdily/92723.jpg

20- 3,12x1,2 = 1Kč
26- 3,7x1,2 = 1,2Kč
29- 5,5x1,5 = 2,2Kč
39- 5x2,5 = 2,7Kč
34- 7,5x2 = 3Kč
největší o-kroužek co je pod tim plasten u šoupátka jak je emulzní trubice- 11x1,5 = 3Kč

Prostě paráda :D

Jinak ceny jsou z obchodu http://eshop.techseal.cz/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla
Klouzání spojky při vyšších otáčkác... Suzuki GS 500E SimsonS51Enduro 3 31.3.2024 v 08:31 dewwil


TOPlist