Téma: Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
17.12.2008 v 12:31
Čus, tohle je pokec o gs-ku . Člověk se tu dozví spoustu věcí, které buď neví nebo potřebuje poradit. Konkrétně já jsem se tu dozvěděl úplně vše co jsem potřeboval, protože nikoho neznám kdo tady v mém okolí ma gs. Tak přeju příjemný pokec a hlavně hodně ujetých kilometrů bez nehod. (i když už těch pár lidí tu v okolí je)

Naposledy editováno 06.02.2010 17:20:21
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 255
Následující

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.12.2008 v 12:36 | Nahoru | #1
pri je poloha plnění a měla by se zapnout jenom pro naplnění plovákovky benzínem, tzn po delším stání, když dojde benzín a podobně.

Hlavně vyměň olej, olejový filtr a vzduchový filtr a pravidelně kontroluj hladinu oleje

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.12.2008 v 12:50 | Nahoru | #2
Já jsem si to myslel, ale vůbec jsem nevěděl přesně která ta poloha k čemu je.Když jsem ji kupoval tak ten kdo mi jí prodával, tak mi ríkal ať si za každou cenu vyměním olej . Ještě mam jeden malý problém, jaký olej tam mam dát...

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.12.2008 v 12:53 | Nahoru | #3
Hlavně jednou za čas projdi všechy šrouby jestli nejsou povolené, přeci jen to má vibrace (mě se např hned po prvních 500 km vyklepal šroubek z předního blatníku-je krátký)..obzvláštní pozornost jsem věnoval náhonu otáčkoměru! Stačí vše zakápnout Loctitem nebo podobným sráčem a je po problému

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.12.2008 v 13:59 | Nahoru | #4
Motul 10W40 5100 ;) ten GSku chutna ;) na PRI nejezdi ani nestartuj, podle servisniho manualu hrozi poskozeni motoru.
jinak po koupi vyměnit olej a filtr, zkontrolovat řetězovku, nechat si seřídit ventily a karburátory. případně ložiska řízení a osy kol. jo a množství brzdové kapaliny a stav opotřebení brzd.

takovej základ, kdybys potřeboval tak pisni PM a pošlu ti dilenskej manual (ENG)

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.12.2008 v 14:56 | Nahoru | #5
Já mam tuhle motorku z německa a ještě ji nemam ani přepsanou a asi to nechám až na příští rok teď už bych to nestíhal.A mam to přes jednoho chlapa a ten říkal že je všechno v pořádku,ale ať si za každou cenu vyměním olej, že je na to gs-ko náchylný.Jo a moc děkuju za ten olej...

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

18.12.2008 v 18:31 | Nahoru | #6
Jo a chtěl jsem se zeptat kolik se tam toho oleje vejde???přibližně...

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

18.12.2008 v 18:40 | Nahoru | #7
Co vím, tak se tam, vejde 2,9l...

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

18.12.2008 v 19:29 | Nahoru | #8
MirasGS> GS00 je vybavená palivovým kohoutem s membránou, ovládanou podtlakem v sacím potrubí. Tzn. když motor neběží, kohout se uzavře a znemožní tak případné přeplavení karburátorů. Při poloze kohoutu PRI (priming) se tato ochrana přemostí, a tak je umožněno naplnění karbců samospádem např. když dojde palivo, po delší odstávce, kdy karbce vyschnou, nebo po opravě, kdy jsi vypouštěl benzín z plovákových komor. Jinak by bylo nutné zdlouhavé, vyčerpávající startování. POZOR!!! Opravdu nezapomeň kohout v poloze PRI delší dobu, jinak karbce přetečou a palivo může protéct až do motoru! Při pokusu o nastartování pak může dojít k požáru nebo zničení motoru (obvykle se ohne ojnice). Mně stačilo po měsíční pauze zapnout plnění na cca 4 minuty, poté vrátit do polohy ON a mašina chytla na jedno otočení (stačí jen ťuknout na starter). Jinak k tomu oleji: používej jen plnou syntetiku (10W40), množství nové náplně 2,9l, pokud jsi neměnil filtr, tak jen 2,6l. Nicméně já měním filtr při každé výměně oleje.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

19.12.2008 v 14:41 | Nahoru | #9
Zdravim, GSko jsem si pořídil v létě, a zajímala by mě jedna věc. Možná to tu někde padlo, ale když teda nechám mašinu teď přes zimu odpočívat, do jaké polohy mám nastavit ten kohout benzínu? ON? A ještě co obnáší seřízení ventilů? měl bych to dát někam do servisu? jinak taky chci měnit jak olejový tak i vzduchový filtr, nechám to asi časně z jara. díky za případné rady

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

19.12.2008 v 15:12 | Nahoru | #10
kejak81> Ahoj, kohout nechej na ON, nebo RES, to je jedno, hlavně ho nikdy nenechávej delší dobu na PRI(viz výše).

Seřízení ventilů obnáší seřízení vůlí mezi vačkou a zdvihátkem ventilu. Ale radši se poohlédni po někom kdo tohle dělá(myslím nějakého garážníka), v servise by ses nemusel doplatit

A na jaře vyměň olej a ty dva filtry, to už zvládneš v pohodě sám

3 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

20.12.2008 v 05:13 | Nahoru | #11
koukal jsem že litr toho oleje stojí asi 240 kč a chtěl jsem se zeptat kolik stojí olejový filtr a vzduchový filtr.A nejdůležitější po kolika kilometrech se mění olej abych měl přehled...Já jen že mam i servisku a tady je napsáno, že servis byl proveden asi před 2000km, ale datum je někdy rok 2006...Tak je mi to dost divný

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

20.12.2008 v 09:40 | Nahoru | #12
MirasGS> olej se mění buď po 6 tisících km nebo maximálně jednom roce od poslední výměny. Já doporučuju měnit vždy olej i s olejovým filtrem. V tomto případě je olejová náplň 2900 ml.

Olej doporučuji výkonnostní klasifikace JASO MA nebo MB, viskozita předepsaná výrobcem je 10W-40.
V mém případě to je Motul 5100 ester 10W-40.

Být tebou, nespoléhám na servisku a stejně- podle toho co píšeš, už bude za svou životností, takže na jaře vyměňit. Cena olejového filtru je asi 150 korun, vždy se kupuje i s O kroužkem, zkontroluj si, jestli už je v balení společně s filtrem(já jsem to tak měl), ať pak nemusíš lítat po obchodech.
Vzduchový filtr je dražší, stojí asi 250-300 korun.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

20.12.2008 v 10:26 | Nahoru | #13
Tak GS,no dobrá volba Jen malá poznámka,někdo tu doporučoval plnou syntetiku,to je zbytečné,polosyntetika bohatě stačí!Jinak při kontrole ventilů po 6 tis.se má "přetahovat"hlava,je to v manuálech ale setkal jsem se s tím že to nevěděli ani v servisu.No a k tomu kohoutu,poloha na zastavení tam není,je to je na tom podtlaku.Pod nádrží je ale druhý kohout,te slouží k zastavení benzinu při demontáži nádrže.Jinak já to sichroval tak že jsem při odstávce otevřel odkalovací šroubky na karburátorech a tak preventivně zabránil "utopení" motoru.

Naposledy editováno 20.12.2008 10:35:28

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 01:12 | Nahoru | #14
Tak jsem se jen tak zátím koukal vůbec nemam představu kde je ten olejový filtr v motoru..?

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 11:07 | Nahoru | #15
Olejový filtr je pod víčkem které uvidíš mezi svodama,je na tři šroubky na desítku klíč.GS nemá"patronu" ale klasickou vložku.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 12:17 | Nahoru | #16
Tak už to snad najdu...A vypočtěcí šroub je asi někde vespod, že?

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 12:23 | Nahoru | #17
*vypouštěcí

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 14:06 | Nahoru | #18
Jo,ten je dole na olejový vaně,nepřehédneš ho,je tam tuším největší na 17 nebo 19 klíč.Rozměr přesně nevím,už geeso nějakej pátek nemám.

Naposledy editováno 21.12.2008 14:08:28

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 22:10 | Nahoru | #19
moc dík všem za info

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 22:11 | Nahoru | #20
a jestli máte někdo něco zajímavého tak sem s tím

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.12.2008 v 10:04 | Nahoru | #21
s tema tesnenima je to pravda. taky sem lital jak debil ;) k filtru tesneni. k sroubu na vypust oleje tesneni ...
jo a davej si bacha, ten kram je kurevsky mekkej, at neco nestrhnes jako ja ten vypustak. nova vana ti uz trosku provetra penezenku ;)

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.12.2008 v 15:05 | Nahoru | #22
To s tím přetažením a strhnutím závitu byla docela dobrá připomínka....Budu si na to dávat pozor.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.12.2008 v 16:42 | Nahoru | #23
Lepší než"dávat pozor"je používat momentový klíč

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.12.2008 v 19:55 | Nahoru | #24
Je potreba u toho myslet, preci jen ta vana je hlinikova a utahovat ocelovej sroub do hliniku je vzdycky potreba s citem.

Naposledy editováno 22.12.2008 19:55:49

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.12.2008 v 20:09 | Nahoru | #25
otas1 -> to uz sem taky zjistil ... nejak sem si rikal, musi to prece drzet, tak to utahnu. este ze sem nemoh zabrat na pace, mozna bych vykroutil z ramu celej motor

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.12.2008 v 16:06 | Nahoru | #26
Dandyfzs>To určitě lepší je, ale horší je to když někdo momentový klíč nemá...

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.12.2008 v 18:33 | Nahoru | #27
To je fakt,ale zase když si chceš dělat údržbu sám,je dobré si ho koupit,nebo když je o koho tak půjčit.Pořád je ten klíč levnější,než někde něco urvat.Na motoru se to může kur.. prodražit.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

24.12.2008 v 11:20 | Nahoru | #28
To věřím...Ale myslím si že s citem to jde...

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

26.12.2008 v 20:50 | Nahoru | #29
Chtěl bych se zeptat teď hlavně na ten olej.Mam teda koupit polositetiku nebo plnou.Ja jen že je tam docela veliký rozdíl v penězích...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

26.12.2008 v 21:03 | Nahoru | #30

MirasGS>Chtěl bych se zeptat teď hlavně na ten olej.Mam teda koupit polositetiku nebo plnou.Ja jen že je tam docela veliký rozdíl v penězích...



Nic takového neexistuje Žádná polosyntetika, syntetika, minerál, to jsou všechno nic-neříkající pojmy. Doporučuji se orientovat podle specifikací, které jsou právě na to určeny. Pro motocyklové motory klasické konstrukce(tedy spojka v olejové lázni) je asi nejdůležitější specifikace JASO MX, kde X je buď písmeno A nebo B, tedy například JASO MA, JASO MB. Specifikace je vždycky uvedena viditelně na obalu.

Mohu ti doporučit třeba olej MOTUL 5100 ester 10W-40, který je velmi oblíben i tady na foru
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 255
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potřeboval bych poradit Suzuki GS 500E, Kawasaki ER 5, Honda CB 600F Hornet Majk1991 12 Včera v 23:05 WildOne
Parkování Praha 4,10 Suzuki GS 500E Davidsenk 0 Včera v 13:49 Davidsenk
Problém se startováním u Suzuki GS500E Suzuki GS 500E Moto_ 5 20.6.2018 v 13:11 Kohlstein
Homologace výfuku na Suzuki GS 500E Suzuki GS 500E Sheferd 8 19.6.2018 v 11:45 Sheferd
Suzuki GS 500 Suzuki GS 500E Nuther 6 16.6.2018 v 14:50 Nuther


TOPlist