bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ ETZ 251
 
22.11.2008 v 13:23
Zdarec, chi si kupovat MZ ETZ 251. A chi se vás poptat jestli s tim máte zkušenosti a hlavně na co hledět při koupi. A jaky máte zkušenosti s touto motorkou. dík

Uzavřeno 08.09.2010 v 17:38 uživatelem Zerken

MZ ETZ 251

22.11.2008 v 13:32 | Nahoru | #1
Měl jsem jí od 88 do 92 roku. Na tehdejší dobu super mašina. Při dobrém větru jela na rovině i 150 km/hod. Pět rychlostí, takže to docela dobře i zrychlovalo. Jawa 350 měla s ní dost velkej problém. MZ byla dobře ovladatelná, relativně lehká. Bozor snad dej na pastorek u startování ( nožní páka ) to mi oděšlo. Pak asi kolem 9000 km začal téct jeden ze zadních tlumíčů a motorka se pak vlněla. Jinak jenom pozitiva, na začátek určitě dobrá. Dobře se to i chladilo, ten hliníkový válec se žebry je obrovský.

MZ ETZ 251

22.11.2008 v 14:36 | Nahoru | #2
častými problémy u MZ je dobíjení...trápilo to většinu lidí co MZ měli... U 150-tek zlobí spojky a u 251 fakt odchází to ozubené půlkolečko (pastorek) jak o něm píše DejvGSR, ovšem je to pod karterem, takže to stejně nepoznáš... Prostě, buď to nakopneš nebo ne... Jinak na 250 už je sranda a docela to tahá... Po přeřazení z 1 na 2 i nadskakovalo přední kolo

MZ ETZ 251

22.11.2008 v 14:38 | Nahoru | #3
Taky se u 251 jednomu kamarádovi hodně srala převodovka

MZ ETZ 251

22.11.2008 v 15:15 | Nahoru | #4
Je to parádní stroj na začátek, měl jsem ji rok a absolutní spokojenost. Je taková živá, nemá ráda popojíždění někde v zácpě. Vážim přes metrák a litala se mnou 90 pořád kopec nekopec. maximálku sem měl něco přes 120. Do benálu sem lil Mogul TSF (myslim 20W30), zakouřila jen za studena a pak už ne. Rozhodně nedoporučuju M2T. Měl jsem na ní silniční gumy Heidenau, vzadu 120/90/16 (originál tam patří 110) a držela parádně a krásně se klopila do zatáček. Brzdy byly bez chyby, vubec sem s nima neměl problém. Motor jel parádně, při otáčkách do 2500 to byla pohodička, jen tak na frncání po městě. Táhnout začla od 2500 vejš. Řazení taky slušny a když se naučiš vystihnout správnej moment, tak to nemá chybu, při podřazování měla ráda meziplyn. Nevýhody: provedení spojky neni uplně to nej, ale pokud se v ní nemusiš hrabat, tak funguje dobře, akorát když zastaviš a máš tam kvalt, tak už nevyřadiš, jedině chcipnout. Ale to dělá třeba i Jawa 350 a když se naučiš vyřazovat před zastavenim, tak za to bude ráda každá mašina. A taky nikde neni žádny misto na věci ktery chceš vzit sebou, jen nad baterku se vydá lékárnička a možná i nějaky nářadí, ale jinak nic, takže sem na ní měl kufr. Při koupi bacha na tu spojku, hlavně aby dobře fungovala, ať s ní pak nemáš problém, vyměnit lamely neni nic jednoduchyho, ale dá se to. Radši doporučuju dát to někomu kdo tomu rozumí. Taky věnuj pozornost chodu motoru, za studena sou otáčky hodně maly, vypadá že skoro chcipne, ale to je normál, protože když je zahřátá, tak sou otáčky akorát. Za jízdy by měl jit motor plynule, jinak bys musel štelovat karbec a to prej je taky docela alchymie. Jinak když sem potřeboval nějaky díly, tak sem objednával na www.motoklasik.cz, maji skoro všechno, perfektní domluva a rychlost dodání.

MZ ETZ 251

22.11.2008 v 18:01 | Nahoru | #5
Kamarad ji mel a spokojenost... na zacatek velice dobra motorka.

MZ ETZ 251

22.11.2008 v 20:00 | Nahoru | #6
jasně tak diky za rady myslim že ste mi pomohly protože sem z toho skoro nic nevěděl dik

1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ 251

22.11.2008 v 22:45 | Nahoru | #7
Brácha přesedlal s MZ 150 na 250 a musím říct že poznal rozdíl jen ve spotřebě.Nevím jestli třeba neměla své už za sebou ale udajně měla být po go.Jezdil hodně přes 7L/100km po dvou měsících ji raději prodal.

(reakce na) MZ ETZ 251

23.11.2008 v 09:21 | Nahoru | #8
takyněkdo> Kdyz 251 tocis tak si veme dost a mezi 150 a 250 je akorat rozdil ze 251 jede vic max. rychlost jinak na odpich a akceleraci bych rekl ze je lepsi 150

1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ 251

23.11.2008 v 23:29 | Nahoru | #9
jj já si myslel že když by měla mít nevím ted s hlavy ale asi 17kw???mělo by to v určitých otáčkách být poznat a taky jinej krouták a ne jen daleko větší spotřeba...nevím nevím já bych do dvěpade nešel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ 251

24.11.2008 v 12:02 | Nahoru | #10
takyněkdo> Jako tlaci o neco lip ale zase to nejni takovej rozdil... ale sel bych do ni byt tebou,lip vypada a ma to uz nejaky zvuk a ne ten typickej pro 125citku týýýýýýýýýýýýýýýýd týýýýýýýýýýd týýýýýýýýýýýýd

(reakce na) MZ ETZ 251

24.11.2008 v 12:20 | Nahoru | #11
SensationBlaack>

MZ ETZ 251

25.11.2008 v 11:56 | Nahoru | #12
Tak teda nevim jestli to nepřešlo do hádání se co je lepši nebo rychlejši atd..-

2 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ 251

25.11.2008 v 11:58 | Nahoru | #13
ale 125 ccm bych určitě nechtěl to rači počkám do těch 21 let a vydělám si na něco pořádnyho hrozně se mi libi Kawasaki ZZR 1400 no ale to asi budu za dlouho a jestli ju vubec budu mět

(reakce na) MZ ETZ 251

25.11.2008 v 17:10 | Nahoru | #14

Zerken>ale 125 ccm bych určitě nechtěl to rači počkám do těch 21 let a vydělám si na něco pořádnyho hrozně se mi libi Kawasaki ZZR 1400 no ale to asi budu za dlouho a jestli ju vubec budu mět


kup rovnou 1400 at to máš rychlejc za sebou

(reakce na) MZ ETZ 251

26.11.2008 v 17:46 | Nahoru | #15
Zerken> Tak pokud mas rozum tak si klidne do 21let pockej ale nesel bych pro zacatek na ZZR-1400 jinak bude dalsi pomnik u silnice videl bych to na CBR600F nebo neco takoveho a pak treba VFR a pak mozna uz ZZR nebo este neco mezi

MZ ETZ 251

26.11.2008 v 17:55 | Nahoru | #16
SensationBlaack> jo tak to je mě jasny já nejsem takovej blázen jak někdo to by bylo na mě moc na ten začátek sem si řikal naháče nějakou 600 ccm nebo 500 ccm

Naposledy editováno 26.11.2008 17:56:31

MZ ETZ 251

29.11.2008 v 22:55 | Nahoru | #17
Měl jsem ETZ251. Na začátek dobrá volba. Rád na ní vzpomínám. Je živá, až mě to párkrát překvapilo. Zlobilo mě el. zapalování. 2x jsem tlačil domů, pak jsem ho celé vyměnil a byl klid. Závada se vždycky projevila až po zahřátí a nějaké době jízdy. Studené to nikdy nezlobilo. Při koupi se podobná nepravidelná el. závada bude zjišťovat dost těžko.
V době, kdy jsem MZ měl, se tady málokdo uměl o motorky dobře starat a já jí koupil s úplně zničenou řetězovou sadou. Celý řetěz a zadní rozeta je krytá gumou/plastem, tak jsem to hned nepoznal. Není to sice žádná tragédie, ale můžeš na to při nákupu třeba ukecat nějakou slevu.
Často taky teče brzdovka kolem brzdové páčky. Všichni, kdo MZ v okolí měli, měnili těsnění na pístku u páčky.

Naposledy editováno 29.11.2008 23:03:43

MZ ETZ 251

5.12.2008 v 13:38 | Nahoru | #18
Projel jsem na ní půlku Evropy-super stroj za ty peníze. jediné co zlobí je elektrika-mě odcházel regulátor, tak jsem jej nahradil normálním z auta a byl klid. Při koupi pozor na řetězovou sadu a těsnost brzdového systému.

MZ ETZ 251

9.12.2008 v 12:57 | Nahoru | #19
jj dikes, ale slyšel jsem že prý tato motorka přestane po chvíli bavit nebo prostě že bude potom slabá. Jistě že to neni žádná střela ale přece jenom bych chtěl vědět jak to je. Jestli ji někdo má a jak dlouho jestli to stačí???? nejspíš kdybych to koupil jezdil bych na tom až do 21 let no tak nevim jestli raději ještě rok nepočkat a koupit nějakou 500 ccm.
Téma je zamknuto


TOPlist