globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba
 
5.11.2008 v 12:40
uz hodnekrat jsem si vsimnul, ze cim tepleji je venku (mam na mysli vedra), tim mensi mam spotrebu.. mam vzduchace.. cim to muze byt? dokaze to nekdo nejak vysvetlit?

..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 12:41 | Nahoru | #1
tím,že tů motků nepohrdáš

..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 12:49 | Nahoru | #2
pohrdám těma, co řešej spotřebu

..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 12:50 | Nahoru | #3
yeoup: bud se ti to moc chladi... ale spis je to v karbci... kdyz je zima tak nefunguje optimalne... a pak je jasny ze to vic zere... karburatorovy auta maj vyhrivane sani a karbec aby tenhel efekt byl mensi....

1 reakcí na tento příspěvek ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 12:50 | Nahoru | #4
asi teplota vzduchu,vejde se ho tam min tak asi aj min benzinu,co sem si zase vsiml tak v zime jede vse lepsi ale vic zere

..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 13:47 | Nahoru | #5
Si tam namontuj za turbo intercooler

..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 14:59 | Nahoru | #6
Hm tento jev pozoruju taky, ale u mě je to jednoznačně tím, že jak začne být zima, snažím se být v cíli co nejrychleji, žádný kochání... Takže tomu nakládám co to jde, to se u třiapůle spotřeba docela projeví, takový litr sem/tam je vlastně nárůst spotřeby o čtvrtinu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 15:21 | Nahoru | #7

BrkoZ750>asi teplota vzduchu,vejde se ho tam min tak asi aj min benzinu,co sem si zase vsiml tak v zime jede vse lepsi ale vic zere


ehmm s tim vzduchem to si nejak nevychytal
cim vecsi teplota tim vecsi objem a pac
je objem karburatoru stejni se tam v lete vleze "min"
vzduchu. tedy to by sedelo spise obracene!
jedine co mne napada je ze v lete je palivo teplejsi
a tedy je snazsi ho zapalit, co ma za nasledek mensi
spotrebu pri rovnake jizde...

Naposledy editováno 05.11.2008 15:21:38

1 reakcí na tento příspěvek ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 15:27 | Nahoru | #8
assassin> Na Zephyrovi mám celé karbecy vyhřívané... V každém karbu je topné tělísko a do něj drát...

..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 15:47 | Nahoru | #9
wenCa : no vidis:) ze nekecam:) asi dobrej oddil ten zefyr:)

4 reakcí na tento příspěvek ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 16:14 | Nahoru | #10
Je jasný u všech motorů, který nejsou zahřátý že více žerou... Jsou přece konstruovány na určitou provozní teplotu.
Typickej příkal nastartovat auto, dojet do města do práce, vypnout. Na hovno, takto to auto se za prví mrví a za druhý chlastá v kosách.
Další zajímavá věc je, při velké vzdušné vlhkosti motory pracují lépe... Zapříčiněno velkým obsahem vody ve vzduchu, který se poté v motoru přemění na vodík a ten sakramensky dobře hoří.

..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 16:23 | Nahoru | #11
Co teplotní roztažnost paliva

(reakce na) ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 16:30 | Nahoru | #12
HausO> myslel jsem to tak ze kdyz je studeny vzduch ma mensi obsah a kdyz uz je v rozzhavenem valci tak se zvetsi a je ho tam vic,za to v lete je horky a je ho tam min oproti zime

Naposledy editováno 05.11.2008 16:31:15

(reakce na) ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 16:39 | Nahoru | #13
Riddick> Na tom vlhkém vzduchu něco bude. Vždycky když sem vytáhl fichtla po dešti tak se mnou valil jak blesk (měl sem 20 kg že)

(reakce na) ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 17:06 | Nahoru | #14


Další zajímavá věc je, při velké vzdušné vlhkosti motory pracují lépe... Zapříčiněno velkým obsahem vody ve vzduchu, který se poté v motoru přemění na vodík a ten sakramensky dobře hoří.



Tak a teď tu o červené karkulce....
Rozklad Vody (H2O) na vodík H2 a kyslík O2 se dělá za pomocí elektrolýzy, nedávno přišli se superelektrolýrou kdy vodu rozkmitají vodu na vlastní molekulární rezonanční frekvenci a poté se vodík a kyslík disociují.. frekvence je okolo 42,8kHz.. O motoru a zlepšení výkonu rozkladem vody si nech zdát.. Tvé teorii nenahrávají ani žádné zvlhčovače vzduchu na sání ,které by byly tím pádem velice efektivní a snižovali by spotřebu paliva. Vše je spíše naopak...

Naposledy editováno 05.11.2008 17:06:40

(reakce na) ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 17:07 | Nahoru | #15
Riddick> celkem správná odpověď jen bych dodal,větší odpor třením,(studený maziva,jak v motoru ,tak všude)podobný jako u studeného motoru v létě,ve studeném vzduchu horší zplynování benzínu.Jinak s tím vlhkým vzduchem a ještě je "hustší",protože je chladnější a motor má lepší plnění

(reakce na) ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 17:10 | Nahoru | #16

Riddick>Je jasný u všech motorů, který nejsou zahřátý že více žerou... Jsou přece konstruovány na určitou provozní teplotu.
Typickej příkal nastartovat auto, dojet do města do práce, vypnout. Na hovno, takto to auto se za prví mrví a za druhý chlastá v kosách.
Další zajímavá věc je, při velké vzdušné vlhkosti motory pracují lépe... Zapříčiněno velkým obsahem vody ve vzduchu, který se poté v motoru přemění na vodík a ten sakramensky dobře hoří.



ta voda tam funguje ale jinak - jde tam spis o odpareni vody ... tim k ochlazeni smesi benzinu/vzduchu a navic ta vodni para zvetsi svuj objem.. takze nakej dalsi tlak navic.... to ze se voda rozlozi na vodik a kyslik a to pak pri spaleni vyda energii... to je perpetuum mobile... absolutni nesmysl....

navic ma ta vodni para udajne i protidetonacni vlastnosti... treba kolega kterej ma vstrikovani vody v aute ktery je hodne preplnovany tak si s tou vodou muze dovolit vetsi plnici tlak...

1 reakcí na tento příspěvek ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 17:32 | Nahoru | #17
Tak jsem domachroval...

(reakce na) ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 17:34 | Nahoru | #18

Riddick>Tak jsem domachroval...


stacilo by umaznout posledni vetu:)

(reakce na) ..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

5.11.2008 v 17:39 | Nahoru | #19

WenCa>assassin> Na Zephyrovi mám celé karbecy vyhřívané... V každém karbu je topné tělísko a do něj drát...

Taky mám vyhřívaní

..cim vyssi teplota, tim mensi spotreba

6.11.2008 v 10:18 | Nahoru | #20
Ne, ze bych byl odbornik, ale delam s nimi, takze je to takto: benzin je potreba smichat se vzduchem v urcitem pomeru, aby vsechen shorel. Pokud chcete zvysit vykon, tak proste vic benzinu nepomuze, protoze kvuli nedostatku kysliku neshori, nevyprodukuje zadny vykon navrch a jde do vyfuku. Min benzinu nez optimum zase znamena, ze nebude vyuzit veskery vzduch. Proto byvaji v motorkach "vahy vzduchu", alias merice hmotnostniho prutoku vzduchu (kolik kilogramu protece za hodinu).

No a ted k vyssimu vykonu v chladnem pocasi - ma to 2 priciny. Jednak je chladny vzduch hustsi a tak se ho dostane vetsi mnozstvi do valce (a vstrikne se vic benzinu a ten pri shoreni vse vyprodukuje vyssi vykon). Druhy duvod souvisi s tim, ze vykon je tim vetsi, cim je vetsi rozdil mezi teplotou sacich a vyfukovych plynu (trosku zjednoduseno). Jde o to, ze teplota horeni je konstantni, to znamena teplota vyfukovych plynu je v podstate nemenna. No a cim studenejsi vzduch do valce foukate, tim vic se vam pri ohrati roztahne, tim vetsim tlakem bude pusobit na pist a tim vyssi vykon motor vyprodukuje.

Jsou to relativne male rozdily, ale da se to poznat. Ty dva duvody jsou treba za mezichladici stlaceneho vzduchu v turbomotorech...

Naposledy editováno 06.11.2008 10:20:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist