globalmoto_duben_nolan





Téma: Klasická vs. radiální brzdová pumpa
 
3.11.2008 v 14:12
Furt narazim na to, ze radialni brzdova pumpa je lepsi a lepe davkovatelna. V cem je ten rozdil? Myslim konstrukcni. Vim jak vypadaji brzdove pumpy z venku, ale nejak to nechapu po strance fyziky v cem je to lepsi. Nebyl by nejaky odborny vyklad ci obrazky?

Klasická vs. radiální brzdová pumpa

3.11.2008 v 14:13 | Nahoru | #1
kdysi se to tu celkem rešilo, zkus pohledat
bylo to tu fyzikálně rozebrané

Klasická vs. radiální brzdová pumpa

3.11.2008 v 14:20 | Nahoru | #2
Lada.s> No prave jsem nasel i diskusi, kde se to resilo, ale pouze odkazem na tu o ktere pises ty.

Klasická vs. radiální brzdová pumpa

3.11.2008 v 14:46 | Nahoru | #3
z hlediska teoreie - paka a hydraulicky prevod - v nich neni rozdil.... je to jen odlisne konstrukcni reseni jedne a te same veci ktera ma svoje specivika, ze jde ten mechanickej prevod udelat precizneji, ze je potreba mene materialu a je lehci... atd... taky asi ne kazda radialni paka funguje lip nez klasicka... spis jde o to ze ty radialni jsou "racing" drahe dily a jsou kvalitnejsi po strance konstrukce a materialu, kdyby se stejne udelala klasicka, bude taky fungovat stejne....

Klasická vs. radiální brzdová pumpa

3.11.2008 v 14:58 | Nahoru | #4
Radiáles umožňuje například jednoduchý přestavení uchycení pístku na páčku,což axiálka dost dobře neumožňuje.Jako hlavní výhodu vidím konstrukční jednoduchost.

1 reakcí na tento příspěvek Klasická vs. radiální brzdová pumpa

3.11.2008 v 15:48 | Nahoru | #5
assassin> Ted jsem to bud blbe pochopil a nebo v zasade je ten konstrukcni rozdil zanedbatelny.

Camča_v> Neslo mi tak o kontrukci jak o to, ze furt nekde ctu jak radialni brzdy lip brzdi a lip se davkuji, ale furt nejak nevim proc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klasická vs. radiální brzdová pumpa

3.11.2008 v 15:52 | Nahoru | #6

Kryšot>assassin> Ted jsem to bud blbe pochopil a nebo v zasade je ten konstrukcni rozdil zanedbatelny.

Camča_v> Neslo mi tak o kontrukci jak o to, ze furt nekde ctu jak radialni brzdy lip brzdi a lip se davkuji, ale furt nejak nevim proc.



nejspíš je tam jinej hydraulickej převod, a tak má delší chod, a tím je líp dávkovatelná... mi napovídá můj selský rozum. ale kdyby někdo měl nějaký průřezový schémátko radiálky, taky by mě to zajímalo, jak to vlastně je...

(reakce na) Klasická vs. radiální brzdová pumpa

3.11.2008 v 16:09 | Nahoru | #7
FiZzeR> No to jo, ale delsi chod preci muze byt i u klasiky, ne? To fakt bude chtit obrazek a nastudovat fyziku.

Klasická vs. radiální brzdová pumpa

3.11.2008 v 16:52 | Nahoru | #8
Vzdyt tu o tom bylo tema

Princip je stejny u obou konstrukci, mechanicky prevod + hydraulicky prevod, radialni pistek konstrukcne vychazi lepe z duvodu moznosti mensi nelinearity mechanickeho prevodu v pracovnim rozsahu. Navic neni o nic narocnejsi nez axialni, nekdy se mozna lepe vmestna do prostoru riditka... ale princip jak psal assassin.

Klasická vs. radiální brzdová pumpa

30.6.2018 v 15:19 | Nahoru | #9

Klasická vs. radiální brzdová pumpa

30.6.2018 v 16:26 | Nahoru | #10
Krom toho, ze je to hodne stare tema, tak je ten článek na okruharich z technického hlediska samej blábol.

1 reakcí na tento příspěvek Klasická vs. radiální brzdová pumpa

3.8.2018 v 11:59 | Nahoru | #11
no to je vcelku fajn, ale mozna by stalo za to vysvetlit co je blabol a jak to ma byt teda spravne....

neber to ve zlem, ale fakt teraz nechapu co tam je zle a jak to teda ma byt spravne?

(reakce na) Klasická vs. radiální brzdová pumpa

3.8.2018 v 12:30 | Nahoru | #12
krAlik33> především jde o to, že je nějaká vzdálenost mezi místem, kde působíš rukou a čepem otáčení a mezi čepem otáčení a místem, kde působí páka na píst. Je úplně jedno, jak páka vypadá, jestli je rovná nebo zalomená. Takže fakt, že páčka působí na pístek ve stejném směru, jakou mačkáš, je prostě z technického hlediska blábol.

Klasická vs. radiální brzdová pumpa

3.8.2018 v 12:41 | Nahoru | #13
U radiálních pump je většinou možnost nastavení převodu - viz fotka dole. Prostě se pístek neopírá přímo do páčky v konkrétním bodě, ale opírá se kloubovým převodem o doraz, který je možné šroubem přestavit - můžete si tak zvolit lepší citlivost s větší silou ale delším chodem a nebo krátký chod.
To je u axiální pumpy taky možné.

1 reakcí na tento příspěvek Klasická vs. radiální brzdová pumpa

6.8.2018 v 11:59 | Nahoru | #14
karf jo toto secko chapu. aj ked z osobnej skusenosti mi proste radialka fungovala lepsi. podotykam, obe boli seriove len jedna R1 99 a druha tusim 2006 alebo tak.

Btw. proc teda teraz uz axialku na motorke takmer nenajdes?

(reakce na) Klasická vs. radiální brzdová pumpa

6.8.2018 v 12:43 | Nahoru | #15
krAlik33> No a paradoxně v MTB se radiální pumpa nechytla a většina má axiální.
Podle mě to je spíš móda. Jednu dobu letí výfuky pod sedlem, potom zase co nejkratší kamýnka pod motorem....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist