globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cvakání ventilů za tepla
20.10.2008 v 20:33
Ahojte, mám problémek. Koupil jsem GsX 1400, je to z německa, najeto 7tis, zkoušel jsem ji před koupí projet, motor ticho jak v hrobě, krásně vrněl. Dojedu domů, cca 180km a na pravé straně u ventilů divný cvakání. Dělá to až po řádném zahřátí, za studena je klid. Dle mého mechanika zcela jistě ventil. Prej to je v normě, ale mě to děsně sere. Má tady někdo u této motorky podobnej problém? zkusím měnit olej, sice je to prej po servise, ale nejsem naivní. Naleju tam Motorex, na Inazumě to dost pomohlo, motor se uklidnil - Castrol jsem tam dával předtím a humus.

Naposledy editováno 20.10.2008 20:35:23

Cvakání ventilů za tepla

20.10.2008 v 20:58 | Nahoru | #1
Jinak ze Castrol je humus plne souhlasim,ja lae leju Igol,jinak ventilu si nevsimej,to je normalka,to dela i muj faros i kamosova cbr125r atd atd..slysel jsem to snad u vsech..(4T)

Cvakání ventilů za tepla

20.10.2008 v 21:00 | Nahoru | #2
esi chces mit klid tak skontroluj vuli ventilu(podlozky) a kdyz to bude OK tak bych to neresil

Cvakání ventilů za tepla

20.10.2008 v 21:02 | Nahoru | #3
speedy: tak zkontrolovat vule neni takova tragedie.. to je jen sundat dekl a zatocit motorem.....

chapu ze zvuk nepotesi... z toho myho leze takovej mechanickej hluk ze sem myslel ze je to padeny na klice.... ale jezdi to tak uz skoro 40tis km... :) si casem zvyknes, pres helmu to neni slyset:)

Cvakání ventilů za tepla

20.10.2008 v 21:36 | Nahoru | #4
hlásím ten stejný problém... akorát z levé strany motorky, zvuky se ozívají taky až po zahřátí. Tipuju bud ventily nebo nevím

Naposledy editováno 20.10.2008 21:36:42

1 reakcí na tento příspěvek Cvakání ventilů za tepla

20.10.2008 v 21:44 | Nahoru | #5
Mam stejnej problem jako asasin,taky mi to dela takovej pazvuk jakoby od kliky,ale nalitano na tom uz je taky dost.Holt mame suzuki no :) ale uz jsem si nato taky zvyknul.Mel jsem rozdelanou hlavu vse tam bylo ok tak se jen vymenil rozvodak,udelaly se vule a jezdim furt.

1 reakcí na tento příspěvek Cvakání ventilů za tepla

20.10.2008 v 22:14 | Nahoru | #6
A to jste neslyšeli Zephyra 550.... Ne nadarmo se tomu říká šicí stroj

Cvakání ventilů za tepla

20.10.2008 v 22:22 | Nahoru | #7
nesváděj to na značku, to je hovadina. Jde o to jaký typ oleje jsi tam měl předtím. Jestli tam byl minerální castrol a dal jsi tam třeba polosyntetiku motorex, tak to může být klidně tím, že různé typy olejů mají různé viskózní indexy a jinak se chovají zatepla! Já se před rokem tady zase setkal se třeba, kteří tvrdili přesný opak - měli motorex, vyměnili za cosik jiného a přestalo jim to cvakat....

(reakce na) Cvakání ventilů za tepla

20.10.2008 v 22:27 | Nahoru | #8

WenCa>A to jste neslyšeli Zephyra 550.... Ne nadarmo se tomu říká šicí stroj



Jo Ale ten šicí stroj něco vydrží...XTčka taky delaj divny zvuky... a jak jedou

Naposledy editováno 20.10.2008 22:29:53

(reakce na) Cvakání ventilů za tepla

20.10.2008 v 22:32 | Nahoru | #9

StiefTomas>Mam stejnej problem jako asasin,taky mi to dela takovej pazvuk jakoby od kliky,ale nalitano na tom uz je taky dost.Holt mame suzuki no :) ale uz jsem si nato taky zvyknul.Mel jsem rozdelanou hlavu vse tam bylo ok tak se jen vymenil rozvodak,udelaly se vule a jezdim furt.



..ja nevim odkud to jde... to je takovej kraval ze to nepoznam:) mit seriove vyfuky tak je to prerve:) japoncici tu ducati okopirovali temer dokonale:)

Cvakání ventilů za tepla

21.10.2008 v 12:42 | Nahoru | #10
JJ :) presne jak rikas,nemit tam ladak tak mi to ten motor taky precvaka :)

Cvakání ventilů za tepla

21.10.2008 v 12:43 | Nahoru | #11
Me to prijde,ze mi to dela z levy strany z hlavy,ale rikam vsechno bylo ok takze jak rikas ducsuz forever

Cvakání ventilů za tepla

21.10.2008 v 20:18 | Nahoru | #12
taky levá strana

Cvakání ventilů za tepla

21.10.2008 v 20:20 | Nahoru | #13
Mně taky cvaká potvůrka, ale je to zdravej a přirozenej zvuk!

1 reakcí na tento příspěvek Cvakání ventilů za tepla

21.10.2008 v 20:20 | Nahoru | #14
mě cvakaj obě strany stejně

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cvakání ventilů za tepla

27.10.2008 v 07:08 | Nahoru | #15
Ahojte, tak jsem vyměnil olej. Dal jsem tam ten Motorex - Top Speed 4T a je to stejný, porád to klepe. Kámoš má taky GsX 1400 a je v klidu, to že olejovzduch ševelí je normál, ale tohle je zvuk jednoho ventilu. Dnes s tím hrknu do Suzuki at si to poslechnou a asi to nechám rozhodit, nerad bych něco zapinkal. Co mi nejde do hlavy je, že to má hovno najeto a první seřízení dle servisky je v 24tis km. Buď ten skopčák byl prase a blbě to zajel, nebo si ten ventil špatně sedl a má větší vůli než ostatní Dále nevím, jestli můžu náklady na řípadnou opravu žádat po předchozím majiteli - což je jeden dovozce motorek od Chrudimi. Ze zákona je záruka 6 měsíců na skryté vady, ale jestli to někdo uzná?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cvakání ventilů za tepla

27.10.2008 v 08:26 | Nahoru | #16
Speeedy79: Neuzná. Skrytá vada je něco jiného, než opotřebení nebo výrobní vada.

(reakce na) Cvakání ventilů za tepla

28.10.2008 v 13:57 | Nahoru | #17
Jj, díky za info, myslel jsem si to. V Asters mi řekli, že v tom nevidí nic špatného, že je to holt olejovzduch a ty že hlučné jsou. Nicméně prej pro můj klid, že by to rozhodili a zkontrolovali. Nechám si ty vůle změřit a dám info jak to dopadlo.

Cvakání ventilů za tepla

29.10.2008 v 19:02 | Nahoru | #18
si poslechni zr 7.vzducháč je vždycky hlučnej.

Cvakání ventilů za tepla

23.3.2009 v 11:39 | Nahoru | #19
Cvakání ventilů zatepla je lepší jak cvakání zubů zastudena

Mám najeto cca 3500 a taky cvaká..stále cvaká

..ale kam se hrabe na Zephýýra...toje přímo metalsound

Cvakání ventilů za tepla

23.3.2009 v 14:34 | Nahoru | #20
Malej Varánek - poslouchám to po každým řádným prohřátí... a byť to slyším jen když se opravdu snažím to slyšet, tak mi to sere. Po porovnání mechanických zvuků z obou válců před i po výměně ložisek vaček a udělání rozdvodů jsem ale zjistil, že oba dělají naprosto stejné zvuky, takže už se nebojím. A od pátku už mi to nesere, bo to přes Leo Vince neslyším

(reakce na) Cvakání ventilů za tepla

23.3.2009 v 14:40 | Nahoru | #21
Speeedy79> Ten počet najetých km máš odkud? Nechci rozpoutat divokou diskusi, ale vždy to je tak trochu "relativní" pojem

Cvakání ventilů za tepla

23.3.2009 v 16:44 | Nahoru | #22
změř ventili a dál nic nezkoumej , na nic nikde nepřijdou

Cvakání ventilů za tepla

22.5.2009 v 17:58 | Nahoru | #23
Taky mě klepe napravo moje 1400.(dle tacho mám 50 000km) Vyměna oleje, seřízení a furt stejný.

(reakce na) Cvakání ventilů za tepla

22.5.2009 v 18:16 | Nahoru | #24
Speeedy79> Ser na to,bude to klepat dalších 70000km a pak se na to podívej.
Věř mi,vím co píši z 10 GSX jich 8 klepe.Jsou to nesmrtelné motory.
Já používám do olejáků Motul 5100 ester 10W40 a jsem naprosto spokojen.
Zbytečně se v tom budeš vrtat a vyhazovat prachy

1 reakcí na tento příspěvek Cvakání ventilů za tepla

21.9.2020 v 21:22 | Nahoru | #25
Oživím toto téma
Poslední dobou jsem si všiml že moje kočka FZ1 když se opravdu prohřeje začne cvakat ventil nebo spíš podle mě hydroštel. Nevím když to vezmu logicky tak za studena je zvuk čistý za tepla cvaká po opětovném startu za tepla cvaká po přidání plynu stichne. Vše nasvědčuje na hydroštel. Co si o tom myslíte?

(reakce na) Cvakání ventilů za tepla

22.9.2020 v 10:51 | Nahoru | #26

JaromírCBR píše: Oživím toto téma
Poslední dobou jsem si všiml že moje kočka FZ1 když se opravdu prohřeje začne cvakat ventil nebo spíš podle mě hydroštel. Nevím když to vezmu logicky tak za studena je zvuk čistý za tepla cvaká po opětovném startu za tepla cvaká po přidání plynu stichne. Vše nasvědčuje na hydroštel. Co si o tom myslíte?



...hydroštel? ...to asi ne...

Cvakání ventilů za tepla

23.1.2022 v 19:13 | Nahoru | #27
Trochu oživím téma a podělím se o zkušenost. Moje GSX 1400 má najeto nějakých 52 000km.

Projev závady: cvakání z pravé strany ventilového víka, které je po zahřátí intenzivnější. A jelikož cvakání z motoru já beru jako závadu, tak jsem to začal řešit. Nechal jsem změřit ventilové vůle a všechny byly ve výrobcem udávané toleranci. Nicméně dohodli jsme se s mechanikem, že vzhledem k nájezdu km vymezíme vůle všech ventilů na minimální hodnotu kterou výrobce dovoluje a to na všech ventilech. Zároveň proběhla výměna rozvodu.

Výsledek: cvakání zmizelo a po ujetí 500km se zatím neobjevilo. Motor je krásně tichý.

Předem říkám, že nestojím o komentáře typu jestli nastavit vůle na minimální hranici je dobře, nebo špatně (ještě jednou upozorňuji, že na minimální hranici tolerance udávané výrobcem!), každý ať si dělá se svojí motorkou co chce .

Berte tento příspěvek pouze jako ukázku toho, že některé cvakání odstranit jde. A že tu dávám k dispozici jedno řešení, které mě pomohlo a ne pouze rady typu: je to normální, neřeš to.

Naposledy editováno 23.01.2022 19:16:01

Cvakání ventilů za tepla

25.1.2022 v 08:27 | Nahoru | #28
Mam zr7, tiez vyhravala po nastaveni ventilov a zohriati oleja. Hustejsi olej 10w50 pomohol, trochu stichol, no nie uplne podla predstav. Znova rozborka po par tis.km a nastavenie ventilov na stred tolerancii. 2 ventily boli na hornom limite. Klepanie je prec.
Takze ak klepe a pri kontrole je niektory ventil na hornej tolerancii, bude to on. Treba to davat na stred a skratit dalsiu kontrolu povedzme z 25tis. Na 20.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 SuzukiGSX14000 4 17.3.2024 v 09:38 dedek65
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 george1983 11 4.3.2024 v 15:44 Danny350
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... Suzuki GSX 1400 Tatrman 11 4.2.2024 v 07:50 Anti
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 Dbednarik 75 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 Moty1 56 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N


TOPlist