globalmoto_duben_nolan





Téma: Kde naladit Rapid Bike jednotku?
30.9.2008 v 10:47
Chtěl bych se zeptat, kde se v čechách umí naladit motorku s Rapid Bike jednotkou?

Chtěl bych ho pořídit pro svůj BMW R1200S, pro který není PowerCommander v nabídce.

A ještě doplňující dotaz ... je vůbec možné ladit motor s lambda sondama, detekcí klepání a nějakou formou samoučení se (po odpojení baterie běží motor pár desítek km jinak)? Co donutí řídící jednotku ještě více neochudit směs po zásahu mapy PC?

Naposledy editováno 10.03.2009 14:30:45
Předchozí
1 2
Následující

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 11:05 | Nahoru | #1
jirka: neznam konkretni reseni u tehle motorek, ale obecne, pokud se snazi dostat maximum z motoru pomoci ruznych krabicek ovlivnujicich vstrikovani tak se tyhle chytre senzory premostuji (lambdy) senzor klepani u bmw bude specificka vec, co ja vim tak ji ma jen BMW... tohle asi bude nejlepe vedet nekdo v nemecku kdo pripravuje bawa na boxer cup...

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 11:13 | Nahoru | #2
jirka: tak sem koukal na ten rapid bike... je to v podstate PC v blede modrym... u tve moto to umi ovlivnit jak mapu prestihu tak palivovou, umi to posunout omezovac otacek o 1000dal a jak sem rikal je k tomu potreba (nevim jestli je v cene) o2 senzor eliminator - to jest premosteni lambdy ... senzor klepani se asi nechava jak je... proste kdyz "nova mapa" predstihu nekde "zaklepe" tak si bmw jednotka predstih zvysi.. s tim nic neudelas a je to asi jen dobre....

ladit se to bude stejne jako kterejkoliv jinej tenhel commander, tzn to chce jen brzdu, notas, ten program a cloveka ochotnyho si s tim hrat... pripadne tam placnout nastaveni jako u bmw se stejnejma upravama co mas ty... to bych napsal do te firmy jestli maji nejakoutakovou mapu k dispozici...

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 11:18 | Nahoru | #3
assasin: Vím, že v m-tec.org se specializují na ladění BMW boxer motorů a přípravu motorek pro boxer cup. Jenže dílnu mají až u Mnichova, což nemám zrovna po za humny

Nevíš náhodou, jestli PC nabízí také náhražky lambda sond? V nabídce mají jednotky pro všechny ostatní boxer BMW, kromně té mé. Tak možná by šla použít nějaká jiná.

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 11:24 | Nahoru | #4
Trochu problém s Rapid Bike je, že nikde v servisech nemají ten SW pro ladění.

Také jsem nikde nenašel, jak moc je potřeba pořizovat ten eliminátor lambdy (stojí to 2x 1500). Na fotkách m-tec vypadají motorky 50/50 s lambdou/bez ní.

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 11:34 | Nahoru | #5
jirka: hele ten cajk na premosteni lambdy je docela jednoduchej obvod aspon co se tyka tech co znam (japonci) ale to bude podobny, v soucastkach to vyjde na par korun...

ten eliminator bude i od dynojetu stejnej pro vsechny bawa, pokud maj PC pro 1200 boxera do jine moto, pujde to i tobe.

primo v manualu PC je ze se ma pro ok vysledky lambda premostit, ze do toho porad hrabe... a ze to pak nejde kloudne poladit...

stejne tak budou mit ten premostovaci obvod vyrobci ladaku.. treba akrap, laser .. proste ti co maj full system bez katu pro boxera...

ten soft na ladeni te rapidbike jednotky bude v cene te rapid bike jednotky, stejne jako je ten soft k PC(tam jde dokonce stahnout zdarma na strankach) jen teda ten dynojet ma vyhodu ze dynojetakcke brzdy (ma DK podoli) pro PC umi s patricnym modulem "sami vymyslet" mapu... bez nutnosti prace "ladice"

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 11:40 | Nahoru | #6
jirka: ono v podstate ta tretigenerace PC (PC III) funguje na stejnem principu jako ta rapid bike.. takze vlastni krabicka je stejna pro vsechny (temer) moto a lisi se to jen kabelazi ... originalni ridici jednotka "vymysli" nejakou hodnotu doby otevreni vstriku podle svejch map a nenzoru a na tuhle dobu pusti stavu do vstriku kterej je tuhle dobu otevrenej a tim je dany mnozstvi paliva.... novy commandery sou pichnuty mezi origo jednotku a vstrik a tu dobu otevreni bud prodlouzej nebo zkratej podle toho jak je to zapsane v te jejich "mape" otacky si to "precte" z toho vstriku a jeste jde do PC signal ze senzoru otevreni plynove klapky....

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 11:47 | Nahoru | #7
hodte mi nekdo odkaz o co jde, nemuzu o tom nic najit...
pokud to ma vystup do kompu treba pres RS232/USB tak by to asi nebyl zas takovej problem, ale potreboval bych to videt

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 11:49 | Nahoru | #8
lobo: rapidbike.dimsport.com/indexrapid.php

ma to primo vlastni soft... jako powercommander...

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 11:54 | Nahoru | #9
je k tomu soft i usb kabel... takze staci jen brzda a hrat si... nebo je zkusit jestli nemaj mapu primo pro jeho upravy jako u PC...

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 11:57 | Nahoru | #10
diky za odkaz, ale nemuzu slouzit...
zkusil bych distributory po evrope, klidne i UK, IR, SLO apod. neomezovat se jen na nemecko/rakousko..

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 13:28 | Nahoru | #11
Jen se zeptám zda-li pak někdo ví na co se "přemosťuje" ta lambda, nemám tedy zkušenost s laděním moto ale na autě jsem něco ladil (po přidání turbodmychadel na atmosféru) a zde nebyl sebemeší důvod lambdy "přemosťovat" či signl z nich nějak modifikovat. Konečně ECU v open loop lambdu jaksi přehlíží.

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 13:41 | Nahoru | #12
fugo: no ja auta moc neznam, ale rekl bych ze to tam funguje podobne... potrebujes dostat nejake mnozstvi benzinu do valcu.. na brzde ti vyjde ze musis obohatit v danem rezimu... ty na commanderu pridas treba 4procenta vstrikovaci doby navic, ale lambda si vymysli ze je to moc bohaty - zpetna vazba - a vychozi davku kterou PC zvetsuje o 4procenta zmensi... tkaze ses na cem si byl... proste nedokazes pridat kolik chces....

navic vetsinou lambdy nejsou kvuli nejakemu idealnimu doladeni smesi (max vykon totiz nemusi byt pri idealnim pomeru a/f) ale kvuli emisim - respektive spravnou funkci katalyzatoru... pokud je ale na motorce hrabat do dodavky paliva, je to vetsinou kvuli zmenam na sani a vyfuku... a "race" vyfuky uz v sobe zadnej kat nemaj, takze zbytecny kvuli nemu hlidat smes...

u toho auta netusim jak mas resenou dodavku benzinu, ale urcite s pridanim turba budes mit vetsi dodavku benzinu, a to se muselo nejak vyresit, jestli si delal soft sam tak asi budes vedet kde a jakym zpusobem do toho hrabe lambda...

navic u aut se vstrikovani predpokladam ridi jinak nez na moto, na moto je vestsinou pocitanej benz podle pevnejch map v zavislosti na otackach a otevreni klapky .. u aut asi bude celej prubeh rizenej nakym prutokem/vahou vzduchu a mapy budou predstavovat nakej "zaklad" ze ktereho vypocet vychazi... ale jak rikam, auta neznam, jezdim levnejma skopkama ktere nema smysl upravovat a na nich si vetsinu veci opravim, ale ani turbo ani Fi jsem v aute nikdy nemel:)

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 13:55 | Nahoru | #13
ono se ale právě většího výkonu dosáhne lehkým ochuzením směsi, kde ale naopak vzniká riziko neřízených detonací a roste teplota EGT (výfukových plynů). A jak jsem psal výše, info z lambda sondy bere ECU v potaz pouze closed loop což je defakto provoz na volnoběh či malý výkon a zde se směs reguluje dle infa z lambdy, při potřebě většího výkonu se ECU "přepíná" do open loop kdy je info z lambdy nepodstatné, jelikož akceleruji potřebuji bohatší směs než na volnoběh a lambda regulaci by působila proti akceleraci.

Co se týče naladění A/F (bohatosti) na mém autě používám nějakou obdobu vašeho commanderu, akorát mohu říci že na brzdách běžných typů se nedá naladit více méně nic, ideální je brzda s programem ROAD TEST (M. Universita v Brně, cca 25 tis kč na den) kde lze něco takového pořádně naladit. Svoje auto jsem si "ladil" sám, a dokonce jsem byl i na brzdě u kluků v Děčíně a nakonec jsem zjistil že nejlepší je ta brzda s road test a nebo testovat na dálnici, ráno v neděli je prázdná ))

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 14:09 | Nahoru | #14
fugo: no ochuzeni smesi vs max vykon... to mi moc nesedi, pri akceleraci mi temer vzdy vyslo ze sem daval vic benzinu na max vykon... ze by to melo po upravach ala vyfuk sani vetsi vykon se stavajicim mnozstvi nebo dokonce po ubrani paliva... o tom nemuze byt rec

jj na motorce je ale i closed loop rezim jak rikas docela znat kdyz ho rozhazi jinej vyfuk/sani a lambda nedovoli s tim v tomhle rezimu hnout...

tvrzeni ze na brzdach beznych typu nelze nic zmerit nechapu a zajimalo by me co je program roadtest... me prijde ze mereni na dynamicke brzde zcela jasne ukaze jestli dana uprava mela za nasledek zlepseni nebo zhorseni proti predchozimu mereni....

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 14:23 | Nahoru | #15

1 reakcí na tento příspěvek Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 15:05 | Nahoru | #16
díky, zavolal jsem do HDcomu a vyzjistil trochu informací a dostal telefonní číslo na servis s brzdou a potřebným SW vybavením. Tam jsem se předběžně domluvil na kontrolním proměření a v případě potřeby objednání RapidBiku a naladění motoru.

Ještě bych se chtěl poptat na názor ohledně vynechání katalizátoru. Chci si objednat svody k Zard koncovce. Nejvíc se mi zamlouvají http://www.hpe-ausp...ml/bmw_r_1200_s.html . Dělají je homologované s katalizátorem, nebo bez něj. Podle grafů není ve výkonu žádný podstatný rozdíl.
Bude katalizátor vůbec nějak fungovat, když odpojím lambdasondy? A nějaký názor na hlučnost svodů bez kat? Racing svody jsou za 600 €, homologované za 750 €.

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 17:16 | Nahoru | #17
road test je režim kdy je válec brzdy bržděn, takže vlastně ladíš pod zátěží, odbrždění na normální brzdě ti akorát řekne zda se to zlepšilo či ne, ale ladění lze dělat jen pod zátěží což normální brzdy neumí. Na brzdě kde je road test si nastavíš jaký chceš rpm motoru a sleduješ A/F naladíš dle svých představ a jdeš na další rpm bod až to doladíš celý.

Max výkon na chudou směs je myšleno na směs chudší než je třeba od výroby, např v max zátěži budeš mít A/F 9.6:1 což je defakto uchcaný a ubráním směsi (ochuzením) získáš na výkonu.

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

30.9.2008 v 17:31 | Nahoru | #18
fugo jj chapu "staticka" brzda, no nekteri ladici tvrdi ze max vykon naladeny pri stickem rezimu... tzn das 5tis a ladis max vykon atd... nemusi byt uplne ideal, ze dyno spis ukaze chovani motoru na silnici a ze na nem naladeny motor da lepsi parametry...

ale to uz varim z vody... ja brzdu nemam a ladil jsem subjektivne pri zkouseni na trati....

jirka: hele u tech svodu, kdyz odpojis lambdu tak to tem katalyzatorum asi nebude delat dobre... myslim ze v pripade kdy je ve svodech nechas je asi dobry lambdu zachovat... s tim ze ti v tom rezimu bez zateze - jedes do cca 3-4tis ustalenou rychlosti, dojizdeni pred zatackou na zavrenej plyn a nasledny lehky otevreni... nemusi jit commanderem doladit na uplne super vysledky a muze to tam nejakym zpusobem trosku blbnout... ale to zalezi na tom jak velky bucou na motoru zmeny... a jak hodne je danej motor na zmeny sani a vyfuku choulostivej...

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

9.2.2009 v 18:48 | Nahoru | #19
ono to není tak jednoznačný,že se to musí dělat jen staticky,protože na trati se ve statice stejně nepohybuješ,při ježdění se pohybuješ jen v dynamickém režimu,jen při top speedu se třeba na poslední kvalt dostáváš ke statickému režimu,takže třeba hledání předstihů se zase v dynamice řeší strašně špatně a proto je lepší statické zatížení,ale pro normální provoz se musí najít kompromis mezi oběma režimy,jak říkám,není to tak jednoduché.
A proto mám statickou i dynamickou brzdu,abych se z toho mohl brzo zbláznit Tak jestli máte někdo zájem pokecat
můžete mi napsat MotoRaceGarage m-r-g@seznam.cz
Těšilo mě Pavel

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

9.2.2009 v 18:54 | Nahoru | #20
Jinak na jednotky od Rapidu mám plnou verzi softvéru,páč je montuju a doporučuju spíš jak Povercommandery,protože když změníš značku motorky,tak si jen dokoupíš kabeláž a já ti do jetnotky přehraju soft z yamahy třeba na Kawu a nemusíš si zase kupovat celej PC a ještě ušetříš,protože verze RB2 a RB3 umí i předstih,kdežto k PC si musíš dokoupit Ignition modul za 10500 a verze RB3 umí nastavit i přepínání dvou palivových a předstihových map.tak zdar

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

9.2.2009 v 21:08 | Nahoru | #21
Jitka/Pavel> zvladla by ta tvoje dynamicka brzda 4wd auto s 700whp? kdyztak info do sz..

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

10.2.2009 v 07:57 | Nahoru | #22
Tak to máš smůlu,je je to jen pro motocykly a nebo samostetné motory.

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

10.2.2009 v 21:51 | Nahoru | #23
ok, diky za info

(reakce na) Kde naladit Rapid Bike jednotku?

16.2.2009 v 09:44 | Nahoru | #24
pokročil jsi nějak s RapidBikem ? Docela slušně prošlapáváš cestičku pro nás nové majitele R1200S

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

16.2.2009 v 19:10 | Nahoru | #25
Pěkně drahou cestičku tady prošlapuji Bohužel jsem zatím nepokročil.

Jinak nevím, jestli by nebyl lepší nový PowerCommanderV. Na motoru totiž neplunuji další velké úpravy (ojnice, písty, vačky), takže naladění palivové mapy by mělo stačit. A nový PCV umí přepínat dvě mapy.

Kde naladit Rapid Bike jednotku?

16.2.2009 v 19:48 | Nahoru | #26
Pravda levná ta cesta není, pravda PC je vnější.

Zjišťoval jsi něco ohledně změny spotřeby při změně palivové mapy ? Tedy jestli to řešíš.

Někdy bych si rád poslech ten tvůj Zard bylo li by to možné.

Mám ještě pár otázek nebude tě obtěžovat když ti mailnu ?

1 reakcí na tento příspěvek Kde naladit Rapid Bike jednotku?

17.2.2009 v 20:00 | Nahoru | #27
Rapid taky umí přepínat palivové mapy a je levnější než powercommander,protože umí i předstihovou mapu a to powercommander umí jen když mu nadělíš ignition modul a ten je za stejnou cenu jako commander.Ten tvůj bajk má používat rapid 3 což je s kabeláží a eliminátorama cca 15000Kč,ale umí přepínat mapy a předstihovou mapu.
Powercommander+ignition modul=21000Kč
stejné zařízení,ale -6000Kč a když změníš bajk,tak musíš koupit novej commandr,ale u rapidu ti stačí kabeláž za 2900Kč,což je rozdíl.

(reakce na) Kde naladit Rapid Bike jednotku?

18.2.2009 v 00:56 | Nahoru | #28
Murkin> Áha a kolik tak je za práci, když už máš tu brzdu ?

2 reakcí na tento příspěvek Kde naladit Rapid Bike jednotku?

18.2.2009 v 05:36 | Nahoru | #29
Samozřejmě záleží na tom,kolik to zabere času,jestli se bude dělat jen jedna mapa pro oba válce,nebo pro každej válec zvlášť.Pokud chystá na tom BMW ůpravu komprese,tak by se řešila i předstihová mapa .Jak to odhaduji,tak by to bylo 3000-5000Kč.

(reakce na) Kde naladit Rapid Bike jednotku?

18.2.2009 v 09:03 | Nahoru | #30
Murkin> Považuji to za slušnou nabídku. Zatím nejsem rozhodnut,
kdy se do toho pustím. Až nazraje čas, tak bych se ozval a proberem to detailněji. Doufám že tě nějak doženu. Žádný kontakt jsem v tvém profilu nenašel
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáček BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... StB 19 18.8.2023 v 21:53 StB
Otáčky nad volnoběh BMW R 1200 R, BMW R 1200 S PlusOne 20 15.7.2023 v 16:45 MedWed
Význam zkratky BMW GS BMW K 1200 LT, BMW R 1200 GS, BMW K 1200 RS, BMW R 1... PanCajicek 26 15.7.2023 v 10:16 400xr
Plech mezi lamely do spojky na BMW ... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... Rudolf 5 17.3.2023 v 17:59 Rudolf
BMW R1200S - voda v oleji [1, 2, 3, 4] BMW R 1200 S PlusOne 104 2.6.2022 v 05:15 Ivos


TOPlist