bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VFR 750 - pár dotazů.
19.8.2008 v 22:22
Ahoj jsem čerstvý majitel VFR 750 a chtěl bych se vás zeptat na pár drobností.
1) Svítí mi při potkávačkách jen levé světlo, myslel jsem že je špatná žárovka ale zjistil jsem že tam nevede drát. Je to takhle schválně nebo tam mám ten drát napojit z druhý žárovky?
2) Občas se mi stane při řazení 6-ky že tam skočí falešnej neutrál. Stane se to pokud páku nedotlačim úplně dokonce, z převodovky se ozývaj různý pěkný zvuky a musim tam ten kvalt znova dokopnout. Normálně by se podle mě měl ten kvalt dořadit, ale nějak se mu tam nechce. Co s tim může bejt? Při zkušební jízdě jsem si toho nevšimnul, dá se to nějak lehce opravit nebo mu to mám hodit na hlavu?
3) Jak je možný že to nemá palivovej kohout? To má kohoutek otvíranej podtlakem?
4) K čemu jsou ty šroubky na zátkách v předních vidlicích? Tim se šteluje předpětí pružiny?
Díky za odpovědi.

VFR 750 - pár dotazů.

20.8.2008 v 09:25 | Nahoru | #1
Koukám, že už sis motku koupil, blahopřeju. Doporučuju si stáhnout někde servisní manuál, z toho pochopíš spoustu hejblat na motorce. Jinak spousty informací a vychytávek, pokud tedy vládneš anglicky, můžeš najít na http://www.vfrdiscussion.com. Snad jediná chybka, která se tady pravidelně objevuje, je nedostatečné chlazení regulátoru napětí (na pravé straně pod podsedlovým plastem), nemá žádné žebrování. Dá se řešit výměnou na Vape/Ignitech, nebo pečlivou údržbou - kontrolovat stav konektorů, domontovat chladič z PC apod.

Ad 1 - jo, je to normální, když se podíváš pořádně, tak i ty skleněné čočky mají jiný vzhled, prostě potkávačka je jen jedna a nasměrovaná tak, aby neoslňovala protijednoucí.

Ad 2 - mě jde řadit 6 normálně bez problémů. Čím to bude u tebe, nevím.

Ad 3 - kohout by to mít mělo (v origo stavu) po pravé straně pod nádrží, musíš sundat sedlo a pokud nemáš dlouhé šikovné prsty, tak i podsedlový plast.Co to nemá, je přepínání na rezervu. Prostě je to jen on-off, od rezervy máš na palubce palivoměr.

Ad 4 - šrouby na vršku vidlic jsou skutečně na předpětí.

VFR 750 - pár dotazů.

20.8.2008 v 09:26 | Nahoru | #2
Apropos, už by sis měl vyměnit tu fotku v avataru!

VFR 750 - pár dotazů.

20.8.2008 v 09:43 | Nahoru | #3
Avatar jsem si už změnil..
O tom odcházejícím regulátoru vim, taky jsem si už měřil kolik to dobíjí a naměřil jsem 14,5 V. Zkoušel jsem na něj šahat po jízdě a nezdál se mi nějak horkej. Já myslim že ten můj má nějaký žebrování, takže to vypadá že asi neni původní. Nejvíc se bojim toho že mi ten regulátor odejde někde po cestě a já si toho nevšimnu, chtělo by to dodělat na přístrojovku nějakej budík kterej by ukazoval volty....
Jo mě jdou taky všechny kvalty v pohodě, jen se mi asi dvakrát stalo že jsem nedomáčkl páku a místo šestky tam skočil falešnej neutrál. Tak je to stará kusovka, asi s tim budu muset žít.
A ty štelovací šrouby přední vidlice. Teď to mám nějak nastavený a zdá se mi to měkký. Koukaj na tom šroubu dva zářezy, o moc to už asi nepůjde dotáhnout takže mě asi čeká oprava předních vidlic. Nebo kolik je na tom šroubu dohromady drážek - stupňů nastavení?
Po kolika kilometrech měníš svíčky? Koukal jsem na netu a jedna NGK stojí 260 kč....To je docela pálka a nerad bych je měnil každej rok.

VFR 750 - pár dotazů.

20.8.2008 v 09:57 | Nahoru | #4
A ještě by mě zajímalo jak funguje teploměr motoru. Za normálních podmínek je ručika na začátku tý bílý čárky, pouze při jízdě po městě nebo při pořádný palbě na okresce ta ručička vyleze asi tak do třetiny, ale nikdy se mi nedostala do půlky rozsahu. Měří vám to stejně nebi mám hledat chybu u sebe - termostat, čidlo nebo budík....

VFR 750 - pár dotazů.

20.8.2008 v 12:23 | Nahoru | #5
v americký verzi VFR nemá kohout na benzín,je to zaslepený,rezervu to taky nemá,ale má kontrolku

VFR 750 - pár dotazů.

20.8.2008 v 13:03 | Nahoru | #6
Ty Americký verze maj snad odvětrání nádrže přes nádobku s aktivnim uhlim jako auta. Myslim že i odvětrání motoru je přes tu nádobku. Nějakej systém Evap.

VFR 750 - pár dotazů.

20.8.2008 v 13:06 | Nahoru | #7
dave-lister> U přední vidle myslím že tak ty dva zářeny je asi tak standardní nastavení. Důležitější je ale sladit nastavení na předku i zadku, při stavu v klidu, s nasednutým jezdcem by se měly tlumiče stlačit ca 1/3 délky chodu vidlice, tj. u obou asi tak 4cm. Když to rozhodíš (moc tvrdej předek nebo zadek), dost to změní geometrii a je to strašně znát. Já jednou v záchvatu závodních ambicí dost víc přitvrdil (=přizvedl) zadek a pak to v zatáčkách strašně plavalo. Stejně tak asi jen na předku to bude znát. Ale doporučuji vyměnit ve vidlích olej, budeš překvapen, jaká srágora z toho vyteče, mám vyzkoušený olej 10W, standardně je myslím předepsaných 5W, do každé nohy 412ccm.

Ten regulátor je asi sázka do loterie, ale standard Honda je úplně plochý, bez žeber, takže dost možná už to někdo řešil. Podmáznul jsem ho na styku s rámem teplovodivou pastou, jinak není ideálně plochý dotyk a ta vrstvička vzduch izoluje přenos tepla do rámu.

Teplota hrozně záleží na počasí a stylu jízdy, zkus to při těch třicítkách jezdit kolem 10tis. otáček a uvidíš

Svíčky měním tak příležitostně, mezi 12-15tis (u mně to znamená min. 2 roky, takže to přežiju), ale nikdy s tím nebyl problém, spíš jen jako prevenčka.

Takže endžoj!

VFR 750 - pár dotazů.

20.8.2008 v 13:17 | Nahoru | #8
S repasí předních vidlic počítám, dělal jsem to na předchozí motorce a rozdíl byl docela znát. A navíc to je asi nejlevnější oprava na motorce.
Cestou domu jsem pořád povoloval zadek, byl utaženej skoro na max a mejch 70 kilo na to bylo málo. Na dírách furt odsakovalo zadní kolo a v zatáčkách to bylo o hubu. No mě se zdá že se ten předek při zatížení propadá docela dost, na Deauville se tolik nepropadal ale tam zase nebylo štelování. Zkusim okouknout jiný motorky a pak to případně přitvrdim.
Takže to kolísání teploty je normální? Já si myslel že je v prdeli termostat.
Takže ty bys ten regulátor vyměnil preventivně a starej vozil sebou pro případ nouze? Asi to tak udělám abych měl klid.

VFR 750 - pár dotazů.

21.8.2008 v 10:33 | Nahoru | #9
dave-lister> Souhlas s Robertem, jen doplním: Olej ve vidlích mám 10W a zkusím trochu hustší. Až budeš mít venku pružiny, tak si je změř. V originálu mají 34 cm a servisní limit je 33 cm. Časem se vymačkají a možná proto se ti zdají měkký. Jinak regulátor mám Vape a původní vozím na delší štreky s sebou. Tak ať slouží.

VFR 750 - pár dotazů.

1.9.2008 v 23:16 | Nahoru | #10
1) potkavacka ti sviti spravne - pouze levy svetlomet s H4/60W

2) falesny neutral mezi 5, 6 se mi tam uz taky parkrat objevil (tak jednou za 1000 km ?), pod zatezi zase sam zaskoci... asi konstrukcni vlastnost prevodovky (jine motorky to taky obcas udelaji) - nekompromisni noha to spravi.

3) kohout by tam pod nadrzi byt mel (s ovladanim vlevo tusim), ale nemelo by se jednat o uzivatelsky ovladaci prvek (ja ho mam trvale otevreny)

4) zakladni nastaveni prednich tlumicu je, kdyz s prirubou licuje treti zarez (pokud nulty je vrsek se slicem na sroubovak nebo lepe petikorunu) odshora a je to nastaveni predpeti pruziny (tedy perovani, ne tlumeni - to zde nastavovat nelze)

teplomer byva pri bezne jizde hodne dole (kousek od spodni carky) - to je normalni. Nad polovinu to vyleze jenom v horkych dnech, pri popojizdeni v kolone, nebo na okruhu. Nejvic, co jsem tam kdy mel bylo tak neco mezi 2/3 a 3/4. Taky jsem si zpocatku myslel, ze je chyba v termostatu...

regulator mam Vape (uz ho menil nekdo prede mnou) a funguje dobre. Na ten originalni jsem slysel samou nechvalu, takze doporucuju spis vymenit nez to resit nekde na delsi ceste.

vrele doporucuji poridit si nasledujici dokumenty (mohu poskytnout - pis na PM):
Honda VFR 750F 95 - Owner's manual.pdf
Honda VFR 750F 95 - Service manual.pdf
ev. jeste:
Honda Common Service Manual.pdf

a nezapomen si na zimu taky vymenit chladic...

VFR 750 - pár dotazů.

2.9.2008 v 19:28 | Nahoru | #11
Díky za informace.
Proč bych měl měnit před zimou chladič? Nemyslel si spíš chladící kapalinu?

VFR 750 - pár dotazů.

2.9.2008 v 20:30 | Nahoru | #12
jasne, kapalinu... jestlis to ted kupoval, tak kdovi co tam bylo a takovej prasklej blok by asi nepotesil

VFR 750 - pár dotazů.

2.9.2008 v 20:37 | Nahoru | #13
dave-lister> Stím regulátorem od vape mám zatím dobré skušenosti.Originál regulátor mi taky vyhořel a ale poznál jsem to jednoduše, málem mi chytlo sedlo..

1 reakcí na tento příspěvek VFR 750 - pár dotazů.

2.9.2008 v 21:15 | Nahoru | #14
Ta chladící kapalina která tam je má modrou barvu, neni to čistá voda a tak by to nemělo zamrznout. Neměřil jsem bod tuhnutí, ale pro klid duše před zimou ten antifreeze raději vyměním.
To je docela síla, kvůli regulátoru vyhořelý sedlo nebo celá motorka. Taky bych měl přes zimu ten regulátor vyměnit.

VFR 750 - pár dotazů.

2.9.2008 v 21:28 | Nahoru | #15
jj a kdyz si koupis od Vape nejaky, co ma vystup na kontrolku dobijeni, tak si muzes (jako ja ted) pohravat s myslenkou, cim obsadit to nevyuzity misto pro treti kontrolku vpravo od hodin...

1 reakcí na tento příspěvek VFR 750 - pár dotazů.

6.3.2013 v 20:12 | Nahoru | #16
Ještě k teplotě motoru u VFR: dnes jsem tu svou poprvé konečně projel a moc jsem to nehonil, nicméně teplota mi přišla i ve městě při popojíždění na kruhákách nějak moc nízká - teploměr ukazoval furt na tu dolní čárku (ne na tu, co k ní patří nápis C(old), ale tu nad ní, kterou začíná ta samotná stupnice) a vejš to snad ani nevylezlo. Je teda pravda, že bylo kolem 11°C, ale jízda byla 2x30km, tak bych čekal, že to vyleze aspoň do třetiny. Chladič byl teplý, ale ne horký. Propouští mi termostat, nebo zbytečná schíza? Volnoběh jsem měl i při dojezdu trochu vyšší, 1300-1400ot. Díky, chlapci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 750 - pár dotazů.

6.3.2013 v 20:19 | Nahoru | #17
Mr.Dan> Naprosto normální stav.. Do poloviny jsem se dostal jen v letních vedrech..

(reakce na) VFR 750 - pár dotazů.

7.3.2013 v 07:41 | Nahoru | #18
dave-lister> Mám manuál na VFR 750 od 1990 v němčině. Jestli je zájem, tak zašlu za symbolickou cenu.

(reakce na) VFR 750 - pár dotazů.

7.3.2013 v 09:57 | Nahoru | #19

c.j. píše: Mr.Dan> Naprosto normální stav.. Do poloviny jsem se dostal jen v letních vedrech..


Ok, díky. Nechtěl jsem trápit vlažnej motor... Ty volnoběžný otáčky si možná sednou s novym vzducháčem a benzínem a když ne, tak synchro, že?

1 reakcí na tento příspěvek VFR 750 - pár dotazů.

9.3.2013 v 22:13 | Nahoru | #20
Volnoběh si nastavíš jakej ti vyhovuje šroubem na levé straně pod boční kapotáží jde vidět.

(reakce na) VFR 750 - pár dotazů.

10.3.2013 v 10:22 | Nahoru | #21

Meony píše: Volnoběh si nastavíš jakej ti vyhovuje šroubem na levé straně pod boční kapotáží jde vidět.


Ahoj, jojo, díky, zrovna včera jsem ho koumal. Akorát když ho povolím, tak při zavření plynu nedoklapnou šoupátka, takže to bude zřejmě chtít povolit štelovák vůle plynu u rukojeti. Prostě to nejspíš někdo pěkně rozhasil... Děkuju za reakce!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM


TOPlist