globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opotrebeni vahadel a vacky
 
18.8.2008 v 22:18
Na mym XT250 (dvouventil OHC s atypicky umistenou vackou bez ventildeklu, jen s vickama) jsem delal takovou stredni GO. Menil jsem rozvodak, pist s kruhama vcetne vybrusu a cepu, vacku vcetne lozisek a vahadla - celou sadu. Puvodni vacka uz byla navarovana jakymsi tvrdokovem, kterej sel postupne behem dvou tisic do hajzlu. Vsechno jsem vymenil a ted jsem ujel cca 80 kilometru v zajizdecim tempu. Motor se hodne hreje, ale to bude po vybrusu zrejme normalni. Co uz tak normalni asi neni, ze se mi puvodni vule na ventilech pekne zvetsily (po dojezdu byl z motoru zase sici stroj). Saci z puvodnich 0,07 na 0,2 a vyfukova z puvodnich 0,15 na 0,35. Mazani hlavy probiha dvema kanaly a minimalne jeden z nich maze (ma kontrolni sroubek). Takze dotaz zni: je takovyhle zvetseni vule ventilu normalni nebo se to zase pridira? Overit to nemuzu jinak, nez ze vyndam lozisko a vacku, coz se mi uz sakra nechce.
Předchozí
1 2 3
Následující

Opotrebeni vahadel a vacky

18.8.2008 v 23:02 | Nahoru | #1
tohle je největší slabost 4T(vačka a vahadla)

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 08:08 | Nahoru | #2
Mně se tak rychlý nárůst vůlí moc nezdá, ale zkus je nejdříve znovu vymezit a opět projet. Možná si to po prvním nastavení teprve sedlo a až teď to bude OK. Nebo taky ne, ale za pokus to stojí.

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 08:44 | Nahoru | #3
1100Virago> ok, mel jsem to v planu. Ale az zitra, protoze dneska rano po nastartovani motorka zdechla a nesla nastartovat Zrejme se mi dostal nejakej binec do karburatoru. Je to radost, se starejma vranama

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 09:43 | Nahoru | #4
čau,nevím proč si většina lidí myslí,že za provozu motoru se ventilové vůle zvětšují! Je to hloupost!! Naopak,ventilové vůle se provozem ZMENŠUJÍ!! To znamená,že to co popisuješ není normální.
V první řadě než jsi začal měnit věci,jsi měl zjistit jestli ten motor maže tak jak má.Velkým problémem hlavně starých jednoválců je,že už nahoře nemají dostatečný tlak oleje a prostě nedomažou.

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 10:01 | Nahoru | #5
Mysak> chapu, vule se zmensuji zaklepavanim ventilu do sedel, ale tohle je jinej pripad. Proste fungl novy veci do staryho motoru. Jak zjistit jestli maze jak ma, to opravdu nevim. Jak jsem psal, jednim kanalem tam olej jde urcite, druhej nemam sanci overit.

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 10:06 | Nahoru | #6
Mysak: Ani to zmenšování vůlí není pravidlem, hodně záleží, jak je motor uspořádaný. Jestli má vahadla a šrouby nebo podložky, jestli jsou vahadla jedno nebo dvojzvratná... Navíc tady nejde o provozní změnu, tady jde spíše o záběh a usazení dílů, tam to může cvičit všelijak.

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 10:08 | Nahoru | #7
Slávek-TDM> chce to změřit tlak oleje.Jinak to nezjistíš.Teď ti nezbyde nic jiného,než vačku znovu vyndat a podívat se jestli se navydřela.Pokud už ta původní byla vydřená,tak to pravděpodobně nahoře opravdu maže málo.Potom by jsi musel zjistit kde tlak utíká(čerpadlo,klika atd.)

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 10:12 | Nahoru | #8
mysak: presne jak rika virago, zalezi na konstrukci motoru/rozvodu... treba me starej golf delal to ze studenej mel nulovy(zaporny) vule.. mel otevrenej ventil na jednom-dvou valcich - takze studeny to bezelo na 2-3... jak se to ohralo tak ruznou teplotni roztaznosti zainteresovanych soucastek se vule zvetsily a motor zacal bezet na vsechny OK... (u tehle motoru pry celkem bezna vec)

slavek: jestli tam jde aspon trochu oleje tak neverim ze by to slo tak rychle do haje...
je to sice zvlastni, ale prisoudil bych to tomu ze si to seda... jak rika virago, jeste jednou bych je nastavil na OK hodnotu (sou tam sroubky na vahadlech asi co?) a az pak bych to schazoval znova :)

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 10:20 | Nahoru | #9
assassin> No nevím,ale va vačce si nemá moc co sedat.Ještě bych byl ochotnej uznat setinky,ale desetina a víc je opravdu divné.Na nedomazání motoru nahoře například hodně trpěj starý DRka.Je to u nich celkem normální porucha.

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 10:28 | Nahoru | #10
Mysak: no tak vacka a loziska vacky/vahadel jsou nejak ulozeny - valivy/kluzny loziska - a jak slavek pise tak ty daval novy... takze tam si myslim ze si sedat ma co...

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 10:31 | Nahoru | #11
assassin> Jasný,proto říkám,že by jsem byl ochotnej uznat setinky,ale o 1 nebo 2 desetiny by si nic sedat nemělo.Bude tam něco špatně.Klidně bych se vsadil...

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 10:38 | Nahoru | #12
mysak: no nemelo... ale je to starej motor, dat novy dily do motoru co na stavajici bezel desetileti... to uz muze delat necekane veci... to mas jako na jizdnim kole ktery doted perfektne fungovalo deset let das novej retez a najednou preskakuje...

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 10:44 | Nahoru | #13
assassin> No právě.Jen mi je divný,že mu odešla ta minulá vačka.Je to jedna z věcí,které když motor maže jak má,tak vydrží navěky.Podle mě to nedomazává nahoře.Teď může nějakou dobu vydržet,ale jakmile za to začne tahat,hrozí že půjde kukat stejně jako ta minulá.Řešil bych nejdříve mazání a potom výměnu dílu.Ale přeju mu abych neměl pravdu...

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 11:33 | Nahoru | #14
Mysak> puvodni majitel mel tuhle motorku jen do terenu a navic vinou konstrukce a blatniku se spatne chladi. O tom vim a resim to. Nicmene udelam to nasledovne, zkusim to jeste par kilaku projet a kdyz se vule opet objevi, tak to proste nemaze, ackoliv tam alespon nejakej olej urcite jde. Pak to budu dal resit - vyndam znova tu vacku a proverim olejovy cerpadlo. Kazdopadne diky za nazory.

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 13:09 | Nahoru | #15
Kawasaki GPX 750 R... 16v, DOHC, rv 1988, vahadla se štelováním vůlí na šroubek, uložená volně na kulové dosedací plošce ve vodicí liště. Vyndáš vačky, nandáš zpět ty samý, tak, jak byly, seřídíš vůle přesně na spodní hranice (za cenu opálených prstů a tuny nadávání ověřeno, že motor za tepla zvětšuje vůle), ujedeš 100-200km - orchestrion, cvakání, 0,05mm na vůlích žádná míra. Seřídíš podruhé, drží a šlape jak hodinky. Neřeš, neunáhluj se, seřiď znova, koukni víčkama na pracovní plochy vaček, případně vahadel, nebo prostě na co je vidět a uvidíš.

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 13:16 | Nahoru | #16
MrCaesar> prave ze skrz vicka je videt uplny hovno. Vacka je cela schovana Musim to proste risknout, teda az to zase bude startovat. Uz v nedeli stavkoval plovak v karbiku (jednou nezaviral, jednou neoteviral). Tak diky za utechu (prst uz mam spalenej taky, kdyz jsem steloval nastaveni napinaku, ktery se tady dela za behu)

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 19:42 | Nahoru | #17
Slávek-TDM> Ta původní vačka neodešla jen tak sama od sebe.Něco ji odrovnalo.A pokud nezjistíš co,ta nová po krátkém čase dopadne stejně. Názory že nějakej motor tohle prostě dělá,jsou nesmysl.Znova opakuju..Dobře mazaná vačka motor přežije!!

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 20:55 | Nahoru | #18
ok takže třeba na staré gsxF do r.93 byl jeden nos vačky na 2 silný dvojitý pružiny a tímto obrovským tlakem doslova všechny tyhle efka skončili s vydřenýma vačkama vč. té mojí...
od roku 93 se najednou začla dělat hlava s dvojnásobným počtem nosů.
Jen tím chci říct že nemůžeš říct že všechny motory jsou bez chyby vymyšlený, co je to za blbost...
a že zrovny vačky a šálky odchází a rozhodně je to chyba šetření na materiálu

Opotrebeni vahadel a vacky

19.8.2008 v 21:37 | Nahoru | #19
Mysak> no puvodni vacku zrejme odrovnalo daveni v lese bez oleje. Oprava probehla navarenim "tvrdokovu" ve vysce 3mm, kterej se postupne vsechen vyloupal, protoze vahadla nebyly uplne mrtvy, na rozdil od vacky. Jeste doufam, ze puvodni majitel v ramci tuningu nedal silnejsi pruziny na ventily, ale tolik blbosti snad v lidskym mozku neni. Zitra uvidim a napisu sem. Jinak chlazeni jsem vyresil tim, ze jsem do blatniku vyriznul 6 der, podobne to bylo na nekterych modelech XT250 (ja mel blatnik jak na sestikile = plnej bez der).

Opotrebeni vahadel a vacky

20.8.2008 v 08:09 | Nahoru | #20
Jurawood> Jasný,pokud je to špatnou konstrukcí,nebo materiálem,je to bez debat.V tom jsem s tebou za jedno.
Ale já jsem tady psal o jednoválci,kterej má asi svoje odjeto a budou vůle kam se podíváš.Potom ta vačka odejde úbytkem tlaku nahoře,což zrovna u jednoválců je celkem častý.

Opotrebeni vahadel a vacky

20.8.2008 v 08:40 | Nahoru | #21
Vačka neodejde tlakem oleje ( resp. jeho nižší hodnotou vlivem zvýšených vůlí), protože třecí plocha mezi vahadlem a vačkou není mazaná "tlakovým" olejem ale jen broděním v tom,co tam doteče. Kdyby byly vůle takový, že nahoře by bylo sucho, tak podle mě bude motor dělat takovej kravál, že by to nešlo přehlídnout.

Opotrebeni vahadel a vacky

20.8.2008 v 09:26 | Nahoru | #22
honzabiker> Netvrdím,že sucho,ale už tam nedotejká takové množství oleje,aby se nestalo,že někdy se vačka prostě nenamočí celá.Stačí několik takovejch otáček a neštěstí je na světě

Opotrebeni vahadel a vacky

20.8.2008 v 11:21 | Nahoru | #23
Jeste me napada, kvuli konstrukci nebylo mozny tu hlavu dokonale vycistit a budou tam nekde jeste drobky stary vacky, ackoliv to odteka zkrz diry do rozvodaku. Furt jsem to jeste nemel cas rozbehnout, kazdopadne jsem uz chytrejsi.

Opotrebeni vahadel a vacky

20.8.2008 v 22:08 | Nahoru | #24
Doriti, doriti, doriti. Nedalo mi to a vyndal jsem vacku. Bohuzel, pravdu meli pesimiste a vacka je opet vydrena. Po 80ti kilometrech vypada jak po sto tisicich. Je na ni citelna nabehova hrana a na vrcholu chybi onech 0,2mm. Vahadla jsou na tom o neco lip, ale taky zadna slava. Otazku co s tim budu resit az po burze v Nemecku, treba najdu pouzitelnej dil za min nez za ctyri tisice, coz stoji vacka na SR250, protoze na XT uz se nevyrabi (a musel jsem nechavat prendavat nahon otackomeru).
A ted k duvodum. Za studena motor zjevne trochu maze, takze cerpadlo asi nepremava az s vyssi teplotou. To mi ovsem vubec nedoslo Ach jo... Tak aspon ze zdravi mi zatim sem tam slouzi...

Opotrebeni vahadel a vacky

20.8.2008 v 23:38 | Nahoru | #25
Souhlasím s MYSAKEM vačk. hř. a vahadla jsou na mazání velice choulostivá, a u jednoválců kde je většinou všechno valivý je olejový čerpadlo vlastně jen kvůli vačce a vahadlům. Pokud motor nemaže-odírá se vačka a vahadla aproto se vent. vůle zvětšuje. Pokud jsi nastavil vůle pečlivě nemůže se o tolik zvětšit. Navíc píšeš, že předchozí majitel měl stejný problém.

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 08:28 | Nahoru | #26
Tak to ti nepřeju... Teď ti prakticky nezbývá nic jiného než GO.. Tak přeju hodně štěstí

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 08:38 | Nahoru | #27
Mysak> myslis jako DRUHA GO... No, budu muset vyresit cerpadlo a sehnat pouzitelnou vacku. Pripadne zkusit tuhle jeste zachranit (na puvodni chybelo cca 3mm materialu a motorka furt jela!). Pouceni je, ze jsem se nemel nechat uchlacholit olejem, kterej tekl z kontrolniho sroubku na volnobeh, ale mel jsem zkusit motor ohrat a proverit mazani i ve vyssich otackach. Musim zjistit z manualu, jestli ma tenhle motor sroub na pripojeni tlakomeru. Jsou to radosti...

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 08:51 | Nahoru | #28
Slávek-TDM> Nevím,jak má tenhle motor řešenou třeba kliku,ale ta závada nemusí být čerpadlem. Ten tlak může utíkat na nějakém mazaném místě,které má už nadměrné vůle.Takže ti nezbývá nic jiného než rozborka a proměřování dílů.

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 09:05 | Nahoru | #29
Slávek-TDM> Kdyby jsi neměl jinou možnost,mám lidi kteří pro mě vačky opravují,ale záleží v jakém je stavu a jestli by se to vyplatilo.

1 reakcí na tento příspěvek Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 09:19 | Nahoru | #30
Zrejme si to opet necham na dlouhe zimni vecery... Pumpa je ukryta pod spojkou, takze pristup tam je celkem dobrej. O mazani kliky jsem se v manualu nic nedocetl. Ale ikdyby tlak trochu unikal, v hlave je slusna vanicka pod vackou, ta by se mela stacit plnit i pri nizkym tlaku (vacka je navic ulozena na valivym a jehlovym lozisku). Spis to vypada, ze to bud vubec nemaze pri vyssich otackach nebo na teplym motoru.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist