V únoru se tu, plná nadšení, pochlubila paní s nickem ,,Juniorka", že má novou první mašinu CBR 600 RR. Já ji na to tenkrát napsal, že pokud to fakt její první motorka, že mám obavu, že je adept na pár řádků v černé kronice. V nedávné době tragicky zemřela při nehodě. Když jsem o havárii četl bylo mi z toho fakt na nic. Protože to v poslední době tady byla zmíněná už několikátá těžká nehoda začátečníka, otevřel jsem tu téma volby prvního stroje v naději, že se snad někdo při volbě nového stroje víc zamyslí nad tím co kupuje a jestli zvládne nový stroj i sebe(!!!). Ani jsem nečekal,že se najdou jedinci, kteří budou namítat něco proti tomu začínat na slabších strojích.....
Později tu bylo napsáno, že mnou zmíněná nehoda byla PRÝ jen smůla, která může potkat každého, takže jsem musel obsah upravit, abych zbytečně nejitřil rány. Otázku jestli by se konkrétní nehoda stala, kdyby jela na slabším stroji, anebo kdyby byla víc vyježděná, nechci řešit. Berte to prosím už jen všeobecně.
Uzavřeno 05.08.2011 v 10:46 uživatelem kov
Naposledy editováno 14.04.2011 15:26:41
Nechám to plavat jako věc názoru, ať si každý koupí co je jeho srdci nejbližší. Není nic horšího než jezdec na mašině, která se mu protiví a kterou si koupil protože mu ji někdo nacpal do hlavy.
Naposledy editováno 06.08.2008 10:10:33
rraol>OK, kašlu na zanícený komentáře...
Nechám to plavat jako věc názoru, ať si každý koupí co je jeho srdci nejbližší. Není nic horšího než jezdec na mašině, která se mu protiví a kterou si koupil protože mu ji někdo nacpal do hlavy.
Každej si stejně koupí to co chce sám a na to co mu nacpeš do hlavy se z vysoka vykašle . A vo tom to celý je
Můj děda jezdil celej život na mustangu, a když jsem si ho taky koupil, musel jsem si od něj vyslechnout spoustu rad jak ovládat chutě na "rychlou jízdu". Za dva roky jsem mu říkal že budu kupovat ČZ 175, tak byl nasranej že takový divoký stroje nejsou potřeba, že tě doveze i pionýr a hnát se po silnici na silný mašině je šílenství... A když jsem ji pak po třech týdnech vyměnil za dvěpade, tak říkal našim, že jestli mi to nezakážou, budu do měsíce mrtvej a je to jejich chyba.
Jasně že sem měl jeho názory u řiti, navíc vím jak to i tak (ne)jelo a nechtěl jsem mu to donekonečna vysvětlovat.
Mnoho šťastných km všem na čemkoliv!
Ale k tomu, co se tady řeší, tj. motorka pro (úplného) začátečníka. Ten se potřebuje vyjezdit v normálních rychlostech na vedlejších silnicích, kde je relativní klid. A na to je 125 nebo 250 ideální. Koupit si min. 500 a snažit se držet za každou cenu odstup od aut, znamená jezdit stejně rychle jako oni a to je pro začátečníka cesta do pekla. A nebo s tím bude jezdit pomalu a opatrně jako se 125, jenže bude navíc bojovat s vyšší hmotností a menší ovladatelností a to zvlášť pro ženskou musí být lahůdka.
..tvrdi nekdo, kdo na jinem vlakne rika:
"No to je sila....ta LISI nebo jak se jmenovala...na kovove vlakne, ta asi nema moc rozumu po hromade....srovnavat zkusenosti z motorky jako batoh a jizdu v aute- s rizenim NINJE- tak to je fakt sila"
Petr xx....chtelo by to kapku nadzvednout dupkua poskocit si, dle smaujlu se totiz jedna v prvni casti o vtip (vtip= vec, kterou clovek mysli ze srandy) Samozrejme zastavam nazor, ze tohleto srvovnavat nelze a na tom si trvam. Jen je tu vzdy nejake tema a pak se resi uplne neco jineho. Takze znovu dodavam- je to sila- srovnavat nelze. Uz jsme to pochopili?
Myslim, ze kdyz nekdo kdo v zivote na nicem nejel posadite na petikilo a vyjede rovnou do provozu pres poledni spicku- citi se zmateny a vydeseny jak Goro pred Tokiem a je rad, ze se vratil domu. I to petikilo je az dost.
Nic mene je spousta hlav ...ktere si koupi na zacatek co chteji dle sveho uvazeni.
Všichni už ste určitě zažili ten moment, co popisuju výš, kdy v levý zatáčce jedete hranu, a vykoukne najednou třeba dodávka. Skoro vždycky si uvědomíte, že ste hodně u středu silnice a auto najednou zakrývá výhled do zatáčky, navíc letíte hlavou proti nárazníku, a je třeba se přesunout víc doprava. Už se mi to stalo mockrát a dneska to mám za rutinu, ale na poprvý a napodesátý to je šok. Je třeba se velice rychle na moment narovnat, odjet víc ke kraji a pak zlomit znova doleva dvakrát víc než před chvílí, protože právě letíte směr pravej pangejt, stejnou rychlostí jako předtím když to bylo sklopený, a jste 2 metry od původně předpokládaný ideální stopy a teď se musíte poprat se sevřenějším poloměrem. A navíc na 70% pořád trvá situace že nevidíte do zatáčky.. Pro začátečníka to znamená zpocený záda a silnice se v ten moment jeví děsně úzká.
Za prvních 14 dní to člověk dostane do ruky a umí naklonit hezky, když si to připravuje 100 m předem, ale udělat vlnu tam a zpět "nečekaně" není prdel. A na to se fakt napoprvé nehodí těžká motka, navíc s kilem na tacho.
A to nemluvím o tom, že ta dodávka to nemusela mít odhadnutý a trochu ji to vynese taky naproti mě. Místa je o to míň.
Tak, a končím s fotrovskejma kecama, myslim že tady ze sebe dělám Mirka Dušína už dost dlouho a jen tady kecáme a nejezdíme. Kupte si co chcete, jezděte (jen) jak umíte, hlavně se o ty krásně strávený km nenechte ochudit a všem šťastné návraty!
Počasí je dneska fajn.
_max_>Pindus> Hezky řečeno . Spíš jsem chtěl říct tohle - rozumnej začátečník si koupí to na co má (nemyslím peníze) a nerozumnej si koupí co chce bez ohledu na to , co mu kdo řekne . A za další , pro klučinu s 60kg je 250ka vyhovující , ale ne každý váží tak málo , nebo jezdí sám .
vážil jsem metrák a jezdil jsem na 17ti koňové MZtě, i tak se mnou lítala 130 a jednou mě málem šupla na záda , zůstal jsem viset jen za řídítka.
_max_>
1. napsal jsem rychlejší , ne rychlá
2.Auto tě vždycky donutí uhnout a můžeš jet klidně po prostředku
3.Škoda , že nemám na netu fotku , jak mi dodávka najela na záda
4.Dvě pade ujede akorát tak 120 šáde . A s mojí váhou mě i ta šáde do kopce dojede .
5.Tvoje zanícený komentáře jsou pro mě v celku úsměvné , protože zkušenosti z provozu mám trochu jiné
šestnáctiletej floutek by se teda moc neměl nahánět na okresce 170kou s votuzenou fildou, rozumnější je zastavit a nechat ji bejt.
na druhou stranu kdo začíná ve 30ti se sopoustou km v autě který běžně jezdí 180 , tak taky není vhodný adept na CBR125 , ale ta 500 , nevíce 600 (v mírném provedení , i ten hornet , či fazer umí zatopit)
začátečník ve smyslu i začátečník v provozu není dobrý aby rovnou lítal po ucpaným středu města
a těch aspektů pro výběr "divočáka na dvou kolech" je víc.
každopádně litrovej supersport je spíše taková druhá, třetí meta , přecijen za 6 vteřin 200 a za dalších 6 zase stát , no , každej svýho štěstí .... , nějaký fyzikář může doplnit i ujetou vzdálenost za těch 12 vteřin
rraol>_max_>Zatím tady čtu jak má každej začínat maximálně na obsahu 250 . Můj názor je začít na něčem relativně slabším , ale musí to umět ujet autům . To znamená aby to jelo minimálně 140 . Protože když jsem jezdil na slabším stroji , tak nejvíc průserů vznikalo , když se na mě nalepilo auto nebo když mě při předjíždění vytláčel do příkopu . Tuhle kategorii splňují s přehledem pětistovky .
Díky ti za příspěvek, pokud to čtou rodiče, tak kluci 15 až 18 let dojezdili.
S tímhle naprosto nesouhlasím! Říkáš tady že bezpečná motka je jen ta rychlá, a to sou teda pěkný kecy, se kterejma se nikdy neztotožním. Nic proti Tobě, uznávám právo na tvůj názor, ale bojím se že si to nějakej začátečník vezme k srdci.
Abych uved nějakej argument: proti vytlačení do příkopu (namísto ujetí) pomáhá nejezdit po krajnici, ale v prostřed svýho pruhu. Získá se důležitý menévrovací záchranný prostor na obě strany, kam jde uhnout nejen kokotům v plechovce, který si myslej že motka je něco tak malýho, že nemá cenu ani vyjet z pruhu, ale uhnout i čemukoliv jinýmu nečekanýmu.
A teď ještě prosím jaký průsery vznikaly, když se ti někdo lepí na prdel? Prostě necháš předjet a hotovo, ne?
Ale začátečníkům opět důležitá info, kterou jim v krámu neřeknou: Autu ujede i ta dvěpadina, a to všude kromě dálnice.
Blbý je, že lidi co ještě nejezdili ani netuší jak vlastně ta která kubatura tahá, a pod pojmem "slabší stroj" si představí dědu na babetě kterýho každej objíždí.
Takže vážení nově sedlající, pro názornost, kubatura 125 ccm dokáže jet stovkou, a pokud ji budete drtit v otáčkách, můžete předjet v podstatě každý auto na silnicích II. a horší třídy. Limituje jen zvládnutí techniky zatáček. btw: Na litru vám trénik techniky bude trvat několik let
rraol> Nebudu ti tvrde odporovat ALE :
125ka nikdy neujede autu v kopcovitem a zatackovitem terenu ,kde jsou vesmes uzsi cesty-nema na to silu !!
Kdyz jedes po ceste 1,2 tridy po rovine ,tak je to celkem sumak ,muzes se nekam uklidit,ale v Jesenikach,Alpach apod,nemas sanci a v zatackach se nechat predjizdet auty a autobusy je docela o zivot..
Nekolikrat jsem si pujcil od sve zeny jeji 125ku a vyzkousel to na vlastni kuzi..a to vim ,jak se takova malorazka drzi v otackach ,abych z ni ten vykon dostal. V 80% i moje zkusenosti a um nestacily..Tady nejde o to,ze pullitr jede 180 ,tady jde o to ,ze v tom kopecku mam dostatecny vykon ,abych tomu autu pred tou zatackou odjel na dostatecnou vzdalenost ,aby ho nenapadlo predjizdet...Me treba predjizdel kamion v esicku a doproti mu vyjelo z kopce dolu auto (bylo to po ceste do Jeseniku-ECEhomo) ridic kamionu automaticky uhnul zpet do sveho pruhu a prdel na to ,ze jsem v 1/3 jeho navesu.Brzdil jsem i ocima a mizel na krajnici se sterkem.Kdyby na tom sedela ma zena ,tak skonci pod zadnim kolem navesu..Tady ti v tehle pripadech nepomuze zadna technika jizdy v zatackach ,kdyz jedes do kopce ,stejne skoncis na dvojce a tva maximalka se bude pri otackach 10-11ooo pohybovat okolo 50km/h a to je setsakramentsky malo ,pro bezpecny odstup od vozidel za tebou...asi tak ..
Ale začátečník myslím nejdřív zná takový to nedělní "kam pojedem?", Dubá, Buchlovky a spol, okresky, klikatky, žádná dálnice. A na to bych těm starším začátečníkům fakt doporučil dvěpade.
Já jezdim na chatu oklikou, dálnici se vyhýbám ze dvou důvodů:
1) Nebaví mě
2) Myslím že jawa na dálnici nepatři, kromě novejch 650, což nemám.
Sice mi těch 130 dá, ale je to jízda za trest.
prvni pokutu ,kterou platila za mne moje zena -tehdy jeste svobodna,bala za rychlost,kdy mi namerili 147 km/h -Jawa 350/634/8 cirka pred 25ti lety..Chtela jako batuzek jet rychle a zrovna me zmerili ,tak platila pokutu Tehdy jsem se i na dalnici s3apulou neztratil-to byl samej Zigul ,Wartburg,Trabik a Skodovky..To jsem byl nejrychlejsiii Dneska je to krapet jinak...
bandit 600 a FZ6 nakoniec som vybral funglovku podla vzhladu FZ6 a jazdim na nej uplne ako posraty pred motorkou mam respekt ako hovado tym chcem povedat ze je urcite lepsie kupit do zaciatku nieco slabsie lebo na silnom kto nevie ani si jazdu neuziva tak naozaj neblbnite viem o co hovorim.
No jo, ale tvůj kluk začínal ve 23+- ? a už měl odježěno aspoň autem,ne? To moje trdlo začíná s čerstvým řidičákem v 16-ti a o dopravě ví jen to, že nějaká je. Pokud rajtuje jen po městě, tak ta 125-ka stačí. Jak začne podnikat vyjížky za město, tak ten problém s předjížděním fakt je.
Jenže zase když ho poslouchám jak popisuje jak ,,zalehli a jeli co to dá" tak mě mrazí,když si představím, že jede 160 na pětikilu. A bylo by bláhové se domnívat, že se v těchto letech nenechá vyhecovat, pojede podle předpisů a bude se dívat za kámošema jak mizí dálce. Myslím, že 1 rok na 125-tce na základní poznání provozu je rozumný.
edit:O kousek dál už jsem se dočetl co a jak jsi myslel
Naposledy editováno 06.08.2008 20:22:50
Příklad,jak vyšitej. Mám první office CELOU sezonu,kdy teda tak nějak jezdím....mám dvoukilo,zatáčky a střídavý teren super,ALE
jak jedu někde po hlaví "tepně",dám max 130,což je super,pač mě to nepustí a někde bych tomu aji dala víc.Porod jsou situace,kdy se táhnu za favoritem,kterej jede kilo,naberu v příhodném místě rychlost,že si ho seknu,pak kousek po kousku si nabírám předstih,takže vím,že předjíždět má smysl.
Jenže borec se na mě podívá,uhne,ale jak jsem vedle něj šlápne taky na plyn)předpokládá,že tomu můžu dát,jak ostatní rychlé šípy) a pokud to udělá,jsem najednou v hajzlu,vychutnávám si horké chvilky....Pač,mírný kopec,motka začne zhluboka nestíhat a já se raději na to vyseru a seknu si ho nenápadně v obci,pač by mě mohlo v protisměru něco sežvejknout.
Tak jsem začala přemýšlet,že "na to bezpečnější přejíždění,bych potřebovala opravdu o něco málo koníčků víc",nejsem blbka,dávám si majzla,předvídám,čumím na ksichty řidičů a nemachruju....ALE uvažovala jsem o nějakém sportsterovi(možná nějakej retro styl),jenže nic se extra pod 500 nedělá...nebo ano?!
Samo odjezdím,klidně ještě jednu sezonu,bych něco ještě pochytala,ale velikostně,váhově atd.mi prostě ta ČZ sedí,jen kdyby to byla 350 a byla bych max spokojená.
Pokud už máš něco odježděno, tak se té 5-tistovky neboj. Výše už o tom taky něco bylo psáno.
Na gs500,jsem dělala řidičák,ale když jsem ji naklopila,prděla jsem do tepláků,bych to ustála a ona neřachla i semnou....
samo vím,že jsem schopná to ustát,stačí mít jen nožky na zemi a být zezačátku pozornější atd.než si člověk zvykne manipulovat s motkou atd....
Naposledy editováno 06.08.2008 22:52:28