globalmoto_duben_nolan





Téma: Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
 
16.6.2008 v 06:41
Tak mám pocit že zdroj všech mých problémů s předkem není nastavení tlumení, ale moc velký statický tření kluzáků. Prostě jakoby "lepí" a to je dělá necitlivými. Mám stejnej problém na Suzuki i na KTM, ale jako první se chci pustit do WPček protože už je umím celý rozdělat a složit.
Nepomohlo vyčištění ani namazání gufer a prachovek, nepomohl ani řidší olej. (mluvím teda o tom tření)

Hlavní dotaz: jaký byste mě doporučili gufera (značku) co nejlíp kloužou? Na zahraničních fórech jsem se dočetl že nejlepší na KTM jsou originál gufera Honda lol, ale je třeba vidle nějak osoustružit aby do nich padly, a na to se můžu vykašlat.

Dál co výměna futer, rád bych to udělal doma, je to podobný jak třeba výměna ložisek? (násilím vyrazit a trochu jemnějším násilím zase narazit :) Dá se to teda dělat doma?
A má to teda vůbec smysl když vidle nemají žádnej vakl?

Napadá někoho další zdroj tohodle problému?

EDIT po delší době: Taková zkušenost k tématu - v jedný vidlici mám gufero NOK, v druhé trojbřitý gufero AllBalls. Obě hned po montáži měly statický tření podobný, ale po dvou měsících vidlice s AllBallsem lepí výrazně míň. Takže můžu doporučit. Jsou i levný, pár stojí jen 300,-


Naposledy editováno 30.11.2008 20:44:19

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

17.9.2008 v 22:02 | Nahoru | #91
co se gufer týče, tak mám zkušenost, že originály drží nejlíp. Pokud futro nemá vakl nebo poškrábanou třecí vrstvu, tak to neměň, nemá to cenu. Zkusil bych jiný olej a řádně vypláchnout tlumiče. S viskozitou to nebude mít co dělat, dej tam to, na co jsi zvyklý.

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

17.9.2008 v 22:06 | Nahoru | #92

RUTAN>co se gufer týče, tak mám zkušenost, že originály drží nejlíp. Pokud futro nemá vakl nebo poškrábanou třecí vrstvu, tak to neměň, nemá to cenu. Zkusil bych jiný olej a řádně vypláchnout tlumiče. S viskozitou to nebude mít co dělat, dej tam to, na co jsi zvyklý.


Vakl je v šavlích,ale nevím proč(pouzdra jsou nový).
Jaký by si doporučil gufera?

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

20.9.2008 v 11:28 | Nahoru | #93
Třeba se bude někomu hodit:
www.motoline.cz/e-shop/product_info.php
Opravný sady PivotWorks - je tam všechno co je potřeba pro repasi vidlice (jak v tom videu)
stojí 2400.. že já vůl jsem o tom nevěděl dřív a vyplázl jsem 2500 jen za originál Suzuki futra

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

20.9.2008 v 17:01 | Nahoru | #94
Super. To se hodí.

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

20.9.2008 v 17:42 | Nahoru | #95
Tak jsem koukal na instruktážní video a hlava se mi točí!
Kolik je ve vidlici pouzder(futra)? Viděl jsem 6ks, je to možný?

1 reakcí na tento příspěvek Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 11:42 | Nahoru | #96
Dneska jsem dělal takovej vidláckej test olejů - Motorex fork oil 2,5W a Motul fork oil 10W.

Vzal sem trubky z vidlí, navlíkl na ně gufera, polil to tím kterým olejem a zároveň vedle sebe jsem s nima rukama zkoušel šoupat. No a Motul má tak 2x menší lepivost a tření!
Zkoušel sjem to i prohodit a výsledky se potvrdily.

Možná je to vyšší viskozitou, možná ne, tak jako tak přecházím na Motul

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 11:52 | Nahoru | #97
Vespa> Opravdu takovej rozdil? Mezi Motorexem a Motulem jsem vzdy volil Motorex a jak tak koukam, tak asi chyba :)

1 reakcí na tento příspěvek Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 11:54 | Nahoru | #98
Taky teď budu Motul do tlumičů zkoušet...s jejich výrobkama mám jen ty nejlepší zkušenosti . Akorát 10W je strašně moc už, tak 5W myslím je ideál na enduro. Nejlepší olej je prej Ohlins, ale cena trochu z jiný planety

(reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 11:55 | Nahoru | #99
Raily> v nejbližší době se ho chystám hrknout do vidlí, budu mít vedle sebe ty samý WPčka s Motorexem a s Motulem (obě nedávno repasovaný), tak to porovnám objektivněji, ale sázím na Motul :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 11:57 | Nahoru | #100
PetrTM> jo, tu vyšší viskozitu vykompenzuju měkčím nastavením a ubráním nějaký planžety.. uvidí se. Pračkařova CRF na to jezdí a podovzek má super, ale to bude asi tím že to je Showa :)

Ještě jsem četl že někteří s úspěchem používají olej do automatických převodovek (ATF). Já jsem ještě zkoušel ten samej test s obyčejným motorvým olejem Motul 15W a zdál se mě taky lepší než motorex, ale o trochu horší než vidlovej Motul.

Jinak na blacklistu co nelít do WP je Silkolene - že poškozuje pouzdra a nabobtnává gufera (nevím co je na tom pravdy)

Naposledy editováno 29.10.2008 12:14:19

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 12:16 | Nahoru | #101
Vespa> já takhle kdysi taky srovnával několik olejů už ale nevím přesně jaké to byly. Všechno polosyntetiky 5W a jedna plná syntetika Castrol 2,5W
Polosynetetiky byly na tření zhruba srovnatelné ale výrazně horší byl ten Castrol
ale taky nevím jestli to bylo kvůli nižší viskozity anebo že to byla plná syntetika

mimochodem srovnával jsem i ty viskozity polosyntetik normálním kalíškovým viskozimetrem co je na barvy a přestože byly všecky 5W tak rozdíly ve skutečnosti mezi nima byly možná i stoprocentní !

čert jim věř

(reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 12:17 | Nahoru | #102
Vespa> Parada, podej pak report
Jinak Ohlins olej bych chtel vyzkouset, ale prijde mi zbytecny dat za nej tolik jedine kdyby mel nekdo zkusenosti, ze je to fakt rozdil :)

Naposledy editováno 29.10.2008 12:20:37

(reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 12:29 | Nahoru | #103
Vana666> taky zajímavý. O viskozitách to vím, ale vždycky jsem myslel že čím syntetičtější olej tím víc to "jede"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 12:31 | Nahoru | #104
Vana666> je tezky vybrat dobrej olej ..... na ukor malyho treni zase ten olej muze hodne penit.... a naopak.
chce to zkouset a zkouset nez clovek narazi na nejaky olej ktery je dobry.

vyzkousel jsem asi 8 znacek a taky jsem zakotvil u 2 znacek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 12:48 | Nahoru | #105
Lenny55> kayaba a ? ...

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 12:53 | Nahoru | #106
jsem zvědav...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 12:55 | Nahoru | #107
Vana666> Ohlins

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 14:00 | Nahoru | #108
Lenny55> takze se opravdu vyplati si priplatit a lejt tam Ohlins podle tebe? Za zkousku nic nedam no, stejne za chvili bude cas na vymenu.

(reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 14:06 | Nahoru | #109
Raily> jo vyplati,mam vyzkouseno.Do jednokomor jeden z nejlepsich oleju.
Dela se i baleni 1400 ml takze ti skoro nic nezbude....da to krasne na obe vidle (prumer 48 mm ) i s tou minimalni vzduchovou mezerou,ktera je u WP 90 mm.

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

29.10.2008 v 15:12 | Nahoru | #110
vespa: myslim ze nejaky soupani vidlema nema vubec smysl, zkus to radeji v terenu a pak napis ktery je lepsi ---momentalne mam ve dvoukomorovejch kayabach motorex 5W a zdaji se mi opoznani lepsi(jenze nevim co ve vidlich bylo puvodne takze nemuzu rict)

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

1.11.2008 v 23:37 | Nahoru | #111
Tak jsem teďka složil vidle z RM125 1998 a nalil do nich Motul. Bohužel jsem snížený tření nezpozoroval. Když to porovnám s jinýma který "jedou" na Motorex (jsou z DR-Z ale jsou prakticky stejný).

Možná to je ale tím že jsou futra, gufera a prachovky úplně nový a ještě se to zajede. Kdoví, budu informovat.

Ještě mám políčeno na Mobil 1 synthetic ATF, to má na fórech dobrý reference, tak jestli to někde seženu otestuju..
Nejlepší olej by ale měl být Honda HP, zeptám se kolik stojí.

A ještě taková otázka do pranice - co leštění chromovaných kluzáků? Leštit, neleštit?
Já jsem svoje vyleštil do zrcadlova, ale nejsem si jistej jestli to byl dobrej nápad, protože ty neleštěný když se natřou olejem tak se na nich drží souvislej film, zatímco na těch vyleštěných se olej slije do jednotlivých kapiček, podobně jak třeba na teflonový pánvičce..

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

1.11.2008 v 23:43 | Nahoru | #112
nejlepsi olej je fritovaci a nejlepe pouzijtej

2 reakcí na tento příspěvek Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

2.11.2008 v 07:01 | Nahoru | #113
Vespa>Porad mi tedy...Chci nechat repasnout predek i zadek na DRZ-E nejlepe u Faltuse...Co mu mam nahlasit...? Mam nechat vymenit celou tu sadu PivotWorks jak pises ci nechat na Faltusu?
Pac ten predek je uplne jalovej...Vubec to netlumi mensi nerovnosti i kdyz to ma na meko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

2.11.2008 v 07:44 | Nahoru | #114

z-x-r>Vespa>Porad mi tedy...Chci nechat repasnout predek i zadek na DRZ-E nejlepe u Faltuse...Co mu mam nahlasit...? Mam nechat vymenit celou tu sadu PivotWorks jak pises ci nechat na Faltusu?
Pac ten predek je uplne jalovej...Vubec to netlumi mensi nerovnosti i kdyz to ma na meko.



měl jsem stejný problém s vidlema na DR350, byly takové.. nevím jak to přesně nazvat...tupé, velké nerovnosti to bralo celkem dobře, ale na menších to skákalo, bouchalo do řidítek atd. Usoudil jsem, že tam mám moc hustý olej (10W) tak jsem tam nalil motorex 7,5W a chrochtám si Je to 100 a 1! Nejsem tak z motorky unavený, bo s tím už tolik nazápasím, prostě super. Ten samý olej jsem nalil i do centrálu a nemůžu říct, že jsem udělal špatně. Je to teď jiná motorka, prioritou se teď u mě stal podvozek a ne výkon motoru

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

2.11.2008 v 07:53 | Nahoru | #115
black-jack>presne tak bych to chtel i ja...Uz me to sere jak to kope do riditek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

2.11.2008 v 08:55 | Nahoru | #116
z-x-r> Se stejným problémem jsem přišel za Faltusem já a nepomohl mě. Teda aspoň u předků, zadek byl dobrej, tam mě jen měnil olej. Centrál si navíc doma neuděláš, takže ten mu klidně pošli. A řekni mu že ho chceš třeba trochu měkčí..

Já jsem se do svých vidlí pustil sám a povedlo se to zlepšit, pořád žádnej zázrak ale výrazně lepší než série. Jestli chceš tak ti to popíšu nebo udělám. V materiálu to vychází na 2400,- repas sada, 350,- olej (ale rád bych zkusil třeba Kayaba olej kterej je dražší, to je na domluvě) práce je to tak na půl dne kdyžs to už jednou dělal..

Naposledy editováno 02.11.2008 08:57:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

2.11.2008 v 08:58 | Nahoru | #117
black-jack> já jsem šel dokonce na 2,5W Ale DR-Z potřebovalo hlubší zásah

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

2.11.2008 v 09:08 | Nahoru | #118

Vespa>black-jack> já jsem šel dokonce na 2,5W Ale DR-Z potřebovalo hlubší zásah



to už je skoro voda ne ale ne, veřím Každý jezdíme něco jiného a každý z nás má jiné nároky na vlastnosti tlumení. Já to řešil i z finančních důvodů jen výmenou oleje a povedlo se, jsem spokojený. I když by už asi prospěla i výměna pružin, jsou dle manualu na hranici... ale 2400,- za pružiny je dost, sice jsou progresivky, ale jako i tak je to pro mě zatím ranec, to raději ty prachy naliju do nádrže jako správný hobík

(reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

2.11.2008 v 09:16 | Nahoru | #119

Vespa>z-x-r> Se stejným problémem jsem přišel za Faltusem já a nepomohl mě. Teda aspoň u předků, zadek byl dobrej, tam mě jen měnil olej. Centrál si navíc doma neuděláš, takže ten mu klidně pošli. A řekni mu že ho chceš třeba trochu měkčí..

Já jsem se do svých vidlí pustil sám a povedlo se to zlepšit, pořád žádnej zázrak ale výrazně lepší než série. Jestli chceš tak ti to popíšu nebo udělám. V materiálu to vychází na 2400,- repas sada, 350,- olej (ale rád bych zkusil třeba Kayaba olej kterej je dražší, to je na domluvě) práce je to tak na půl dne kdyžs to už jednou dělal..



Myslel jsem si ze mi ten faltus pomuze ale podle tvojich slov si me moc nepotesil...Co bys mi tedy doporucil?

(reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

2.11.2008 v 10:05 | Nahoru | #120
black-jack> pružiny jsou podle mě malej problém, řekl bych že větší bolest je právě tlumení

z-x-r> no vyměnit futra, přeskládat a vyházet planžety v kompresním ventilu a dát new olej.
Jestli se do toho chceš pustit sám tak mrkni na složení vidlic WP (DR-Z jsou skoro stejný) http://www.husaberg.org/wiki/index.php/Front_suspension
A na videa na třetí stránce tohodle threadu
a pak na thumpertalk.com do sekce suspension, hledej "revalve" "re-valve" "shim stack" apod
Pak ještě na tohle co sem sepsal já: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=38036&fid=28&pgr=#goto1342638

DR-Z E má přiliš tlumení všude, takže já jsem dospěl ke konfiguraci planžet takový - co nejvíc malinkých, pak asi jedna středí, dvě velký a jedna malá

A jestli do toho nechceš vrtat sám tak se můžem domluvit v poště a já bych to udělal. Nejsem ale profík a nezaručuju spokojenost, mě to zafungovalo a změny jsou kdyžtak vratný

Jinak stejně důležitej je i dobrej stav futer, jestli vidlice drhnou když s nima šoupeš a zároveň se je snažíš "lámat" tak to strašně znepříjemňuje jízdu. Jestli jsou ale v dobrým stavu tak stačí výměna oleje a přeplanžetování

Naposledy editováno 02.11.2008 10:09:30
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist