Nepomohlo vyčištění ani namazání gufer a prachovek, nepomohl ani řidší olej. (mluvím teda o tom tření)
Hlavní dotaz: jaký byste mě doporučili gufera (značku) co nejlíp kloužou? Na zahraničních fórech jsem se dočetl že nejlepší na KTM jsou originál gufera Honda lol, ale je třeba vidle nějak osoustružit aby do nich padly, a na to se můžu vykašlat.
Dál co výměna futer, rád bych to udělal doma, je to podobný jak třeba výměna ložisek? (násilím vyrazit a trochu jemnějším násilím zase narazit :) Dá se to teda dělat doma?
A má to teda vůbec smysl když vidle nemají žádnej vakl?
Napadá někoho další zdroj tohodle problému?
EDIT po delší době: Taková zkušenost k tématu - v jedný vidlici mám gufero NOK, v druhé trojbřitý gufero AllBalls. Obě hned po montáži měly statický tření podobný, ale po dvou měsících vidlice s AllBallsem lepí výrazně míň. Takže můžu doporučit. Jsou i levný, pár stojí jen 300,-
Naposledy editováno 30.11.2008 20:44:19
RUTAN>co se gufer týče, tak mám zkušenost, že originály drží nejlíp. Pokud futro nemá vakl nebo poškrábanou třecí vrstvu, tak to neměň, nemá to cenu. Zkusil bych jiný olej a řádně vypláchnout tlumiče. S viskozitou to nebude mít co dělat, dej tam to, na co jsi zvyklý.
Vakl je v šavlích,ale nevím proč(pouzdra jsou nový).
Jaký by si doporučil gufera?
www.motoline.cz/e-shop/product_info.php
Opravný sady PivotWorks - je tam všechno co je potřeba pro repasi vidlice (jak v tom videu)
stojí 2400.. že já vůl jsem o tom nevěděl dřív a vyplázl jsem 2500 jen za originál Suzuki futra
1 reakcí na tento příspěvek Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
Vzal sem trubky z vidlí, navlíkl na ně gufera, polil to tím kterým olejem a zároveň vedle sebe jsem s nima rukama zkoušel šoupat. No a Motul má tak 2x menší lepivost a tření!
Zkoušel sjem to i prohodit a výsledky se potvrdily.
Možná je to vyšší viskozitou, možná ne, tak jako tak přecházím na Motul
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
1 reakcí na tento příspěvek Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
Ještě jsem četl že někteří s úspěchem používají olej do automatických převodovek (ATF). Já jsem ještě zkoušel ten samej test s obyčejným motorvým olejem Motul 15W a zdál se mě taky lepší než motorex, ale o trochu horší než vidlovej Motul.
Jinak na blacklistu co nelít do WP je Silkolene - že poškozuje pouzdra a nabobtnává gufera (nevím co je na tom pravdy)
Naposledy editováno 29.10.2008 12:14:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
Polosynetetiky byly na tření zhruba srovnatelné ale výrazně horší byl ten Castrol
ale taky nevím jestli to bylo kvůli nižší viskozity anebo že to byla plná syntetika
mimochodem srovnával jsem i ty viskozity polosyntetik normálním kalíškovým viskozimetrem co je na barvy a přestože byly všecky 5W tak rozdíly ve skutečnosti mezi nima byly možná i stoprocentní !
čert jim věř
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
chce to zkouset a zkouset nez clovek narazi na nejaky olej ktery je dobry.
vyzkousel jsem asi 8 znacek a taky jsem zakotvil u 2 znacek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
Dela se i baleni 1400 ml takze ti skoro nic nezbude....da to krasne na obe vidle (prumer 48 mm ) i s tou minimalni vzduchovou mezerou,ktera je u WP 90 mm.
Možná to je ale tím že jsou futra, gufera a prachovky úplně nový a ještě se to zajede. Kdoví, budu informovat.
Ještě mám políčeno na Mobil 1 synthetic ATF, to má na fórech dobrý reference, tak jestli to někde seženu otestuju..
Nejlepší olej by ale měl být Honda HP, zeptám se kolik stojí.
A ještě taková otázka do pranice - co leštění chromovaných kluzáků? Leštit, neleštit?
Já jsem svoje vyleštil do zrcadlova, ale nejsem si jistej jestli to byl dobrej nápad, protože ty neleštěný když se natřou olejem tak se na nich drží souvislej film, zatímco na těch vyleštěných se olej slije do jednotlivých kapiček, podobně jak třeba na teflonový pánvičce..
2 reakcí na tento příspěvek Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
Pac ten predek je uplne jalovej...Vubec to netlumi mensi nerovnosti i kdyz to ma na meko.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
z-x-r>Vespa>Porad mi tedy...Chci nechat repasnout predek i zadek na DRZ-E nejlepe u Faltuse...Co mu mam nahlasit...? Mam nechat vymenit celou tu sadu PivotWorks jak pises ci nechat na Faltusu?
Pac ten predek je uplne jalovej...Vubec to netlumi mensi nerovnosti i kdyz to ma na meko.
měl jsem stejný problém s vidlema na DR350, byly takové.. nevím jak to přesně nazvat...tupé, velké nerovnosti to bralo celkem dobře, ale na menších to skákalo, bouchalo do řidítek atd. Usoudil jsem, že tam mám moc hustý olej (10W) tak jsem tam nalil motorex 7,5W a chrochtám si Je to 100 a 1! Nejsem tak z motorky unavený, bo s tím už tolik nazápasím, prostě super. Ten samý olej jsem nalil i do centrálu a nemůžu říct, že jsem udělal špatně. Je to teď jiná motorka, prioritou se teď u mě stal podvozek a ne výkon motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
Já jsem se do svých vidlí pustil sám a povedlo se to zlepšit, pořád žádnej zázrak ale výrazně lepší než série. Jestli chceš tak ti to popíšu nebo udělám. V materiálu to vychází na 2400,- repas sada, 350,- olej (ale rád bych zkusil třeba Kayaba olej kterej je dražší, to je na domluvě) práce je to tak na půl dne kdyžs to už jednou dělal..
Naposledy editováno 02.11.2008 08:57:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
Vespa>black-jack> já jsem šel dokonce na 2,5W Ale DR-Z potřebovalo hlubší zásah
to už je skoro voda ne ale ne, veřím Každý jezdíme něco jiného a každý z nás má jiné nároky na vlastnosti tlumení. Já to řešil i z finančních důvodů jen výmenou oleje a povedlo se, jsem spokojený. I když by už asi prospěla i výměna pružin, jsou dle manualu na hranici... ale 2400,- za pružiny je dost, sice jsou progresivky, ale jako i tak je to pro mě zatím ranec, to raději ty prachy naliju do nádrže jako správný hobík
Vespa>z-x-r> Se stejným problémem jsem přišel za Faltusem já a nepomohl mě. Teda aspoň u předků, zadek byl dobrej, tam mě jen měnil olej. Centrál si navíc doma neuděláš, takže ten mu klidně pošli. A řekni mu že ho chceš třeba trochu měkčí..
Já jsem se do svých vidlí pustil sám a povedlo se to zlepšit, pořád žádnej zázrak ale výrazně lepší než série. Jestli chceš tak ti to popíšu nebo udělám. V materiálu to vychází na 2400,- repas sada, 350,- olej (ale rád bych zkusil třeba Kayaba olej kterej je dražší, to je na domluvě) práce je to tak na půl dne kdyžs to už jednou dělal..
Myslel jsem si ze mi ten faltus pomuze ale podle tvojich slov si me moc nepotesil...Co bys mi tedy doporucil?
z-x-r> no vyměnit futra, přeskládat a vyházet planžety v kompresním ventilu a dát new olej.
Jestli se do toho chceš pustit sám tak mrkni na složení vidlic WP (DR-Z jsou skoro stejný) http://www.husaberg.org/wiki/index.php/Front_suspension
A na videa na třetí stránce tohodle threadu
a pak na thumpertalk.com do sekce suspension, hledej "revalve" "re-valve" "shim stack" apod
Pak ještě na tohle co sem sepsal já: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=38036&fid=28&pgr=#goto1342638
DR-Z E má přiliš tlumení všude, takže já jsem dospěl ke konfiguraci planžet takový - co nejvíc malinkých, pak asi jedna středí, dvě velký a jedna malá
A jestli do toho nechceš vrtat sám tak se můžem domluvit v poště a já bych to udělal. Nejsem ale profík a nezaručuju spokojenost, mě to zafungovalo a změny jsou kdyžtak vratný
Jinak stejně důležitej je i dobrej stav futer, jestli vidlice drhnou když s nima šoupeš a zároveň se je snažíš "lámat" tak to strašně znepříjemňuje jízdu. Jestli jsou ale v dobrým stavu tak stačí výměna oleje a přeplanžetování
Naposledy editováno 02.11.2008 10:09:30