napiste mi nekdo neco o KTM EXC 525, ten kdo jste mel a mate o ni co psat:)
jako na endurko se mi to zda jako super stroj, jde mi hlavne o to , jake ma slabiny, abych pri koupi vedel na co davat pozor.
schanim uz dlouho EXC 300 ale porad se nedari, je jich strasne malo a kdyz tak je to za cenu, ktera neodpovida stavu
ted nizsi level:)
TT 600 na te jsem jel, dobre, super kvalitni drzak, ale docela tezke, mel jsem problem na ni prejed kladu v lese:)
XR 650R : tech je malo
pak jeste docela jde KTM LC 620
dikys
Himlhergotson>Joraell> byli to marzochy , bud si jistej
oukej nechám se přesvědčit :)Bathed> Já ? :)
Tak sem kouknul na motospecs. a jsou tam modely s marzochama i s WP ... je ale fakt ze pravdivost toho webu je tak 50 %. Každopádně ty marzochi ležej ještě kamošovi ve stodole.. Myslím, že se dělaly 43 a 50 mm right ? tak ma ty Mxové širší 50tky. Bohužel brejle jsou rozlámané :)
Naposledy editováno 10.06.2008 22:08:55
Joraell mě za to zdrbe ( ) ale první čeho si všimneš jsou výrazný vibrace oproti čtyřtaktu, s těma je třeba se smířit. Nejmíň vibruje 200 (v některých otáčkách vůbec!), 250 výrazně víc a 300 úplně nejvíc.
Co se týče jízdních pocitů tak DR-Z je klidnější ale zároveň rychlejší a stabilnější, paradoxně díky jeho beránčí povaze si na něm troufnu mnohem víc "prasit". Moje pocity jsou ale zkreslený tím že na DR-Z jezdím rok a znám ho jako svoje boty.
250tka je výrazně lehčí (z principu 2T, i 530 exc oproti ní působí autobusovitě) výbušnější ale oproti jiným dvoutaktům zcela lineární, skoro bych řekl jak DR-Z jen s menším spodkem ale silnějším středem a samo vrškem. To jak majitelé píšou že se jim staví na pětku mě nepřijde, ale jsem opatrnej s plynem. Jestli nespěchám tak na ní míň řadím. Není moc pohodlná, ale jsou horší, celý den v sedle nebude takový lážo jak u DR-Z ale půjde to. Začínám si na ni zvykat a tu lepší ovladatelnost začínám objevovat, napři při náhlých změnách směru, opravdu jede kam se podíváš. Sériovej podvozek je pro enduro horší než u DR-Z.
Jinak vpodstatě klasický rozdíly mezi dvoutaktem a čtyřtaktem.
O spolehlivosti DR-Z se toho napsalo hodně, prostě držák. Když byl nějakej problém tak jsem si za to mohl sám (povolenej pastorek) a nebo mechanik (spojka), jinak standartní vyměňování spotřebáku a údržba
A teď ty rozdíly mezi 300 a 525 - shodný podvozek - platí, že do vinklů nebyl tak ochotný jako třeba Huska, ale u modelů 08 (525 nahrazená 530) už je to díky novému rámu výrazně lepší. Rozdíl ve váze není až tak zásadní, důležitější je jako vždy při srovnání 2T/4T poloha těžiště. To je u čtyřtaktu výš a tak jezdec v navazujících zatáčkách zvedá z vinklu větší váhu. Ostatně taky právě proto vyhrávají v superextrémech jako je Erzberg nebo LastManStandings právě obratné a mrštné dvoutakty. Čtyřtakt je z podstaty díky lineárnějšímu průběhu výkonové křivky jednodušší na ovládání plynem, ale pozor - na měkkém podkladu má podstatně větší tendenci pro "utržení" - tzn. že se snáz zahrabe. Při jízdě se jeví naoko jako línější a hodnější než výbušný dvoutakt. U 525 se ještě hodně projevoval ten efekt "postavené zdi" - tj. obrovká decelerace. To je nepříjemné při nájezdu do zatáčky - buď je třeba vymáčknout spojku a nebo se naučit najíždět pod částečným plynem. Výhoda motoru 525 je zase velký přebytek výkonu, takže jezdci promine třeba zařazený příliš vysoký kvalt. Výhody 2T se projeví nejvíce v rychlých zatáčkovitých pasážích (překlápění) a potom díky ostřejšímu náběhu výkonu třeba přes kořeny a kamení kdy je potřeba "potáhnout" z místa a obecně v jakémkoliv hodně členitém terénu. Nepříjemný je na zmíněných dlouhých rovných přejezdech.....
Ještě tu byla zmínka o HardEnduru KTM LC 620. Sorry, ale motorku bez vyvažováku nebrat........ Je to horší než zbíječka.....
bathed>hušky s jabkama.... XR, DRZ, TT - motorky z podstaty postavené pro běžné sportovní ježdění - odpovídá tomu líná a nezáludná charakteristika motorů (vespa psal že na DRZ může víc prasit než na ostré EXC - logicky!) podvozek naladěný doslova gaučovitě (zase Vespa psal že DRZ byla pohodlnější - logicky!) a celková geometrie je postavená tak, aby motorka jezdce (protože se předpokládá že asi nestrávil zimu s činkama v posilovně) neunavila. Naproti tomu EXC je ostré závodní nářadí! Motory ostré a jedovaté - povětšinou s přebytkem výkonu, se strmou křivkou nárůstu výkonu a točivého momentu. Převodovky s malými rozestupy mezi kvalty a s relativně nízkou maximálkou. Podvozky z fabriky surové s předpokladem dalšího naladění. Brzdy jedovaté, posaz a celková konstrukce uspůsobená pro gymnastiku za plné rychlosti. Ty první jsou schopné jezdit po silnici i v terénu - v obou případech to není žádná sláva, ale běžnému hobíkovi na vyblbnutí stačí. Ty druhé - na silnici naprosté utrpení, za to v terénu jsou ve svém živlu. Jestliže u prvních se dá říct že nezvládnou v terénu cokoliv, u druhých platí že limitujícím prvkem je vždy jezdec.
A teď ty rozdíly mezi 300 a 525 - shodný podvozek - platí, že do vinklů nebyl tak ochotný jako třeba Huska, ale u modelů 08 (525 nahrazená 530) už je to díky novému rámu výrazně lepší. Rozdíl ve váze není až tak zásadní, důležitější je jako vždy při srovnání 2T/4T poloha těžiště. To je u čtyřtaktu výš a tak jezdec v navazujících zatáčkách zvedá z vinklu větší váhu. Ostatně taky právě proto vyhrávají v superextrémech jako je Erzberg nebo LastManStandings právě obratné a mrštné dvoutakty. Čtyřtakt je z podstaty díky lineárnějšímu průběhu výkonové křivky jednodušší na ovládání plynem, ale pozor - na měkkém podkladu má podstatně větší tendenci pro "utržení" - tzn. že se snáz zahrabe. Při jízdě se jeví naoko jako línější a hodnější než výbušný dvoutakt. U 525 se ještě hodně projevoval ten efekt "postavené zdi" - tj. obrovká decelerace. To je nepříjemné při nájezdu do zatáčky - buď je třeba vymáčknout spojku a nebo se naučit najíždět pod částečným plynem. Výhoda motoru 525 je zase velký přebytek výkonu, takže jezdci promine třeba zařazený příliš vysoký kvalt. Výhody 2T se projeví nejvíce v rychlých zatáčkovitých pasážích (překlápění) a potom díky ostřejšímu náběhu výkonu třeba přes kořeny a kamení kdy je potřeba "potáhnout" z místa a obecně v jakémkoliv hodně členitém terénu. Nepříjemný je na zmíněných dlouhých rovných přejezdech.....
Tomu říkám hodně dobrý shrnutí...slovo odborníka
jedina nerest 300 (250) je vyfukove kolinko ktere trci do obou stran.jden kamen nebo vetsi pad a je v pr....
A kupodivu 300 taky docela ráda vaří, skoro jako 4T
ale ze 300 vari to mas pravdu , uz jsem 2x kupoval vicko chladice :\
bathed>nechci tě chytat za slovo, ale to co píšeš vlastně znamená, že bys na DR-Z tomu EXC na crosscountry stačil?
Klidně chytej, ale v životě jsem crosscountry nejel a asi nepojedu, takže nevím..
Víc budu vědět později, ale zatím na motokrosový trati jsem asi rychlejší s EXCčkem. Ale ne o moc. Ještě vem do úvahy že moje DR-Z je nejlehčí verze, je o kilo těžší než stará WR450F, takže žádnej mastodont. Na verzi S bych byl ale určitě řádově pomalejší, ta je jak popisuješ ve třídě jako TT-R a Ečkový Husky
Zdvihy to má ale slušný, takže přestavba je možná, je ale otázka jestli to má cenu.
bathed>hušky s jabkama.... XR, DRZ, TT - motorky z podstaty postavené pro běžné sportovní ježdění - odpovídá tomu líná a nezáludná charakteristika motorů (vespa psal že na DRZ může víc prasit než na ostré EXC - logicky!) podvozek naladěný doslova gaučovitě (zase Vespa psal že DRZ byla pohodlnější - logicky!) a celková geometrie je postavená tak, aby motorka jezdce (protože se předpokládá že asi nestrávil zimu s činkama v posilovně) neunavila. Naproti tomu EXC je ostré závodní nářadí! Motory ostré a jedovaté - povětšinou s přebytkem výkonu, se strmou křivkou nárůstu výkonu a točivého momentu. Převodovky s malými rozestupy mezi kvalty a s relativně nízkou maximálkou. Podvozky z fabriky surové s předpokladem dalšího naladění. Brzdy jedovaté, posaz a celková konstrukce uspůsobená pro gymnastiku za plné rychlosti.
Tak nezáludný a líný jsou třeba ještě sportovní 4T 250tky, a díky tomu jsou na nich jezdci tak rychlí.. neplatí vždycky že více je lépe ;)
Potom ty "civilní" endura, ty bych řekl naopak v terénu unavujou víc, projet si kamenitý koryto na LC4 je drsná posilovna :)) A vůbec celkově je ovládání ostrých strojů jednodušší (lehká spojka, dobrý brzdy, lehký všechno)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 | Muluri | 15 | 8.1.2024 v 11:17 Muluri |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R | pospa5 | 18 | 14.6.2023 v 20:11 tucnak66 |
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R | Blueracing | 8 | 30.3.2023 v 20:55 Blueracing |