globalmoto_duben_nolan





Téma: EXC 525
10.6.2008 v 20:55
Ahoj
napiste mi nekdo neco o KTM EXC 525, ten kdo jste mel a mate o ni co psat:)
jako na endurko se mi to zda jako super stroj, jde mi hlavne o to , jake ma slabiny, abych pri koupi vedel na co davat pozor.

schanim uz dlouho EXC 300 ale porad se nedari, je jich strasne malo a kdyz tak je to za cenu, ktera neodpovida stavu

ted nizsi level:)
TT 600 na te jsem jel, dobre, super kvalitni drzak, ale docela tezke, mel jsem problem na ni prejed kladu v lese:)

XR 650R : tech je malo

pak jeste docela jde KTM LC 620

dikys
Předchozí
1 2 3
Následující

EXC 525

10.6.2008 v 20:58 | Nahoru | #1
Hele já myslel že už si něco pořídil - to sme měly RM 250 pak nějakou YZF 450, CR 500 ......

To furt ještě vybíráš jo ? Jako podle toho co si tady už probral bych řek že evidentně nevíš co chceš :\

EXC 525

10.6.2008 v 21:11 | Nahoru | #2
ktm 125 EXC model 99 s marzochama , ten ti doporucuju lol

EXC 525

10.6.2008 v 21:11 | Nahoru | #3
má 49 koní v sérii

EXC 525

10.6.2008 v 21:42 | Nahoru | #4

Himlhergotson>ktm 125 EXC model 99 s marzochama , ten ti doporucuju lol


hmm ale to nebyli marzochi ale WP 5060 ne ? každopádně fungovaly dobře.

EXC 525

10.6.2008 v 21:49 | Nahoru | #5
ty, kamaráde - tak trošku bych řekl pleteš hrušky s jabkama

EXC 525

10.6.2008 v 21:52 | Nahoru | #6
Joraell> byli to marzochy , bud si jistej

EXC 525

10.6.2008 v 21:54 | Nahoru | #7

Himlhergotson>Joraell> byli to marzochy , bud si jistej

oukej nechám se přesvědčit :)

Bathed> Já ? :)

Tak sem kouknul na motospecs. a jsou tam modely s marzochama i s WP ... je ale fakt ze pravdivost toho webu je tak 50 %. Každopádně ty marzochi ležej ještě kamošovi ve stodole.. Myslím, že se dělaly 43 a 50 mm right ? tak ma ty Mxové širší 50tky. Bohužel brejle jsou rozlámané :)

Naposledy editováno 10.06.2008 22:08:55

EXC 525

10.6.2008 v 22:05 | Nahoru | #8
Jezi>
jsem ti rikal, ze kazdy pul rok menim masinu:)

EXC 525

10.6.2008 v 22:17 | Nahoru | #9
jorraell: ty ne!!! Ale dávat do jednoho dotazu k EXC 300/525 ještě TT600 a XR650 a navrch ještě hardenduro - eLCéčko od KTM, to je brutální kompot....

EXC 525

10.6.2008 v 22:17 | Nahoru | #10

Vespa>má 49 koní v sérii



mas DR Z jak velky je rozdil oproti EXC co mas ted,
jak je to u DR Z s udrzbou, poruchovosti.... jestli to bude drzak jako DR 350 tak je to super:)
jak vykon v hard terenu?

diky

EXC 525

10.6.2008 v 23:12 | Nahoru | #11
jack91> jestli myslíš moje 250EXC tak ještě ani pořádně nevím, protože jssem na něm lítal akorát po mx trati a enduro jen polňačky cestou dom.
Joraell mě za to zdrbe ( ) ale první čeho si všimneš jsou výrazný vibrace oproti čtyřtaktu, s těma je třeba se smířit. Nejmíň vibruje 200 (v některých otáčkách vůbec!), 250 výrazně víc a 300 úplně nejvíc.
Co se týče jízdních pocitů tak DR-Z je klidnější ale zároveň rychlejší a stabilnější, paradoxně díky jeho beránčí povaze si na něm troufnu mnohem víc "prasit". Moje pocity jsou ale zkreslený tím že na DR-Z jezdím rok a znám ho jako svoje boty.
250tka je výrazně lehčí (z principu 2T, i 530 exc oproti ní působí autobusovitě) výbušnější ale oproti jiným dvoutaktům zcela lineární, skoro bych řekl jak DR-Z jen s menším spodkem ale silnějším středem a samo vrškem. To jak majitelé píšou že se jim staví na pětku mě nepřijde, ale jsem opatrnej s plynem. Jestli nespěchám tak na ní míň řadím. Není moc pohodlná, ale jsou horší, celý den v sedle nebude takový lážo jak u DR-Z ale půjde to. Začínám si na ni zvykat a tu lepší ovladatelnost začínám objevovat, napři při náhlých změnách směru, opravdu jede kam se podíváš. Sériovej podvozek je pro enduro horší než u DR-Z.
Jinak vpodstatě klasický rozdíly mezi dvoutaktem a čtyřtaktem.

O spolehlivosti DR-Z se toho napsalo hodně, prostě držák. Když byl nějakej problém tak jsem si za to mohl sám (povolenej pastorek) a nebo mechanik (spojka), jinak standartní vyměňování spotřebáku a údržba

EXC 525

10.6.2008 v 23:14 | Nahoru | #12
Jo a výkon v hárd terénu - asi stejný jak tvá 350, jen do kopců to má nějaký extra koníky co se vždycky hodí

EXC 525

10.6.2008 v 23:17 | Nahoru | #13

Vespa>Jo a výkon v hárd terénu - asi stejný jak tvá 350, jen do kopců to má nějaký extra koníky co se vždycky hodí



nechci tě chytat za slovo, ale to co píšeš vlastně znamená, že bys na DR-Z tomu EXC na crosscountry stačil?

EXC 525

10.6.2008 v 23:29 | Nahoru | #14
jack91> no přijde mi že se rozhoduješ stejně jako Vespa před měsícem
ale víceméně chápu že tě lákaj přednosti různej druhů, který by každej chtěl nacpat do jednoho stroje

EXC 525

11.6.2008 v 00:45 | Nahoru | #15
hušky s jabkama.... XR, DRZ, TT - motorky z podstaty postavené pro běžné sportovní ježdění - odpovídá tomu líná a nezáludná charakteristika motorů (vespa psal že na DRZ může víc prasit než na ostré EXC - logicky!) podvozek naladěný doslova gaučovitě (zase Vespa psal že DRZ byla pohodlnější - logicky!) a celková geometrie je postavená tak, aby motorka jezdce (protože se předpokládá že asi nestrávil zimu s činkama v posilovně) neunavila. Naproti tomu EXC je ostré závodní nářadí! Motory ostré a jedovaté - povětšinou s přebytkem výkonu, se strmou křivkou nárůstu výkonu a točivého momentu. Převodovky s malými rozestupy mezi kvalty a s relativně nízkou maximálkou. Podvozky z fabriky surové s předpokladem dalšího naladění. Brzdy jedovaté, posaz a celková konstrukce uspůsobená pro gymnastiku za plné rychlosti. Ty první jsou schopné jezdit po silnici i v terénu - v obou případech to není žádná sláva, ale běžnému hobíkovi na vyblbnutí stačí. Ty druhé - na silnici naprosté utrpení, za to v terénu jsou ve svém živlu. Jestliže u prvních se dá říct že nezvládnou v terénu cokoliv, u druhých platí že limitujícím prvkem je vždy jezdec.

A teď ty rozdíly mezi 300 a 525 - shodný podvozek - platí, že do vinklů nebyl tak ochotný jako třeba Huska, ale u modelů 08 (525 nahrazená 530) už je to díky novému rámu výrazně lepší. Rozdíl ve váze není až tak zásadní, důležitější je jako vždy při srovnání 2T/4T poloha těžiště. To je u čtyřtaktu výš a tak jezdec v navazujících zatáčkách zvedá z vinklu větší váhu. Ostatně taky právě proto vyhrávají v superextrémech jako je Erzberg nebo LastManStandings právě obratné a mrštné dvoutakty. Čtyřtakt je z podstaty díky lineárnějšímu průběhu výkonové křivky jednodušší na ovládání plynem, ale pozor - na měkkém podkladu má podstatně větší tendenci pro "utržení" - tzn. že se snáz zahrabe. Při jízdě se jeví naoko jako línější a hodnější než výbušný dvoutakt. U 525 se ještě hodně projevoval ten efekt "postavené zdi" - tj. obrovká decelerace. To je nepříjemné při nájezdu do zatáčky - buď je třeba vymáčknout spojku a nebo se naučit najíždět pod částečným plynem. Výhoda motoru 525 je zase velký přebytek výkonu, takže jezdci promine třeba zařazený příliš vysoký kvalt. Výhody 2T se projeví nejvíce v rychlých zatáčkovitých pasážích (překlápění) a potom díky ostřejšímu náběhu výkonu třeba přes kořeny a kamení kdy je potřeba "potáhnout" z místa a obecně v jakémkoliv hodně členitém terénu. Nepříjemný je na zmíněných dlouhých rovných přejezdech.....

Ještě tu byla zmínka o HardEnduru KTM LC 620. Sorry, ale motorku bez vyvažováku nebrat........ Je to horší než zbíječka.....

EXC 525

11.6.2008 v 07:22 | Nahoru | #16

bathed>hušky s jabkama.... XR, DRZ, TT - motorky z podstaty postavené pro běžné sportovní ježdění - odpovídá tomu líná a nezáludná charakteristika motorů (vespa psal že na DRZ může víc prasit než na ostré EXC - logicky!) podvozek naladěný doslova gaučovitě (zase Vespa psal že DRZ byla pohodlnější - logicky!) a celková geometrie je postavená tak, aby motorka jezdce (protože se předpokládá že asi nestrávil zimu s činkama v posilovně) neunavila. Naproti tomu EXC je ostré závodní nářadí! Motory ostré a jedovaté - povětšinou s přebytkem výkonu, se strmou křivkou nárůstu výkonu a točivého momentu. Převodovky s malými rozestupy mezi kvalty a s relativně nízkou maximálkou. Podvozky z fabriky surové s předpokladem dalšího naladění. Brzdy jedovaté, posaz a celková konstrukce uspůsobená pro gymnastiku za plné rychlosti. Ty první jsou schopné jezdit po silnici i v terénu - v obou případech to není žádná sláva, ale běžnému hobíkovi na vyblbnutí stačí. Ty druhé - na silnici naprosté utrpení, za to v terénu jsou ve svém živlu. Jestliže u prvních se dá říct že nezvládnou v terénu cokoliv, u druhých platí že limitujícím prvkem je vždy jezdec.

A teď ty rozdíly mezi 300 a 525 - shodný podvozek - platí, že do vinklů nebyl tak ochotný jako třeba Huska, ale u modelů 08 (525 nahrazená 530) už je to díky novému rámu výrazně lepší. Rozdíl ve váze není až tak zásadní, důležitější je jako vždy při srovnání 2T/4T poloha těžiště. To je u čtyřtaktu výš a tak jezdec v navazujících zatáčkách zvedá z vinklu větší váhu. Ostatně taky právě proto vyhrávají v superextrémech jako je Erzberg nebo LastManStandings právě obratné a mrštné dvoutakty. Čtyřtakt je z podstaty díky lineárnějšímu průběhu výkonové křivky jednodušší na ovládání plynem, ale pozor - na měkkém podkladu má podstatně větší tendenci pro "utržení" - tzn. že se snáz zahrabe. Při jízdě se jeví naoko jako línější a hodnější než výbušný dvoutakt. U 525 se ještě hodně projevoval ten efekt "postavené zdi" - tj. obrovká decelerace. To je nepříjemné při nájezdu do zatáčky - buď je třeba vymáčknout spojku a nebo se naučit najíždět pod částečným plynem. Výhoda motoru 525 je zase velký přebytek výkonu, takže jezdci promine třeba zařazený příliš vysoký kvalt. Výhody 2T se projeví nejvíce v rychlých zatáčkovitých pasážích (překlápění) a potom díky ostřejšímu náběhu výkonu třeba přes kořeny a kamení kdy je potřeba "potáhnout" z místa a obecně v jakémkoliv hodně členitém terénu. Nepříjemný je na zmíněných dlouhých rovných přejezdech.....



Tomu říkám hodně dobrý shrnutí...slovo odborníka

EXC 525

11.6.2008 v 08:07 | Nahoru | #17
bathed, pekný, sem se začetl jak do pohádky

EXC 525

11.6.2008 v 08:14 | Nahoru | #18
bathed> , Vespa>
moc dekuji panove

dostacujici odpoved:)

EXC 525

11.6.2008 v 09:08 | Nahoru | #19
bathed> jeste dodam ze 300 si necha mnohem vic libit (ma pruznejsi motor) , neni problem prijet do zatacky kolem nohy a mit tam trojku.300 si s tim poradi, nechcipne nezakopne a na plnej plyn se neuleje. 4T se zakopne a uz sahas po el.starteru.dalsi vec je ze 2t s da vic "doladit" primo na jezdce.nevim ale jestli pro hobika to je vyhoda...spis mi prijde jako vecne laborovani s pruzinou privery,zapalkem,nacasovanim okynka privery,tesnenim pod valec,koleno vyfuku,koncovka atd. atd. kazdopdane pro toho kdo ma na velkym 2T neco najezdeno a presne vi jak by mela motorka fungovat a jak mu sedi, tak si ji nastavi primo na sebe.
jedina nerest 300 (250) je vyfukove kolinko ktere trci do obou stran.jden kamen nebo vetsi pad a je v pr....

EXC 525

11.6.2008 v 11:59 | Nahoru | #20
Himlhergotson> na 300 (i 250) občas taky chybí šestka, resp. lepší odstupňování převodovky. Kdo je zvyklý na šestikvalt to pozná hned, díra mezi 1-2 je dost velká a ve výjezdech dělá problémy. Jinak samozřejmě ne, jen ty výjezdy.

A kupodivu 300 taky docela ráda vaří, skoro jako 4T

EXC 525

11.6.2008 v 12:05 | Nahoru | #21
Vana666> mezi jednickou a dvojkou sem si nevsiml nejakeho propadu...asi to bude tim ze jednicku nedavam a mam prevod 14:50 , ten motor ma se utahne pekne. a ja jsem jedine rad ze to je petikvalt nemusi se tolik radit,vyhovuje mi to....
ale ze 300 vari to mas pravdu , uz jsem 2x kupoval vicko chladice :\

EXC 525

11.6.2008 v 12:23 | Nahoru | #22
Vespa>
jeste se zeptam u Suzuki DR-Z 400 verze motard je rozdil v podvozku dilama, nebo jen jinak naladeny (tvrdsi).
diky

EXC 525

11.6.2008 v 12:26 | Nahoru | #23
jack91> ja bych se zase zeptal jaky je rozdíl mezi Ferrari Maranelem a Skoda 120 ??? Ma ferrari naladenejsi podvozek vic do tvrda ??? lol lol lol

EXC 525

11.6.2008 v 13:55 | Nahoru | #24

Himlhergotson>Vana666> mezi jednickou a dvojkou sem si nevsiml nejakeho propadu...asi to bude tim ze jednicku nedavam ...


hm, to i ten pětikvalt je pro tebe zbytečný když ti stačí jen čtyři rychlosti

EXC 525

11.6.2008 v 14:06 | Nahoru | #25
Vana666> tak jednicku tam dam kdyz se rozjizdim na krizovatce nebo od baraku po silnici, jinak v podstate tam je zbytecna to mas pravdu, a na vlozce si vystacim se trema kvaltama no a petka na prejezdy....

Naposledy editováno 11.06.2008 14:07:38

EXC 525

11.6.2008 v 14:13 | Nahoru | #26

bathed>nechci tě chytat za slovo, ale to co píšeš vlastně znamená, že bys na DR-Z tomu EXC na crosscountry stačil?



Klidně chytej, ale v životě jsem crosscountry nejel a asi nepojedu, takže nevím..
Víc budu vědět později, ale zatím na motokrosový trati jsem asi rychlejší s EXCčkem. Ale ne o moc. Ještě vem do úvahy že moje DR-Z je nejlehčí verze, je o kilo těžší než stará WR450F, takže žádnej mastodont. Na verzi S bych byl ale určitě řádově pomalejší, ta je jak popisuješ ve třídě jako TT-R a Ečkový Husky

EXC 525

11.6.2008 v 14:18 | Nahoru | #27
jack91> to nevím, nikdy jsem na SM nejel. Ale vím že to lidi běžně přestavujou, zapátrej tady: http://www.thumpert...orumdisplay.php?f=25
Zdvihy to má ale slušný, takže přestavba je možná, je ale otázka jestli to má cenu.

EXC 525

11.6.2008 v 14:49 | Nahoru | #28

bathed>hušky s jabkama.... XR, DRZ, TT - motorky z podstaty postavené pro běžné sportovní ježdění - odpovídá tomu líná a nezáludná charakteristika motorů (vespa psal že na DRZ může víc prasit než na ostré EXC - logicky!) podvozek naladěný doslova gaučovitě (zase Vespa psal že DRZ byla pohodlnější - logicky!) a celková geometrie je postavená tak, aby motorka jezdce (protože se předpokládá že asi nestrávil zimu s činkama v posilovně) neunavila. Naproti tomu EXC je ostré závodní nářadí! Motory ostré a jedovaté - povětšinou s přebytkem výkonu, se strmou křivkou nárůstu výkonu a točivého momentu. Převodovky s malými rozestupy mezi kvalty a s relativně nízkou maximálkou. Podvozky z fabriky surové s předpokladem dalšího naladění. Brzdy jedovaté, posaz a celková konstrukce uspůsobená pro gymnastiku za plné rychlosti.



Tak nezáludný a líný jsou třeba ještě sportovní 4T 250tky, a díky tomu jsou na nich jezdci tak rychlí.. neplatí vždycky že více je lépe ;)

Potom ty "civilní" endura, ty bych řekl naopak v terénu unavujou víc, projet si kamenitý koryto na LC4 je drsná posilovna :)) A vůbec celkově je ovládání ostrých strojů jednodušší (lehká spojka, dobrý brzdy, lehký všechno)

EXC 525

11.6.2008 v 15:30 | Nahoru | #29
chlapi, jeste me napiste jak velke jsou rozdily v EXC 300 roky napr 2000,2002,2004..
ty roky kolem 2002 se daji sehnat kolem 80tis
a zda je rok vyroby vyrazen na krcku, nebo jinde

a posledni vec, zda jdou vsechny EXC 300 prihlasit, nebo nektere modely nemaji u nas homologaci

dikys

EXC 525

11.6.2008 v 16:08 | Nahoru | #30
jack91> EXC 2004 je stará vrána, 2002 ještě starší a 2000 už bude úplný vrak

a 80 tisíc za 2002 mi přijde jako hodně velký úlet, to fakt někdo koupí ?

já třeba prodal loni velmi solidní 2006 za 90 tisíc
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R pospa5 18 14.6.2023 v 20:11 tucnak66
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R Blueracing 8 30.3.2023 v 20:55 Blueracing


TOPlist