globalmoto_unor





Téma: Ježdění na motorový olej do auta
14.5.2008 v 21:27
Muj kámoš jezdí s olejem kterej patří do auta (mogul 10W40)- GS500, nenechá si vysvětlit to že ten olej tam prostě nepatří.Zajímalo by mě co se může stát z motorem?
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Ježdění na motorový olej do auta

9.4.2014 v 19:13 | Nahoru | #61

los-fazeros píše: Vyplodit takovej článeček ti trvalo čtyři roky?

mě by spíš zajímalo, jak je o s tím GéeSem, jestli ještě spojkuje, nebo už ne...



spíš bych řekl že to trvalo 6 let, né?

Ježdění na motorový olej do auta

10.4.2014 v 08:32 | Nahoru | #62
Kubik.Tomas a povedzte mi vojín Kefalín, čo si predstavujete pod takým slovom adetivace? Používanie cudzích termitov je niekedy rizoto, aj keď človek vyzerá ako suterén!

Ježdění na motorový olej do auta

10.4.2014 v 08:38 | Nahoru | #63
Hele, je to easy, do aut do ruznejch tech "hifi longlife" 10W30tek se zacalo srat hromada prisad znizujici treni pro "usporu paliva". Takovej olej je pro motorku spatne, protoze "snizovani treni" se jaksi nebude snaset s mokrou spojkou ....

Dal ma typicky motorka spolecnou lazen pro rychlosku i motor ...

Takze nalejt do auta longlife drahou 10W30ku, nebo nejakej jinej hifi lehkoobeznej olej -> pravdepodobne se rychle se zlou potazes.

Pokud tam ale nalejes "nejobycejnejsi" 10W40ku za kilo, treba nejakej beznej mogul, uplne klidne to cely muze fungovat. Ze to na JASO normu neni testovany neznamena, ze ji to nesplnuje. A klidne muze bejt v baleni MOGUL 10W40 pro motorky a MOGUL 10W40 pro auta v podstate tentyz olej.

Ja osobne bych to do motorky nelil, kdyz si muzu koupit za podobny prachy olej, kterej vim ze v motorce fungovat bude. Ale pokud on ma do plecky typu GS tedle konkretni olej vyzkousenej, a vize mu spojka neklouze a nema problem treba s hrubym razenim, tak o co go ? hlavne ze tam je olej ...

Ježdění na motorový olej do auta

10.4.2014 v 08:48 | Nahoru | #64
Eh, tyvole co to kdo vykopal za mrtvolu z roku 2008, a ja se chytil

Ježdění na motorový olej do auta

23.4.2020 v 08:36 | Nahoru | #65
Leju už nějaký rok do dominatora mogul 15w50 do auta... no a dneska mi říká, paní prodavačka, v auto kelly, že by to do své motorky nenalila, že to je olej do auta. No já nevim, jezdim na to co jsem to koupil... tj. už nějakých 10k a spíše se vyjebalo všechno okolo než motor.

Ježdění na motorový olej do auta

23.4.2020 v 08:56 | Nahoru | #66
... tak třeba nám HansB poví, jak to po dvanácti letech dopadlo a jestli to té motorce vadilo nebo ne

2 reakcí na tento příspěvek Ježdění na motorový olej do auta

23.4.2020 v 09:39 | Nahoru | #67
A jaký je rozdíl mezi chladící kapalinou do auta a do motorky?
Dále jaký je rozdíl mezi brzdovou kapalinou do auta a do motorky, a do auta s ESP?
Všechny tyhle varianty jsou na trhu k dispozici.

(reakce na) Ježdění na motorový olej do auta

23.4.2020 v 10:03 | Nahoru | #68
mito7> obsah silikátů u antifreeze, u brzdovky esp vs obyč viskozita

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění na motorový olej do auta

23.4.2020 v 11:37 | Nahoru | #69
A co používala auta s ESP před tím, než se objevila tato speciální kapalina? Jak se projeví její použití?
Jaký vliv má obsah silikátů na použitelnost autokapaliny v motocyklu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění na motorový olej do auta

23.4.2020 v 13:56 | Nahoru | #70

mito7 píše: A jaký je rozdíl mezi chladící kapalinou do auta a do motorky?
Dále jaký je rozdíl mezi brzdovou kapalinou do auta a do motorky, a do auta s ESP?
Všechny tyhle varianty jsou na trhu k dispozici.



rozdíl je pouze v ceně , jak je na tom obrazek s motorkou tak se to prodává dráž , stačí dodržet typ brzdovky, nebo chladící kapaliny a je to vpoho

(reakce na) Ježdění na motorový olej do auta

23.4.2020 v 14:19 | Nahoru | #71

mito7 píše: A co používala auta s ESP před tím, než se objevila tato speciální kapalina? Jak se projeví její použití?
Jaký vliv má obsah silikátů na použitelnost autokapaliny v motocyklu?



Ta kapalina se kupodivu objevila až s nástupem pokročilých systémů náhražky řidiče, předtím to bylo asi fuk. Já o tom nevěděl a do auta s esp jsem dal obyč dot4. Občas to reagovalo dost nepředvídatelně a někdy taky nečekaně vůbec, a v mrazech se chvilku blbě vracel brzdovej pedál, ale jestli to s tím souvisí netuším.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění na motorový olej do auta

23.4.2020 v 14:20 | Nahoru | #72
zdenysrx6> Ten názor s chladící kapalinou jsem dlouhý léta razil taky. Do doby než mě to stálo wasrpumpu na ZX10R, teď už radši kupuju předraženou s obrázkem motorky (a ještě si hlídám aby byla fakt bez silikátů)

Naposledy editováno 23.04.2020 14:30:04

(reakce na) Ježdění na motorový olej do auta

23.4.2020 v 14:40 | Nahoru | #73

FiZzeR píše: zdenysrx6> Ten názor s chladící kapalinou jsem dlouhý léta razil taky. Do doby než mě to stálo wasrpumpu na ZX10R, teď už radši kupuju předraženou s obrázkem motorky (a ještě si hlídám aby byla fakt bez silikátů)



no vždyt to píšu , stačí DODRŽET TYP ......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění na motorový olej do auta

23.4.2020 v 16:04 | Nahoru | #74

FiZzeR píše: zdenysrx6> Ten názor s chladící kapalinou jsem dlouhý léta razil taky. Do doby než mě to stálo wasrpumpu na ZX10R, teď už radši kupuju předraženou s obrázkem motorky (a ještě si hlídám aby byla fakt bez silikátů)



Z tech nepredrazenejch bys mohl pouzit Sheron Antifreeze Maxi D. Ekvivalent G12+ a vyrobce uvadi ze neobsahuje silikaty.

(reakce na) Ježdění na motorový olej do auta

23.4.2020 v 21:19 | Nahoru | #75

Stev píše: Z tech nepredrazenejch bys mohl pouzit Sheron Antifreeze Maxi D. Ekvivalent G12+ a vyrobce uvadi ze neobsahuje silikaty.


přesně to jsem teď chtěl napsat...a ono to tak vyšlo i v testech kde změřili 1ppm, což je ekvivalent 1miligram v litru...

A pokud vím, tak na auto olej se dá jezdit, hlavně u starších motorek...nesmí ale být/mít označení "energy conserving" - ty obsahují aditiva způsobující prokluz mokré spojky. Nicméně tady bych asi neexperimentoval a koupil láhev s obrázkem motorky

Naposledy editováno 23.04.2020 21:21:45

Ježdění na motorový olej do auta

29.7.2020 v 18:37 | Nahoru | #76
1. specifikace oleje od výrobce má vždy přednost. Je třeba pohlídat SAE - viskozitu, API - výkonnostní specifikaci a ACEA. ACEA !! nesmí být použita ve specifikaci A1/B1 nebo A5/B5. To jsou lehkoběžné oleje pro úsporu paliva a dají se použít jen u těch vozidel, kde je výrobce předepsal !!! (povolil).

To ale neznamená, že "tzv. automobilní olej" není možné nalít do skútru - pokud dodržíte předepsanou specifikaci.

2. Některý výrobce předepíše JASO normu. JASO norma rozlišuje pro naše účely MB, MA1 a MA2:
JASO MA - pro motory se společnou olejovou náplní klika - mokrá spojka - převodovka. Olej neobsahuje modifikátory tření.
JASO MB - Olej může obsahovat modifikátory tření, proto ho nelze použít pro motory se společnou olejovou náplň klikové ústrojí – převodovka – mokrá spojka. Je tedy vhodný např. pro motory skútrů. .... Ale opět opakuji, že předpis výrobce má přednost.

3. rozlišovat předem, zda je olejový základ minerál, polosyntetika nebo syntetika či olej s esterovou složkou nemá smysl. Volba základového oleje je důsledkem požadované specifikace a ne naopak. Pokud by výrobce zvolil "nižší" základový olej, tak by prostě požadovanou specifikace nevyrobil.

4. SAE a otazníky okolo něj. Obecně se uvádí, že SAE volíte podle teplot, v jakých budete jezdit. Podle tohoto doporučení by mohl být při teplotách 0-30 stupňů u nás použit olej SAE 30 případně 25W-30. Ale ne ! Předpis výrobce i pro specifikaci SAE má svůj smysl a proto třeba Kymco předepsalo pro Downtown 350 SAE 5W-50 a já se toho budu držet. Důvody určitě nějaké jsou, počínaje čerpatelností po startu a konče teplotní stabilitou ve vedru a vysokých rychlostech někde na pístních kroužcích. A nějaké další důvody by se ještě našly.

5. není zásadní jakou značku výrobce oleje si vyberete ! Existují OEM výrobci a není třeba se takových olejů bát. Krom toho se jejich oleje méně co ? Méně padělají . Kdo nechce šetřit, koupí si výrobek známé značky. Oleje OEM jsou hojně používány autorizovanými servisními středisky a mnohdy netušíte co vám do auta za 600Kč/litr nalijí. Jako příklad uvádím:
- německý SCT se značkami MANNOL, FANFARO a CHEMPIOIL
- italská PETRONAS-SELENIA
- nizozemská EUROL (v zahraničí je známější než u nás)
- belgický CHAMPION OEM (Volf Oil Corporation)

6. mazací aditiva začínají fungovat v oleji až od teplot cca 60 stupňů, proto je dobré motor nechat na místě krátce ohřát. Já říkám 2-3 minutky, ale záleží na každém soudruhovi. Po vyjetí motor příliš netočit, motorový olej se při teplotách 15-25 stupňů ohřeje na požadovanou teplotu klidnou jízdou po 2-3 kilometrech (změřeno). Pro zajímavost: provozní teplota oleje, podle zátěže a okolní teploty, je 75-95 stupňů.

Jediným důsledkem trápení studeného motoru tzv. "na plný kotel" hned po vyjetí, má za důsledek velké opotřebení, třeba na rozvodech či válci ... ale někomu to nevadí Na webu nejdete info, že polovinu celkového opotřebení motoru vám způsobí běh nastudeno.

Naposledy editováno 29.07.2020 18:39:29
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
DOT 4 vs DOT 4 LV Suzuki GS 500E Dejwidos 16 12.3.2024 v 11:45 Radek2107
Dekarbonizace motoru - Kit od BG - ... Suzuki GS 500E Phabbyg 21 4.3.2024 v 22:50 KAWAHAB
Teče vidle Suzuki GS 500E Milekk 24 27.2.2024 v 19:39 _Michal
Suzuki GS500e vysoké otáčky na voln... Suzuki GS 500E Phabbyg 4 27.2.2024 v 18:43 krokoš
hledám parťáky Suzuki GS 500E sendler 2 24.2.2024 v 16:01 kokoška.

TOPlist