globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 2val nebo 4val
 
6.5.2008 v 12:57
Ahoj, uvažuji nad koupí moto. Nevím ale zda jít do 2valce či 4valce. Popravdě nevím jaký je v tom co se týče jízdy rozdíl. Zatím mám zkusenosti jen se 4válcem(to byli moto kamarádů..)
Prosím o radu či nějaké zkušenosti. Líbí se mi Yamaha FZ6n a Aprilia SL 750..

Díky

Uzavřeno 02.09.2010 v 00:03 uživatelem h3ry

2val nebo 4val

8.5.2008 v 07:26 | Nahoru | #91
Přesně jak už se tu mnohokrát opakovalo ,nejlepší je vyzkoušet si jak dvouvál tak čtyřvál a hned budeš vědět co ti víc přiroste k srdci. To ,že 2V táhne pěkně od volnoběhu, suprovëj bručivej zvuk a naopak čtyřvál mi příjde zase mírumilovnější ,ale po překročeních určitých otáček nastává peklo v motoru.. to ti může napsat každej ,ale stejně dokud neochutnáš nepoznáš Tak dobrej výběr přejui

2val nebo 4val

8.5.2008 v 07:31 | Nahoru | #92
nejedlak> tak tak spíš mě serou kecy lidí kteří na 2V nikdy nejeli a pomlouvají..a to stejný platí taky opačně

2val nebo 4val

8.5.2008 v 07:47 | Nahoru | #93
Přesně tak předsedo ) Máš pravdu ,akorát tady tomu maníkovi dělaj bordel v hlavě protože když todle všechno přečte bude ještě víc nerozhodnější. Já mám B 12 jede krásně ...znám TL jede krásně ,ale každa je úúúúplně jinááá ,ale to každej sám musí vědět lol

2val nebo 4val

8.5.2008 v 09:18 | Nahoru | #94

Martin-ICE_VTR>PetrSV> cus,, no jel jsem na ni, ale ais jenom kilak,,, no líbí se mi,,, proc me vsichni tak strasej ???


možná je děsí předchůdce - TL1000 lol

2val nebo 4val

8.5.2008 v 20:16 | Nahoru | #95
karf> nojo,, kdo se boji nesmi do lesa ,, hehe lol

2val nebo 4val

9.5.2008 v 05:55 | Nahoru | #96

assassin>bubraku to uz tady prece bylo mockrat... kazdej soudnej dvouvalista ti musi rict ze litorvej ctyrvalec jede lip...
z casti uz jen ze svoji koncepce - pri danem objemu uz vetsi vykon dostanes jen otackama, a na dva hrnky proste vyjdou trosku jiny pisty,zdvihy, rychlosti, zrychleni, sily... a tim padem je jasny ze tam musi dvouvalec znacne pokulhavat...

dokonce s tim ze sem rok jezdil na K2 gsxr muzu tvrdit ze moderni litrove ctyrvalce jedou stejne i odspodu... ale tam uz to muze byt jen tim ze u V2 se jaksi zastavil vyvoj, prave kvuli potrebe vetsich vykonu...

takze V2 uz delaj jen znacky pro ktery je to tradicni, prestizni vec, ktery je v serii osadi komponenty o tridu jinde a dostanou se na cenu x nasobne prevysujici japonskou konkurenci ktera je ve vetsine pripadu lepsi....

ale V2 si stale svoje kupce najde, prat se s dvouvalcem je urcita zabava, nekomu se ten zvuk libi vic nez vysavac u ctyrvalce.... a dost lidi ma plny ruce prace s teme +- 100konema a tech tvejch dalsich 100 co mas navic je nechava v klidu:)



assassin Je zajimave,ze kdyz (nejen na tomhle vlaknu) nekdo napise objektivně jak to ve skutecnosti je,vlastne to co kazdy soudny motorkar vi,ale samozrejme kvuli tomu nebude menit tu svou nej.motku ,tak se k tomu temer nikdo nevyjadri.Ale na kraviny a desny kecy tady spousta lidi reaguje,honi si tricko a placa co kdysi nekde vycetl. lol

Naposledy editováno 09.05.2008 06:34:20

2val nebo 4val

9.5.2008 v 06:51 | Nahoru | #97
A co elektrický kolo: táhne odspodu, je ekologYcký, nebude prudit ani dvou ani čtyřbuchy.....

2val nebo 4val

9.5.2008 v 08:23 | Nahoru | #98

DaliboRR>assassin>bubraku to uz tady prece bylo mockrat... kazdej soudnej dvouvalista ti musi rict ze litorvej ctyrvalec jede lip...
z casti uz jen ze svoji koncepce - pri danem objemu uz vetsi vykon dostanes jen otackama, a na dva hrnky proste vyjdou trosku jiny pisty,zdvihy, rychlosti, zrychleni, sily... a tim padem je jasny ze tam musi dvouvalec znacne pokulhavat...

dokonce s tim ze sem rok jezdil na K2 gsxr muzu tvrdit ze moderni litrove ctyrvalce jedou stejne i odspodu... ale tam uz to muze byt jen tim ze u V2 se jaksi zastavil vyvoj, prave kvuli potrebe vetsich vykonu...

takze V2 uz delaj jen znacky pro ktery je to tradicni, prestizni vec, ktery je v serii osadi komponenty o tridu jinde a dostanou se na cenu x nasobne prevysujici japonskou konkurenci ktera je ve vetsine pripadu lepsi....

ale V2 si stale svoje kupce najde, prat se s dvouvalcem je urcita zabava, nekomu se ten zvuk libi vic nez vysavac u ctyrvalce.... a dost lidi ma plny ruce prace s teme +- 100konema a tech tvejch dalsich 100 co mas navic je nechava v klidu:)

assassin Je zajimave,ze kdyz (nejen na tomhle vlaknu) nekdo napise objektivně jak to ve skutecnosti je,vlastne to co kazdy soudny motorkar vi,ale samozrejme kvuli tomu nebude menit tu svou nej.motku ,tak se k tomu temer nikdo nevyjadri.Ale na kraviny a desny kecy tady spousta lidi reaguje,honi si tricko a placa co kdysi nekde vycetl. lol



je fajn si tu přečíst něco rozumného

2val nebo 4val

12.5.2008 v 23:28 | Nahoru | #99
mam aj 2val aj 4val a je to presne tak.

2val nebo 4val

12.5.2008 v 23:41 | Nahoru | #100
Hoši, hoši, hoši, to sem si zas počet. A jákýpak motor to máš na mysli - řadovej nebo véčkovej, dvou, tří nebo čtyřventilovej, nízko nebo vysokootáčkovej, nízko nebo vysokozdvihovej, stíkačku nebo karbičák, s vyvažovákem nebo bez? Tydle věci sou zřejmě naprosto nepodstatný.

Naposledy editováno 12.05.2008 23:42:21

2val nebo 4val

13.5.2008 v 16:25 | Nahoru | #101

Che>Hoši, hoši, hoši, to sem si zas počet. A jákýpak motor to máš na mysli - řadovej nebo véčkovej, dvou, tří nebo čtyřventilovej, nízko nebo vysokootáčkovej, nízko nebo vysokozdvihovej, stíkačku nebo karbičák, s vyvažovákem nebo bez? Tydle věci sou zřejmě naprosto nepodstatný.



No právě dychtivě čekáme až to tady nějaký fundovaný motorář (neplést s motorkář, ty vědí většinou kulový...) vysvětlí, jinak zůstaneme v zajetí mýtů a pověr

2val nebo 4val

13.5.2008 v 16:37 | Nahoru | #102
vfjr> Nezkrotná bestie?(SV1000S) lol Já stále tvrdím,i po 11500km,že je to hodňoučký bike.

Naposledy editováno 13.05.2008 16:38:22

2val nebo 4val

13.5.2008 v 17:36 | Nahoru | #103
Váňa> Čau pane, dík za důvěru - ale já moc nevím, co na to odpovědět. Tady žádná jednoduchá odpověď není, páč dvouválce i čtyřválce máme RŮZNÉ a hodit je do pytle s nápisem jednoduše nejde. Dnešní konstruktér je schopen navrhnout namícháním výše uvedených ingrediencí v podstatě cokoliv a pomocí elektronického řízení dát dobré parametry dříve nemyslitelnému.
Specifickou oblastí sou vysokoobrátkové véčka - to je záležitost nadšenců a srdcařů, kteří tím žijou a páč to umějí, dokážou z toho hodně dostat, ale pro většinu to vhodné není. Obecně samo platí, že čtyřvál má výhodu více cyklů na jednu otočku kliky, ale zase je složitější, dražší a má více dílů, takže je pravděpodobnější, žě se něco pokazí. Ty jsi sám prakticky zkusil, že povedenej řaďák klidně snese srovnání s véčkem, kterým tédéemo v podstatě je, ačkoliv principielně by měl být vespod v nevýhodě. To je tím, že na to mají vliv všecky faktory, uvedený v minulém příspěvku.

2val nebo 4val

14.5.2008 v 08:38 | Nahoru | #104
Che>

Dobrý

2val nebo 4val

14.5.2008 v 09:59 | Nahoru | #105
Váňa> Ještě pro úplnost dodávám, že u véčka se dá taky čarovat s úhlem rozevření. Nepotrvá asi dlouho a moto motory převezmou od aut variabilní časování ventilů - a pak už to bude totální nářez

2val nebo 4val

14.5.2008 v 12:13 | Nahoru | #106
dvouvál nebo čtyřvál
orál nebo anál
právě tu zavál kanál
dochází mi benál

dopolední chvilka poezie

2val nebo 4val

14.5.2008 v 15:21 | Nahoru | #107

Che>Váňa> Ještě pro úplnost dodávám, že u véčka se dá taky čarovat s úhlem rozevření. Nepotrvá asi dlouho a moto motory převezmou od aut variabilní časování ventilů - a pak už to bude totální nářez



tzn dalsia hmotnost navyse a dalsia vec co sa moze kurvit.

2val nebo 4val

14.5.2008 v 19:26 | Nahoru | #108

Sefo>dvouvál nebo čtyřvál
orál nebo anál
právě tu zavál kanál
dochází mi benál

dopolední chvilka poezie



Super ještě přídavek Mácho!

2val nebo 4val

14.5.2008 v 20:15 | Nahoru | #109

Marushin>Sefo>dvouvál nebo čtyřvál
orál nebo anál
právě tu zavál kanál
dochází mi benál

dopolední chvilka poezie

Super ještě přídavek Mácho!

..a na Topole podle vyšehradkých skal zelený Bursík zatleskal...

Naposledy editováno 14.05.2008 20:15:42

2val nebo 4val

15.5.2008 v 13:01 | Nahoru | #110
Myslim, ze nektere temata by se jednou meli sepsat, tak jak opravdu jsou a nechat se to tady k nahlednuti, aby se porad dookola neopakovali stejne veci a neplacali hlouposti a polopravdy a zkusenosti, ktere jsou naprosto k hovnu protoze kazdy je jiny.
Spise fakta.

2val nebo 4val

15.5.2008 v 13:52 | Nahoru | #111
pořád dokola... mrknu a vidím, ne? lol

2val nebo 4val

15.5.2008 v 14:10 | Nahoru | #112
rekl bych ze 4 valec je flexibilnejsi...a prijemnejsi...2valec je vetsi divocina

2val nebo 4val

15.5.2008 v 14:36 | Nahoru | #113

AgentMlicnak>rekl bych ze 4 valec je flexibilnejsi...a prijemnejsi...2valec je vetsi divocina



Například ten v dragstáru lol lol lol lol lol

2val nebo 4val

15.5.2008 v 15:34 | Nahoru | #114
Tak si taky musím trošku rejpnout do vosího hnízda lol

Kawasaki ER-6 má véčkový dvouvál!
Že je to blbost, že má řaďák!?
Ale hloupost. Soudruzi - to je normálně véčko rozevřený na 180° (jako je boxer u BMW), ale ten válec z druhý strany pak japonští soudruzi přemístili vedle toho prvního válce!) lol .

Normální dvouválcový řaďák u čtyřtaktu je souhup. Ale tady běhají válce proti sobě (čepy na klice jsou přesazený o 180°- a tak ten motor je s minimem vibrací jako řadový čtyřvál, se zvukem jako véčkový dvouvál a kompaktní a jednoduchý jako řadový dvouvál.

Výběr je hotov! Jen to nejlepší je dost dobré!
Kawasaki for ever

2val nebo 4val

15.5.2008 v 15:50 | Nahoru | #115
650ccm> Máš naprostou pravdu, akorát bych to doladil s názvoslovím - tyto motory se nazývají ploché a podobná varianta s přesazenou klikou byla použita u yamahy TRX a následně TDM, výhodou je samo pouze jedna hlava a jednoduší pohon rozvodů, což příznivě ovlivňuje složitost i cenu

Naposledy editováno 15.05.2008 15:51:50

2val nebo 4val

15.5.2008 v 16:03 | Nahoru | #116
Che> Pokud vím, tak u TDM šli jen na půl cesty (nebo až na jeden a půl? ... jak se to vezme) - klika je přesazená o 270° a tím pádem to má i ty správné Véčkové vibrace a zvuk od véčka nerozeznatelný.
Ono to přesazení o 180° asi dříve v době karburátorů a kladívkových zapalování bylo trošku problematické. Ale se vstřikováním a elektronikou ho dnes dokáží. I když vlastně nevím, v čem byl problém.

2val nebo 4val

15.5.2008 v 17:30 | Nahoru | #117
650ccm - To už je trochu složitější, ale zkusme to vysvětlit srozumitelně pro širokou veřejnost. Vibrace mají dva hlavní zdroje. Prvním jsou posouvající se hmoty, zjednoušme to na písty. Ideální je, když se setrvačné hmoty navzájem vyruší. Dobrý je motor typu boxer, kde jdou písty od sebe a k sobě a samo řadový čtyřválec, kde jdou spolu krajní a vnitřní písty, což se taky hezky eliminuje. Dvoválec protihup už je na tom trochu hůř, ale samo ne tak špatně jako jednohup. Druhej problém je dodat do rotující klikovky impulsy od pracovních zdvihů pístů, aniž by se to celý rozkmitalo. Rezonance je totiž problém nejenom mostních konstrukcí. Tady by byl ideální řadový osmivál, ale ten se do mota implantuje blbě. Vzpomeňme si všichni na oblíbenej škodováckej čtyřválec, kerej trpí touto konstrukční chybou. Tím, že má pouze tři lágry na klice, je zde malá tuhost klikového ústrojí a vibruje to jedna radost, i když je to čtyřvál. Problém spalovacího motoru je ten, že musí pracovat v různejch otáčkách a neměl by se žádnejch rozkmitat. Dříve se to konstruovalo citem, nakreslilo se to na prkně, pak se postavil prototyp a buď se to podařilo nebo ne - velká úcta ke starejm konstruktérům. Jejich dnešní kolega si může dovolit mnohem víc, páč má k dispozici výpočetní techniku, která pomáhá. Díky moderním metodám, založeným na metodě konečného počtu prvků ( MKP ) si může celej motor virtuálně vymodelovat, simulovat dynamické děje, spočítat a případně tam dát vyvažovací hřídel atd. Výsledkem je to, že dnes běhají motory, o kterejch se nám dřív ani nesnilo.

Naposledy editováno 15.05.2008 17:38:42

2val nebo 4val

15.5.2008 v 22:37 | Nahoru | #118
bych tomu taky rikal plochej motor, ikdyz treba rozevrenej do tolika a tolika stupnu.
Pac opravdovej v-twin ma obe ojnice na jednom cepu,ne?
takze pokud mam 2 valce proti sobe, muze to bejt boxer (zalomeni kliky a tedy i cep pro kazdou ojnici zvlast) a nebo vecko do 180° (ojnice na jednom cepu)

Naposledy editováno 15.05.2008 22:38:22

2val nebo 4val

16.5.2008 v 09:15 | Nahoru | #119
Che> lol lol lol
Posledních 8 let se živím modelováním dynamických jevů.
Poslední 3 roky v "nejluxusnějším" českém výzkumáku.
Čím větší "kapacita" jsem, tím jsem k výsledkům skeptičtější.
A tím více si vážím našich fotrů, co dokázali jen s logárem.
Jestli to nebude tím, že oni ještě používali ten blivajz, co máme v lebce.
Ale to bylo jen tak na okraj.
Howgh

2val nebo 4val

16.5.2008 v 10:58 | Nahoru | #120
to je zase debata. Projeď se a uvidíš.
Mně se přes všechny výhody čtřválu, nejlépe jezdí na V-Twinu.

že to má míň koní, větší spotřebu a menší rozsah otáček, na to kašlu, mašina má být 4fun
Téma je zamknuto

TOPlist