Prosím o radu či nějaké zkušenosti. Líbí se mi Yamaha FZ6n a Aprilia SL 750..
Díky
Uzavřeno 02.09.2010 v 00:03 uživatelem h3ry
assassin>bubraku to uz tady prece bylo mockrat... kazdej soudnej dvouvalista ti musi rict ze litorvej ctyrvalec jede lip...
z casti uz jen ze svoji koncepce - pri danem objemu uz vetsi vykon dostanes jen otackama, a na dva hrnky proste vyjdou trosku jiny pisty,zdvihy, rychlosti, zrychleni, sily... a tim padem je jasny ze tam musi dvouvalec znacne pokulhavat...
dokonce s tim ze sem rok jezdil na K2 gsxr muzu tvrdit ze moderni litrove ctyrvalce jedou stejne i odspodu... ale tam uz to muze byt jen tim ze u V2 se jaksi zastavil vyvoj, prave kvuli potrebe vetsich vykonu...
takze V2 uz delaj jen znacky pro ktery je to tradicni, prestizni vec, ktery je v serii osadi komponenty o tridu jinde a dostanou se na cenu x nasobne prevysujici japonskou konkurenci ktera je ve vetsine pripadu lepsi....
ale V2 si stale svoje kupce najde, prat se s dvouvalcem je urcita zabava, nekomu se ten zvuk libi vic nez vysavac u ctyrvalce.... a dost lidi ma plny ruce prace s teme +- 100konema a tech tvejch dalsich 100 co mas navic je nechava v klidu:)
assassin Je zajimave,ze kdyz (nejen na tomhle vlaknu) nekdo napise objektivně jak to ve skutecnosti je,vlastne to co kazdy soudny motorkar vi,ale samozrejme kvuli tomu nebude menit tu svou nej.motku ,tak se k tomu temer nikdo nevyjadri.Ale na kraviny a desny kecy tady spousta lidi reaguje,honi si tricko a placa co kdysi nekde vycetl. lol
Naposledy editováno 09.05.2008 06:34:20
DaliboRR>assassin>bubraku to uz tady prece bylo mockrat... kazdej soudnej dvouvalista ti musi rict ze litorvej ctyrvalec jede lip...
z casti uz jen ze svoji koncepce - pri danem objemu uz vetsi vykon dostanes jen otackama, a na dva hrnky proste vyjdou trosku jiny pisty,zdvihy, rychlosti, zrychleni, sily... a tim padem je jasny ze tam musi dvouvalec znacne pokulhavat...
dokonce s tim ze sem rok jezdil na K2 gsxr muzu tvrdit ze moderni litrove ctyrvalce jedou stejne i odspodu... ale tam uz to muze byt jen tim ze u V2 se jaksi zastavil vyvoj, prave kvuli potrebe vetsich vykonu...
takze V2 uz delaj jen znacky pro ktery je to tradicni, prestizni vec, ktery je v serii osadi komponenty o tridu jinde a dostanou se na cenu x nasobne prevysujici japonskou konkurenci ktera je ve vetsine pripadu lepsi....
ale V2 si stale svoje kupce najde, prat se s dvouvalcem je urcita zabava, nekomu se ten zvuk libi vic nez vysavac u ctyrvalce.... a dost lidi ma plny ruce prace s teme +- 100konema a tech tvejch dalsich 100 co mas navic je nechava v klidu:)
assassin Je zajimave,ze kdyz (nejen na tomhle vlaknu) nekdo napise objektivně jak to ve skutecnosti je,vlastne to co kazdy soudny motorkar vi,ale samozrejme kvuli tomu nebude menit tu svou nej.motku ,tak se k tomu temer nikdo nevyjadri.Ale na kraviny a desny kecy tady spousta lidi reaguje,honi si tricko a placa co kdysi nekde vycetl. lol
je fajn si tu přečíst něco rozumného
Naposledy editováno 12.05.2008 23:42:21
Che>Hoši, hoši, hoši, to sem si zas počet. A jákýpak motor to máš na mysli - řadovej nebo véčkovej, dvou, tří nebo čtyřventilovej, nízko nebo vysokootáčkovej, nízko nebo vysokozdvihovej, stíkačku nebo karbičák, s vyvažovákem nebo bez? Tydle věci sou zřejmě naprosto nepodstatný.
No právě dychtivě čekáme až to tady nějaký fundovaný motorář (neplést s motorkář, ty vědí většinou kulový...) vysvětlí, jinak zůstaneme v zajetí mýtů a pověr
Specifickou oblastí sou vysokoobrátkové véčka - to je záležitost nadšenců a srdcařů, kteří tím žijou a páč to umějí, dokážou z toho hodně dostat, ale pro většinu to vhodné není. Obecně samo platí, že čtyřvál má výhodu více cyklů na jednu otočku kliky, ale zase je složitější, dražší a má více dílů, takže je pravděpodobnější, žě se něco pokazí. Ty jsi sám prakticky zkusil, že povedenej řaďák klidně snese srovnání s véčkem, kterým tédéemo v podstatě je, ačkoliv principielně by měl být vespod v nevýhodě. To je tím, že na to mají vliv všecky faktory, uvedený v minulém příspěvku.
Che>Váňa> Ještě pro úplnost dodávám, že u véčka se dá taky čarovat s úhlem rozevření. Nepotrvá asi dlouho a moto motory převezmou od aut variabilní časování ventilů - a pak už to bude totální nářez
tzn dalsia hmotnost navyse a dalsia vec co sa moze kurvit.
Spise fakta.
Kawasaki ER-6 má véčkový dvouvál!
Že je to blbost, že má řaďák!?
Ale hloupost. Soudruzi - to je normálně véčko rozevřený na 180° (jako je boxer u BMW), ale ten válec z druhý strany pak japonští soudruzi přemístili vedle toho prvního válce!) lol .
Normální dvouválcový řaďák u čtyřtaktu je souhup. Ale tady běhají válce proti sobě (čepy na klice jsou přesazený o 180°- a tak ten motor je s minimem vibrací jako řadový čtyřvál, se zvukem jako véčkový dvouvál a kompaktní a jednoduchý jako řadový dvouvál.
Výběr je hotov! Jen to nejlepší je dost dobré!
Kawasaki for ever
Naposledy editováno 15.05.2008 15:51:50
Ono to přesazení o 180° asi dříve v době karburátorů a kladívkových zapalování bylo trošku problematické. Ale se vstřikováním a elektronikou ho dnes dokáží. I když vlastně nevím, v čem byl problém.
Naposledy editováno 15.05.2008 17:38:42
Pac opravdovej v-twin ma obe ojnice na jednom cepu,ne?
takze pokud mam 2 valce proti sobe, muze to bejt boxer (zalomeni kliky a tedy i cep pro kazdou ojnici zvlast) a nebo vecko do 180° (ojnice na jednom cepu)
Naposledy editováno 15.05.2008 22:38:22
Posledních 8 let se živím modelováním dynamických jevů.
Poslední 3 roky v "nejluxusnějším" českém výzkumáku.
Čím větší "kapacita" jsem, tím jsem k výsledkům skeptičtější.
A tím více si vážím našich fotrů, co dokázali jen s logárem.
Jestli to nebude tím, že oni ještě používali ten blivajz, co máme v lebce.
Ale to bylo jen tak na okraj.
Howgh