globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Najeté km na BMW GS 650 dakar
23.4.2008 v 13:47
Zdravim.
Mám možnost koupit dakara 04, který má najeto 38tkm.
Připádá mi to docela hodně. Jaké jsou vaše zkušenosti.

Díky R
Předchozí
1 2
Následující

Najeté km na BMW GS 650 dakar

23.4.2008 v 13:59 | Nahoru | #1
Kilometry na tyhle motorce nic neznamenaji. Musis koukat na celkovy stav motorky a na servisni historii. M.

Najeté km na BMW GS 650 dakar

23.4.2008 v 14:03 | Nahoru | #2
Dnes se tachometrům nedá věřit. Nějak začínaj poslední dobou švindlovat. Takže to nejspíš je poctivej majitel kterej kilometry přizná...
Já mam na 125 35000km a nezdá se mi ,že by už byla za zenitem.

Najeté km na BMW GS 650 dakar

23.4.2008 v 14:59 | Nahoru | #3
Aspon se budes mit v cem rejpat :) Presne jak napsal Zdenek, 38000km neni nic strasnyho a na motorku z 2004 je to normalni stav. Vzdycky pocitej min. 8.000km/rok a kdo ma mene, tak muze kecat nebo nemusi. Kazdopadne je lepsi brat tenhle vypocet, protoze stocit tachak je jednoduchy jak facka! A pohadek o tom proc tahle ci tamta motorka nejezdila jsem slysel uz spoustu. Bohuzel cechacci dodnes lepe slysi na inzerat "r.v. 2000, najeto 11.000km" )

Najeté km na BMW GS 650 dakar

23.4.2008 v 15:23 | Nahoru | #4
No jasně.
Mě připadá 38 000 celkem jako realita.
Ale když se podíváš na inzeráty (i z Německa), tak je tam většina r.v. 2001 a asi tak 10-15tkm...
:)

Spíš mě jde o to kolik tahle motorka zvládne, tak nejak bez vetších komplikací. Je mi jasný že se to nedá přesně určit, ale zajímaj mě názory různých lidí.

Najeté km na BMW GS 650 dakar

23.4.2008 v 15:38 | Nahoru | #5
rampik> vim o jednom ,co mel na ni na podzim minuleho roku neco pres 92ooo,poctive servisovana a neminil menit.Ted je s ni v Mongolsku...

Najeté km na BMW GS 650 dakar

23.4.2008 v 15:50 | Nahoru | #6

rampik>Ale když se podíváš na inzeráty (i z Německa), tak je tam většina r.v. 2001 a asi tak 10-15tkm...



Tak už se asi stáčí i v Německu... 4 000 za rok najezdí i velmi sváteční jezdec.. dokážu uvěřit tomu, že někomu třeba stojí motorka z různých důvodů rok, než se ji odhodlá prodat... ale že by se taková situace opakovala u jednoho stroje a dvou či tří majitelů po sobě...

Najeté km na BMW GS 650 dakar

23.4.2008 v 17:54 | Nahoru | #7
Mám na F650GSD rv'04 50.000km a zatím se nezdá že by měl motor potíže (jen mi odešla vodní pumpa, ale ten motor zažil i uvaření (Libie 60oC ve stínu) oprava 6000,- Kč i s olejem.

Kamrád má normal F650GS také'04 najeto přes 40.000 kupoval při cca 35.000km a zatím si také chrochtá.

Myslím že servisovaný motor u tohoto málo krmeného motoru vydrží mnoho kilometrů.

Najeté km na BMW GS 650 dakar

23.4.2008 v 22:34 | Nahoru | #8
mel sem jedno to melo 30tkm,bylo jak nove,nikde znamka km,ted mam jedno na prodej dakar a ma 11tkm a je to 00,dovoz IT a nemyslim si ze by primo v BMW staceli,dokonce tam maji jeste na prodej stare 1100gs s 10tkm takze mozne to je,ale v nemecku se staci pekne neboj

Najeté km na BMW GS 650 dakar

23.4.2008 v 22:57 | Nahoru | #9
Na rotaxe to je brnkačka. Jsou známí jejich spolehlivostí a výdrží, nejsi ani ve třetině životnosti.

Najeté km na BMW GS 650 dakar

9.4.2009 v 22:38 | Nahoru | #10
Jestli to tu někdo ještě čte, zeptal bych se na to samý. Šilhal jsem po nové 800, ale ty jsou i jetý ještě moc drahý. Vracím se tedy zpět k jednobuchu a raději než normál GS bych bral Dakar. Vidím dokoncě nějaké inzeráty i zde na motorkářích a rád bych věděl, na co se mám u motorky podívat, abych dokázal aspoň částečně odhadnout diferenci mezi km na budíku a reálem? V kolika km je dělá poslední garančka? Že bych mrkl do servisky, kdy byla dělaná a pak bych se ptal, proč za 3 roky motorka najezdila jen 8000 km, když v garáži jiný storoj nestojí atp. dík.

1 reakcí na tento příspěvek Najeté km na BMW GS 650 dakar

10.4.2009 v 15:17 | Nahoru | #11
Nejsi schopny spolehlive poznat, kolik ma ten stroj najeto. Muzes se divat po celkovem stavu, po osoupanosti kdeceho, po opotrebeni kotoucu. Retezovka se meni, to ni nerekne nic. Spis jde opravdu o celkovy stav, je dulezitejsi, jestli byla bourana, nez jestli ma najeto 20 nebo 40 tisic.

Spis se divej na neklamne znamky havarie - vyvarene dorazy rizeni, rovnane predni vidle, podezrely by mohl byt treba novy predni a stary zadni kotouc. Taky pokud barva v cemkoliv neodpovida modelovemu roku, je to bud kradene, nebo bourane, ostatni moznosti jsou malo pravdepodobne.

No a uplne posledni vec - opis si VIN. Nevim presne, jestli takovou sluzbu dela treba BMW, ale u KTM se da dohledat servisni historie libovolne motorky minimalne v ramci Evropy (ted to resil kamos).

Tak jeste neco - pokud motorka neni tvuj hlavni konicek a pokud na ni nejezdis na dovolenou, muzes udelat dlouhodobe najezd cca 3 tis. km za rok - mam takoveho kamarada.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Najeté km na BMW GS 650 dakar

10.4.2009 v 15:35 | Nahoru | #12
tosuja> Díky moc. Teď jsem se na ní byl podívat a vypadá všechno v pořádku. Všechny plasty vypadají původně, protože jsou malinko oťukaný od kamínků (běžná věc). Na rám jsem se taky díval, kde vidět bylo, bylo vše OK. Majitel se mi zdál naprosto solidní (to myslim taky někdy člověk pozná, když se něco hraje, ale to jen tak na okraj). Má to nový filtry a náplně, nový gumy a je to celkově připravený na sezónu. Je k tomu servisní knížka se všema záznamama a dokonce mi nabízel i všechny faktury na věci, který dokupoval. Takovej pečlivej mi přišel.

Jediné, co mně mrzí, že nemá ABS. To ale zase vyváží veškerá další výbava, kterou jsem stejně chtěl (centrální stojan, 3 kufry, padák, kryt motoru, kryty na ruce, zvýšené plexi), takže bych řekl, že spokojenost.

Malinko bych jen potřeboval poradit s převodovkou. Překvapilo mně, že jsem na poprvé nějak nebyl schopen navolit neutrál. Je to hrozně citlivý. To bych docela rád věděl, jestli je to u BMW normální a musím si na to jenom zvyknout, nebo jestli to může představovat nějaký problém?

(reakce na) Najeté km na BMW GS 650 dakar

10.4.2009 v 20:13 | Nahoru | #13
[quote]Loss>tosuja> Díky moc. Teď jsem se na ní byl podívat a vypadá všechno v pořádku. Všechny plasty vypadají původně, protože jsou malinko oťukaný od kamínků (běžná věc). Na rám jsem se taky díval, kde vidět bylo, bylo vše OK. Majitel se mi zdál naprosto solidní (to myslim taky někdy člověk pozná, když se něco hraje, ale to jen tak na okraj). Má to nový filtry a náplně, nový gumy a je to celkově připravený na sezónu. Je k tomu servisní knížka se všema záznamama a dokonce mi nabízel i všechny faktury na věci, který dokupoval. Takovej pečlivej mi přišel.

Jediné, co mně mrzí, že nemá ABS. To ale zase vyváží veškerá další výbava, kterou jsem stejně chtěl (centrální stojan, 3 kufry, padák, kryt motoru, kryty na ruce, zvýšené plexi), takže bych řekl, že spokojenost.

Malinko bych jen potřeboval poradit s převodovkou. Překvapilo mně, že jsem na poprvé nějak nebyl schopen navolit neutrál. Je to hrozně citlivý. To bych docela rád věděl, jestli je to u BMW normální a musím si na to jenom zvyknout, nebo jestli to může představovat nějaký problém?[/quote

V prve rade se podivej jestli nema spojkova packa moc velkou vuli,neutral by tam mel jit v kazdem pripade normalne,pokud ne tak je mozne ze jsou krive plechove lamely coz neni u 650 GS nic neobvykleho.Jeste k te vydrzi motoru,nedavno jsem mel rozebrany motor z jednoho GS singlespark,ktere melo najeto 65000km a jezdi na nem kuryr.Ten motor byl vevnitr jak novy,pist,valec,ojnice...Nejproblemovejsi vec u techto motoru je asi volnobezka starteru.

Najeté km na BMW GS 650 dakar

11.4.2009 v 09:07 | Nahoru | #14
Ach jo, porad ty nic nerikajici kilometry.
Znamej ma na Dakaru 78000, neni mu vubec nic.
Velky GSa vidam casto s 80-160tis. km a situace porad stejna, tohle proste jezdi furt.

Najeté km na BMW GS 650 dakar

11.4.2009 v 09:25 | Nahoru | #15
Jo je to o tom jestli clovek nenarazi na vylozene "patecni" motorku a hlavne o udrzbe.Znam jedno 1100GS,ktere ma ted kolem 250000km,z toho polovinu v Africe a jezdi s puvodnim motorem.

Najeté km na BMW GS 650 dakar

11.4.2009 v 10:02 | Nahoru | #16
Trochu jsem se na tom svezl a nepřišlo mi, že by spojková páčka měla jakoukoli vůli. Včera jsem ještě mluvil s kamarádem, co jezdí silniční aprílku v litru a prý to má s neutrálem to stejné. Že si člověk musí jen zvyknout. Mám prý vyzkoušet, jestli tam nejde líp dát při dojíždění. No jak pro to dnes půjdu, tak to ještě naposledy prubnu.

1 reakcí na tento příspěvek Najeté km na BMW GS 650 dakar

11.4.2009 v 10:06 | Nahoru | #17
Spojka mít vůli musí, na kilometry nehleď a řiď se technickým stavem.

(reakce na) Najeté km na BMW GS 650 dakar

11.4.2009 v 10:20 | Nahoru | #18

IvanGS>Spojka mít vůli musí, na kilometry nehleď a řiď se technickým stavem.


Však jo. Motorka je v poho. Jedinej zádrhej vidím v tom neutrálu a to se snad pořeší. Mě zajímalo, jestli je to vada, nebo jestli je to běžný.

Najeté km na BMW GS 650 dakar

11.4.2009 v 11:39 | Nahoru | #19
U skutru se u objemu 125 ccm se udava bezna zivotnost do prvnich vetsich problemu 40 az 50 tis. km no ja mel na Burgmanu 125 za rok 18 tis. km a znam par lidi co maj 125 a najeto cca 100 tis. km a bez vetsich oprav. Mluvim o skutrech tedy o tom co znam. Pochopitelne u tehle bude zalezet v jakem je stavu a kdo kde s ni jezdil. Zivotnost dobre servisovaneho motoru 200 tis. ?

Najeté km na BMW GS 650 dakar

11.4.2009 v 20:13 | Nahoru | #20
Tak jsem to dnes koupil, projel trochu víc a jsem nadšenej! S tím neutrálem je to v pohodě. Jsem lama. Když se s tím zachází s citem, tak tam jde úplně nádherně. Jsem šťastnej jak blecha!

Najeté km na BMW GS 650 dakar

11.4.2009 v 21:03 | Nahoru | #21
38tis km ty krávo to už je přeci motorka na odpis Kup si radši novou... najezdi na ní 20tis a odvez ji do šrotu....

Bože to sem se zas pobavil

Najeté km na BMW GS 650 dakar

11.4.2009 v 22:47 | Nahoru | #22
38 tis nic neznamená. Rotaxe v BMW řeš, až bude mít 10x víc.

1 reakcí na tento příspěvek Najeté km na BMW GS 650 dakar

11.4.2009 v 23:10 | Nahoru | #23
Já teda původně problém najetých km neřešil primárně kvůli motoru, ale spíš kvůli opotřebení všeho ostatního. Zvlášť u motorky, která umí terén. Myslím, že si zas nemusíme tolik mazat med kolem huby a každý, kdo jetou motorku kupuje, se na najeté kilometry dívá a snaží se odhadnout, zda jsou pravdivé. Tvrdit, že je to naprosto fuk se mi zdá mírně alibistické.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Najeté km na BMW GS 650 dakar

11.4.2009 v 23:23 | Nahoru | #24
Loss> Byl bys víc v klidu, kdyby jí někdo utočil tacháč na 15tis ?

(reakce na) Najeté km na BMW GS 650 dakar

11.4.2009 v 23:40 | Nahoru | #25
MartinGS500>

Čemu přesně nerozumíš na větě: ...kdo jetou motorku kupuje, se na najeté kilometry dívá a snaží se odhadnout, zda jsou pravdivé.

???

Najeté km na BMW GS 650 dakar

16.4.2009 v 21:12 | Nahoru | #26
měl jsem najeto na šestpade přes 70 tis km a pořád chodila výborně. Spotřeba i výkon OK. Nebál bych se na ní natočit přes 100 tis. km

Najeté km na BMW GS 650 dakar

16.4.2009 v 21:22 | Nahoru | #27
OK. Kolik toho vydrží teleskopy? Dneska jsem dal trochu rychleji polňačku s dírama a asi 4x to koplo nepříjemě nahlas. Mohlo to jít nadoraz? Je to normání? Nebo by to mlátit nemělo za žádných okolností.

Najeté km na BMW GS 650 dakar

25.4.2009 v 22:42 | Nahoru | #28
Jinak ja prodavam svoji a ta ma najeto nejakych 45000km. Motor bez sebemensich problemu, jen jsem menil olej a kontroloval ventily (nutno rict, ze zbytecne )

Ale zadna kraska to neni, proste jsem s ni jezdil i v terenu, takze jsem s tim obcas trisknul. Cemuz i odpovida cena...

Ale poctu kilometru bych se nebal, na motoru se nema co pokazit a zbytek je lehce opravitelny (loziska a podobne veci co se opotrebovavaji...)

Najeté km na BMW GS 650 dakar

27.4.2009 v 15:56 | Nahoru | #29
rampik: jak tady nekdo muze vyplodit takovou kokotinu, zda se mi to moc

opravdu jen zdá, kvůli takovejm jako si ty se to stáčí, tak si to laskavě uvědom.

jarda šíma teď dělá ted GS800 a chce najet 200000km. Už má přes 50t. Myslíš že tomu něco po 200000 bude? Stočí na 20t a trotlovi jako ty se to prodá a nic nepoznáš.

1 reakcí na tento příspěvek Najeté km na BMW GS 650 dakar

28.5.2009 v 13:44 | Nahoru | #30
Takže jsem vyměnil olej ve vildích a je to sto a jedna. Paráda. Teď se potýkám ale s jiným problémem. Když je motor studenej, tak chvilku po nastartování chcípne. Klidně i 3x za sebou. Nejdřív jsem si říkal, že blbne počítač, ale teď si s odstupem říkám, jestli to nemůže být vadný teplotní čidlo, nebo tak něco, protože mám pocit, že když je zima, tak to nastartuje úplně bez problémů a je vidět na otáčkách, že tam jde bohatší směs. Takže když je tepleji, jako by nefungoval "utomatickej sytič". Kdyby někdo z vás přispěl svou zkušností, byl bych rád.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS sakal01 35 30.1.2024 v 07:23 Radek2107
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist