globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schéma na výrobu laděného výfuku
 
13.4.2008 v 23:26
Neporadil by někdo s výrobou laděného výfuku na Suzuki GS500 E a na Hondu CB500

Uzavřeno 23.03.2011 v 12:10 uživatelem George1982
Předchozí
1 2 3
Následující

Schéma na výrobu laděného výfuku

13.4.2008 v 23:28 | Nahoru | #1
co si nakej koupit ?

Schéma na výrobu laděného výfuku

13.4.2008 v 23:29 | Nahoru | #2
troška inspirace

[img] osobně bych nic nevyráběl doma na koleni, když za 3 tis kč máš krásný nový výfuk. Hlavně nekuchej ten origo :o

Třeba tady http://www.creptus.cz/

Schéma na výrobu laděného výfuku

13.4.2008 v 23:35 | Nahoru | #3
jak psal láda. tím že si doma něco splácáš tý motorce spíš uškodíš kup za pár litrů novej

Schéma na výrobu laděného výfuku

14.4.2008 v 08:01 | Nahoru | #4
Příspěvek smazán autorem

Naposledy editováno 16.04.2008 05:13:26

Schéma na výrobu laděného výfuku

14.4.2008 v 08:21 | Nahoru | #5
Na netu toho najdeš o výrobě výfuku spoustu. Zabýval jsem se tím minulý rok na ER5, protože se v originálu uvolnily trubky v přepážce a hrozně pískal. Jinak bych to nedělal!! Určitě jsem nic nesplácal, ale udělal jsem docela slušnou práci. Proto ti však za zkušenosti radím - nedělej to, ale už si nějakou hotovou koncovku kup. Leda by ti dal někdo hotový návod přesně na tvůj typ motocyklu a nejlépe s grafy jak to po montáži vypadá na brzdě. Je s tím jinak docela dost práce-pokud ti tedy nejde jen o zvuk, ale jde ti o co nejlepší výsledek nejen pro uši, ale i pro motor. Nejpracnější pro mě bylo udělat příruby. Ale rád na tu práci vzpomínám.

Schéma na výrobu laděného výfuku

14.4.2008 v 09:12 | Nahoru | #6
hele a k čemu je vlastně laděný výfuk na CB-čku? čemu to jako má pomoct?

Nemůžu si pomoct, ale dávat nějakej takovej bastl na začátečnickou motorku mi přijde jako kdybych si na Fabii namontoval koncovku z Makra

Schéma na výrobu laděného výfuku

14.4.2008 v 09:27 | Nahoru | #7

Walda>hele a k čemu je vlastně laděný výfuk na CB-čku? čemu to jako má pomoct?

Nemůžu si pomoct, ale dávat nějakej takovej bastl na začátečnickou motorku mi přijde jako kdybych si na Fabii namontoval koncovku z Makra



Se mozna budes diwit,ale s ladakem na CB byl rozdil v zatahu docela znatelnej.¨Je uplne fuk jestli je to motka do zacatku nebo nakej litr,pekne znit muze i tak ne

Schéma na výrobu laděného výfuku

14.4.2008 v 10:10 | Nahoru | #8
elbanDiTo> děkuji za podporu, určitě když je výfuk dobře udělanej je to znatelnej rozdíl, měl jsem možnost se svést na CB s upravenou koncovkou a měl jsem pocit jak když tam jsou dva motory.Já mám GS jde o zvednutí výkonu aby to mělo trochu hezčí zvuk.

Schéma na výrobu laděného výfuku

14.4.2008 v 10:25 | Nahoru | #9

Walda>hele a k čemu je vlastně laděný výfuk na CB-čku? čemu to jako má pomoct?

Nemůžu si pomoct, ale dávat nějakej takovej bastl na začátečnickou motorku mi přijde jako kdybych si na Fabii namontoval koncovku z Makra


Kamarádovi docela slušně posílil spodek a motorka pak šla na jedničku na zadní jen plynem bez ubrat/přidat nebo spojčení. Prostě kolem 4tisíc přidal. A pak je to samozřejmě zvuk.

Schéma na výrobu laděného výfuku

14.4.2008 v 16:23 | Nahoru | #10
Brumbál>
Souhlas

http://www.offmoto.cz

Schéma na výrobu laděného výfuku

14.4.2008 v 16:26 | Nahoru | #11
ale nějaky vzorec, nebo snad i program pro vypočet objemu vyfuku by byt měl ne??pro vypočet idealniho vyplachu...?? :o

Schéma na výrobu laděného výfuku

14.4.2008 v 19:18 | Nahoru | #12

Axel>ale nějaky vzorec, nebo snad i program pro vypočet objemu vyfuku by byt měl ne??pro vypočet idealniho vyplachu...?? :o



Jo existuje - na dvoutakty

U 4T se nechte inspirovat třeba formulí1

Schéma na výrobu laděného výfuku

14.4.2008 v 19:30 | Nahoru | #13

Dingo>Axel>ale nějaky vzorec, nebo snad i program pro vypočet objemu vyfuku by byt měl ne??pro vypočet idealniho vyplachu...?? :o

Jo existuje - na dvoutakty

U 4T se nechte inspirovat třeba formulí1



tak u 4T by taky něco takoveho byt mohlo,kruciš
tak se objemem asi zkusit držet origo vyfuku??

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 11:38 | Nahoru | #14
tak u 4T by taky něco takoveho byt mohlo,kruciš
tak se objemem asi zkusit držet origo vyfuku?? [/quote]

To víš, že je. Třeba nějaká Bernouliho(snad se to tak píše) rovnice by se dala určitě použít. Nebo myslíš, že inženýři jedou metodou pokus x omyl? To je spíš otázka právě těch rádoby laďáků.
Jinak se nenech hecovat řečmi o začátečnické motorce(fakt stupidní názor), ale také o jízdě po zadním po přidání plynu bez "výplachu"(bla, bla, bla, možná s 60ti zubovou rozetou). I s výplachem to bude problém udržet. Tak markantní rozdíl o proti sériovému výfuku nedosáhneš i při tom nejlepším výsledku.
S největší pravděpodobností dosáhneš tohoto výsledku:
a) posílení nižšího a středního pásma otáček motoru
b) ztratíš výkon ve špičce- nižší maximálka
c) zvýší se ti spotřeba
d) zvuk bude určitě lepší, ale po delší jízdě to poznáš v uších
e) pokud nedáš větší trysky, bude chudá směs(trpí ventily)-minimálně v některém rozsahu otáček-to poznáš na barvě svíček.
f) takže s největší pravděpodobností skončíš stejně na brzdě a utratíš dalších pár stovek(možná tisíc) za seřízení
G) možná dojdeš k poznání, že kdybys to GS nebo CB prodal a koupil něco silnějšího už v základu, nevyšlo by tě to o moc dráž

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 11:43 | Nahoru | #15
http://www.redmoto.cz/

velky vyber znacek koncovek a top ceny

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 12:10 | Nahoru | #16
Brumbál> mým cílem by bylo nějakým způsobem udělat, aby to GS mělo lepší akceleraci a trochu vylepšit zvuk mašiny, ta maximálka mi i stačí, poznal jsem na vlastní kůži střet s autem a byl jsem rád že jsem dopad tak jak jsem dopad, max.je 160km/h jen bych té rychlosti chtěl dosáhnout dřív.

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 12:13 | Nahoru | #17
George1982> zvuk zlepšíš na 99%, akceleraci naopak na 99% nezlepšíš

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 12:17 | Nahoru | #18
Číkus> tak koupil bych si něco jiného, ale ted jsem opravil to GS a už bohužel nejsou peníze,budu se muset tedy smířit s tím co mám a vydržet dva roky, pak bych chtěl GSR600.

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 12:19 | Nahoru | #19
George1982> já měl na ZZR taky samodomo výfuky a pocit byl suprovej z toho rachotu

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 12:21 | Nahoru | #20
Číkus> tak můj otec má to CB a je to automechanik, kdyby se nám povedlo někde najít nějaké schéma na tu výrobu tak už by to zvládl

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 12:27 | Nahoru | #21
george: u koncovky zas nejde o takovou vedu... ostatne kdyz kuchnes akrapovice uvidis to same jako kdyz kuchnes creptus ... derovana roura obalena vatou a okolo plast... prumer trubek a celkove rozmery je nejlepsi omerit z nejakeho existujiciho vyfuku at nejdes uplne na slepo...

ale neznackove koncovky koupis kolem 3tis... a kdyz se s tim budes delat tak v tom case promrhas vic...

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 12:28 | Nahoru | #22
George1982> udělej to stejně velký jako origo lauf, průchozí, dovnitř hoď ještě jeden děrovaný plášť a prostor mezi nima vycpi vatou a není co řešit. A eště si můžeš udělat vyndávací dB killer z děrovaný trubky se zavařeným dnem

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 12:30 | Nahoru | #23
zkusenosti jsou zrejme .. pokusu delat si "neco doma na koleni" je sice hezke a dobrodruzne, ale motorce z 99,9% spis ublizis .. existuje sorta motorkaru, ktera preferuje pouze zvuk a tak staci "okapova roura" .. rve to jako das a mas pocit, ze to jede .. opak je pravdou, ztratis spodek, vznikne spousta vykonovych proapdu a der a celkova vysledna nespokojenost ..

Za velmi prijetalne penize poridis koncovku, ktera je perfektni, odzkousena, kvalitni zpracovani, "odbrzdena" na diagnostickem zarizeni a lahodnej zvuk .. je to SCORPION:

http://www.redmoto.c...omologovane-koncovky

http://www.redmoto.c...corpion_silnicni.pdf

za Kulaty NEREZ - 6550 s dph!

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 12:32 | Nahoru | #24
a mas na SCORPION slevu viz. odkaz

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 16:29 | Nahoru | #25
ale tak pořad musiš i tuhle koncovku odladit na brzdě specialně pro Tvou motorku..to jinak ani nejde ...kdyby si chtěl dosahnout toho skvěleho vysledku :o

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 19:32 | Nahoru | #26
Číkus> ty voe jen si vzpomenu na zvuk tvých výfuků tak mám husinu až na zádech lol lol lol

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 20:50 | Nahoru | #27
ja bych to taky viděl tak,že na te koncovce už ani moc nezaleži...ono..samotnou směs mužu odladit na svičkach..ten vykon už je mi fuk...stejně ho nevyužiju..jestli ma 90,nebo 100koni je mi jedno...takže trošku obohatim směs...at se neubliži motoru...a je to...

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 21:56 | Nahoru | #28
hele,chlapi,mam husku 410e a je priskrcena na koncofce,ny cstupu mam katalizator a pak ty prepazky,ted nemam kes na ladak a tak bych chtel jen kuchnout ten katik,myslite ze to budu muset pretryskovat,bude vubec nakej rozdil,ja sem jen student a tak na ladak za 6500 fakt nemam

Schéma na výrobu laděného výfuku

15.4.2008 v 23:44 | Nahoru | #29

George1982>Číkus> tak můj otec má to CB a je to automechanik, kdyby se nám povedlo někde najít nějaké schéma na tu výrobu tak už by to zvládl


Ono ani tak nepotřebuješ automechanika, jako spíš šikovného zámečníka. Perforovaný plech mám doma(kupoval jsem tenkrát celou tabuli). Jsem z Plzně, takže pokud máš cestu, zastav se. Izolaci okolo používám sibral v roli(nařežu pás, kterým vnitřní trubku obalím.Také ještě mám docela dost v krabici). Celé to ještě převážu šamotovou vlnou. Leo Vince ještě používá pod izolaci ocelovou vlnu. Také ji mám, ale nepoužil jsem ji. Používá ji například i Toyota na výfuky sportovních vozů. Abych ti dal nějaké rozměry, tak vnější trubka AL 440 mm, D 120 mm. Vnitřní trubka na vstupu D 50 mm, na výstupu D 36 mm(provedení vnitřní trubky do kónusu se mi osvědčilo. Jak jsem řekl, dělal jsem víc pokusů). Trysky větší o 0,05 mm- bohatě stačí. Já mám tedy ER5. Motor nemá žádné propady výkonu, jen mu chybí ten vršek, ale kdy ten koneckonců využívám. Jak jsem už psal, nejpracnější byly příruby a také držák koncovky. Nelíbí se mi žádné pásky okolo koncovky a tak jsem udělal takový fajnovější držák. Trubku jsem potom nechal naeloxovat a ocelové příruby a držák pochromovat. Teď ještě dělám nové víko na vstup do airboxu. Originál má poměrně malou díru a v otáčkách to asi má málo vzduchu. Kupovat KaN ale nebudu. Na obal se také běžně používá nerezová komínová roura
Fakt je to docela dost starostí, když to má k něčemu vypadat. A ty kecy, že to spácháš za dvě odpoledne doma v garáži, jak je tady na fóru občas čtu, naber vážně. Pokud se dá sehnat koncovka hotová, kterou bez problémů namontuješ, za 3000,- kaček, tak bych do toho šel.
Ještě co se týká zrychlení motocyklu. Nebude s největší pravděpodobností nijak větší.

Schéma na výrobu laděného výfuku

16.4.2008 v 09:53 | Nahoru | #30
Brumbál> Moc děkuji za radu,určitě to dám přečíst tátovi zda by to nějak udělal, koupil bych si hotovou, ale měl jsem na motorce nehodu a opravy mě stály 18.000,- tak už moc peněz není a ke všemu ještě marodím už 5 měsíců a ta nemocenská co budu povídat.

Naposledy editováno 16.04.2008 12:00:50
Předchozí
1 2 3
Následující
Téma je zamknuto

TOPlist