Uzavřeno 23.03.2011 v 12:10 uživatelem George1982
[img] osobně bych nic nevyráběl doma na koleni, když za 3 tis kč máš krásný nový výfuk. Hlavně nekuchej ten origo :o
Třeba tady http://www.creptus.cz/
Walda>hele a k čemu je vlastně laděný výfuk na CB-čku? čemu to jako má pomoct?
Nemůžu si pomoct, ale dávat nějakej takovej bastl na začátečnickou motorku mi přijde jako kdybych si na Fabii namontoval koncovku z Makra
Se mozna budes diwit,ale s ladakem na CB byl rozdil v zatahu docela znatelnej.¨Je uplne fuk jestli je to motka do zacatku nebo nakej litr,pekne znit muze i tak ne
Walda>hele a k čemu je vlastně laděný výfuk na CB-čku? čemu to jako má pomoct?
Nemůžu si pomoct, ale dávat nějakej takovej bastl na začátečnickou motorku mi přijde jako kdybych si na Fabii namontoval koncovku z Makra
Kamarádovi docela slušně posílil spodek a motorka pak šla na jedničku na zadní jen plynem bez ubrat/přidat nebo spojčení. Prostě kolem 4tisíc přidal. A pak je to samozřejmě zvuk.
Dingo>Axel>ale nějaky vzorec, nebo snad i program pro vypočet objemu vyfuku by byt měl ne??pro vypočet idealniho vyplachu...?? :o
Jo existuje - na dvoutakty
U 4T se nechte inspirovat třeba formulí1
tak u 4T by taky něco takoveho byt mohlo,kruciš
tak se objemem asi zkusit držet origo vyfuku??
tak se objemem asi zkusit držet origo vyfuku?? [/quote]
To víš, že je. Třeba nějaká Bernouliho(snad se to tak píše) rovnice by se dala určitě použít. Nebo myslíš, že inženýři jedou metodou pokus x omyl? To je spíš otázka právě těch rádoby laďáků.
Jinak se nenech hecovat řečmi o začátečnické motorce(fakt stupidní názor), ale také o jízdě po zadním po přidání plynu bez "výplachu"(bla, bla, bla, možná s 60ti zubovou rozetou). I s výplachem to bude problém udržet. Tak markantní rozdíl o proti sériovému výfuku nedosáhneš i při tom nejlepším výsledku.
S největší pravděpodobností dosáhneš tohoto výsledku:
a) posílení nižšího a středního pásma otáček motoru
b) ztratíš výkon ve špičce- nižší maximálka
c) zvýší se ti spotřeba
d) zvuk bude určitě lepší, ale po delší jízdě to poznáš v uších
e) pokud nedáš větší trysky, bude chudá směs(trpí ventily)-minimálně v některém rozsahu otáček-to poznáš na barvě svíček.
f) takže s největší pravděpodobností skončíš stejně na brzdě a utratíš dalších pár stovek(možná tisíc) za seřízení
G) možná dojdeš k poznání, že kdybys to GS nebo CB prodal a koupil něco silnějšího už v základu, nevyšlo by tě to o moc dráž
ale neznackove koncovky koupis kolem 3tis... a kdyz se s tim budes delat tak v tom case promrhas vic...
Za velmi prijetalne penize poridis koncovku, ktera je perfektni, odzkousena, kvalitni zpracovani, "odbrzdena" na diagnostickem zarizeni a lahodnej zvuk .. je to SCORPION:
http://www.redmoto.c...omologovane-koncovky
http://www.redmoto.c...corpion_silnicni.pdf
za Kulaty NEREZ - 6550 s dph!
George1982>Číkus> tak můj otec má to CB a je to automechanik, kdyby se nám povedlo někde najít nějaké schéma na tu výrobu tak už by to zvládl
Ono ani tak nepotřebuješ automechanika, jako spíš šikovného zámečníka. Perforovaný plech mám doma(kupoval jsem tenkrát celou tabuli). Jsem z Plzně, takže pokud máš cestu, zastav se. Izolaci okolo používám sibral v roli(nařežu pás, kterým vnitřní trubku obalím.Také ještě mám docela dost v krabici). Celé to ještě převážu šamotovou vlnou. Leo Vince ještě používá pod izolaci ocelovou vlnu. Také ji mám, ale nepoužil jsem ji. Používá ji například i Toyota na výfuky sportovních vozů. Abych ti dal nějaké rozměry, tak vnější trubka AL 440 mm, D 120 mm. Vnitřní trubka na vstupu D 50 mm, na výstupu D 36 mm(provedení vnitřní trubky do kónusu se mi osvědčilo. Jak jsem řekl, dělal jsem víc pokusů). Trysky větší o 0,05 mm- bohatě stačí. Já mám tedy ER5. Motor nemá žádné propady výkonu, jen mu chybí ten vršek, ale kdy ten koneckonců využívám. Jak jsem už psal, nejpracnější byly příruby a také držák koncovky. Nelíbí se mi žádné pásky okolo koncovky a tak jsem udělal takový fajnovější držák. Trubku jsem potom nechal naeloxovat a ocelové příruby a držák pochromovat. Teď ještě dělám nové víko na vstup do airboxu. Originál má poměrně malou díru a v otáčkách to asi má málo vzduchu. Kupovat KaN ale nebudu. Na obal se také běžně používá nerezová komínová roura
Fakt je to docela dost starostí, když to má k něčemu vypadat. A ty kecy, že to spácháš za dvě odpoledne doma v garáži, jak je tady na fóru občas čtu, naber vážně. Pokud se dá sehnat koncovka hotová, kterou bez problémů namontuješ, za 3000,- kaček, tak bych do toho šel.
Ještě co se týká zrychlení motocyklu. Nebude s největší pravděpodobností nijak větší.