globalmoto_duben_nolan





Téma: Co se starým autogenem?
 
13.4.2008 v 12:30
Našel jsem u známých starý autogen. 2 flašky r.1969, hadice, ventily, trysky. Co se dá ještě použít? Na hadice bych nesázel. Možná ty trysky, ale mají na sobě gumu a ta má nějakou jistě max. trvanlivost. Víte??

Co se starým autogenem?

13.4.2008 v 12:33 | Nahoru | #1
Lahve vrať do plnírny a ventily si nech někde překontrolovat.Až ti to blafne,tak už bude skoro pozdě

Co se starým autogenem?

13.4.2008 v 13:43 | Nahoru | #2
akorát budeš mít asi problém naplnit lahve dneska jsou nebo spíš by měli být všechny registrováné

Co se starým autogenem?

13.4.2008 v 13:52 | Nahoru | #3
A hlavně nezapomeň, že tam kde máš autogen musíš mít i hasičák

Co se starým autogenem?

13.4.2008 v 14:17 | Nahoru | #4
Hm tak ty láhve uřčite nemají čtecí kod takže ti je nikde nikdo nevymění , prostě jsou k ničemu, ale když se někdo smiluje tak se je možná vezme, já měl problém vyměnit jenom blbou láhev od kyslíku, musel jsem si půjčit láhev u airpro... a přepustit kyslík a láhev jim vrátit, a potom propan koupím kdekoliv na benzině ..

Co se starým autogenem?

13.4.2008 v 21:19 | Nahoru | #5
Dnes je plneni kysliku velky a plneni acetylenu neresitelny problem. Firmy ktere to delaji, mezi nimaz ma temer monopol Linde, se rozhodli, ze plneni flasek je malej kseft, mnohem vydelecnejsi je pronajimat flasky za 2500Kc/flaska rocne. A prinutit lidi aby si ty flasky pronajaly jde zaridit snadno tak ze jine nez sve flasky neplnej, vedi ze lidi si je nemaji kde jinde naplnit. Acetylen se plni rozpoustenim v acetonu, prepoustet nejde, je to velmi nebezpecne.
Tem co maji vlastni flasku nabizeji jedinou moznost - ze prevezmou flasku do sveho vlastnictvi a za to ti ji pronajmou zpatky za vyhodnejsi cenu. Pro lidi co se autogenem nezivi a 1 napln jim vydrzi 10 let, je nezajimaji.
Lidi si ze zouvalstvi uz konstruujou karbidovy vyvijece acetylenu.
Chtel jsem si koupit jetej autogen, ale kvuli nemoznosti plneni jsem to vzdal.
Misto acetylenu jde pouzit snadno dostupnej propan-butan, ale ma mensi vyhrevnost, je tedy potreba velkej plamen a ma to strasnou spotrebu kysliku. Navic to spatne vari ocel, zlepsi se to pouzitim dratu pro CO ale stejne to neni ono.
Vice na http://www.svarforum.cz

Co se starým autogenem?

13.4.2008 v 21:31 | Nahoru | #6
Deadman> Proc me to v nasi zemi neprekvapuje. :o

Co se starým autogenem?

13.4.2008 v 21:40 | Nahoru | #7
Já koupil před léty plné flašky za 2,5 tis. kč,mám ještě 50% accetylenu a plný kyslík a hlídám si to,jako oko v hlavě. Nikomu nepůjčuji a nikomu nevařím...
To,co dělá linde je zlodějina nejvyššího kalibru a to,že si někdo dělá vyvíječ schvaluji. A´t puknou,hajzlové...

Co se starým autogenem?

13.4.2008 v 21:55 | Nahoru | #8
je to k hovnuu, dříve se ty flašky rozkradli z velkejch podniků a mněnil se kus za kus, dneska někam hodíš flašku bez kodu a ješte o ní příjdeš, tak sem to vyřešil tak za na acetylen nic nedělám (stejně je potřeba jen nahřívat) na sváření je dneska Co-čko , jinak používám propan, ale kyslík je potřeba stůj co stůj, tak sem si od sterjce vzal ješte jednu prázdnou velkou kyslíkovou láhev , půjčil od společnosti Air-Produckt velkou flašku,kde se platí za den kdy je flaška půjčena,množství se neplatí, naplnil jsem si všechny prázdné láhve pro kyslík co jsem měl, a ten zbytek(50:50) jsem vrátil

Co se starým autogenem?

13.4.2008 v 21:59 | Nahoru | #9

Mirek12>je to k hovnuu, dříve se ty flašky rozkradli z velkejch podniků a mněnil se kus za kus, dneska někam hodíš flašku bez kodu a ješte o ní příjdeš, tak sem to vyřešil tak za na acetylen nic nedělám (stejně je potřeba jen nahřívat) na sváření je dneska Co-čko , jinak používám propan, ale kyslík je potřeba stůj co stůj, tak sem si od sterjce vzal ješte jednu prázdnou velkou kyslíkovou láhev , půjčil od společnosti Air-Produckt velkou flašku,kde se platí za den kdy je flaška půjčena,množství se neplatí, naplnil jsem si všechny prázdné láhve pro kyslík co jsem měl, a ten zbytek(50:50) jsem vrátil


Máš recht. Uvažuji,že Acetylen odpojím,hodím propan a kyslík vždycky seženu. Na nahřívání propan-butan stačí a na vaření je CO2. A na to málo,co bych acetylen potřeboval mě to,co zbylo v té flašce vydrží léta...

Co se starým autogenem?

13.4.2008 v 23:17 | Nahoru | #10
já si stejně myslím, že ten acetylen nepoužiju ( kdo má furt přendávat redukčáky) a když mám hořáky na Propan tak stejně používám propan,je to sakra levnější, ale nikomu stejně nic plamenem nedělám lidi to nedokážou zaplatit a to lítání z flaškou a papírování stojí taky za pěkny ho...

Co se starým autogenem?

13.4.2008 v 23:19 | Nahoru | #11

Mirek12>já si stejně myslím, že ten acetylen nepoužiju ( kdo má furt přendávat redukčáky) a když mám hořáky na Propan tak stejně používám propan,je to sakra levnější, ale nikomu stejně nic plamenem nedělám lidi to nedokážou zaplatit a to lítání z flaškou a papírování stojí taky za pěkny ho...


A co musím udělat,abych vyměnil acetylen za propan ?

1 reakcí na tento příspěvek Co se starým autogenem?

13.4.2008 v 23:25 | Nahoru | #12
tak prvne musíš připojit redukčák klidně aji z acetylenu (sice nebude ukazovat tlak v láhvi) ale propan se blbě hlídá bud tam je a naráz njní, ale tím připojením se musí v redukřáku vytočit trubička a změnit matka aby jsi mohl vůbec přišroubovat na láhem od Pb a na Pb jsou jiné hořáky a myslím aji ovládací hubice musí bejt na Pb (takže vlastně až tak nenákladná ta změna nebude) ale provoz je levnej

(reakce na) Co se starým autogenem?

30.7.2011 v 16:35 | Nahoru | #13
Kdyby jste nekdo potreboval vymenit kyslik nebo acetylen, pripadne jinej plyn krome CO2, mam moznost. Ale jen plnou za prazdnou.

Naposledy editováno 30.07.2011 21:12:20

2 reakcí na tento příspěvek Co se starým autogenem?

30.7.2011 v 17:40 | Nahoru | #14
Pokud máte někdo zájem. Mám celou soupravu autogenu, lahve jsou plné tak na 75%,včetně veškerého příslušenství. Daruji za odvoz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se starým autogenem?

30.7.2011 v 17:46 | Nahoru | #15
PEPAFJR> Ja bych si ho vzal
Kdy a kam si mam prijet?

1 reakcí na tento příspěvek Co se starým autogenem?

30.7.2011 v 18:09 | Nahoru | #16
Já bych zase koupil COčko za slušný peníz, kdyby někdo náhodou už nepotřeboval

(reakce na) Co se starým autogenem?

30.7.2011 v 18:41 | Nahoru | #17
PEPAFJR> bandaska to nechce?

(reakce na) Co se starým autogenem?

30.7.2011 v 22:31 | Nahoru | #18

PepaRMZ450 píše: Já bych zase koupil COčko za slušný peníz, kdyby někdo náhodou už nepotřeboval



já taky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se starým autogenem?

31.7.2011 v 06:06 | Nahoru | #19
Dawe02> Lituji ale dřív než Ty se ozval jiný zájemce,takže autogen je již zamluven,kdyby z toho sešlo tak se ozvu.
Lépe řečeno on se ozval později než Ty,ale já si Tvé odpovědi všimnul až teď ráno.

Naposledy editováno 31.07.2011 06:09:31

(reakce na) Co se starým autogenem?

31.7.2011 v 07:20 | Nahoru | #20
PEPAFJR> OK. Kdyby neco, tak napis.

Co se starým autogenem?

27.8.2011 v 22:52 | Nahoru | #21
já bych to hodil do ohně:)

1 reakcí na tento příspěvek Co se starým autogenem?

12.11.2014 v 16:11 | Nahoru | #22
Zdar lidi, potřebuju vyměnit, případně přepustit půl velké lahve kyslíkem, prý je to linďácká flaška, nějaký nápad?
Dík.

(reakce na) Co se starým autogenem?

12.11.2014 v 17:00 | Nahoru | #23
Hijack666> Celkem na tom nic není. Chce to jenom kus měděný trubky a ta musí mít na obouch koncích vhodné šroubení. A pak pomalu přepuštět a pozor na mastnotu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist