Téma: ABS ano či ne
Můžete mi, prosím, někdo říct, jak se chová motorka s ABS. Stojí za to si připlati za model s ABS? Konkrétně Yamaha FZ6 Fazer S2? Diky za info.
V 99% nebudeš o ABS vůbec vědět, ale v tom 1% ti může pomoct. Hlavně v krizovce při prudkém brždění (lekneš se a hamstneš na to) na mokru nebo když je při brždění změna povrchu. Já mám FZ6 S s ABSem a ještě jsem ho v podstatě nevyužil, když zahamtneš zadek, tak ti to po kousku smyku nakopne pedál, předek jsem nadoraz nezkoušel.
BrkoZ750> Když jsem kupoval motorku, i v salonech mi něktěří prodejci radili stylem "ABS na motorku nepatří, nikdy bych si to tam nedal apod.". Záleží, jaký jsi jezdec. Zkušený jezdec zastaví lépe než ABS. Ovšem je tady opravdu rozdíl, jestli jsi tak dobrý nebo zda si o sobě pouze myslíš, že jsi tak dobrý.
Já zase taková hvězda nejsem, takže jsem si ABS pořídil. Motorku nemám dlouho, ale když bylo hezky, jezdil jsem i v zimě. Při jednom intenzívním brždění na mokré vozovce jsem byl sakra rád, že ho mám. Moci brzdit naplno a nebát se, že se mi blokne kolo je pro mne k nezaplacení. Vypínatelné ABS - bývá na endurech, na silničních motorkách většinou ne. Fazer neznám tak dokonale, ale na 90% ho vypínatelné nemá. Blbnutí - na přední to asi opravdu nebude ono, na druhou stranu můžeš opravdu vzít za brzdu, takže před zatáčkou můžeš brzdit později než většina těch, kteří ti budou radit, že ABS ne.
Já zase taková hvězda nejsem, takže jsem si ABS pořídil. Motorku nemám dlouho, ale když bylo hezky, jezdil jsem i v zimě. Při jednom intenzívním brždění na mokré vozovce jsem byl sakra rád, že ho mám. Moci brzdit naplno a nebát se, že se mi blokne kolo je pro mne k nezaplacení. Vypínatelné ABS - bývá na endurech, na silničních motorkách většinou ne. Fazer neznám tak dokonale, ale na 90% ho vypínatelné nemá. Blbnutí - na přední to asi opravdu nebude ono, na druhou stranu můžeš opravdu vzít za brzdu, takže před zatáčkou můžeš brzdit později než většina těch, kteří ti budou radit, že ABS ne.
scalla> nevim no,je to diskutabilni,spis si myslim ze jedina vyhoda,teda u me,je ta ze kdyz bych musel v zatacce na nejak horsim nebo necekanem podkalu brzdit ze me to da zavcas vedet impulzama do packy,na rovince na mokru bych si to chtel zkusit jestli zastavim lepsi s nebo bez
BrkoZ750> máš pravdu, diskutabilní to je. kamarád si taky kupoval novou motorku, přesvědčil jsem ho, ať si vezme model s ABS. A jak byl na nedělní vyjížďce rád. Myslím, že ABS je přínosem pro každého, kdo nemá řádně odježděno (a taky odpadáno). A to jsou u mne draci, kteří jezdí závodně a možná pár jedinců, kteří se řádně otrkali v normálním provozu a přežili, případně natrénovali někde na letišti. Zkrátka borec, který to má v ruce a který dokáže navzdory krizové situaci podvědomě brzdit na hranici přilnavosti. Já vím, že takový frajer nejsem a ani nebudu. Jsem rád, že když jsem s vytřeštěným zrakem koukal, kudy to objedu, motorka brzdila za mne. A to jsem nejel rychle, v obci jezdím padesát a frajer v nějakém SUV se rozhodl, že doleva ještě odbočit stihne... Jak už tady někdo napsal, ve většině případů nevíš, že tam ABS je. Ale to jedno procento ti může zachránit kejhák. Jinak pokud vletíš do zatáčky a bude tam štěrk, pak ti ABS pomůže jen málo nebo vůbec. Taky to není všehospása. Brždění na mokru - sežeň někoho z okolí, kdo ABS má a vyzkoušejte.
scalla> ja ho prave mam tak si to zkusim,pak se pokusim nejak odpojit.Je pravda ze sem ho jeste nepotreboval ale kolikrat kdyz sem ho zkousel tak me stvalo to ze kdyz se zaplo tak se pak fest snizil ucinek,proto si myslim ze lepsi zabrzdim bez nej,s nim jen pri hnusnem pocasi nebo treba v naklonu i kdyz kdo vi
Kdybych ho měl, zachránilo by mě to od třech pádů...
Na druhou stranu občas brzdím před zatáčkou se zadním kolem ve smyku (když to přeženu). Nevím, jak by mě rozházelo nebo nerozházelo ABS na zadním kole
Pokud jezdíš rekreačně až svižně, ber ABS.
Jestli svižně, sportovně a kraviny, pak bez ABS.
Ideál je vypínatelné
Na druhou stranu občas brzdím před zatáčkou se zadním kolem ve smyku (když to přeženu). Nevím, jak by mě rozházelo nebo nerozházelo ABS na zadním kole
Pokud jezdíš rekreačně až svižně, ber ABS.
Jestli svižně, sportovně a kraviny, pak bez ABS.
Ideál je vypínatelné
BrkoZ750> tak to jsem tě nepochopil. Odpojit to můžeš, když odpojíš čidla, mělo by to přestat fungovat. Akorát tě asi bude prudit nějaká kontrolka. Zrovna jsme se včera na toto téma bavili v hospodě. Jak trefně přirovnal Nobody, každý druhý si o sobě myslí, že je Valentino Rossi, ale ve skutečnosti je tak akorát prd. Účinek se jistě sníží, právě proto, aby se kolo mohlo odvalovat a nebloklo se. Smyslem ABS není jen snaha zkrátit brzdnou dráhu, což ostatně neplatí vždy (na suché silnici může mít vozidlo s ABS brzdnou dráhu delší), ale také zachování řiditelnosti při co největším možném brzdém účinku.
nevim,ja si myslim ze na motorce to jeste nedunguje tak jak v aute,bud je auto tezsi nebo nevim cim to je,ale proste kdyz se me abs sepne tak to strati veskery ucinek takze to nebrzdi,ve srovnani kdyz sem ho nemel tak sem brzdil a kdyz uz sem videl ze je zatacka tak sem treba naklopil a doufal,s abs si tuto situaci nedokazu predstavit jak budu brzdit brzdit zatacka klopit a zaroven brzdit,ale mozna je to tim ze proste do zatacky jsem zvykly brzdit minimalne tak se s abs bojim za to chytnout.Ale na mokru to bude vyrazne plus
Mám ho a jsem spokojen fakt oněm většinou nevíš, ale mám chopra. Už jem na jiným foru psal, jednou me to překvapilo, dobrždoval jsem v klidu přední na křižovatce, najednou píseček, chrouslo Absko a hned jsem byl o 1,5 metru dál= v křižovatce. Nic tam nebylo takže Ok
Možná bych se bez něj vyválel, ale vím já lol
Naposledy editováno 10.04.2008 22:01:49
Možná bych se bez něj vyválel, ale vím já lol
Naposledy editováno 10.04.2008 22:01:49
alfonzo>Nj, ABS je sice hezký, ale když někdo bude jezdit delší dobu s ABS bude zvyklý, že může mačkat páčky na doraz a kolo se mu neblokne. Pak si pujčí od kamaráda motorku bez ABS, zmáčkne brzdu stejně jako normálně a problém je na světě.
to co pises je s prominutim hovadina .. brzda na plno - nic jinyho na svym stroji neznam .. a pri brzdeni naplno se abs neozve ani nahodou ..
jen pri "zkratu" pred situaci hrozici padem muzes mimodek zaslechnout abs ale vetsinou mas vyvaleny oci a jsi plnej adrenalinu takze je to jakoby mimochodem ..
skoda ze hodne lidi co tady k tematu odpovida mluvi z vlastni predstavy "jak by to bylo s abs" ..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.