Dily na batbike




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Otvory na vnitřní straně ráfku
3.11.2025 v 21:51
Ahoj,
po 25 letech se vracim ke své panelce (rok 1967)

1) jako první chci dát novou řetězovou sadu - viz. ohnuté zuby na foto
Např u teto nabízené rozety neni jasné jestli zuby jsou nové -
https://www.jawa-kor...nEAQYASABEgId6fD_BwE

2) nemile mě překvapilo jak je ráfek uvnitř zrezlý, tak ho ještě zkusim zachránit (prejet flexou s kartáčem a natřít)
Nevíte jakou funkci maji 4 malé dirky na vnitřní duté stěně ráfku (viz.foto)? V dutém prostoru ráfku jsou slyšet sypající se kousky koroze, jde to těma dirkama vyklepat ven.
Prosím o info, jestli takto vypadající ráfek má někdo taky a na občasné projetí to nebude problém

3) jeden drát z výpletu je ulomený, to nebude problém dát nový.

dík za info.


Otvory na vnitřní straně ráfku

3.11.2025 v 21:55 | Nahoru | #1
Když se chromuje ráfek, tak ta galvanická lázeň musí někudy dovnitř a někudy zase ven.

1 reakcí na tento příspěvek Otvory na vnitřní straně ráfku

3.11.2025 v 21:58 | Nahoru | #2
Tak galvanická lázeň dovnitř rozhodně nemusí a není důvod aby dovnitř šla, protože se tam projevuje stínový efekt a je to k ničemu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otvory na vnitřní straně ráfku

3.11.2025 v 22:00 | Nahoru | #3
PetrL3> Jenže ta lázeň se tam stejně dostane a bez těch dírek už by tam její zbytky zůstaly na furt.

(reakce na) Otvory na vnitřní straně ráfku

3.11.2025 v 22:02 | Nahoru | #4
Kohlstein> To je pravda.

Otvory na vnitřní straně ráfku

4.11.2025 v 09:17 | Nahoru | #5
To je tak, když to leží někde roky prázdné a dostane se dovnitř voda

Ty prorezliny vedle, no nevím nevím. Když to vezmeš flexou nebo něčím, podle mě jich tam bude víc a moc matroše tam už nezbyde. A když to někdo otryská, tak z toho bude cedník

1 reakcí na tento příspěvek Otvory na vnitřní straně ráfku

4.11.2025 v 13:53 | Nahoru | #6
Kdysi dávno jsem zprovozňoval kejvačku po tátovi. Ráfek byl zrezlý ještě víc. Odrbal jsem to co to šlo drátěným kartáčem, natřel odrezovačem, odmastil a natřel tehdejší základovkou - šedým Primerem. No a vydrželo to přes 30 let... Ty dirky - teda myslím - jsou tam, aby se dostala případná voda ven. Že se tam sype rez je celkem normál, snažil bych se co nejvíc vysypat a možná by stálo zato, stříknout tam sprej na řetěz, ta mastnota by mohla zamezit další korozi a slepila by ten bordel...

1 reakcí na tento příspěvek Otvory na vnitřní straně ráfku

4.11.2025 v 15:04 | Nahoru | #7
montovať koleso so zhnitým ráfom je chujovina. Obzvlášť keď sa dá kúpiť nový, aj ten turek za 30Eur je lepšej kvality ako to čo z hentoho krvopotne vyrobíš, za 80 máš kvalitný ráfik aj s komplet výpletom, konečný vizuál v číselnom vyjadrení 1000:1

Naposledy editováno 04.11.2025 15:14:55

(reakce na) Otvory na vnitřní straně ráfku

4.11.2025 v 16:40 | Nahoru | #8
Destroyer> To bych se neodvážil tvrdit s takovou jistotou. Viz zážitek s tureckou replikou, který je popsaný v poslední části mého cestopisu, který je teď aktuálně poslední vydaný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otvory na vnitřní straně ráfku

4.11.2025 v 17:43 | Nahoru | #9
fzr> Žádné olejování! Od toho je Resistin ML, nebo nějaká jeho obdoba ve spreji.
Ta koroze je v pohodě, jenom pod tou duší trochu narostla. Stačí oklepat malým kladívkem, zbytek okartáčovat a před natřením pasivovat odrezovačem.

(reakce na) Otvory na vnitřní straně ráfku

5.11.2025 v 12:26 | Nahoru | #10
Kohlstein> Jasně, máš pravdu, ten Resistin ML je vosk určený na dutiny u aut, vidíš, zapomněl jsem.

Otvory na vnitřní straně ráfku

5.11.2025 v 21:50 | Nahoru | #11
díky moc za rady - až bude čas, ráfek zkusim lehce zrenovovat.

Teď to hlavní, proč jsem zadní kolo sundal - výměna rozery.

Nejdřív jsem myslel, že mám nějakou nestandardní rozetu s výkrojem po celém obvodu - viz foto.
Žádné nabízené rozety vykojení nemají.

Ale asi bylo kolo složeno na prasáka a chybí nějaké podložky a dosedá guma rozery na náboj a zálěží jak se celé kolo utáhne.

Náboj kola vypadá ok, jen má vytlačené cca 1mm místa od kontaktu s rozetou

Panelka model 559-04 je vyrobena 11/1967

Jakou doporučíte rozetu? Prodávají se originál (nejdražší), Turcké, Polské repliky
Motivace je občasné projetí, možná dojet na nějaký blízký Jawa sraz, apod.

díky

Otvory na vnitřní straně ráfku

5.11.2025 v 23:04 | Nahoru | #12
Mezi lož.rozety a lož. kola musí být patřičný rozměr axiální rozpěrky. Poznáš to jednoduše tím že při dotažení se kolo volně točí, pokud ne marastí se ložisko rozety které následně zakuká

Otvory na vnitřní straně ráfku

6.11.2025 v 13:32 | Nahoru | #13
Když ten ráfek vezmeš pořádně šmirglem, dráťákem,... a pak to naleješ dobrým odrezovačem (třeba Vorko), a natřeš to potom barvou........ tak Ti takovýto ráfek vydrží dalších 40 let (pokud bude v suchu a nebudeš to parkovat venku v dešti.)
Původní díly jsou furt továrna!

Otvory na vnitřní straně ráfku

6.11.2025 v 21:07 | Nahoru | #14
Presne jak pise KAWAHAB a i podle obrazku

na stroji chybi dil 8 (vlozka/rozporka/rozperka) - prodavaji se s delokou 11 a 8 mm

Evidentne bez rozporky jsem moto koupil v roce 1994 a s Jawa partou najezdil spoustu km a na jizdu to nebylo poznat.
Akorat si vzpominam, ze jsem nemohl zadni kolo utahnout na fest, protoze neco drelo - asi chudak lozsisko.

Dolin: dik za tip s Vorkem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 4327, 4328] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 129819 Dnes v 16:01 callowsick
Chromování nádrže Jawa 250/559 panelka Dvoucuk 22 3.11.2025 v 22:02 Dvoucuk
Chromování nádrže Jawa 250/559 panelka Dvoucuk 2 3.11.2025 v 08:02 V.e.n.c.a__zr7s
Jawa 250 panelka-výfuky Jawa 250/559 panelka Dvoucuk 5 28.10.2025 v 00:46 kiv61
Nefunkční elektroinstalace u Jawa 250 [1, 2] Jawa 250/559 panelka Dvoucuk 35 20.10.2025 v 06:46 cmiral

TOPlist