Téma: Babetta 207 nestartuje
23.10.2025 v 00:05
Ahoj jdu si pro radu. Předem říkám jsem v tom úplný nováček !
Přivezl jsem si 207 s tím, že někdy před půl rokem byla údajně pojízdná, ale vůbec se nám ji nepodařilo nakopnout.
Vyčistil jsem karburátor, díly z něj tak nějak vymáchal v technickym benzinu, složil to dle videa dohromady. Vyměnil jsem benzín za novej 100 oktan s olejem v poměru 1:50, kohout je ok, dekompresor jsem vymontoval a plánuju ho nahradit tlačítkem (na to ještě teda musím přijít jak, ani pořádně nevím kdy je dekompresor na tom válci otevřenej a zavřenej), z karburátoru mi ale vyletělo lanko plynu (blbě jsem to uchytil), babetta nenastartuje, když jsem se ale zkusil rozjet z kopce, nějak to chytlo, rozsvítily se světla, ale jakmile jsem zastavil, tak chcípla. Na stojanu nakopnout nejde vůbec.
Přikládám video jak to vypadá když se ji snažím nastartovat.
Nevíte po čem tak jít? Díky..
Přivezl jsem si 207 s tím, že někdy před půl rokem byla údajně pojízdná, ale vůbec se nám ji nepodařilo nakopnout.
Vyčistil jsem karburátor, díly z něj tak nějak vymáchal v technickym benzinu, složil to dle videa dohromady. Vyměnil jsem benzín za novej 100 oktan s olejem v poměru 1:50, kohout je ok, dekompresor jsem vymontoval a plánuju ho nahradit tlačítkem (na to ještě teda musím přijít jak, ani pořádně nevím kdy je dekompresor na tom válci otevřenej a zavřenej), z karburátoru mi ale vyletělo lanko plynu (blbě jsem to uchytil), babetta nenastartuje, když jsem se ale zkusil rozjet z kopce, nějak to chytlo, rozsvítily se světla, ale jakmile jsem zastavil, tak chcípla. Na stojanu nakopnout nejde vůbec.
Přikládám video jak to vypadá když se ji snažím nastartovat.
Nevíte po čem tak jít? Díky..
to se neustále opakuje, karburátor - tryska zalepená biosložkou, špatně seřízená hladina paliva atd...na to seřizování se dá vyrobit přípravek což se dá vygooglit na babeta foru nejlepší výsledky mám s karburátory dellorto , zkoušel jsem i čínský karbec za pětikilo ale tam je nutné sehnat správnou trysku aby to jelo stejně jako s dellortem kdybays ho chtěl někde na chatě mám prodám za 3 stovky
někde může být netěsnost a k tomu bych doporučoval udělat celkovou "analýzu" a rozebrat motor, koupit novou kliku, která má pro pístní čep jehličkové ložiska k tomu vyměnit ložiska a gufera na klice a gufero pod spojkou
problém se zapalováním - vadný tyristor, vadný snímač
mám to také bez dekompresoru na plastu pod nohama mám kolébkový přepínač ale nemám to do zkratu ale spínačem odpojuji proud od zapalování
moje osobní zkušenost je taková že když babeta jezdí je nejlepší se v ničem nesrat, dellorto je první investice za tisícíkorunu, babča pak začne jezdit kopec nekopec taháš za to a také proto časem odejde tyristor a už se s tím sereš a vrážíš do toho další a další prachy
výfuk ucpaný karbonem - rozebrat vypálit, koleno zkrátit tak, aby celková délka té části trubky kolena, která je zasunuta do tlumiče, nebyla delší než 5 maximálně 6 cm jen tatpo úprtava dělá s babetou divy......spojovací matici kolena a tlumiče dobře utáhni případně utěsni topenářskou azbestovou šnúrkou
ještě doplňuji že u všech českých padesátek dělá hodně jakákoliv netěsnost pod hlavou nebo když netěsní karbec tak to nejede proto bych to v zimě celé rozebral a udělal pořádně
mám B207 v podstatě po generálce s válcem a pístem 210 jediné co jsem neudělal pořádně nevylil jsem nádrž epoxidem ted po pár letech začala chcípat kvůli bordelu v nádrži když jsem vyndal palivový kohout ( náhražka z fichtlkrámku ) zjistil jsem, že z něj upadlo sítko, které se jen nasazuje na kohout
Naposledy editováno 23.10.2025 07:57:34
někde může být netěsnost a k tomu bych doporučoval udělat celkovou "analýzu" a rozebrat motor, koupit novou kliku, která má pro pístní čep jehličkové ložiska k tomu vyměnit ložiska a gufera na klice a gufero pod spojkou
problém se zapalováním - vadný tyristor, vadný snímač
mám to také bez dekompresoru na plastu pod nohama mám kolébkový přepínač ale nemám to do zkratu ale spínačem odpojuji proud od zapalování
moje osobní zkušenost je taková že když babeta jezdí je nejlepší se v ničem nesrat, dellorto je první investice za tisícíkorunu, babča pak začne jezdit kopec nekopec taháš za to a také proto časem odejde tyristor a už se s tím sereš a vrážíš do toho další a další prachy
výfuk ucpaný karbonem - rozebrat vypálit, koleno zkrátit tak, aby celková délka té části trubky kolena, která je zasunuta do tlumiče, nebyla delší než 5 maximálně 6 cm jen tatpo úprtava dělá s babetou divy......spojovací matici kolena a tlumiče dobře utáhni případně utěsni topenářskou azbestovou šnúrkou
ještě doplňuji že u všech českých padesátek dělá hodně jakákoliv netěsnost pod hlavou nebo když netěsní karbec tak to nejede proto bych to v zimě celé rozebral a udělal pořádně
mám B207 v podstatě po generálce s válcem a pístem 210 jediné co jsem neudělal pořádně nevylil jsem nádrž epoxidem ted po pár letech začala chcípat kvůli bordelu v nádrži když jsem vyndal palivový kohout ( náhražka z fichtlkrámku ) zjistil jsem, že z něj upadlo sítko, které se jen nasazuje na kohout
Naposledy editováno 23.10.2025 07:57:34
3 reakcí na tento příspěvek Babetta 207 nestartuje
Karburátor dellorto tam klidně dám, slyšel jsem na něj skvělý zpětný vazby. Co se jiskry týče, trochu nevím jak to správně otestovat, zda dává jiskru. Dal jsem tam novou od NGK a to přesněji B4H..
Jig50> začal bych úkony které nic nestojí, kontrolou seřízení zapalování kontrolou kabeláže kontrolou kontaktů atd...problémy dělá i dražší odrušená fajfka, tu bych hned vyhodil a dal bych tam obyčejnou neodrušenou...pak vyzkoušej jiskru...ta může být slabá nebo nepravidelná bez měřákůl jsi v pr.....pak budeš rovnou měnit snímač, to je na pravé straně pod krytem zapalování takový vnější kroužek s minicívkou atd....a k tomu tyristor....najdi si na youtube video nějaký maník tam vysvětluje konstrukční vady zapalovacích cívek u babet a má tam také něco k tyristorům u nás se prodávají asi 3 - 4 typy většinou z polska a dva z nich nevydrží ani týden provozu...abys nekoupil nějaký zmetek...se zapalováním by neměl být jiný problém
Jig50 píše: Karburátor dellorto tam klidně dám, slyšel jsem na něj skvělý zpětný vazby. Co se jiskry týče, trochu nevím jak to správně otestovat, zda dává jiskru. Dal jsem tam novou od NGK a to přesněji B4H..
Strčíš prst do fajfky a pořádně šlápneš do pedálu. Když to jen lehce zabrní, tak to svíčkou nebylo.
1 reakcí na tento příspěvek Babetta 207 nestartuje
Vezmi funkční svíčku a odřízni ji zemnící elektrodu. Nasaď ji na fajku a roztoč motor. Jiskra by měla přeskočit mezi střední elektrodou a a krajem závitu. Pokud nepřeskočí, vyměň tyristor. Pokud přeskočí, stříkni do karburátoru benzín. Pokud nezabublá, zkus povolit koleno výfuku. Pokud poté má snahu běžet, máš ucpaný výfuk.
Zkus tohle a napiš co jsi zjistil.
Zkus tohle a napiš co jsi zjistil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 207 nestartuje
Anti> Tak jsem vyměnil svíčku za novou BRISK kterou jsem předtím dal na tu fajfku a ukostril k žebru, jiskru to dávalo. Dal jsem to teda zpátky do válce a takhle to znělo..
Ani zápal.Můžeš zkusit dopravit palivo přímo do válce, třeba pod svíčku. Pokud zase nic, jiskra je slabá. Pokud bude pár zápalů, bude to vypadat na vadné gufero kvůli kterému nedoputuje směs z karburátoru do válce. Taky zkus protočit za servák rukou, jestli je tam nějaká citelná komprese, bez komprese to nenasaje a ani nepodpálí.
Tak začínám mít pocit, jakoby benzin vůbec nešel do karburátoru, pustim ho, teče do karbce ale svíčka vypadá, že je suchá, jiskru by dávat měla. koleno povolené, tyristor se zdá být taky v pohodě, není prasklý a kabely co do něj vedou tak vypadají taky ok.
Nemohl jsem třeba poničit trysky v karburátoru když jsem je čistil technicky benzinem?
Nemohl jsem třeba poničit trysky v karburátoru když jsem je čistil technicky benzinem?
1 reakcí na tento příspěvek Babetta 207 nestartuje
To opravdu ne. To lze pouze mechanicky.Nebo nějakou kyselinou. Už jsi měl alespoň zápal?
Anti>
Tak jsem zkouknul (rozmontoval tu spodní část) karbec, byl suchej, zkusil jsem to nějak profouknout, pak jsem slyšel jak se do toho benzín vlejvá (takový to bublání když se někam leje voda), Bowden na plyn zapojenej a chodil dobře, z kopce to chytá jak na videu, ale když přidám plyn tak slyším už ten dobrej zvuk babetty ale hned to jakoby prostě chcípne..
Tak jsem zkouknul (rozmontoval tu spodní část) karbec, byl suchej, zkusil jsem to nějak profouknout, pak jsem slyšel jak se do toho benzín vlejvá (takový to bublání když se někam leje voda), Bowden na plyn zapojenej a chodil dobře, z kopce to chytá jak na videu, ale když přidám plyn tak slyším už ten dobrej zvuk babetty ale hned to jakoby prostě chcípne..
https://youtube.com/shorts/iLvAPxPkWtY?si=dpqKNUnLb1WapGbw
1 reakcí na tento příspěvek Babetta 207 nestartuje
Aspoň máš pohyb. Spodní část karburátoru je plováková komora. Ta má být téměř plná benzínu, který tam pouští jehlový ventil. Pokud teče benzín z kohoutku ale ne do karburátoru, je problém tam. Pokud máš zapalování cajk a v karburátoru benzín, musí to běžet. Zatoč šroubky na karburátoru s citem na doraz a zapni clonu sytiče. Musí to chytnout. Dekompresor je tam na odlehčení komprese při startu. Po roztočení motoru se musí zavřít.
1 reakcí na tento příspěvek Babetta 207 nestartuje
Jestli dobře slyším tak na tom videu motor nechytl ale pouze se točí jak ho roztáčíš pedálama. Po tomhle protočení koukni na svíčku. Jestli je mokrá, tak svíčka nepálí, pak hledej závadu v elektrice. Jestli je suchá - nejde tam benzín pak hledej závadu v karburaci. Jednoduchá matematika. Pak napiš jak to dopadlo - pro případné Babetisty zoufalce.
to lanko dekompresoru mám nějaký divný, ho musím dát dohromady, tak jsem to dal zpátky bez lanka, ale na té pruzince to drží.. Každopádně když jsem dal pryč hlavu válce tak z té druhé strany kam nejde vidět tak úplně černo včetně pístu (myslim) taky černej jak uhlí ale chodil asi pěkně. Svíčka dávala jiskru pěknou, ale vždycky prostě byla suchá. Takhle to vypadalo z kopce.
Naposledy editováno 28.10.2025 17:39:32
Naposledy editováno 28.10.2025 17:39:32
1 reakcí na tento příspěvek Babetta 207 nestartuje
Už si šplíchnul pod svíčku nebo do karbece?Tobě to ani nepodpálí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
| Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
|---|---|---|---|
| babeta jaký karburátor dc2912 nebo ... Babetta 207 | Makos06 | 2 | 26.10.2025 v 07:37 Pevl_mech |
| Babetta 207 startuje ale nejede Babetta 207 | joseffabik | 5 | 2.10.2025 v 20:11 Baby207 |
| 11z. kolecko Babetta 207 | jawka207 | 6 | 28.9.2025 v 22:14 MMARTINK |
| Privod paliva babetta 207 (500) Babetta 207 | silent11 | 1 | 25.8.2025 v 22:28 ja1 |
| Babetta 207 - přihlášení Babetta 207 | FreeRider.A1 | 11 | 14.8.2025 v 13:57 MMARTINK |

