Téma: Zvedák (hever) na moto
13.10.2025 v 09:55
Hledám (hlavně kvůli výměně pneu) zvedák na moto (V-STROM 800DE, trubkový rám, cca 230 Kg). Chci mít možnost sundat obě kola zaráz.
Přemýšlím, zda zvolit :
1. Hydrauliku, např. MAR-POL M80109A
nebo
2. Mechaniku, např. Bituxx M19205
Ten hydraulický se mi líbí více, ale recenze (i na podobné typy) jsou takové rozporuplné - někomu to funguje bez problémů, někomu to hned vyteklo, občas si někdo stěžuje na kvalitu obecně. Máte někdo s výše uvedenými zvedáky zkušenosti, případně můžete doporučit nějaký jiný ověřený ? Díky moc.
Přemýšlím, zda zvolit :
1. Hydrauliku, např. MAR-POL M80109A
nebo
2. Mechaniku, např. Bituxx M19205
Ten hydraulický se mi líbí více, ale recenze (i na podobné typy) jsou takové rozporuplné - někomu to funguje bez problémů, někomu to hned vyteklo, občas si někdo stěžuje na kvalitu obecně. Máte někdo s výše uvedenými zvedáky zkušenosti, případně můžete doporučit nějaký jiný ověřený ? Díky moc.
https://allegro.cz/p...?offerId=16885580846
mám tento, před pár lety stál litr bez těch koleček, měl jsme na něm opakovaně afriku, když jsem dělal tlumiče, maxisskůtra i kývačku, te%ď entéčko...
mám tento, před pár lety stál litr bez těch koleček, měl jsme na něm opakovaně afriku, když jsem dělal tlumiče, maxisskůtra i kývačku, te%ď entéčko...
1 reakcí na tento příspěvek Zvedák (hever) na moto
Zakladateľovi témy asi nepomôžem, ale pre prípadných kutilov pridám niečo.
Som spravil moto-zdvihák z dielov starého traktor-sedla, dvíha obyčajným krokodylom z LIDLa.



Pre motocykle, ktoré majú chrbticové (páterové) rámy a obyčajne najnižší bod je výfukové koleno, také zdviháky ale nie sú moc vhodné. Preto som spravil pre svoje SV 650 adaptér, môžem takto moto zdvihnúť a vyhodiť trebárs obe kolesá naraz.

Z podobných zdvihákov sa ale môže motocykel aj zvaliť, preto je najlepšie (ak sa to dá) moto zavesiť.
Som spravil moto-zdvihák z dielov starého traktor-sedla, dvíha obyčajným krokodylom z LIDLa.



Pre motocykle, ktoré majú chrbticové (páterové) rámy a obyčajne najnižší bod je výfukové koleno, také zdviháky ale nie sú moc vhodné. Preto som spravil pre svoje SV 650 adaptér, môžem takto moto zdvihnúť a vyhodiť trebárs obe kolesá naraz.

Z podobných zdvihákov sa ale môže motocykel aj zvaliť, preto je najlepšie (ak sa to dá) moto zavesiť.
1 reakcí na tento příspěvek Zvedák (hever) na moto


Pokud máš možnost si vyrobit podle svých představ, tak je to nejlepší cesta. Tohle je vlastní konstrukce s inspirací od ABBASTANDS. Akorát je potřeba pro každou motorku vyrobit nebo pak vybrat z vhodných přípravků (čepů) do rámu, kde je chycena vidlice. Výhodou je, že si zvedák uděláš vysoký podle potřeby, takže motorku zvedneš klidně i metr. Dá se zvedat jen předek nebo jen zadek a nebo celá.
papiboy píše: Pre motocykle, ktoré majú chrbticové (páterové) rámy a obyčajne najnižší bod je výfukové koleno, také zdviháky ale nie sú moc vhodné. Preto som spravil pre svoje SV 650 adaptér, môžem takto moto zdvihnúť a vyhodiť trebárs obe kolesá naraz.
Uměl bys něco podobného vyrobit i pro CB1000R, které má svody pod motorem?
TomasRA - asi nie.
Možno, keby si mi požičal to CBčko na sezónu...
U SVčka som mal už pri kúpe malé padacie protektory a zistil som, že zadná kyvka je uložená dutou oskou naprieč celého rámu (akurát sa zmenšoval priemer otvoru).
Tak som trochu pošpekuloval a zrodil sa adaptér prišróbovaný k zdviháku.Podopiera sa takto motocykel v štyroch bodoch.
CB 1000R je ale úplne iná konštrukcia, tam si netrúfam...
Možno, keby si mi požičal to CBčko na sezónu...
U SVčka som mal už pri kúpe malé padacie protektory a zistil som, že zadná kyvka je uložená dutou oskou naprieč celého rámu (akurát sa zmenšoval priemer otvoru).
Tak som trochu pošpekuloval a zrodil sa adaptér prišróbovaný k zdviháku.Podopiera sa takto motocykel v štyroch bodoch.
CB 1000R je ale úplne iná konštrukcia, tam si netrúfam...
1 reakcí na tento příspěvek Zvedák (hever) na moto
Mám zvedák na krosky. Jednoduše zasuneš pod motorku a nohou zvedneš a drží to jak přibitý. Používám to hlavně když musím sundat obě kola a nebo dělám vidle. Na centrálu to je spadlé na přední kolo. Jestli chceš pošlu ti fotku jak to vypadá zvednuté. BMW 800GS ADV (240Kg)
edit: no drží to .... Nespadne to když nejsi kokíto. Na sundání kol či vidle ven to stačí. Žádné silné utahování to asi nedá. To pak vše dotahuju když to mám dole na centrálu. Ale asi by se to dalo nějak přikurtovat k tomu stojanu.
Ty mechanický zvedáky by se asi dali zvedat i rázovým utahovákem.

Naposledy editováno 14.10.2025 09:51:57
edit: no drží to .... Nespadne to když nejsi kokíto. Na sundání kol či vidle ven to stačí. Žádné silné utahování to asi nedá. To pak vše dotahuju když to mám dole na centrálu. Ale asi by se to dalo nějak přikurtovat k tomu stojanu.
Ty mechanický zvedáky by se asi dali zvedat i rázovým utahovákem.

Naposledy editováno 14.10.2025 09:51:57
MartasUS> Mam skoro stejnej, doma delanej. Akorat je vysoky (CRF RLA tam davam najetim na desky).
Pro toho Stromka potrebuji nizsi, s overenou nosnosti. Asi vezmu ten mechanickej, at uz Bituxx ci Vevor. Ze to budu nakonec zvedat vrtackou / razovym utahovek pocitam.
Diky vsem
Pro toho Stromka potrebuji nizsi, s overenou nosnosti. Asi vezmu ten mechanickej, at uz Bituxx ci Vevor. Ze to budu nakonec zvedat vrtackou / razovym utahovek pocitam.
Diky vsem
1 reakcí na tento příspěvek Zvedák (hever) na moto
RomanHA - z těch tvých dvou verzí bych se rozhodl pro mechanickou. Hydraulika v této cenové úrovni může být problematická - vlastní zkušenost. Jinak já mám taky 800, akorát bez DE a když přezouvám, dám to na hlavní stojan a předek za střed řídítek zavěsím na stropní hák. Vidle pak podložím podpěrama na auto.
1 reakcí na tento příspěvek Zvedák (hever) na moto
Tak to já bych se šroubem nebral. Stačí mi když s ním 2x ročně měním kola letní-zimní.
Tady máš ten hydraulicý v praxi.
Tady máš ten hydraulicý v praxi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvedák (hever) na moto
Koudy01 píše: Hydraulickej bude zbytecne velkej a tezkej.
V tom právě vidím výhodu. Velký a těžký = stabilní.
V zadání je výměna obou kol zaráz takže motorku nemůžeš zvednout nějakou srandou. Dle údajů váží 30kg a z toho se dá předpokládat že to už něco ustojí.
Tvoje situace je naprosto odlišná. Na pracovním stole máš napevno fixované přední kolo a zvedákem si jen pomáháš přizvednout tu část kterou momentálně potřebuješ.
Při výměně ložiska v krku řízení jsem měl předek motorky zavěšeý za rám na kočce a zadním kolem stála na zemi. Motorka se mi v tom zavěšení přetočila o 90° a lehla si naplacato. Takže ani tohle řešení není úplně ideální. Od této příhody už vždy kolo co je na zemí připoutávám k noze ponku.
2 reakcí na tento příspěvek Zvedák (hever) na moto
V téhle cenovce bych hledal něco bez koleček a hydrauliky. Pak máš alespoň šanci že ten plech použitý při výrobě bude mít nějakou rozumnou tloušťku a třídu pevnosti.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvedák (hever) na moto
MMARTINK píše: V_i_c_i> https://www.temu.co..._sessn_id=utpf175mua
to je přesně tento
Temu….pro šetřílky optimální výbava do dílny
pro setrilky je ted v nabidce VEVOR, bez kolecek, ted je v akci...
https://allegro.cz/p...0b2d7366fdd6604cf017
Naposledy editováno 02.11.2025 19:19:17
https://allegro.cz/p...0b2d7366fdd6604cf017
Naposledy editováno 02.11.2025 19:19:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
| Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
|---|---|---|---|
| V-strom 800 DE - prosakující sedlo Suzuki V-Strom 800DE, Suzuki V-Strom 800 | strapatej1 | 9 | 29.10.2025 v 16:15 dettektorr |
| Tempomat - dodatečná montáž na V-St... Suzuki V-Strom 800DE | db5db5 | 12 | 30.9.2025 v 11:06 _pat_ |
| Padáky Suzuki V-Strom 800DE | Inspektor5841 | 5 | 22.7.2025 v 17:47 yngwe |
| V-Strom 800DE delší zkušnosti [1 ... 5, 6] Suzuki V-Strom 800DE | Roman2bk | 168 | 21.2.2025 v 18:31 222222 |
| Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 3 | 8.9.2024 v 13:19 skaza55 |







