potřebuji poradit a moc se v té elektrice nevyznám

Totiž nejdříve jsem přemýšlel, jestli koupit zásuvku 12V nebo USB, k tomu mi někdo řekl, že 12V zásuvka na tom TransAlpu stejně nedá plný výkon např. na kompresor a že tedy ani nemá ji tam dávat (je to pravda?)
Pak jsem začal hledat info a např. ten mobil Samsug Galaxy A36 se dá nabíjet výkonem až 45W a běžné USB zásuvky mají většinou 2A a to dá výkon 10W, což prý nestačí (to taky nevím).
Mimo to ten mobil potřebuje tu nabíječku s technologií USB Power Delivery (PD) a s podporou Programmable Power Supply (PPS) - ani jedno nevím, co je... a ještě kabel, který zvládne až 5A proud.
K tomu mě napadlo, dá se těch 45W na motorce vůbec získat? A zvládne to elektrorozvod?
Nebo to zapojit přímo na baterku? (ale to asi jen s vypínačem, aby ji to nevybilo, že jo)
Pak jsem našel v eshopech tuto zásuvku, co je na obrázku.
Těch 63W je součet těch dvou zásuvek, k té USB-C píšou, že dá až 45W. PD má, ale to druhé (PPS) nemá. Opět nevím, jestli je to třeba.
Tak je tady někdo, kdo tomu rozumí a poradil by, kterou koupit?
díky

odkaz na motozasuvky.cz
PS: zatím mobil, starší samsung, nabíjím v tankbagu 2 metrovým USB-C kabelem z pod sedla. Když už ale něco kupuji, tak chci, aby to bylo připravené i pro novější mobil.
Naposledy editováno 03.07.2025 18:59:31
1 reakcí na tento příspěvek Jakou USB zásuvku pro nový mobil
PD znamená, že si umí popovídat nabíječka s telefonem, tableten, noťasem a pokud si rozumí a obě strany to podporují, tak nabíječka dá více voltů (nevím přesně 15-19V).
Tím se zvýší výkon při menším proudu.
Mám Samsung A26 a nabíjím obyč USB 5V 2 nebo 3A a za cca 3 hodiny jízdy je doplna.
Ta tvoje má vypínač, ale zapojil bych to za hlavním relátkem přes pojistku, pak se bude vypínat když vypneš spínačku. Elektro instalace to zvládne. Mě svítí dvě halogenky po zapnutí klíčku.
Naposledy editováno 03.07.2025 20:07:00
1 reakcí na tento příspěvek Jakou USB zásuvku pro nový mobil
Při dlouhodobém vystavení vlhkosti/dešti může chcípnout, ať ji používáš nebo ne.
Má nějaký malý nenulový klidový odběr - aby ti při delším stání (měsíc) nevybila motorku, buďto ji musíš spínat vypínačem, což je nepraktické, nebo spínačkou, což zase nenabíjíš z vyplé motorky např. při kempování.
Technika nabíjení - protokoly se vyvíjí, za 4 roky už ti ta dnešní nemusí stačit.
Zapalovačová zásuvka je lepší:
Jsou to jen 2 kontakty, takže nic nežerou a pokud to není zmetek, nemá se na nich co rozbít. Není potřeba nic vypínat.
USB špunt si vezmeš co používáš v autě - tedy aktuální osvědčený.
USB špunty se vyrábějí o 2 až 3 řády více než motozásuvky, takže je mnohem lepší výběr a nižší ceny.
Když ti cestou USB špunt chcípne, nějaký seženeš na první benzínce.
Protože 12V zapalovačovou zásuvku není potřeba vypínat, můžeš ji připojit přímo k baterce. Výkonem jsi pak omezen pouze sílou drátů, jakými ji připojíš a k tomu odpovídající velikostí pojistky. Přes tu zásuvku můžeš i v zimě nabít baterku v motorce.
Každá trochu solidní zapalovačová zásuvka dlouhodobě zvládne alespoň 5A (60W) co žerou autoledničky.
V každém případě nepoužívej spínaný konektor (Sumitomo HX 060) co je v originále v motorce. Pokud to má Transalp stejně jako CRF, tak je 1) omezen na 3A a 2) je na stejnou pojistku, jako budíky a spínání podružných relátek, včetně toho od vstřikování. A tu pojistku spálit nechceš, protože pak až do její výměny nejedeš.
TruckerSalám píše: A potřebuješ ho nabíjet plným výkonem? Proč?
To nepotřebuji, jen jsem si vzpomněl , že kdysi jsem měl nějaký slabý USB adaptér do 12V, zapojil si mobil, výjimečně někde spustil navigaci a viděl jsem, že ta nabíječka přispěla jen k tomu, že zpomalila nabíjení

Tak pak je ideální nějaký kompromis, jako nějaké rychlejší nabíjení, ale furt takové, aby to nevadilo motorce.
Prostě třeba místo těch 10W může stačit 15 nebo 20W, nemusí to být hned těch maximálních 45W.
Ale třeba někdo, kdo tomu rozumí, tu napíše, že elektrika motorky klidně dá třeba 30W, nebo nevím kolik. Nevím, kde je ta hranice, co je ještě pro motorku dobře.
Jinak doplním info, primárně mám natažený kabel z pod sedla, USB-C a nevím, jaké má parametry (A, W a jestli umí PD, tipuji, že ne). Tu zásuvku bych měl navíc, použil jen pokud by bylo třeba nabíjet 2 mobily, nebo z důvodu staršího USB konektoru foťák a čelovku.
Původně jsem chtěl 12V zásuvku, ale překvapil mě právě ten prodavač, že to prý nemá cenu... (ale možná to myslel jen z důvodu použití kompresoru, jeko kompresor bez aku).
Kazdopadne, Honda se pri montazi neorigo prislusenstvi (zvlast elektrickyho) cuka pri uplatnovani zaruky. Takze kdyz usb zasuvku, tak jedine nasadit na originalni konektor v kapotazi.
Motorcycle USB Charger for Phone 12V SAE to Dual USB Fast Charging Adapter with Voltmeter On/Off Switch
https://a.aliexpress.com/_EvaMRpY
Mám verzi USB A a USB C. Umí QC standard. SAE konektor, takže lze kdykoliv sundat, voltmetr, ve vypnutém stavu malý odběr. Měřil jsem, už si nepamatuji kolik, je to ale málo. Pokud bych 2 měsíce nejel, prostě sundám a hotovo. Kabel mám natažený přímo na baterku přes 10A pojistku. Po odpojení nabíječky je SAE koncovka univerzální vstup / výstup.Dokoupil jsem ještě jeden kabel. Ten v zimě používám jako vstup pro nabíječku, přes sezónu jako univerzální výstup 12V třeba pro kompresor, který vozím.
https://www.motozem....tka-motocyklu-usb-a/
Dela se verze i s Ackem
Naposledy editováno 05.07.2025 08:40:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou USB zásuvku pro nový mobil
Deadman píše:
V každém případě nepoužívej spínaný konektor (Sumitomo HX 060) co je v originále v motorce. Pokud to má Transalp stejně jako CRF, tak je 1) omezen na 3A a 2) je na stejnou pojistku, jako budíky a spínání podružných relátek, včetně toho od vstřikování. A tu pojistku spálit nechceš, protože pak až do její výměny nejedeš.
Tato informace me prekvapila. Nevim jakou presne crf myslis. Sel jsem brejlit do el. schema k crf1000 rv 18/19. Zadny budiky ani vstrikovani neni pripojeny na pojistku co je na pripojeni na autozasuvku. Ma hodnoru 10A a je oznacena jako OPTION. Je na ni pripojena ta origo autozasuvka, predni vystup na pripojeni napr. pridavnych svetel, zadni vystup na pripojeni prislusenstvi a nakonec u ATASu origo vyhrivani gripu. To je vse. Nejak se mi nechce verit, ze by pripojily vystup na prislusenstvi na dulezity okruh. Koukal jsem na pripojeni vstriku a ty jdou rovnou do ECM. Tak jsem to sel vyzkouset na motorku, vytahnul jsem tu pojistku OP. Motorka normalne naskocila a bezela. Jediny co mi neslo byla ta zasuvka na 12v a nenabehla navigace, kterou mam zapojenou na ten predni vystup pro pripojeni prislusenstvi. Tak jsem ji tam vratil a vsechno naskocilo. Samozrejme tam jsou jeste pojistky co zivi celou motorku. Hlavne pojistka MAIN 30A co jde na klicek a FI 15A pojistka. Z nich bezi cela motorka (ABS ma zvlast sve pojistky).
Nevim co tam chces na ni vsechno napojovat. Origo led pridavny svetla maji 2x11w (cca 2A), u vyhrivanych gripu jsem nasel 32w (cca 3A). Takze s origo vecma jsme na cca 5A. Takze mas 5A k dispozici na origu autozasuvce.
Taky jsem si zmeril kolik mi dava nabijeni pres autozasuvku s usb-c spuntem s PD podporou, umi to do ip14 hrnout 9v pri cca 2,5A, takze 22,5w. Ip byl vybitej na 24%. Zalezi na tom, jak si mobil ridi nabijeni, jak moc se u toho zahriva a ke konci to taky zpomaluje nabijeni. Podle popisu na mem usb spuntu to umi az 3A pri 12v (36w) a to si myslim, ze uz bude pekne "topit" do mobilu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou USB zásuvku pro nový mobil
Tu motorku mam, vim jak je tam udelana elektrima. Krome toho jsou ty draty v cele motorce celkem tenky a 10A pojistky vsude jsou na ne nadmerne.
Mimochodem 3A hefty jsou pomerne slabe. Oxfordy maji max odber 5A, Daitona dokonce 6A. Ale s tema se da jezdit i v mrazu.