Téma: BMW 1150 gs i-ABS vymaz z TP
25.6.2025 v 09:11
Nazdárek kluci,
mám už dlouholetý problém s nefunkčním i-ABS na svém 1150 gs. Už několik let jezdím bez ABS a není nic hezčího.
Vyhodil jsem nefunkční řídící jednotku a přepojil hadice napřímo. Jak říkám krásná jízda a všechno, ale....
Kdyby se něco stalo a došlo na nějaké vyšetřování, dokážu si představit, že mi všechno pěkně přišijou, poněvadž jsem zasáhl do brzdového systému motocykl, který byl jeho součástí.
Chtěl jsem se zeptat, zda se tady někomu podařilo moto nějakým způsobem přetipovat na moto bez ABS se zápisem do TP.?
V Německu přišla firma RHelektronic s náhradou s certifikací zařízení "Second life kit" určeno právě pro náhradný zazračných ABS jednotek od FTE.
Ve Francii a Holansdku to funguje zase tak, že je vlastník motocyklu zodpovědný za funkcionalitu základního brzdového systému. Předpokládám, že základní brzdový systém je bez ABS a proto to můžou provozovat i bez ABS.
Nedokázal by ste mi někdo poradit jak to udělat tady v ČR a mít tak "čistý" moto bez ABS. Mám najeto cca 50 tis a rozhodně nemám v plánu zajetou moto prodávat
Dííííky všem.
Pavel
mám už dlouholetý problém s nefunkčním i-ABS na svém 1150 gs. Už několik let jezdím bez ABS a není nic hezčího.
Vyhodil jsem nefunkční řídící jednotku a přepojil hadice napřímo. Jak říkám krásná jízda a všechno, ale....
Kdyby se něco stalo a došlo na nějaké vyšetřování, dokážu si představit, že mi všechno pěkně přišijou, poněvadž jsem zasáhl do brzdového systému motocykl, který byl jeho součástí.
Chtěl jsem se zeptat, zda se tady někomu podařilo moto nějakým způsobem přetipovat na moto bez ABS se zápisem do TP.?
V Německu přišla firma RHelektronic s náhradou s certifikací zařízení "Second life kit" určeno právě pro náhradný zazračných ABS jednotek od FTE.
Ve Francii a Holansdku to funguje zase tak, že je vlastník motocyklu zodpovědný za funkcionalitu základního brzdového systému. Předpokládám, že základní brzdový systém je bez ABS a proto to můžou provozovat i bez ABS.
Nedokázal by ste mi někdo poradit jak to udělat tady v ČR a mít tak "čistý" moto bez ABS. Mám najeto cca 50 tis a rozhodně nemám v plánu zajetou moto prodávat
Dííííky všem.
Pavel
1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150 gs i-ABS vymaz z TP
A opravdu je nutný to "zapisovat" do TP?
Ahoj, no, ja by som bol tiež rád za prepis techničáku, lebo na endure mám v kolónke 15. katalyzátor napísané KAT a keď som pozrel do výfuku tak som zisitl , že je to BEZKAT. A na tvojom mieste by som bol rád, že na to neprišli na STK, že nemáš ABS. A hlavne, by som sa modlil, aby na to neprišli pri neskorších STK. Hlavne ti závidím tvoj optimizmus
a držím ti palce, nech ti zostane dlho predlho. Podľa mňa, sa v tom či máš funkčné, alebo neexistujúce ABS nikto hrabať nebude, zatiaľ poisťováci došli len po tie pneumatiky.
Joj, k tým prepisom a opravám techničákov ešte smiešna krokošova príhoda: Raz dávno, po kúpe nového zázraku techniky 1,2 fóbie HTP, HaTátitlaPower, mi do nového techničáku napísali na polícii do kolónky karoséria 3 dverový hatchback. Všimol som si to až doma, vtedy som často jazdil na UA, na benzín, cigarety, keksíky a hlavne pálenku ( o pálenke manželka nevedela) no a tam na graničke, keď nesedel techničák so skutočným stavom, tak proste auto ukrajinci úradne zhabali a potom si ho kúpil nejaký úradník za pár hrivien. No, tak som šiel na políciu a hovorím tej pani úradníčke=policajtke , pani, prosímvás , tu máte chybu, veď trojdverové fábie sa ani nevyrábajú! Tak pani ležérne zobrala tecničák a perom ten zápis opravila a techničák mi hodila späť. Ja: no, to som si mohol aj doma prepísať, dajte tam aspoň štempeľ. Tak tam buchla pečiatku a podpis.
Joj, k tým prepisom a opravám techničákov ešte smiešna krokošova príhoda: Raz dávno, po kúpe nového zázraku techniky 1,2 fóbie HTP, HaTátitlaPower, mi do nového techničáku napísali na polícii do kolónky karoséria 3 dverový hatchback. Všimol som si to až doma, vtedy som často jazdil na UA, na benzín, cigarety, keksíky a hlavne pálenku ( o pálenke manželka nevedela) no a tam na graničke, keď nesedel techničák so skutočným stavom, tak proste auto ukrajinci úradne zhabali a potom si ho kúpil nejaký úradník za pár hrivien. No, tak som šiel na políciu a hovorím tej pani úradníčke=policajtke , pani, prosímvás , tu máte chybu, veď trojdverové fábie sa ani nevyrábajú! Tak pani ležérne zobrala tecničák a perom ten zápis opravila a techničák mi hodila späť. Ja: no, to som si mohol aj doma prepísať, dajte tam aspoň štempeľ. Tak tam buchla pečiatku a podpis.
KubaLC8 píše: A opravdu je nutný to "zapisovat" do TP?
Ahoj, no v techničáku je na to kolónka ABS, áno, alebo nie. Minimálne na STK by som sa obával, že na to prídu, lebo to si zistí pri kontrole bŕzd a podľa mňa , keď na to technik príde, tak neviem neviem, či ho pustí.
1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150 gs i-ABS vymaz z TP
čistopis velkého techničáku v ČR nemá už od 2019 kolonku brzdy a abs (ani převodovku). V datové kostce to u svého bmw taky nenajdeš. Na stk jim velký tp radši neukazuj. Kontrolku abs si zrušil? A vyráběl se někdy tenhle typ bmw bez abs?
1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150 gs i-ABS vymaz z TP
v ČR byl zrušen velký papírový TP, stačí vyměnit staré doklady za nové ORV s QR kódem , to nemá kolonku na ABS
S demontáží ABS by musel souhlasit výrobce, kladné vyjádření by mohl dát jen v případě, pokud má stejný typ motocyklu schválen i bez ABS, dle mého osobního
názoru nebude souhlasit s tím že jde o nežádoucí zásah do původní homologace který souvisí s bezpečností provozu
myslím že někdy po roce 2016 je ABS pro velké motorky povinné na základě EU nařízení, u motocyklů vyrobených s ABS v době platnosti EU nařízení není co přetypovávat, přestavěný motocykl musí plnit legislativní podmínky platné v době jeho schválení, pokud bylo ABS v dané době povinné, musí na motorce zůstat i po přestavbě
Naposledy editováno 25.06.2025 12:41:26
S demontáží ABS by musel souhlasit výrobce, kladné vyjádření by mohl dát jen v případě, pokud má stejný typ motocyklu schválen i bez ABS, dle mého osobního
názoru nebude souhlasit s tím že jde o nežádoucí zásah do původní homologace který souvisí s bezpečností provozu
myslím že někdy po roce 2016 je ABS pro velké motorky povinné na základě EU nařízení, u motocyklů vyrobených s ABS v době platnosti EU nařízení není co přetypovávat, přestavěný motocykl musí plnit legislativní podmínky platné v době jeho schválení, pokud bylo ABS v dané době povinné, musí na motorce zůstat i po přestavbě
Naposledy editováno 25.06.2025 12:41:26
2 reakcí na tento příspěvek BMW 1150 gs i-ABS vymaz z TP
Si rikam, co by se muselo stat, aby motorku poslali na nejakou podrobnou prohlidku. Na stk to nikdo nezjistí, protoze pneu, svetla, klason, nevytekle tlumice a čau, mas to na čtyři roky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150 gs i-ABS vymaz z TP
MMARTINK> No je to rok 2002. A všichni, kdo se s I-ABS setkali tak mi musí dát za pravdu, že větší aušus do moto dát fakt nemohli. Né jednou a jednomu se stalo, že to přestalo brzdit, když mělo a naopak.
Vyměnit si techničák, pokud to chce pro svůj klid a aby měl všechno košer je podle mě blbost. Není tam spousta věcí, ale pokud to ve starým je a ty dementi na úřadě to nepodělali, mají to v systému, takže co to reálně řeší? A není nic jednoduššího, než se zeptat u zastoupení BMW, ale přílišnou ochotu bych nečekal, zvlášť když sis to udělal sám.
Řešil jsem to již dříve........ takže mám proveden výmaz ve velkém TP, zapsanou možnost použiti předního 21" kola a i užšího zadního. Řešil jsem to přes oficiálního zástupce výrobce BMW firmu HelpReg. Bohužel 1.9.2021 firma není zástupce výrobce.
Na druhém BMW jsem řešil změnu technických rozměrů a legální připojení navěsného vozíku PAV.
Za vyjádření od výrobce chtěli cca 1500kč, ale mám vše legálně zapsáno v papírech.
Jiný výfuk nebo demontáž katalyzátoru (což mám samozřejmě i včetně úpravy EEPROMU) by zřejmě nemohlo být bráno v potaz při dopravní nehodě jako úprava v přímé souvislosti s nehodou. Ovšem nefunkční ABS (pokud byl motocykl s tímto systémem vyroben, což lze zjistit dle VIN vozidla), nebo neschválený rozměr pneu jsou úpravy, ke kterým pojišťovna rozhodně přihlížet bude.
Takže rada vyměň techničák a v novém už to nebude, nic neřeší. Tvé vozidlo nepopisuje zpola vyplněný papír, ale VIN vozidla. A tam je zcela jasně napsáno, že tvé vozidlo opustilo továrnu se systémem ABS.
Na druhém BMW jsem řešil změnu technických rozměrů a legální připojení navěsného vozíku PAV.
Za vyjádření od výrobce chtěli cca 1500kč, ale mám vše legálně zapsáno v papírech.
Jiný výfuk nebo demontáž katalyzátoru (což mám samozřejmě i včetně úpravy EEPROMU) by zřejmě nemohlo být bráno v potaz při dopravní nehodě jako úprava v přímé souvislosti s nehodou. Ovšem nefunkční ABS (pokud byl motocykl s tímto systémem vyroben, což lze zjistit dle VIN vozidla), nebo neschválený rozměr pneu jsou úpravy, ke kterým pojišťovna rozhodně přihlížet bude.
Takže rada vyměň techničák a v novém už to nebude, nic neřeší. Tvé vozidlo nepopisuje zpola vyplněný papír, ale VIN vozidla. A tam je zcela jasně napsáno, že tvé vozidlo opustilo továrnu se systémem ABS.
1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150 gs i-ABS vymaz z TP
kdyby mu pojišťovna chtěla přičíst nějakou (spolu)vinu a (krácení)vracení kvůli chybějícímu abs, tak by to muselo být spolupříčinou. U soudu může argumentovat, že o tom nevěděl a musel to být nějaký předchozí majitel. Přístrojovku bez svítící kontrolky považoval za univerzální 
Není žádná povinnost vlastníka umět dešifrovat vin, velký tp se "ztratil" a v kostce nic není.
kdyby chtěl abs vyndat oficiálně, tak by zástupce výrobce chtěl asi potvrzení autoriz. servisu o demontáži ne? To není jako variabil pneu. BMW teď zastupuje cebia: podporabmw@cebia.cz
Není žádná povinnost vlastníka umět dešifrovat vin, velký tp se "ztratil" a v kostce nic není.
kdyby chtěl abs vyndat oficiálně, tak by zástupce výrobce chtěl asi potvrzení autoriz. servisu o demontáži ne? To není jako variabil pneu. BMW teď zastupuje cebia: podporabmw@cebia.cz
bledemon> Technika při STK poměrně dost zajímalo, proč mám ustřižený drát od zadního snímače ABS.......... že na předku jsem čidlo demontoval si nevšiml, ale vzadu je čidlo namontované do úhlového převodu ( takže je verze pro ABS a verze bez ABS rozdílná) a doklady k motorce studoval obzvlášť důkladně. Kdyby tam našel zápis o tom, že by tam mělo ABS být, tak nevím, co by se dělo. Takhle zjistil, že je proveden výmaz............ale v papírech to hledal dost pečlivě - nevím, možná jen náhoda, nebo jen proto, že jej zarazil ustřižený kabel od snímače. Neptal jsem se ho, co by kdyby........předek jsem měl 19", ale na zadku jezdím šířku místo 150, tak 140......tak to jen zkontroloval podle zapsaného variabilního provedení vozidla a měl jsem zase na čtyři roky klid.
1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150 gs i-ABS vymaz z TP
Naposledy editováno 26.06.2025 22:59:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150 gs i-ABS vymaz z TP
2stroke> to je opravdu jednoduchý
To bych raději jezdil bez abs než s přeraženejma cislama
Tvl to je rada
To bych raději jezdil bez abs než s přeraženejma cislama
Tvl to je rada
Kolega Pavel se zeptal, zda to někdo již neřešil. Já z praxe podal informace........cena cca 1500 za oficiální vyjádření výrobce a pár drobných za zápis na magistrátu. Vše legálně. Ale vyjadřuje se k problému i ten, který nikdy v životě ani neobnovovat VIN náhradní technologií a má představu, že pořídí živé noty a přestavbu vozidla levněji.......je mě ho líto - bude to mít v životě těžké.
Asi tak, pokud nesvítí kontrolka a je motorka z druhé ruky, tak není moc o čem -"Já to takhle koupil a o ničem nevím, STK to prošlo". Pokud kupoval novou, už to je problém, ať už při nehodě, nebo dalším prodeji, bo tam byl zásah. Ale obecně platí - pokud byla motorka dodána standardně s ABS, má takto i typové schválení. Tj. vyřazení ABS neodpovída homologaci a motorka nesmí do provozu. Můžeš se zkusit poptat u výrobce, ale spíše tam vede cesta jen přes individuální homologaci změny u motocyklu, což asi vyjde levněji to abs opravit....
Na své 1150 z roku 2000 jsem to nechal smazat z techničáku také pro klid duše (opravovat se mi to nechtělo za ty prachy). Jak tu padlo výše, napsal jsem mail firmě Helpreg s fotkou techničáku a vinka, poslali dopis za 1500 a s tím jsem šel na úřad (možná i na STK, ale to už se nepamatuju).
Problém je, že to tvoje GS musí umožňovat - myslím že u novějších s posilovačem to úplně jednoduše nejde a už to neumožní. Někde jsem našel dokument, kde se to řešilo že do nějakého roku se to ABS vyškrtnout z techničáku dalo, ale ten už asi nenajdu.
Problém je, že to tvoje GS musí umožňovat - myslím že u novějších s posilovačem to úplně jednoduše nejde a už to neumožní. Někde jsem našel dokument, kde se to řešilo že do nějakého roku se to ABS vyškrtnout z techničáku dalo, ale ten už asi nenajdu.
1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150 gs i-ABS vymaz z TP
Kluci to je jedno co máte v TP. V případě vážnější nehody nebo jiné události vyžadující prozkoumání technického stavu vozidla se dotazuje výrobce (přes jeho zástupce/importéra), pokud tento existuje. Zrovna BMW Motorrad bude mít ve své databázi echt pořádek! Policie, soud, znalec kašle na to co máte v TP, tam je pořád ještě docela bordel a anarchie z minulosti i nedokonale provedené digitalizace. Výrobce vozidla má svoji databázi popisující stav vozidla po vyrobení = jak byl motocykl schválen do provozu. Zrovna u brzdové soustavy nejspíše výrobce z logických důvodů nebude souhlasit s jakoukoliv přestavbou. Těžko říct, zda existovalo nějaké mezidobí, mezityp, u kterého to bylo přípustné. Výjimka je možná, ale kdo se pod takovou změnu podepisuje je jednou nohou v base. Ostatně jak zmiňuje i Peekay a i další kolegové výše. Nově je také bezpečnostní výbava (alespoň u aut) kódována částečně ve VIN, ale hlavně je na ni řádek v CoC listu (který nahradil TP)! Výmaz, jestli se povede u nějakého staršího stroje, je dobrý tak pro STK... jinými slovy, pokud někoho po nehodě spadlá letící motorka s odstraněným ABS zabije, a nebudete to vy, máte velký problém.
MarioV2> Ono to tak jednoznačné není. V době výroby R 1150GS nebylo ABS povinnou výbavou a bylo možné zakoupit dvě verze této motorky. Proto u tohoto modelu lze zajistit od výrobce dobrozdání, že stroj byl schválen do provozu i bez ABS a to bylo pouze jako nadstandardní příplatkovou výbavou.
Mám třeba i model BMW, který se bez ABS vůbec nevyráběl, tak mě rovnou zástupce výrobce sdělil, že tam musí být modul ABS funkční, a to i přesto, že je shodný s modulem ABS používaný v modelu R1150GS a motorky jsou ze stejného výrobního období. Prostě když v dané době výroby byl na trhu i model bez ABS, tak to akreditovaný zástupce v klidu překryje.
Mám třeba i model BMW, který se bez ABS vůbec nevyráběl, tak mě rovnou zástupce výrobce sdělil, že tam musí být modul ABS funkční, a to i přesto, že je shodný s modulem ABS používaný v modelu R1150GS a motorky jsou ze stejného výrobního období. Prostě když v dané době výroby byl na trhu i model bez ABS, tak to akreditovaný zástupce v klidu překryje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
| Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
|---|---|---|---|
| Oprava vyhřívaných rukojetí BMW R 1150 GS | Miliny | 8 | 9.8.2025 v 11:07 JiriZip |
| Servis BMW Plzeňský kraj BMW R 1150 GS | Miroooo | 4 | 23.7.2025 v 09:51 bledemon |
| Týden na jih od ČR konec června/zač... BMW R 1150 GS | Langobardi | 3 | 27.6.2025 v 14:30 simisim |
| Převatování výfuku Honda CBR 900RR Fireblade, Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX... | berry78 | 9 | 9.5.2025 v 20:19 Kouř |
| R1150GS- dotazy//pred prehliadkou BMW R 1150 GS | oration | 20 | 2.5.2025 v 16:21 Destroyer |
