paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Mustang chcípe
18.6.2025 v 10:02
Včera mě ta potvora nechala na silnici, naštěstí blízko od domova. Zvládá kratší jízdy, i když s problémy se startováním, pak jede normálně, ale po několika kilometrech se zastaví a nejede. Minule jsem ujel asi 5 km a motor za jízdy zdechnul. Asi 20 minut jsem motorku dílem tlačil a dílem odpočíval a když jsem dostal na kopec a sjížděl dolů, motor chytil a jelo to. Včera motor umřel asi po 8 km a nenahodil jsem ho ani po vychladnutí. V motoru a souvisejícím příslušenství je většina věcí nových. Měnil jsem svíčku, kabel, cívku, kladívka, kondenzátor, cívku zapalování, trysky, elektrika je podle mě OK. Je to rok výroby 1981, takže má nárok na lecco, ale tohle vypadá na nějakou kombinaci závad. Věřil bych, že po těch letech už jsou slabé magnety v rotoru a magnetismus ještě klesá se zahřátím motoru, ale to přemlouvání aby vůbec chytnul když je motor studený by ukazovalo spíš na palivo (svíčka je suchá, neuchlastává se to), nebo zapalování, ale jak jsem říkal, skoro vše je nové. Včera před osudnou jízdou jsem kontroloval jiskru na svíčce a všiml jsem si, že jiskří i kladívka a to by asi být nemělo, ale jsou nová a nový je í kondenzátor. Prostě jsem z toho jelen, přijde mi, že jsem nic nevynechal, vždyť je to etalon jednoduchosti... Budu rád za každou radu. Díky.

Mustang chcípe

18.6.2025 v 11:21 | Nahoru | #1
Fajfku jsi měnil taky?

1 reakcí na tento příspěvek Mustang chcípe

18.6.2025 v 11:22 | Nahoru | #2
Už jsem to tu někde psal...

https://img.motofotk...48cb4f7902cb50a4.jpg

vyměň tu gumičku původně s 5 otvory...

Naposledy editováno 18.06.2025 11:23:22

(reakce na) Mustang chcípe

18.6.2025 v 11:27 | Nahoru | #3
micpos>
Když přestane pincek jet a nepomáhá přepnutí na rezervu, jednou z prvních věcí je přesvědčit se, že teče benzín ...

Mustang chcípe

18.6.2025 v 12:29 | Nahoru | #4
Na 99% za to může zapalování, respektive indukční cívka. Ty "originál" nové díly jsou snad ještě horší kvality než ty původní. Nejspolehlivější oprava je koupě VAPE nebo polsko/čínského zapalování z Allegra a budeš mít po starostech. Fakt.

Jiskru bys měl kontrolovat když to nejede, ne před jízdou...

Naposledy editováno 18.06.2025 12:32:01

Mustang chcípe

18.6.2025 v 12:47 | Nahoru | #5
také bych viděl problém v tom, že je všechno kolem zapalování nové (= úplně na hovno)

1 reakcí na tento příspěvek Mustang chcípe

18.6.2025 v 14:19 | Nahoru | #6
Ahoj, díky za komentáře. Fajfka je taky nová, odkaz na gumičku mi nejde otevřít a při těch výměnách a pokusech jsem vždycky zkoušel pro jistotu zpětně vrátit ten původní starý díl. Co to jiskření mezi kladívky, je to normální, nebo ne? Do toho VAPE zapalování se mi zatím ještě moc nechce, vrazil jsem do renovace už asi 12k a stejně nemíním na tom nijak zvlášť aktivně jezdit. Kdysi jsem jezdil v Polabské nížině, to byla pohoda, ale teď jsem na Benešovsku a ten tříkvalt je v kopcovitém terénu fakt na prd...

(reakce na) Mustang chcípe

18.6.2025 v 15:46 | Nahoru | #7
šimkojc> Gumička s pěti dírkami je v kohoutku na nádrži. Teče ti tam ten benzín, nebo neteče?

1 reakcí na tento příspěvek Mustang chcípe

18.6.2025 v 15:56 | Nahoru | #8
Teče, ujel osm kilometrů než zdechl. Ještě se zkusím zaměřit na kondenzátor, ten by údajně měl zamezovat, nebo aspoň omezovat jiskření mezi kladívky. Zatím jsem měl k dispozici jen ten původní 44 let starý a nový asi čínský bůhví jaké kvality. Zkusím tam nabastlit fóliový kondenzátor 220 nF a uvidíme.

(reakce na) Mustang chcípe

18.6.2025 v 17:03 | Nahoru | #9
šimkojc> a nedělá se ti podtlak v nádrži? Zkus bez víčka. A zkus průtok kohoutu.

Mustang chcípe

22.6.2025 v 19:08 | Nahoru | #10
Je fakt, že mám kromě jiného i nové víčko nádrže a rozdíl mezi starým a novým byl docela velký, tak jsem pro jistotu protáhl vrtákem 2 mm horní dírku. Nicméně ta mrcha nedávala jiskru kdybych se přeskočil až mě konečně napadlo odpojit fajfku (taky novou) a přísahám bohu, že byla přerušená a že samotný kabel jiskru hází. Na fajfce jsem najel asi 20km. Jenže vyhráno není, protože 40 let stará původní odrušená fajfka, která má v sobě odpor asi 3 kohm, tak jiskru se svíčkou nedává a přitom jsem na ní před léty vesele jezdil. Může to teoreticky opravdu být sníženým magnetismem rotoru. Zítra zajedu pro novou fajfku s bez odporu a uvidí se.

Mustang chcípe

23.6.2025 v 17:05 | Nahoru | #11
Nová fajfka instalována a motor běží. Neměl jsem moc času, tak jsem se jen na 5 minut projel a pak Mustanga postavil na stojan, kde po dvaceti sekundách blafání zdechnul a nakopnout nešel. Vyndal jsem svíčku a ta jiskru dávala. Možná něco v karburátoru a na to se podívám příště.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problem so startovanim na Jawa Must... Jawa 50/23 Mustang Nino25 5 12.7.2025 v 19:33 Nino25
Jawa mustang Jawa 50/23 Mustang Duso12 5 9.7.2025 v 08:50 Drakl
Dře kolo o blatník Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 3 7.7.2025 v 13:54 2stroke
Jaký tmel mezi kartery Jawa 250/559 panelka, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05,... Babetta-Sam 15 30.5.2025 v 06:52 Morozko
Jak spravne lisovat kliku Jawa 250/559 panelka, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05,... Babetta-Sam 4 23.5.2025 v 10:22 Anti


TOPlist