Svíčka černá (na pionýru jezdím zatím opatrně kvůli záběhu tak se to možná správně nevypálí), míchám 1:30.
1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
Pokud si to pamatuju, zboku karburátoru je šroubek s pružinkou. Ale možná se pletu.
1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
Btw: Po GO motoru nemůžeš čekat, že Ti to hned pojede na 100%, když je vše těsné...
Chce to čas.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
Debilní pionýr a jeho fixírka místo karburátoru.
Studený to funguje, protože motor potřebuje víc bohatou směs. Za tepla už je asi moc bohatá.
Excentricky umîstěná plovákovka je slovenská blbost. Ale využijme toho. Hádám, že po naklonění motorky doprava, ti problém zmizí. (Ochudíš volnoběh)
Tj. Jehlu níž.
Rady z příručky, kam dát jehlu protože záběh, atp. To mohla napsat jen slovenská opice. Karburátor má být nastaven správně bez rozdílu nájezdu po go.
Tím chci autora upozornit, že i v záběhu je třeba srá_ podržet na plnej plyn, aby se zjistilo jak je nastaven. Protože ani v záběhu neni v pořádku aby se motor víc hřál, nebo ztrácel výkon.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
Naposledy editováno 29.05.2025 11:53:14
1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

Naposledy editováno 31.05.2025 17:12:40
1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

Volnoběh si seřizuješ tím šroubkem s pružinkou, který zvedá/spouští jehlu. Akorát dej pozor, ať Ti nevázne lanko od plynu, tzn. nech si tam menší vůli na vymezovači...
Btw: u pincka nikdy nedocíliš toho, že bude krásně držet volnoběh, on už prostě takový je. Potřebuje občasné doseřízení, proto je dobré mít vždy u sebe plochý šroubovák nebo kapesní nožík.
Naposledy editováno 30.05.2025 09:34:03
1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
Ondra_babetak> Máš pravdu, ale neovlivní to při plným plynu skoro nic. Nejlepší radu ti dává Frantas, při startování to nakloň doprava.

Naposledy editováno 29.05.2025 21:08:54
Nic moc jinýho se ostatně u fichtla štelovat nedá, jak někdo s oblibou píše "seštelovat".
Pionýr málo kdy chytá studenej/teplej. Málo kdy drží volnoběh studenej/teplej. Výměnu karburátoru be měl dělat každý uživatel nesebemrskač. Za funkční provedení vyrobené mimo CZ/SR. Pak to startuje, jede, drží volnoběh..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

Ondra_babetak píše: Bugs> Startování mi nedělá problém. Spíše to přidušení při přidávání plynu z volnoběhu, ale dneska jsem to řešil s pánem z vesnice který má za sebou asi i desítky motorů a počkám než motor zajedu a potom ochudím směs. Tím by se to asi mělo vyřešit . Doufám.
Uvidíš...


Každopádně počítej, že záběh trvá cca 1500km.
1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
Jak jsem psal. Zrovna poučka o zvedání jehly na záběh je blbost. Šetřit to 1500km zrovna tak. Absolutně primární je, aby byly ty komponenty správně nastavený. Pak teprv může dojít ke správnému záběhu a dalšímu provozu. A to se těžko vychází z tryskovacích a předstihových tabulek. Když je klíčový údaj jako je oktanový číslo dávno nesedí. Kdo ví, jak vypad? výroba vzduchových filtrů. Na strojích s osmíma válcema po pátých ložiskách se třetíma klikama. O stavu karburátoru nemluvě.. Kterej nemohl z principu fungovat dobře ani novej. Údaj 1500km zabíhat, jen supluje neschopnost brusiče, udělat přesnej výbrus. A cenu pístu, nechat vyrobit jej kvalitní.
Autora problém je evidentně v tom, k čemu slouží jehla. Jestli neni brutálně vymačkaná. Vydřený šoupátko. Přicpaná volnoběžka. Nebo dál dirka do difuzoru. Nebo nemá netěsnost třeba pod válcem.
Osobně před dvaceti lety, u vymačkanýho šoupátka od šroubku volnoběhu, kdy už nešel dotahnout volnoběh, jsem upilovával pilníkem šoupátko abych ten volnoběh dohonil. Postupně víc a víc. Až jsem došel k problému kterej je předmětem vlákna. Bylo to na učňáku, u 70ccm. Nevyřešil jsem to, a po 6ti tisících km za sezonu pionýra raději rozházel na díly. Jikov..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
Ondra_babetak píše: Bundes> Pokud někdo nepřijde s nějakou lepší možností, tak udělám jak říkáš a počkám si na tu trysku. Díky za pomoc
Napsal jsem do Motomaxu a trysky 33 budou skladem až koncem roku

Naposledy editováno 31.05.2025 07:23:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
Bundes píše: Napsal jsem do Motomaxu a trysky 33 budou skladem až koncem roku
My lakomci, to zvládáme v domácích podmînkách. Jem s vrtačkou, páječkou, a šupsuvkou. Onehdá na 70ccm mi nestačila ani dirka v karburátoru, za volnoběžkou. Tak jsem ji musel zvětšit. To byla tryska cca 50. Ale menší jsem opravdu nedělal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
Qota píše: Frantas> To je taky možnost, že ty originál trysky už někdo poladil vrtačkou.
Ale já mám úplně stejnej problém jako tazatel Ondra_babetak, a to jsem tam dal nové trysky. Takže minimálně v mém případě to tím nebude.
1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
A píše nám další tazatel, bez uvedení, že všechny rady co zazněly, jsou marný..
E: ono 0,38 mm je dost malá dirka. A že je to napsané na nové trysce moc neznamená. Ale tento problém neni tak uplně primárně o tryskách jako jehle/šoupátku.
Naposledy editováno 31.05.2025 20:38:23
Bundes píše: Ale já mám úplně stejnej problém jako tazatel Ondra_babetak, a to jsem tam dal nové trysky. Takže minimálně v mém případě to tím nebude.
Pokud ho máš naroubovaný na babetě tak se dá předpokládat že to nebude fungovat se stejným nastavením jako na motoru na který je odladěný ve fabrice tzn. trošku něco jiného.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přihlášení pionýra z Polska do Česk... [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/555 Pionýr, Jawa 50/21 Pi... | Holi128 | 31 | Včera v 17:40 Ivan-K |
Dře kolo o blatník Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 3 | 7.7.2025 v 13:54 2stroke |
Fichtl dává slabou jiskru nebo nedá... Jawa 50/20 Pionýr | Nikys81 | 18 | 4.7.2025 v 10:21 Bugs |
Jaký tmel mezi kartery Jawa 250/559 panelka, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05,... | Babetta-Sam | 15 | 30.5.2025 v 06:52 Morozko |
Jak spravne lisovat kliku Jawa 250/559 panelka, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05,... | Babetta-Sam | 4 | 23.5.2025 v 10:22 Anti |