paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček
Dobrý den, potřebuju poradit s pionýrem. Za studena jede dobře, když přidám plyn motor hned reaguje a jde do otáček ale za tepla se první přidusí a potom se teprve rozjede. Zapalování seřízené, odtrh 0,4mm a předstih 1,5mm (tím to asi není dělal jsem pokusy). Jehla na druhém zářezu zvrchu, hladina je přesně s plíškem na plováku. Motor po go před 150km.
Svíčka černá (na pionýru jezdím zatím opatrně kvůli záběhu tak se to možná správně nevypálí), míchám 1:30.

1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

28.5.2025 v 17:03 | Nahoru | #1
typnul bych, že máš velkou bohatost směsi.
Pokud si to pamatuju, zboku karburátoru je šroubek s pružinkou. Ale možná se pletu.

(reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

28.5.2025 v 17:13 | Nahoru | #2
pepe100> Šroubek s pružinkou je volnoběh. Ale dekuju za snahu

1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

28.5.2025 v 20:00 | Nahoru | #3
Jehlu si měl dát na záběh po GO na 3. zářez a až po záběhu na 2.

Btw: Po GO motoru nemůžeš čekat, že Ti to hned pojede na 100%, když je vše těsné...

Chce to čas.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

28.5.2025 v 20:13 | Nahoru | #4
Came> Takže tu směs mám obohatit ještě více? Pepe píše že je směs bohatá hodně, a už tak mám výfuk pochcanej olejem jako kdyby to bylo bohaté hodně (je to jawa vím že to je normální když to prdí, smrdí a teče z toho olej ale ono je ho hodně).

(reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

Skvělá odpověď, děkuji! 28.5.2025 v 20:20 | Nahoru | #5
Ondra_babetak> určitě, je to napsané i v návodu k obsluze.
Během záběhu dávat i více oleje do benzínu.

1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

28.5.2025 v 21:50 | Nahoru | #6
Na ten zabeh a víc oleje to bude chtít i častěji měnit svíčku, nejlépe brisk 14 -7y

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

29.5.2025 v 09:47 | Nahoru | #7
ja1> Snad N14C !

Debilní pionýr a jeho fixírka místo karburátoru.

Studený to funguje, protože motor potřebuje víc bohatou směs. Za tepla už je asi moc bohatá.
Excentricky umîstěná plovákovka je slovenská blbost. Ale využijme toho. Hádám, že po naklonění motorky doprava, ti problém zmizí. (Ochudíš volnoběh)
Tj. Jehlu níž.

Rady z příručky, kam dát jehlu protože záběh, atp. To mohla napsat jen slovenská opice. Karburátor má být nastaven správně bez rozdílu nájezdu po go.
Tím chci autora upozornit, že i v záběhu je třeba srá_ podržet na plnej plyn, aby se zjistilo jak je nastaven. Protože ani v záběhu neni v pořádku aby se motor víc hřál, nebo ztrácel výkon.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

29.5.2025 v 11:50 | Nahoru | #8
Frantas> Můžu to vyřešit menší volnoběžnou tryskou Když je bohatý volnoběh? Jestli se dá sehnat.

Naposledy editováno 29.05.2025 11:53:14

1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

29.5.2025 v 15:38 | Nahoru | #9
Ahoj, dal jsem teď čerstvě na dvourychlostní Babettu karburátor z pionýra Jikov 2917PSb-12 varianta 2 a chová se mi to taky přesně tak, jak píšeš. Za studena jede super a po ohřátí se tomu z volnoběhu vůbec nechce. Startuje to bez problémů studené i teplé. Trysky mám nové 68/38. Menší volnoběžnou trysku určitě zkusím, dle mého pozorování je to z volnoběhů hrozně bohaté. Jinak ji vyrábí pouze Motomax o velikosti 33, je ale dlouhodobě vyprodaná https://www.motomax...-jawa-50-20--21--23/

Naposledy editováno 31.05.2025 17:12:40

1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

29.5.2025 v 16:03 | Nahoru | #10
Stačí si pohrát s hladinou - ubrat. Ale nikdy to nebude fungovat pořádně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

29.5.2025 v 16:03 | Nahoru | #11
Bundes> Pokud někdo nepřijde s nějakou lepší možností, tak udělám jak říkáš a počkám si na tu trysku. Díky za pomoc

(reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

29.5.2025 v 16:07 | Nahoru | #12
Bugs> Když ochudím volnoběh hladinou tak přece ochudím i směs při jízdě. To vadit nebude?

(reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

29.5.2025 v 17:07 | Nahoru | #13
Ondra_babetak> proč bys kupoval trysku proboha, na co?

Volnoběh si seřizuješ tím šroubkem s pružinkou, který zvedá/spouští jehlu. Akorát dej pozor, ať Ti nevázne lanko od plynu, tzn. nech si tam menší vůli na vymezovači...

Btw: u pincka nikdy nedocíliš toho, že bude krásně držet volnoběh, on už prostě takový je. Potřebuje občasné doseřízení, proto je dobré mít vždy u sebe plochý šroubovák nebo kapesní nožík.

Naposledy editováno 30.05.2025 09:34:03

1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

29.5.2025 v 21:05 | Nahoru | #14
Came> To není pravda, na Jikovu nelze štelovat bohatost. Šroubek s pružinkou pouze nadzvedává šoupě = měníš volnoběžné otáčky.

Ondra_babetak> Máš pravdu, ale neovlivní to při plným plynu skoro nic. Nejlepší radu ti dává Frantas, při startování to nakloň doprava.

Naposledy editováno 29.05.2025 21:08:54

(reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

29.5.2025 v 22:00 | Nahoru | #15
Ondra_babetak> Volnoběžka se z pravidla upravuje až při zásadnějších úpravách (směrem nahoru) Proč to vytahuješ, když jsem ti radu napsal nevim. Jehlou se ladí "průběh" a to je zásadní pro tvou situaci.
Nic moc jinýho se ostatně u fichtla štelovat nedá, jak někdo s oblibou píše "seštelovat".
Pionýr málo kdy chytá studenej/teplej. Málo kdy drží volnoběh studenej/teplej. Výměnu karburátoru be měl dělat každý uživatel nesebemrskač. Za funkční provedení vyrobené mimo CZ/SR. Pak to startuje, jede, drží volnoběh..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

29.5.2025 v 22:11 | Nahoru | #16
Bugs> Startování mi nedělá problém. Spíše to přidušení při přidávání plynu z volnoběhu, ale dneska jsem to řešil s pánem z vesnice který má za sebou asi i desítky motorů a počkám než motor zajedu a potom ochudím směs. Tím by se to asi mělo vyřešit . Doufám.

Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2025 v 22:46 | Nahoru | #17
Pokud máš správnou hladinu a nemáš ucpaný vzduchový filtr tak budou ucpané dírky v emulzce, tzn to chce prvně pořádně vyčistit, případně mrkni i na šachtu jehly jestli není vydřená.

Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

30.5.2025 v 06:54 | Nahoru | #18
Ondra_babetak> OK. Ale to už ti taky Frantas psal. Vrať jehlu na 2. zářez, jak má být, a pokud to stále nepůjde, tak zkus zvýšit volnoběžné otáčky.

(reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

30.5.2025 v 08:15 | Nahoru | #19

Ondra_babetak píše: Bugs> Startování mi nedělá problém. Spíše to přidušení při přidávání plynu z volnoběhu, ale dneska jsem to řešil s pánem z vesnice který má za sebou asi i desítky motorů a počkám než motor zajedu a potom ochudím směs. Tím by se to asi mělo vyřešit . Doufám.



Uvidíš...

Každopádně počítej, že záběh trvá cca 1500km.

1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

30.5.2025 v 08:57 | Nahoru | #20
Těch 1500 fakt není třeba, stačí 100-200 jízdy kdy netočím motor do závratných otáček... Ale každý ať si dělá co chce. :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

30.5.2025 v 09:27 | Nahoru | #21

Bugs píše: Těch 1500 fakt není třeba, stačí 100-200 jízdy kdy netočím motor do závratných otáček...





Jasně, výrobce je vždy ten, co tomu vůbec nerozumí.
Pravdu máš jen Ty a Frantas.

Naposledy editováno 30.05.2025 09:31:02

(reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

30.5.2025 v 10:04 | Nahoru | #22
Came> Výrobce tomu vždy rozumí nejlíp, přirozeně. Jen je třeba spotřebitelum vysvětlit, jak co nejmíň jezdit s reklamacema. A co si budem povídat, před sedumdesáti lety se to ještě učili i oni ( a nenaučili)

Jak jsem psal. Zrovna poučka o zvedání jehly na záběh je blbost. Šetřit to 1500km zrovna tak. Absolutně primární je, aby byly ty komponenty správně nastavený. Pak teprv může dojít ke správnému záběhu a dalšímu provozu. A to se těžko vychází z tryskovacích a předstihových tabulek. Když je klíčový údaj jako je oktanový číslo dávno nesedí. Kdo ví, jak vypad? výroba vzduchových filtrů. Na strojích s osmíma válcema po pátých ložiskách se třetíma klikama. O stavu karburátoru nemluvě.. Kterej nemohl z principu fungovat dobře ani novej. Údaj 1500km zabíhat, jen supluje neschopnost brusiče, udělat přesnej výbrus. A cenu pístu, nechat vyrobit jej kvalitní.

Autora problém je evidentně v tom, k čemu slouží jehla. Jestli neni brutálně vymačkaná. Vydřený šoupátko. Přicpaná volnoběžka. Nebo dál dirka do difuzoru. Nebo nemá netěsnost třeba pod válcem.
Osobně před dvaceti lety, u vymačkanýho šoupátka od šroubku volnoběhu, kdy už nešel dotahnout volnoběh, jsem upilovával pilníkem šoupátko abych ten volnoběh dohonil. Postupně víc a víc. Až jsem došel k problému kterej je předmětem vlákna. Bylo to na učňáku, u 70ccm. Nevyřešil jsem to, a po 6ti tisících km za sezonu pionýra raději rozházel na díly. Jikov..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

30.5.2025 v 12:45 | Nahoru | #23

Ondra_babetak píše: Bundes> Pokud někdo nepřijde s nějakou lepší možností, tak udělám jak říkáš a počkám si na tu trysku. Díky za pomoc


Napsal jsem do Motomaxu a trysky 33 budou skladem až koncem roku

(reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

31.5.2025 v 07:21 | Nahoru | #24
Came> Dík za sprdnutí, o těch nesmyslech v manuálu samozřejmě vím. Takže těch mých X motorů jsem zajížděl blbě a můžu je vyhodit. Já se tu totiž snažím předat vlastní zkušenosti a ne mantry z 50 let starých manuálů.

Naposledy editováno 31.05.2025 07:23:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

31.5.2025 v 14:17 | Nahoru | #25

Bundes píše: Napsal jsem do Motomaxu a trysky 33 budou skladem až koncem roku



My lakomci, to zvládáme v domácích podmînkách. Jem s vrtačkou, páječkou, a šupsuvkou. Onehdá na 70ccm mi nestačila ani dirka v karburátoru, za volnoběžkou. Tak jsem ji musel zvětšit. To byla tryska cca 50. Ale menší jsem opravdu nedělal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

31.5.2025 v 16:10 | Nahoru | #26
Frantas> To je taky možnost, že ty originál trysky už někdo poladil vrtačkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

31.5.2025 v 17:12 | Nahoru | #27

Qota píše: Frantas> To je taky možnost, že ty originál trysky už někdo poladil vrtačkou.


Ale já mám úplně stejnej problém jako tazatel Ondra_babetak, a to jsem tam dal nové trysky. Takže minimálně v mém případě to tím nebude.

1 reakcí na tento příspěvek Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

31.5.2025 v 20:35 | Nahoru | #28
Mě furt připadá, že autor stále nezkusil všechny polohy jehly. Nebo zasuplovat změnu hladiny nakloněním..

A píše nám další tazatel, bez uvedení, že všechny rady co zazněly, jsou marný..

E: ono 0,38 mm je dost malá dirka. A že je to napsané na nové trysce moc neznamená. Ale tento problém neni tak uplně primárně o tryskách jako jehle/šoupátku.

Naposledy editováno 31.05.2025 20:38:23

(reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

31.5.2025 v 20:53 | Nahoru | #29

Bundes píše: Ale já mám úplně stejnej problém jako tazatel Ondra_babetak, a to jsem tam dal nové trysky. Takže minimálně v mém případě to tím nebude.


Pokud ho máš naroubovaný na babetě tak se dá předpokládat že to nebude fungovat se stejným nastavením jako na motoru na který je odladěný ve fabrice tzn. trošku něco jiného.

(reakce na) Za tepla se pionýr přidusí než jde do otáček

31.5.2025 v 20:57 | Nahoru | #30

Frantas píše: Mě furt připadá, že autor stále nezkusil všechny polohy jehly. Nebo zasuplovat změnu hladiny nakloněním..


Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přihlášení pionýra z Polska do Česk... [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/555 Pionýr, Jawa 50/21 Pi... Holi128 31 Včera v 17:40 Ivan-K
Dře kolo o blatník Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 3 7.7.2025 v 13:54 2stroke
Fichtl dává slabou jiskru nebo nedá... Jawa 50/20 Pionýr Nikys81 18 4.7.2025 v 10:21 Bugs
Jaký tmel mezi kartery Jawa 250/559 panelka, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05,... Babetta-Sam 15 30.5.2025 v 06:52 Morozko
Jak spravne lisovat kliku Jawa 250/559 panelka, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05,... Babetta-Sam 4 23.5.2025 v 10:22 Anti


TOPlist