na Hornetu mám automatické přimazávání řetězu. Motorku mam letos druhou sezonu, takže jsem zatím neřešil jaký olej bych měl doplnit. Jaky používáte vy, co tuto věc mate také? Je nutné sem dávat speciální drahé oleje, nebo stačí sem dát např motorový nebo podobny co snesou kroužky? Samozřejmě během sezony se o řetěz starám. Díky za tipy
Naposledy editováno 24.04.2025 12:13:42
1 reakcí na tento příspěvek Přimazávání řetězu
Naposledy editováno 24.04.2025 14:34:12
1 reakcí na tento příspěvek Přimazávání řetězu
Na trhu jsem našel dostupné tyhle hračky.
"analogový" Scottoiler
-cenu jsem našel za 2190 Kč
-funguje na principu zapojení hadičky do airboxu. Jakmile se moto nastartuje, vytvoří se podtlak a oiler začne oilerovat. Celkem jednoduchý, ale nejsem si jistý, jestli se mi úplně chce něco vrtat do airboxu. Ale asi jo. Měl by se dát ještě regulovat tok oleje.
-použitý olej - proprietární šťáva od Scottu.
digitální Scottoiler
- tady jsou 2 verze
- verze pro socky s názvem xSystem funguje tak, že 3-osý akcelerometr vyhodnotí, zda je motorka v pohybu nebo ne. Pokud je v pohybu, tak začne mazat podle úrovně nastavené na olejovači. Úroveň se nastavuje jednoduše tlačítky + a -
-cena xSystem se dá najít kolem 6000 Kč
- dražší verze s názvem eSystem, má to svojí ovládací jednotku, která umožňuje jednoduše regulovat dávkování na řídítkách a kromě toho měří i teplotu. Takže to údajně přizpůsobuje dávkování i tomu + to ukazuje hladinu oleje v nádobce.
- cena eSystem jsem našel za 8500 Kč
-použitý olej - proprietární šťáva od Scottu.
PD Oiler
- cena cca 4000 Kč + asi clo + DPH
-má to externí elektrickou pumpu, kde se nastavuje hodnota, která pak určuje interval mazání.
- žere to jejich olej, ale píšou, že se tam dá nalejt i olej do převodovky
Tutoro oiler
- cena cca 2900 Kč
- interní mechanismus detekuje vibrace a na základě toho pak z olejovače teče olej. Průtok oleje se pak dá ještě regulovat ventilem. Na rozdíl od Scottoileru je tohle pasivní, podle mě tam vevnitř bude skákat nějaká jehla, která bude pouštět olej.
- kromě jejich oleje, se dá použít minerální hydraulický olej. U ostatních typů olejů píšou, že by to mohlo poškodit součástky v olejovači.
Motobriiz
- cena kolem 1800 Kč
- funguje to tak, že se umístí trubička po směru jízdy. Trubička pak nabírá vzduch a tlak vzduchu pak způsobí, že z toho teče olej. Buď to vytlačuje přímo olej ven nebo to uvolňuje nějaký ventil. Nevím. Na výstupu se dá průtok oleje ještě doregulovat ventilem. Tohle bude asi celkem logicky mazat víc při rychlejší jízdě a méně při pomalejší jízdě.
- žere to jakýkoliv olej
Cobrra Nemo
-cena originál 2500 Kč, kopie z Číny 600 Kč
- mechanismus celkem jednoduchý. Otočí se víčkem na nádobce s olejem o 1/4 otáčky a ono to uvolní nějaké množství oleje, které vydrží na nějakou krátkou dobu mazání. Pak je potřeba znova otočit a takhle furt dokola
-žere to jakýkoliv olej
No a teď otázka zní, co z toho byste vybrali?
Nemám moc rád proprietární věci. Má někdo zkušenosti s tím Scottoilerem, že by tam nalil něco jiného?
Prozatím jsem objednal tu čínskou Cobrru, tak uvidím, jak s tím budu spokojený. Kolikrát s tím po natankování zapomenu otočit. A schválně jak často s tím budu muset kroutit, když bude pršet.
Nejvíc z těch automatických se mi zamlouvá asi to Tutoro nebo Motobriiz. Jen si nejsem moc jistý tím, jak spolehlivě to funguje.
1 reakcí na tento příspěvek Přimazávání řetězu
1 reakcí na tento příspěvek Přimazávání řetězu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přimazávání řetězu
Maxipes_Fík píše: ... (za 40 s už to bylo přemazané a za minutu už málo namazané).
... na 6. schode bylo teply, na 8. uz prechlazeny. Sorry, ja musel
1 reakcí na tento příspěvek Přimazávání řetězu
Mam na motorce nejakou starsi verzi a funguje to supr.
Destroyer píše: ja sa nejako nepáram nastavením scottoilera, mne to zožralo za 20ooo km určite cez 2 litre. Ale reťaz som od vtedy ani raz nedoťahoval a nečistil, stále je čistá.
To si skoro nedovedu představit, to musíš mít durch promaštěný gatě i bundu, možná i rukavici na té straně kde máš řetěz. Ale úplně přesně nechápu co znamená, cituji: "20ooo", dvacet a třikrát malé písmeno "o", takovým způsobem se v čobolstánu zapisují čísla?, to jsem neznal, člověk se pořád učí.

Maxipes_Fík píše: Do Scottoileru esystem liju jejich modrý scottoil, který je trochu dražší, ale při spotřebě asi 0,8 l na 75000 km je to celkem zanedbatelná položka. Určitě v tom bude fungovat i převodový olej (třeba PP80), ale při teplotách pod nulou bych měl obavu, že by ho ta elektromagnetická pumpička neutlačila (a hlavně nestihla natáhnout pod pístek) kvůli jeho vysoké viskozitě.
To CLS mam nastaveny zhruba stejne a spotreba taky nejak tak. Kdyz prsi, tak si kliknu trochu vyssi intenzitu. Za 10 tis. km asi decka oleje.
1 reakcí na tento příspěvek Přimazávání řetězu

nemo je primitivní a levné, podtlakový scotoiler jsem docela bojoval s natavením při změnách teplot, hodně jsem ujel s berotecem - má teplotní kompenzací a tlačítko na přimazání za deště, jediné co mi chybělo bylo jednoduché vypnutí při jízdě po šotolinách - viz mofessor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přimazávání řetězu
Právě nějaké rozumné nastavení do deště by se mi líbilo. Samozřejmě jakmile začne pršet, tak zastavujem a lezeme do nepromoků. Takže není problém čímkoliv kdekoliv zakroutit. Jen si myslím, že na to budu dost často zapomínat. Takhle když to zapomenu zapnout a vzpomenu si třeba za 20 km, tak to jednoduše zapnu tlačítkem.
Zas na druhou stranu, když pršet přestane, tak hned nezastavujeme. Takže možnost to za jízdy vypnout nebo ztlumit je taky fajn.
Ten déšť je fakt kurva, způsob, jakým se o řetěz starám já, je do deště úplně v prdeli. Myslím si, že to dost výrazně zkracuje životnost řetězu. Tohle by podle mě výrazně pomohlo.
A ta cena je teda o dost příznivější, než u Scottu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přimazávání řetězu
když jsme měl scotoiler tak jsem používal ten jejich olej a ten byl dobrý v tom, že zbytky nacákané na ráfku šly snadno setřít
při jízdě v dešti jsem si přidal na začátku, pak extra mazání vypnul, nechal ho vymýt vodou a na konci zase přidal aby nereznul
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
gipro a Hornet 2005 Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F Hornet | Alf75 | 5 | 12.3.2025 v 16:43 Alf75 |
Palivový filtr Honda CB 900F Hornet | Jirka7366 | 9 | 14.6.2024 v 18:06 Jirka7366 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 8 | 15.4.2024 v 23:27 2stroke |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 2 | 1.4.2024 v 22:04 Johny89 |