paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ducati Monster 750 koupě
12.3.2025 v 13:05
Zdarec,
Chci se koupit 90” klasiku Monster 750,Itala jsem ještě neměl a tenhle mě láká moc. Chtěl bych vědět poruchy a servis. Četl jsem že ve 30.tis.se musí měnit vačky… za mě to je blbost,ale vše je možný ?. Prosím o nějaký rady a informace jak se věci maj. Díky moc

Ducati Monster 750 koupě

12.3.2025 v 14:12 | Nahoru | #1
... tys někde našel Monstera 750 do 30tkm ?

Ducati Monster 750 koupě

12.3.2025 v 14:28 | Nahoru | #2
Je to jednoduchy a robustni vzduchac. O problemu s vackama jsem ja neslysel. A urcite ne po 30 tisicich. Ale taky bych se dost divil, kdyby se dal v dnesni dobe sehnat monster s takovym najezdem. Vsechny ty tricetitisicovy na bazaru z Italie budou mit nalitano pres kilo. Jestli nekdo nemyslel treba problem s remeny a pulmesici, ktere se maji menit po deseti tisicich nebo dvou letech. Ty by po tech 30 tis nejspis hrozily destrukci motoru. Takze nezanedbavat servis, menit remeny a pulmesice, kontrolovat vule ventilu a pri kazde vymene mrknout na loziska kladek remenu (nebo je preventivne vymenit - stoji par kacek).

Nicmene tyto motory (davaly se do Monsteru a SS a pozdeji ie) trpi na vakl predniho pistu (piston slap). Dela to pri behu motoru dost randal. Oprava je jednoducha. Spunty do usi..

Spravne by se samozrejme melo premerit ovalitu a sudovitost valce a pokud je v norme, tak vymenit pist (pripadne i ten valec, pokud je to soudek nebo oval). Zli jazykove vsak tvrdi, ze je to po vymene pouze pistu s kruhy do 5 tis km zpet. A zli bazarnici zase aby kupec nepoznal klapani horizontalniho pistu, kapnou pred predvadeckou trochu oleje do spalovaciho prostoru. Vysledkem je sice motorka, ktera jede tise, ale smrdi z vyfuku spaleny olej. Ale da se tak tato zavada diagnostikovat.

Dalsi spis vlastnost, nez zavada, co me napada je cukani kolem 4tis otacek u verzi se vstrikovanim. Jednotka tam evidentne nevi, co a jak davkovat. Jsou o tom zase rozsahle diskuze na webu, ja tam mam namapovany Powercommander na SSu, ale asi nikomu se to nepovedlo uplne vyhladit. Takze proste kdyz jedes za 3 po meste padesat (coz plus minus odpovida tem ktirickym otackam), tak ta motorka jednou za cas streli do sani a skubne.

A je otazka, jestli je pro Tebe dulezita ta 750, nebo radeji vzit detskyho Monstera 600, ktery trpi na ten "piston slap" o fous mene a netrpi tim cukanim, nebo pak prijit o lehkonohost a taky pohodli mokre, lehke a dobre davkovatelne spojky a jit do devitikila, ktere na to take trpi mene.

piston slap:

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Monster 750 koupě

12.3.2025 v 16:19 | Nahoru | #3
DrDNA01 to schrnul, jen bych k tomu doplnil, řemeny vydrží o dost dýl než dva roky.. chápu, malý poloměr opásání, ale normálně to je v klidu co 5 let jako u řemenů u auta, vlastní zkušenost.. dobrý ty řemeny jednou za čas zkontrolovat. Nemluvím o nájezdu, tam bych ten interval dodržel. Vačky asi mysleli proto, že dřív byl v manuálu doporučenej olej 10w40, pak to měnily na těch 15w50, tuším právě kvůli tomuhle důvodu, ale bude záležet kus od kusu.. Na ten slap bych tak trošku prděl, pokud to nebude nějak žrát hodně olej atd. prostě gravitace a ležatej válec.. Osobně bych do 600 nešel, fakt hračka, 620 je fajn, ač se to objemově nezdá, je tam rozdíl v chování motoru a ta 620 už má aspoň dva kotouče, je to o tom co se ti asi libí a co ti sedne projevem, mě třeba ta 620 bavila, 900 je taky fajn plus ten rachot od psojky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Monster 750 koupě

12.3.2025 v 16:40 | Nahoru | #4
Rolda89> na 620 jsem koukal taky,objem 750 mi sedí,motorka má výkon a není těžká. Jsem rád za rady?a můžu si v klidu koupit Italskou raketu?. Seřízení ventilu asi raději origo servis než majstra z garáže… a zhruba cena za seřízení motoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Monster 750 koupě

12.3.2025 v 18:55 | Nahoru | #5

Zohanys píše: Rolda89> na 620 jsem koukal taky,objem 750 mi sedí,motorka má výkon a není těžká. Jsem rád za rady?a můžu si v klidu koupit Italskou raketu?. Seřízení ventilu asi raději origo servis než majstra z garáže… a zhruba cena za seřízení motoru?



Je to uz cca rok, ale naposledy v Dmotu neco kolem 9tis maly servis (motor, olej) a do 15tis velky (maly+vidle,brzdovka,spojka, vzduchac..)

Hele uplne uprimne a na ferovku. Fakt si myslis, ze ctvrt stoleti starej kram je potreba vozit do autorizaku, kde 2 velky servisy nejspis zaplati celou motorku? Je to dvouventil, vzduchac a odservisovat to dovede kazdej jouda. Jeste teda bude zalezet, jestli karbec, nebo strikacka. Osobne bych se klonil ke strikacce (mam zkusenost a volil bych i pres to strileni do sani), protoze se na to nemusi sahat, co je zivot dlouhej. Karbecy jsou jsou klasika - t.j. rozborka, ultrazvuk, opravna sada a serizeni a to cele dvakrat. Synchronizace se dela pro oboji. A kdyz si nedas pozor, tak rozborka a cisteni kazde jaro. Strikacku na jare vytlacis z garaze, dobijes baterku a nastartujes.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Monster 750 koupě

12.3.2025 v 21:00 | Nahoru | #6
servis ti udela kdokoli, ale ventily bych nechal nekde v ducati, nejde o práci, ale o to, že neplatis podlozky, ale jen pulkrouzky, teda doufám, že to tak ještě je, to by ses musel zeptat, ono když to nechas u nejakýho garaznika, kterej by to musel kupovat, tk to leze dost do penez a vychazi to o dost draz, nez v ty ducati. Podlozka je asi neco kolem litra jedna.. Jinak jsem teda taky za strikacku a plastovou nadrz, protoze u tehle starsich motorek to zacina bejt dcla problem s korozema v nich.. to by te uplne minulo.. Za me je monster dost neznicitelny kladivo.. ono to taky je videt, myslis si, ze je to lehka motorka, ale ona neni, ten motor je kus zeleza

(reakce na) Ducati Monster 750 koupě

13.3.2025 v 10:26 | Nahoru | #7

Rolda89 píše: servis ti udela kdokoli, ale ventily bych nechal nekde v ducati, nejde o práci, ale o to, že neplatis podlozky, ale jen pulkrouzky, teda doufám, že to tak ještě je, to by ses musel zeptat, ono když to nechas u nejakýho garaznika, kterej by to musel kupovat, tk to leze dost do penez a vychazi to o dost draz, nez v ty ducati. Podlozka je asi neco kolem litra jedna..



Před pár lety jsem řešil poprvé ventily. Všem firmám co jsem našel jsem zaslal mail s dotazem. Vyhrálo to Dmoto, jako jediné účtovalo jen hodinovku a půl kroužky, podložky byly výměnným způsobem. Na druhém konci žebříčku byl jeden renomovaný servisman který požadoval dva litry za práci plus peníze za půl kroužky a všechny podložky.
Teď si to jako Jouda garážník dělám sám. Žádný Vodo se nekoná. Občas jsou ventily cajk,občas musím vytáhnout nějakou starší podložku ze zásob nebo přeházet pozice a někdy přikoupím. Pokud si dobře pamatuju, stojí cca 4 kila otvírací a 7vstovek zavírací.

(reakce na) Ducati Monster 750 koupě

13.3.2025 v 12:09 | Nahoru | #8
DrDNA01> já bych doporučil to devítikilo, pokud se o to člověk stará je to dost dobrej a neposírací motor, má spodek a atributy ducati ...zvuk bombardéru a suchou spojku.

Ohledně karbeců. Mám to už asi 10let a dělaly se na začátku.
Membrány jsou raketa, ale já je neměnil - nevím jestli jsou tam originál ( 28let) Ale stříkanda je na normální užití určitě lepší... karbce jsou trošku alchymie.. startování po dlouhý odstávce atd.

Nicméně, 750 motor podle mě není nic moc... já bych to nechtěl... devítka je plnotučná...

Naposledy editováno 13.03.2025 12:14:31

Ducati Monster 750 koupě

13.3.2025 v 12:24 | Nahoru | #9
Tak to uz si kazdy musi vybrat sam, kam ho srdicko tahne. To 750 je zas o poznani civilizovanejsi ve meste, clovek to muze zdimat na max a navic nemusi mit zapesti jak Pepek namornik s tou mokrou spojkou. I ta uzovka 160 vzadu se lip v Mejte preklapi, nez 180 na devitce. S devitkou si zas bude moct rikat, jakej je chlapak.. Mimochodem, ono je jich malo, ale podle me super kompromis mezi nima je Monster 800 ie. Ma to mokrou, je o fous lehci nez devitka a ma to skoro stejne sily. Ale pro puristy to neni, kvuli spojce.

Ducati Monster 750 koupě

14.3.2025 v 17:42 | Nahoru | #10
Loni jsem koupil manželce jako první motorku 620.
Jo, je to celkem sranda, ale....
Sice to stopu drží ale kvedlá se to ze strany na stranu jak kolo. Pořád mám strach že to má prázdný gumy
Stačí pohoda a hned člověk drhne o zem.
Akcelerace je jak na 2t 125.... eé-eé-eé-eé, je tam poslední kvalt a člověk jede sotva kilo na 140 člověk otevře zásadní životní otázku, co dělat, aby to jelo víc, když už zkusil všechno a všechno selhalo
Jo, nejlíp to jede mezi 8-10, ale je to hromada času tupýho lineárního posunu, než se to tam dostane.
Rozvody prý vypadaly jako dost možná původní, řemeny velice velice vrásčitý. Nevím jak vypadají TY půlkroužky, ale nějaký kulatý půlkruhy, jako z tvarovanýho drátu (prý pro zajištění) z toho vysypali - kazdej z nich na 3-4kousky. A všechno jelo skládání zpět tak 2 měsíce, mezi hledáním vhodné tloušťky napůl vymačkaného mechanismu a členů bez stavění. A italských dodacích lhůt
Na rozvoz pizzy po městě dobrý, jinak by to asi chtělo min. S4
Ale jinak jediná normální generace

Naposledy editováno 14.03.2025 17:53:29

Ducati Monster 750 koupě

Včera v 12:36 | Nahoru | #11
Řešil jsem loni podobnou otázku. Po několikaleté pauze jsem se chtěl vrátit za řidítka a to tak, že bych si chtěl koupit něco na cesty do práce po městě a o víkendu na zmrzku či kafe po městě. Naopak střelbu po okreskách neplánuju. Věděl jsem už pár let, že když něco takového budu kupovat, tak to bude původní Monster. Nevěděl jsem ale kterej, variací je hrozně moc.... Tak jsem to začal vylučovat skrz to, co chci a co nechci. Chtěl jsem otáčkoměr a nechtěl karburátor (první roky 600, 900 pryč), nechtěl jsem mokrou spojku na moje určení (všechny větší varianty), nechtěl jsem vodní chlazení (S4, RS4,...), nechtěl jsem červený rám (695) a když jsem to takto proškrtal, tak mi zůstala v podstatě 620 a S2R 800. S2R má o pár koní víc, ale není to moc a zase má horší přední brzdy (minimálně vizuálně ). Pak tam jsou asi nějaké další varianty typu 750, atd. ale těch je jako šafránu. Koupil jsem 620 a jsem s ní zatím spokojený.

Co se týče servisu, tak právě 620 na tom není tak hrozně tím, že to není chlazené vodou a nemá to 4 ventily na válec. Já chtěl přes zimu vyřešit velký Desmo servis, poptal autorizák v Praze a několik doporučovaných mechošů v okolí. Ceny byly dost podobné od 10 do 15 tisíc cca. Nakonec jsem to dal do Ducati v Praze kůvli tomu, že to umí bezplatně po Praze vyzvednout a zase přivézt. Celé to stálo cca 13,5t Kč, pro motorku dojeli, naložili, oservisovali, umyli a zase za týden dovezli přímo ke garáži. Měl jsem hotový olej, olejový filtr a svíčky a vůbec s tím neměli problém, prostě o to snížili cenu servisu. Takže za mě takto asi 3 týdny stará reálná zkušenost se servisem, snad Ti to pomůže.

Ducati Monster 750 koupě

Včera v 22:44 | Nahoru | #12
695 mám 14 let a je to má nejservisovanější motorka. Co už, za tu zábavu s ní to stojí. Ovladatelná jako kolo, živá, lehká, obratná, ucukaná v nízkých otáčkách, baví mě s jakou chutí a zvukovým projevem jde za plynem, akorát výkonná. Zraje do krásy. Červený rám považuji za plus. Bonus je, že není moc k sehnání, vlastně ihned bych ji prodal za to samé co mě stála ve 2011. Za dalších 10 let to může být ještě zajímavější. Velký servis jsem dělal loni u šikovného kluka pod 10 tisíc. Řemeny vydrží déle než 2 roky, je třeba je kontrolovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati monster 1994-2004 Ducati Monster 620, Ducati Monster 600, Ducati Monst... Folby 8 26.7.2020 v 14:21 Folby
STK E na vejfukach [1 ... 5, 6] Ducati Monster 750 gugo 171 30.10.2019 v 16:33 gugo
Je to Monster 600 nebo 620 ie [1, 2] Ducati Monster 620, Ducati Monster 600, Ducati Monst... Řezníík 38 1.8.2019 v 17:19 syrrius
Ducati Ducati Monster 620, Ducati Monster 900 (i.e.), Ducat... vacul 0 21.5.2019 v 22:38 vacul
Výběr klíče na zadní tlumič, lehce ... Ducati Monster 750 Chudy_CZ 1 26.4.2019 v 20:41 dave-lister

TOPlist