Téma: Kawasaki ER-5 2002, netáhne, chcípe, zlobí
8.3.2025 v 13:00
Ahoj. Aby nebyl můj návrat do jedné stopy moc snadný, mám tu hned problém. Koupil jsem v zimě Kawu ER5 od majitele, který je poctivý a o motorky i auta se vzorně stará. Důvodem prodeje byl přechod na silnější a větší mašinu. Tak možná jen smůla a je to nějaká blbost. Bohužel mám ale problém a netuším, jak moc velký.
Při startu nechám natéci nejprve do karburátoru benzín. Když pak normálně nastartuju, hned chcípne, i když je tam sytič. Nakonec to vyřeším tak, že ji držím hned od startu lehce pod plynem místo sytiče, aby se motor zahřál. Když se zahřeje a udrží už volnoběh (min. 5 minut), vyjedu. Motorka táhne jen asi do 4 - 5 tisíc otáček a pak už nechce jít za plynem. Při řazení ztrácí trochu výkon a pak i za jízdy nechce jít za plynem. Mám plný plyn a jede třeba jen 80 km/h. Při podřazení pak třeba vystřelí do výfuku. Obecně mám pocit, jako kdyby nejela čistě (vynechává jedna svíčka ?). Jak kdyby se celou cestu snažila chcípnout a prostě se jí nechce. Setkal se s tím někdo? Mohou to být jen svíčky nebo to bude spíš něco horšího?
Díky za reakce.
Při startu nechám natéci nejprve do karburátoru benzín. Když pak normálně nastartuju, hned chcípne, i když je tam sytič. Nakonec to vyřeším tak, že ji držím hned od startu lehce pod plynem místo sytiče, aby se motor zahřál. Když se zahřeje a udrží už volnoběh (min. 5 minut), vyjedu. Motorka táhne jen asi do 4 - 5 tisíc otáček a pak už nechce jít za plynem. Při řazení ztrácí trochu výkon a pak i za jízdy nechce jít za plynem. Mám plný plyn a jede třeba jen 80 km/h. Při podřazení pak třeba vystřelí do výfuku. Obecně mám pocit, jako kdyby nejela čistě (vynechává jedna svíčka ?). Jak kdyby se celou cestu snažila chcípnout a prostě se jí nechce. Setkal se s tím někdo? Mohou to být jen svíčky nebo to bude spíš něco horšího?
Díky za reakce.
Ááá, máme tu klasický jarní problém se starty a prvními jízdami.
Výměna svíček není od věci, hlavně pokud nevíš kdy byly měněny. Možná i vzduchový filtr.
Nicméně problém bude nejspíš v karburátoru. Zalepený, špinavý od bio složky v benzínu.
Můžeš zkusit jen přidat VIF a vyjet nádrž a pak natankovat 100 okt benzín. Možná to bude stačit na pročištění.
Nebo vypustit nádrž, natankovat 100 + VIF.
Nebo někoho kdo umí rozebrat, vyčistit a hlavně správně složit karburátor.
Evidentně to není úplně zalepené, já bych asi zkusil ten čistý benzín (ideálně bez bio), ono se to trochu pročistí samo.
Jak se dívám, tak v okolí Hradce má Eurooil 8% bio.
Naposledy editováno 08.03.2025 13:33:49
Výměna svíček není od věci, hlavně pokud nevíš kdy byly měněny. Možná i vzduchový filtr.
Nicméně problém bude nejspíš v karburátoru. Zalepený, špinavý od bio složky v benzínu.
Můžeš zkusit jen přidat VIF a vyjet nádrž a pak natankovat 100 okt benzín. Možná to bude stačit na pročištění.
Nebo vypustit nádrž, natankovat 100 + VIF.
Nebo někoho kdo umí rozebrat, vyčistit a hlavně správně složit karburátor.
Evidentně to není úplně zalepené, já bych asi zkusil ten čistý benzín (ideálně bez bio), ono se to trochu pročistí samo.
Jak se dívám, tak v okolí Hradce má Eurooil 8% bio.
Naposledy editováno 08.03.2025 13:33:49
Čau, no a po kúpe si na tom jazdil? Ono, je vhodné pri kúpe sa opýtať majiteľa, ako to štartuje, v zime, ako v lete, ako , keď je to teplé. A čo do toho tankoval, aký olej tam je naliaty. Prípadne , kto mu to servisoval. Každá motorka má svoj štartovací rituál. Napríklad som mal XT 600 Z Tenere, a tam keď si to porušil, tak si to nenaštartoval.
Čo písal kokoška, s tým odkaľovaním je pekné, ale ja čo som mal Suzuki GS 750, tú Tenerku a aj čo mám karbecovú Suzuki GSX 750, tak na odkaľováky môžem zabudnúť. Nepovoliteľné. Ja používam do všetkého čo mám Shell Racing Power 100 a je to E5. Tú karbecovú, som sa snažil prebehnúť každé dva týždne, túto zimu, sa mi to podarilo len raz za mesiac. Ja to štartujem takto: najprv točím bez sytiču, aby tam natlačilo olej. Potom počkám, nech si baterka oddýchne , niekde som čítal, že je to vhodné kvôli chemickým procesom a nahriatiu článkov, dám sytič a točím. Po masiaci to naskočilo najprv na dva, potom na tri valce, štvrtý sa pridal až počas jazdy. Ja po naštartovní to nezahrievam na miste, ale pomalou jazdou na dvojke po dedine. Počas jazdy sa snažím zatvoriť sytič a nemeniť otáčky.
Ešte jedna vec na ktorú treba dať pozor. U tých starých verkľov kúpených hlavne od starých majiteľov treba dať pozor na palivový ventil. Totiž starý paprdi, ako aj ja, už vedeli podľa odjazdených km, kedy majú tankovať. Takže nikdy, nepoužívali polohu na ventile RES=rezerva. Môže , ale dôsť k tomu, nakoľko palivo pri polohe ON tečie cez trubku asi 10 cm dlhú, palivo netečie z dna nádrže. Všetok bordel , hrdza , voda, sa usadí na dne nádrže a potom keď to kupec otvorí do polohy RES tak všetok bordel pustí do karbecov. Keď to hneď nerieši, tak zaserie aj plavákové ventily a natečie mu benzín do oleju. Riešil som tu na fóre a na FB dva také prípady a jeden bola práve R5. Našťastie sa to riešilo pred zadretím, tak dávaj na to pozor.
Čo písal kokoška, s tým odkaľovaním je pekné, ale ja čo som mal Suzuki GS 750, tú Tenerku a aj čo mám karbecovú Suzuki GSX 750, tak na odkaľováky môžem zabudnúť. Nepovoliteľné. Ja používam do všetkého čo mám Shell Racing Power 100 a je to E5. Tú karbecovú, som sa snažil prebehnúť každé dva týždne, túto zimu, sa mi to podarilo len raz za mesiac. Ja to štartujem takto: najprv točím bez sytiču, aby tam natlačilo olej. Potom počkám, nech si baterka oddýchne , niekde som čítal, že je to vhodné kvôli chemickým procesom a nahriatiu článkov, dám sytič a točím. Po masiaci to naskočilo najprv na dva, potom na tri valce, štvrtý sa pridal až počas jazdy. Ja po naštartovní to nezahrievam na miste, ale pomalou jazdou na dvojke po dedine. Počas jazdy sa snažím zatvoriť sytič a nemeniť otáčky.
Ešte jedna vec na ktorú treba dať pozor. U tých starých verkľov kúpených hlavne od starých majiteľov treba dať pozor na palivový ventil. Totiž starý paprdi, ako aj ja, už vedeli podľa odjazdených km, kedy majú tankovať. Takže nikdy, nepoužívali polohu na ventile RES=rezerva. Môže , ale dôsť k tomu, nakoľko palivo pri polohe ON tečie cez trubku asi 10 cm dlhú, palivo netečie z dna nádrže. Všetok bordel , hrdza , voda, sa usadí na dne nádrže a potom keď to kupec otvorí do polohy RES tak všetok bordel pustí do karbecov. Keď to hneď nerieši, tak zaserie aj plavákové ventily a natečie mu benzín do oleju. Riešil som tu na fóre a na FB dva také prípady a jeden bola práve R5. Našťastie sa to riešilo pred zadretím, tak dávaj na to pozor.
Mám KLE 500. Čili totožný motor. Naposledy jsem jel v listopadu. Včera jsem přišel, dal kohout do polohy PRI, vytáhl sytič a během pěti vteřin naskočila. Dnes jsrm ujel 110 km a tahá skvěle ( najeto 81 000 km). Žádný super benzín jsem netankoval. Tím chci jen říci, že to nemusí být o benzínu.
ER5 jsem měl, v životě s karburací nebyly problémy, ale přikláním se k tomu co píše Krokoš. Podle tvého popisu za určitých okolností zjevně nedostává motor dost paliva nebo správnou směs. Vyčistit palivovou soustavu a kouknout na těsnost sání, pokud by to neřešilo problém, mrknul bych na elektriku, kontakt od stojánku ale kontroluj jako první... ani si už nepamatuji, jestli tam vůbec je...

U ER5 klasický problém s jehlovým ventilem. Mě se osvědčilo dát mezi karbíky a nádrž klasickej filtr paliva, od té doby jsem měl po problému. Dal bych nové těsnení do palivového kohoutu, nové jehlové ventily, přidal pal. filtr. a máš po problému.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki er5 žárovka Kawasaki ER 5 | Oklahoma | 11 | 6.3.2025 v 16:44 krokoš |
Pokles vykonu v 4000tis ot Kawasaki ER 5 | xshreck | 5 | 18.11.2024 v 09:13 xshreck |
nejvhodnější olej do Kawasaki Er5 [1, 2] Kawasaki ER 5 | Mrc92 | 54 | 2.11.2024 v 12:48 Kohlstein |
Můžu tento olej ? [1, 2] Kawasaki ER 5 | Chosee310 | 52 | 2.11.2024 v 05:38 Obdélník |
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |