Téma: Motorka na polňačky a lehký terén
Přeji pěkný večer.
S kamarádem plánujeme koupit endurové motorky s TP, čistě na jízdu po polních cestách, případně lehčí terén, v krajním případě nějaký TET nebo šotoliny na balkáně. Žádné hardenduro výlety neplánuju. TP potřebuju kvůli přejezdům po silnici.
Požadavky:
Rozumná váha (do 170kg?), dostupnost dílů.
Rozpočet nemám daný, cca 70k (můžu jít až ke 150, pokud by to mělo smysl). Spíš mi jde o to, že když mě to nebude bavit, ať se ta motorka dá prodat bez velké slevy nebo dlouhého čekání na někoho, kdo udělá stejnou chybu jako já

Zatím jsem narazil na tyto kandidáty:
Kawasaki KLR 650
Honda NX 650
Yamaha XT 600 E
Suzuki DR 650
Výhodou je nízká cena Taky je mi jasné, že to jsou už muzejní kousky, a bude to o štěstí, jak se o konkrétní kus někdo staral. Zároveň už to bude horší s dostupností dílů

Dál mě napadly:
CRF 300L - podle všech při enduro použití nestačí podvozek - nutná další investice plus jich moc v inzerci není
F 650 GS - už moc těžká
EXC 350 F - jen proto, že ji každý zná a nebude problém s díly; ale její potenciál nikdy nevyužiju + vyšší cena
Fantic Caballero 500 rally - ne úplně enduro, ale dost schopná; z inzerce mizí poměrně rychle
Fantic XEF 250 Trail - docela neznámá, viz. pointa s případným prodejem dál

Je nějaká motorka, kterou jsem úplně přehlídnul? Případně poprosím o tipy, názory


Naposledy editováno 02.02.2025 19:24:06

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 20:47 | Nahoru | #31

Kavak95 píše: A ještě se zeptám jako idiot. Ostrý enduro je zbytečný, protože budu sypat (nepoměrně) moc času a peněz do údržby něčeho, co podvozkově ani motorově nevyužiju?
(když pominu vyšší pořizovací cenu)



ANO

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 21:30 | Nahoru | #32
Pegaso 650 bude ok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 22:38 | Nahoru | #33

dva_hrnce píše: Pegaso 650 bude ok


Podle toho, na co ... Všechny tyhle těžké krávy jsou dobré tak na výlet po pěkné cestě stylem "prcám si to čtyřicet". V případě Pegasa jsou k tomu bonusem kola 17/19, na která nejde pořídit drapák, jen jakási pseudoterénní guma. Pokud má někdo pouze výletní ambice, pak je Pegaso v pořádku, tohle mám s Pegasem vyzkoušené. Ale už jen vyjet na mez vedle cesty s tím je výzva, která hrozí nevyjetím kvůli gumám a spadnutím kvůli váze a neohrabanosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

3.2.2025 v 22:59 | Nahoru | #34

Kavak95 píše: kokoška.> jo, na ty LC4 620/640 jsem se taky díval. Nezdá se, že by to byla úplná kasička. Jak je to s dostupností dílů?



Stará LC4 je nejzoufalejší motor, co jsem kdy viděl.
Za mě co nejnovější Hondu CRF300L, pořešíš zadní tlumení a roky se budeš jen vozit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 06:15 | Nahoru | #35

Kavak95 píše: V okolí tu jsou fakt hlavně polňačky. Bláto tu v létě je asi jen na jednom místě, kde se do pole zvedá spodní voda. Celá cesta podél Moravy od soutoku až do Kroměříže je suchá, žádná bažina.
2 nejbližší lesy jsou CHKO, tam nepojedu.
A pískovná znamená akorát to, že z vody tahají písek na hromady, tam žádné výjezdy do kopce nejsou. Navíc přes léto plná plavců a rybářů.


V tom případě teda nevím proč vlastně hledáš lehké endurko?

V tvé placko-domovině, když už chceš motorku která má být schopná projet nezpevněnou cestu v případě nouze, bych hledal spíše nějakého scramblera. Něco co je schopné trošku tahat na asfaltu, žádnou vydechlou A2 35kW.

Desert Sled má oproti ostatním Ducati Scramblerům zesílenou kyvku, takže pokud tě chytnou teréní choutky s technikou problém nebude. Zábavy na tom užiješ rozhodně víc jak na lehkém enduru, protože tam v té vaší rovině nemáš na endurování dafacto žádný terén.


Naposledy editováno 04.02.2025 06:27:25

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 08:01 | Nahoru | #36
Kohlstein> já jsem nikdy mimo asfalt na moto nejel, loni poprvé a ještě k tomu na půjčené motorce, na které jsem předtím nikdy neseděl..
Gumy ani nevím jaký tam byly, nějaký černý a kulatý..
Netvrdím, že jsem s tím dával nějaký hardcore, ale na můj vkus a zkušenosti byl třeba i jen výjezd na Bjelasnicu docela zážitek.
Nicméně šlo to ..

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 09:54 | Nahoru | #37
jako myslíš tohle? tak na to nepotřebuješ enduro. CRF je na takovouhle šotolinu, kde jezdí sériový auta s pohonem jedné nápravy, až moc hardcore :) Je potřeba si rozmyslet, co s tou motorkou fakt chceš dělat. Já osobně si třeba nedokážu představit 700km denně na crf po silnici, viz cestopis od Nora tady někde v článcích...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 10:10 | Nahoru | #38
Morozko> Proč ne rovnou GS1300, Multistradu, Tiger 1200 nebe Tenere 1200?

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 11:23 | Nahoru | #39
rozpocet ma 70k, muze jit ke 150k, tak mu sem dame masiny za dve kila. jj, to ma logiku.

Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 12:09 | Nahoru | #40
Trikilo lehce pres kilo...
https://www.motorkar...rf-300l-2005499.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 13:05 | Nahoru | #41

Krautkopf píše: Morozko> Proč ne rovnou GS1300, Multistradu, Tiger 1200 nebe Tenere 1200?

Protože to co píšeš nejsou motorky na zábavu.

Přes pár příspěvků se zde přišlo na to že enduro v jeho domovině v podstatě nemá kde jezdit. Nemá kde zkoušet výjezdy protože žije na rovině, žádná pískovna na zablbnutí, žádný les kam by mohl zajet trénovat překážky. Jeho teréní maximum bude prašná záhumení cesta a silnice třetí třídy.

MedWed píše: když se podíváš, odkud je tazatel, uvidíš, že kolem je jen placka... Takže maximálně přejezdy po polnackach...

Kavak95 píše: V okolí tu jsou fakt hlavně polňačky. Bláto tu v létě je asi jen na jednom místě, kde se do pole zvedá spodní voda. Celá cesta podél Moravy od soutoku až do Kroměříže je suchá, žádná bažina.
2 nejbližší lesy jsou CHKO, tam nepojedu. A pískovná znamená akorát to, že z vody tahají písek na hromady, tam žádné výjezdy do kopce nejsou.


Tady ho ustrašené 20kW CRF 300L nebo 14kW KLX 230 přestane bavit po půlce sezony. V podmínkách které má kolem svého bydliště bude lehké enduro jen trápení z nedostatku výkonu.
Na Scrambleru(nemusí to být nutně Desert Sled) s rozumným výkonem, tj. 50kW a více zkrátka užije v jeho domovině mnohem více zábavy. Ergonomie podvozku, výška sedla, výška řídítek, poloha supaček, +- stejné jako na enduru jen pod zadkem podstatně větší stádečko kobylek.

Ten Desert Sled mi konstrukcí a výkonem přijde jako nejrozumější volba když ho srovnám s Triumph Scramblerem 900, Fanticem a tísícem přestaveb aˇla "scrambler" na bazoši.

Do Kroměříže to má co by kamenem dohodil. Odzkouší a bude vědět jestli je to nesmysl nebo možná cesta. Bude ho to stát jen trošku času. Je to jen návrh, může ho přijmout, ale samozřejmě nemusí. Klidně mě za něj může poslat do zadele.

Naposledy editováno 04.02.2025 13:16:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 13:25 | Nahoru | #42

karelsychra píše: jako myslíš tohle? tak na to nepotřebuješ enduro. CRF je na takovouhle šotolinu, kde jezdí sériový auta s pohonem jedné nápravy, až moc hardcore :) Je potřeba si rozmyslet, co s tou motorkou fakt chceš dělat. Já osobně si třeba nedokážu představit 700km denně na crf po silnici, viz cestopis od Nora tady někde v článcích...



Až na to, že on jel jen kolem Bjelašnice na Lukomír, což je vlastně jen rovina.
Pokud pojedeš na Bjelašnici ze strany od Sarajeva, budeš za CRF rád, přitom tam taky jezdí osobáky....

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 13:34 | Nahoru | #43

Eso_Rimmer píše: rozpocet ma 70k, muze jit ke 150k, tak mu sem dame masiny za dve kila. jj, to ma logiku.



kdo by se zabýval takovou drobností

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 14:34 | Nahoru | #44

Morozko píše: Tady ho ustrašené 20kW CRF 300L nebo 14kW KLX 230 přestane bavit po půlce sezony. V podmínkách které má kolem svého bydliště bude lehké enduro jen trápení z nedostatku výkonu.


Já myslím, že plantáš blbosti.
Jako každý nováček, nepotřebuje výkon - to je na známou najetou trať, když už něco umí. Potřebuje podvozek a dobré gumy, když jede 60 - 80 km/h a něco ho na té cestě překvapí. Každé kilo nad 120 kg je sakra poznat.
Motorka není dětská tříkolka, aby se na ní nedalo dojet 20 km od baráku, kde už se to trochu zvedá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 15:12 | Nahoru | #45
JiriBN> Cestou na Lukomir ve směru zpod Bjelašnice jsme loni potkali regulérní autobus plnej turistů, a žádnej zvednutej speciál, normální odhadem 8-10 metrovej bus.
Čau, Tom

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 16:24 | Nahoru | #46
Krautkopf> Souhlas. Na zapad ma cca 20 Km Drahanskou vrchovinu, na jih Chriby (ano, zde je to dost frekventovane). Na sever Odry (cca 30 Km) jsou sice CHKO, ale ne uplne vsude, a da se tam pojezdit i legalne. A ke vsemu se muze dopravit po polnackach.

Na jeho miste bych bral to vyse uvedene KLX a sam uvidi, jestli ho to chytne.

Naposledy editováno 04.02.2025 16:25:28

Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 16:35 | Nahoru | #47
jestli chceš mám tu dr 650 1992 motor 405 s nákopem má svoje mouchy za ty roky ale je to poctivej kus železa vyměním za něco jiného co by mě vozilo a nebo prodám za 30k

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 16:53 | Nahoru | #48

TomElefant750 píše: JiriBN> Cestou na Lukomir ve směru zpod Bjelašnice jsme loni potkali regulérní autobus plnej turistů, a žádnej zvednutej speciál, normální odhadem 8-10 metrovej bus.
Čau, Tom


Dá se se vším a všude, jen Kohlštajn si myslí, že s tím nejde odbočit ze silnice na mez, tím bych to ukončil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 16:59 | Nahoru | #49
Morozko> Na Desert Sledy jsem se díval. Ale docela rychle jsem ho zavhrnul, když se v diskuzi o tom Fanticu ozval majitel DS, že ho už nebaví, že každé odložení v terénu ho něco stojí na opravách.

Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 17:09 | Nahoru | #50
Trochu se to tu zvrhlo, takže zkusím upřesnit a odůvodnit ty parametry.

Cena je jasná. Motivace je ta, že se nebudu trápit, když tu motorku někde položím. Zároveň mi šlo i o to, že motorka za 50 už tolik neztratí na své ceně při dalším prodeji
Váha je tam proto, že mám vyzkoušené, jakej vliv ta váha má i při blbým posouvání po dvoře. Navíc se nemusím (tolik) bát, že bych s lehkou motorkou někde zůstal zavalenej nebo zaseklej v "terénu".
Techničák potřebuju pro to, abych mohl přejet po vesnici (nebo po okresce) z jedné polňačky na druhou, případně jet natankovat a nemusel se bát kontroly. Nic víc. Nezajímá mě, jak se ta motorka bude na asfaltu chovat, pokud nebudu vyloženě zavazet na silnici.

2 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 17:14 | Nahoru | #51
A jak to zatím teda vypadá:
Medwědovi se ozvu na to bávo.
Budu pokukovat po CRF a Fanticu Caballero.
A je mi jasný, že to je chyba, ale budu se dívat, jestli se objeví i něco ostřejšího.

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 19:10 | Nahoru | #52
Kavak95> nech si prachy na nejakou slusnou vybavu, dobry gumy, nejaky sikovny zavazadlo na vercajk, tricko a svacinu a na dobrej servis. nema smysl se vystrilet a pak sedet doma na prdeli.

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 19:56 | Nahoru | #53
Kavak95> mas to k nemu kousek, kdyz by ses rozhoupal...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 20:35 | Nahoru | #54

MartinXL650V píše: Stará LC4 je nejzoufalejší motor, co jsem kdy viděl.
Za mě co nejnovější Hondu CRF300L, pořešíš zadní tlumení a roky se budeš jen vozit.



Když už mluvíš o"nejzoufalejším motoru", tak předpokládám, že máš na LC4 hooodně odježděno
CRF -pořeší předek, zadek, a je v tom za hodně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 20:38 | Nahoru | #55
Tank> dopredu muzes dat silnejsi pruzinu a spodni ventily a jses v tom za osmicku, motorka je nekde uplne jinde. zadek koupis kvalitnejsi a pak ho prodas, ztrata penez minimalni. staci u toho premyslet.

(reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 22:00 | Nahoru | #56
Eso_Rimmer>
Asi jo...já ji nepřestavoval, navíc odhaduji podle své potřeby nastavení. Pro mě je momentálně vyhovující dualsport stará EXC450.
A věci ze zadání -DR, KLR, XT....tam už se asi nedá moc najít. Ještě by se dalo přemýšlet nad Betou 390

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 22:30 | Nahoru | #57
Tank> starý LC4 bez vyvažováku jsou hrozný. Dole to nejede, klepe se to že by to rozmontovalo motorku. Pak se to sebere, zabere to jako bejk a klepe se to ještě víc. Na vrchu pak už zase nic kromě vibrací. Za ty roky jsou to vylitaný vrány s problematickými vahadly, hlavou a vlastně celým vrškem. Volnoběžka taky moc spolehlivosti nepobrala. Ano trošku jí znám a takhle nějak si to pamatuju. Chápu, že starý oranžový tank může někdo i milovat, ale pro začátečnika to není.
Větší blbost už je jen mu sem cpát D.Sled za 200 litrů, kde bude nechávat servisovat desmo kvůli svezení na polňačce (byť je to jinak fakt povedená motorka)
Je to jen můj názor. Ať si každý koupí to kam ho srdce táhne.

Naposledy editováno 04.02.2025 22:34:57

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

4.2.2025 v 22:59 | Nahoru | #58
MartinXL650V>
Tak mám LC4 400 SC, bez vyvažováku. Na silnici to vyhazuje plomby ze zubů, ale v terénu se ty vibrace krásně eliminují. No a pak mám 640, ta je trochu"jemnější". Jedou obě hodně dobře odspodu, jsou spíš až neurvalejší. Na těch LC 4 mi v podstatě jen chybí šestka. S hlavami a vahadly jsem problém zatím neměl...a to 400 je rok 94. Ovšem dnes už bych to nikomu necpal, jsou lepší motorky na dual. Jak už jsem psal, pro mne je to EXC, lehoučké, slušný výkon, proti LC4 úplně jinde těžiště. A pokud srovnávám s DR, XT....a dalšími, něco jako slušné horské kolo proti ukrajině .
A jinak.....motorka pro polňačky a lehký terén....se rychle mění na motorku na terén a občas polňačky

Naposledy editováno 04.02.2025 23:12:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

5.2.2025 v 07:24 | Nahoru | #59

Krautkopf píše: Já myslím, že plantáš blbosti.
Jako každý nováček, nepotřebuje výkon - to je na známou najetou trať, když už něco umí. Potřebuje podvozek a dobré gumy, když jede 60 - 80 km/h a něco ho na té cestě překvapí. Každé kilo nad 120 kg je sakra poznat.
Motorka není dětská tříkolka, aby se na ní nedalo dojet 20 km od baráku, kde už se to trochu zvedá.

RomanHA píše: Krautkopf> Souhlas. Na zapad ma cca 20 Km Drahanskou vrchovinu, na jih Chriby (ano, zde je to dost frekventovane). Na sever Odry (cca 30 Km) jsou sice CHKO, ale ne uplne vsude, a da se tam pojezdit i legalne. A ke vsemu se muze dopravit po polnackach.


Krautkopf>Blbosti by to byly a jsem si toho vědom, pokud by měl les do 1km od baráku. Jenže on ve svém okolí má tak maximálně polní cestu po které JZD vyváží hnůj na hromadu někam na pole a je trošku rozježděná od traktoru.

Dojíždět 20-30km aby se povozil trošku mimo asfalt, ale né moc hard-core aby nic neulámal, protože musí být způsobylí on i motorka absolovat zpátečních 20-30km. Co z toho vyplývá?
3/4 naježděných km bude po čistě asfaltu sem tam proložených záhumení cestou a max. 1/4 bude cosi jako terén. Protožě na 140kg CRF 300L to na nějaké krosení ve volném terénu stejně nebude.

Naposledy editováno 05.02.2025 07:28:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

5.2.2025 v 08:00 | Nahoru | #60

Kavak95 píše: Morozko> Na Desert Sledy jsem se díval. Ale docela rychle jsem ho zavhrnul, když se v diskuzi o tom Fanticu ozval majitel DS, že ho už nebaví, že každé odložení v terénu ho něco stojí na opravách.


Chápu, pořizovací cenovka je vysoká a předepsaný Ducati servis taky není levná záležitost. Chtěl jsem tím Desert Sledem spíš ukázat jaký druh motorky by mohl připadat v ůvahu. Ty terén ve svém blízkém okolí bohužel nemáš takže drahé opravy olámaných dílů v tvém případě nepřipadají moc v úvahu.
Trmácet se za nějakým pochybným kopečkem 25km tě po půl sezóně přestane bavit. A kupovat si kvůli tomu moderní zdechlinu která je do terénu se 140kg už těžká a na asfaltu s 20kW 26Nm zase houby jede

Žádný začátečník nejsi, podle profilu jsi měl ER6. Ukočírovat 55kW nebudeš mít problém. Těch 20kW CRF300L bude pro tebe fakt nuda. Zkus kouknout na FMX 650. Cenovka je v limitu, 30kW 50Nm se už na asfaltu neztratí a pokud nazuješ E-09 můžeš na tom i mimo asfalt.
Nebo přitlačit v rozpočtu a koukat po KTM 690 r.v. 2012-2013.

Naposledy editováno 05.02.2025 08:14:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 300l úpravy pro cestování [1 ... 6, 7] Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally Eso_Rimmer 200 19.1.2025 v 16:08 Eso_Rimmer
podvozek CRF 300l [1 ... 5, 6] Honda CRF 300L Fridex_01 158 21.11.2024 v 16:42 Eso_Rimmer
CRF300L střílí a chcípne Honda CRF 300L Mbeki 24 14.11.2024 v 08:31 PetoF
Někdy od poloviny října do Bosy, za... Husqvarna 701 Enduro LR, Honda CRF 300L ZdendaZB 2 12.10.2024 v 16:48 Malp
EXC 500, CRF 300 L coby cestovní st... [1 ... 13, 14] KTM EXC 500 F, Honda CRF 300L, KTM EXC 500 Six Days Eso_Rimmer 392 7.10.2024 v 13:52 ZdendaZB

TOPlist