S kamarádem plánujeme koupit endurové motorky s TP, čistě na jízdu po polních cestách, případně lehčí terén, v krajním případě nějaký TET nebo šotoliny na balkáně. Žádné hardenduro výlety neplánuju. TP potřebuju kvůli přejezdům po silnici.
Požadavky:
Rozumná váha (do 170kg?), dostupnost dílů.
Rozpočet nemám daný, cca 70k (můžu jít až ke 150, pokud by to mělo smysl). Spíš mi jde o to, že když mě to nebude bavit, ať se ta motorka dá prodat bez velké slevy nebo dlouhého čekání na někoho, kdo udělá stejnou chybu jako já

Zatím jsem narazil na tyto kandidáty:
Kawasaki KLR 650
Honda NX 650
Yamaha XT 600 E
Suzuki DR 650
Výhodou je nízká cena

Dál mě napadly:
CRF 300L - podle všech při enduro použití nestačí podvozek - nutná další investice plus jich moc v inzerci není
F 650 GS - už moc těžká
EXC 350 F - jen proto, že ji každý zná a nebude problém s díly; ale její potenciál nikdy nevyužiju + vyšší cena
Fantic Caballero 500 rally - ne úplně enduro, ale dost schopná; z inzerce mizí poměrně rychle
Fantic XEF 250 Trail - docela neznámá, viz. pointa s případným prodejem dál
Je nějaká motorka, kterou jsem úplně přehlídnul? Případně poprosím o tipy, názory

Naposledy editováno 02.02.2025 19:24:06
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
dva_hrnce píše: Pegaso 650 bude ok
Podle toho, na co ... Všechny tyhle těžké krávy jsou dobré tak na výlet po pěkné cestě stylem "prcám si to čtyřicet". V případě Pegasa jsou k tomu bonusem kola 17/19, na která nejde pořídit drapák, jen jakási pseudoterénní guma. Pokud má někdo pouze výletní ambice, pak je Pegaso v pořádku, tohle mám s Pegasem vyzkoušené. Ale už jen vyjet na mez vedle cesty s tím je výzva, která hrozí nevyjetím kvůli gumám a spadnutím kvůli váze a neohrabanosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Kavak95 píše: kokoška.> jo, na ty LC4 620/640 jsem se taky díval. Nezdá se, že by to byla úplná kasička. Jak je to s dostupností dílů?
Stará LC4 je nejzoufalejší motor, co jsem kdy viděl.
Za mě co nejnovější Hondu CRF300L, pořešíš zadní tlumení a roky se budeš jen vozit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Kavak95 píše: V okolí tu jsou fakt hlavně polňačky. Bláto tu v létě je asi jen na jednom místě, kde se do pole zvedá spodní voda. Celá cesta podél Moravy od soutoku až do Kroměříže je suchá, žádná bažina.
2 nejbližší lesy jsou CHKO, tam nepojedu.
A pískovná znamená akorát to, že z vody tahají písek na hromady, tam žádné výjezdy do kopce nejsou. Navíc přes léto plná plavců a rybářů.
V tom případě teda nevím proč vlastně hledáš lehké endurko?
V tvé placko-domovině, když už chceš motorku která má být schopná projet nezpevněnou cestu v případě nouze, bych hledal spíše nějakého scramblera. Něco co je schopné trošku tahat na asfaltu, žádnou vydechlou A2 35kW.
Desert Sled má oproti ostatním Ducati Scramblerům zesílenou kyvku, takže pokud tě chytnou teréní choutky s technikou problém nebude. Zábavy na tom užiješ rozhodně víc jak na lehkém enduru, protože tam v té vaší rovině nemáš na endurování dafacto žádný terén.

Naposledy editováno 04.02.2025 06:27:25
Gumy ani nevím jaký tam byly, nějaký černý a kulatý..
Netvrdím, že jsem s tím dával nějaký hardcore, ale na můj vkus a zkušenosti byl třeba i jen výjezd na Bjelasnicu docela zážitek.
Nicméně šlo to ..


1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

https://www.motorkar...rf-300l-2005499.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Krautkopf píše: Morozko> Proč ne rovnou GS1300, Multistradu, Tiger 1200 nebe Tenere 1200?
Přes pár příspěvků se zde přišlo na to že enduro v jeho domovině v podstatě nemá kde jezdit. Nemá kde zkoušet výjezdy protože žije na rovině, žádná pískovna na zablbnutí, žádný les kam by mohl zajet trénovat překážky. Jeho teréní maximum bude prašná záhumení cesta a silnice třetí třídy.
MedWed píše: když se podíváš, odkud je tazatel, uvidíš, že kolem je jen placka... Takže maximálně přejezdy po polnackach...
Kavak95 píše: V okolí tu jsou fakt hlavně polňačky. Bláto tu v létě je asi jen na jednom místě, kde se do pole zvedá spodní voda. Celá cesta podél Moravy od soutoku až do Kroměříže je suchá, žádná bažina.
2 nejbližší lesy jsou CHKO, tam nepojedu. A pískovná znamená akorát to, že z vody tahají písek na hromady, tam žádné výjezdy do kopce nejsou.
Tady ho ustrašené 20kW CRF 300L nebo 14kW KLX 230 přestane bavit po půlce sezony. V podmínkách které má kolem svého bydliště bude lehké enduro jen trápení z nedostatku výkonu.
Na Scrambleru(nemusí to být nutně Desert Sled) s rozumným výkonem, tj. 50kW a více zkrátka užije v jeho domovině mnohem více zábavy. Ergonomie podvozku, výška sedla, výška řídítek, poloha supaček, +- stejné jako na enduru jen pod zadkem podstatně větší stádečko kobylek.
Ten Desert Sled mi konstrukcí a výkonem přijde jako nejrozumější volba když ho srovnám s Triumph Scramblerem 900, Fanticem a tísícem přestaveb aˇla "scrambler" na bazoši.
Do Kroměříže to má co by kamenem dohodil. Odzkouší a bude vědět jestli je to nesmysl nebo možná cesta. Bude ho to stát jen trošku času. Je to jen návrh, může ho přijmout, ale samozřejmě nemusí. Klidně mě za něj může poslat do zadele.
Naposledy editováno 04.02.2025 13:16:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
karelsychra píše: jako myslíš tohle? tak na to nepotřebuješ enduro. CRF je na takovouhle šotolinu, kde jezdí sériový auta s pohonem jedné nápravy, až moc hardcore :) Je potřeba si rozmyslet, co s tou motorkou fakt chceš dělat. Já osobně si třeba nedokážu představit 700km denně na crf po silnici, viz cestopis od Nora tady někde v článcích...
Až na to, že on jel jen kolem Bjelašnice na Lukomír, což je vlastně jen rovina.
Pokud pojedeš na Bjelašnici ze strany od Sarajeva, budeš za CRF rád, přitom tam taky jezdí osobáky....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Morozko píše: Tady ho ustrašené 20kW CRF 300L nebo 14kW KLX 230 přestane bavit po půlce sezony. V podmínkách které má kolem svého bydliště bude lehké enduro jen trápení z nedostatku výkonu.
Já myslím, že plantáš blbosti.
Jako každý nováček, nepotřebuje výkon - to je na známou najetou trať, když už něco umí. Potřebuje podvozek a dobré gumy, když jede 60 - 80 km/h a něco ho na té cestě překvapí. Každé kilo nad 120 kg je sakra poznat.
Motorka není dětská tříkolka, aby se na ní nedalo dojet 20 km od baráku, kde už se to trochu zvedá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Čau, Tom
Na jeho miste bych bral to vyse uvedene KLX a sam uvidi, jestli ho to chytne.
Naposledy editováno 04.02.2025 16:25:28
TomElefant750 píše: JiriBN> Cestou na Lukomir ve směru zpod Bjelašnice jsme loni potkali regulérní autobus plnej turistů, a žádnej zvednutej speciál, normální odhadem 8-10 metrovej bus.
Čau, Tom
Dá se se vším a všude, jen Kohlštajn si myslí, že s tím nejde odbočit ze silnice na mez, tím bych to ukončil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Cena je jasná. Motivace je ta, že se nebudu trápit, když tu motorku někde položím. Zároveň mi šlo i o to, že motorka za 50 už tolik neztratí na své ceně při dalším prodeji

Váha je tam proto, že mám vyzkoušené, jakej vliv ta váha má i při blbým posouvání po dvoře. Navíc se nemusím (tolik) bát, že bych s lehkou motorkou někde zůstal zavalenej nebo zaseklej v "terénu".
Techničák potřebuju pro to, abych mohl přejet po vesnici (nebo po okresce) z jedné polňačky na druhou, případně jet natankovat a nemusel se bát kontroly. Nic víc. Nezajímá mě, jak se ta motorka bude na asfaltu chovat, pokud nebudu vyloženě zavazet na silnici.
2 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén
Medwědovi se ozvu na to bávo.
Budu pokukovat po CRF a Fanticu Caballero.
A je mi jasný, že to je chyba, ale budu se dívat, jestli se objeví i něco ostřejšího.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
MartinXL650V píše: Stará LC4 je nejzoufalejší motor, co jsem kdy viděl.
Za mě co nejnovější Hondu CRF300L, pořešíš zadní tlumení a roky se budeš jen vozit.
Když už mluvíš o"nejzoufalejším motoru", tak předpokládám, že máš na LC4 hooodně odježděno
CRF -pořeší předek, zadek, a je v tom za hodně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Asi jo...já ji nepřestavoval, navíc odhaduji podle své potřeby nastavení. Pro mě je momentálně vyhovující dualsport stará EXC450.
A věci ze zadání -DR, KLR, XT....tam už se asi nedá moc najít. Ještě by se dalo přemýšlet nad Betou 390
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Větší blbost už je jen mu sem cpát D.Sled za 200 litrů, kde bude nechávat servisovat desmo kvůli svezení na polňačce (byť je to jinak fakt povedená motorka)
Je to jen můj názor. Ať si každý koupí to kam ho srdce táhne.
Naposledy editováno 04.02.2025 22:34:57
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Tak mám LC4 400 SC, bez vyvažováku. Na silnici to vyhazuje plomby ze zubů, ale v terénu se ty vibrace krásně eliminují. No a pak mám 640, ta je trochu"jemnější". Jedou obě hodně dobře odspodu, jsou spíš až neurvalejší. Na těch LC 4 mi v podstatě jen chybí šestka. S hlavami a vahadly jsem problém zatím neměl...a to 400 je rok 94. Ovšem dnes už bych to nikomu necpal, jsou lepší motorky na dual. Jak už jsem psal, pro mne je to EXC, lehoučké, slušný výkon, proti LC4 úplně jinde těžiště. A pokud srovnávám s DR, XT....a dalšími, něco jako slušné horské kolo proti ukrajině .
A jinak.....motorka pro polňačky a lehký terén....se rychle mění na motorku na terén a občas polňačky

Naposledy editováno 04.02.2025 23:12:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Krautkopf píše: Já myslím, že plantáš blbosti.
Jako každý nováček, nepotřebuje výkon - to je na známou najetou trať, když už něco umí. Potřebuje podvozek a dobré gumy, když jede 60 - 80 km/h a něco ho na té cestě překvapí. Každé kilo nad 120 kg je sakra poznat.
Motorka není dětská tříkolka, aby se na ní nedalo dojet 20 km od baráku, kde už se to trochu zvedá.
RomanHA píše: Krautkopf> Souhlas. Na zapad ma cca 20 Km Drahanskou vrchovinu, na jih Chriby (ano, zde je to dost frekventovane). Na sever Odry (cca 30 Km) jsou sice CHKO, ale ne uplne vsude, a da se tam pojezdit i legalne. A ke vsemu se muze dopravit po polnackach.
Krautkopf>Blbosti by to byly a jsem si toho vědom, pokud by měl les do 1km od baráku. Jenže on ve svém okolí má tak maximálně polní cestu po které JZD vyváží hnůj na hromadu někam na pole a je trošku rozježděná od traktoru.
Dojíždět 20-30km aby se povozil trošku mimo asfalt, ale né moc hard-core aby nic neulámal, protože musí být způsobylí on i motorka absolovat zpátečních 20-30km. Co z toho vyplývá?
3/4 naježděných km bude po čistě asfaltu sem tam proložených záhumení cestou a max. 1/4 bude cosi jako terén. Protožě na 140kg CRF 300L to na nějaké krosení ve volném terénu stejně nebude.
Naposledy editováno 05.02.2025 07:28:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Kavak95 píše: Morozko> Na Desert Sledy jsem se díval. Ale docela rychle jsem ho zavhrnul, když se v diskuzi o tom Fanticu ozval majitel DS, že ho už nebaví, že každé odložení v terénu ho něco stojí na opravách.
Chápu, pořizovací cenovka je vysoká a předepsaný Ducati servis taky není levná záležitost. Chtěl jsem tím Desert Sledem spíš ukázat jaký druh motorky by mohl připadat v ůvahu. Ty terén ve svém blízkém okolí bohužel nemáš takže drahé opravy olámaných dílů v tvém případě nepřipadají moc v úvahu.
Trmácet se za nějakým pochybným kopečkem 25km tě po půl sezóně přestane bavit. A kupovat si kvůli tomu moderní zdechlinu která je do terénu se 140kg už těžká a na asfaltu s 20kW 26Nm zase houby jede

Žádný začátečník nejsi, podle profilu jsi měl ER6. Ukočírovat 55kW nebudeš mít problém. Těch 20kW CRF300L bude pro tebe fakt nuda. Zkus kouknout na FMX 650. Cenovka je v limitu, 30kW 50Nm se už na asfaltu neztratí a pokud nazuješ E-09 můžeš na tom i mimo asfalt.
Nebo přitlačit v rozpočtu a koukat po KTM 690 r.v. 2012-2013.
Naposledy editováno 05.02.2025 08:14:01
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 300l úpravy pro cestování [1 ... 6, 7] Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally | Eso_Rimmer | 200 | 19.1.2025 v 16:08 Eso_Rimmer |
podvozek CRF 300l [1 ... 5, 6] Honda CRF 300L | Fridex_01 | 158 | 21.11.2024 v 16:42 Eso_Rimmer |
CRF300L střílí a chcípne Honda CRF 300L | Mbeki | 24 | 14.11.2024 v 08:31 PetoF |
Někdy od poloviny října do Bosy, za... Husqvarna 701 Enduro LR, Honda CRF 300L | ZdendaZB | 2 | 12.10.2024 v 16:48 Malp |
EXC 500, CRF 300 L coby cestovní st... [1 ... 13, 14] KTM EXC 500 F, Honda CRF 300L, KTM EXC 500 Six Days | Eso_Rimmer | 392 | 7.10.2024 v 13:52 ZdendaZB |