Téma: Nestartuje
Ahoj,

vím, že ptát se tady takhle poměrně random a nevíte o co jde je docela naprd, ale servisoval jsem si motorku, přetěsnil hlavu motoru a všechno zpět zavřel. K tomu jsem vyměnil hadici vedoucí od palivového kohoutu do karburátorů (přesněji řečeno ta hadice vede mezi ty 2 karby). Navíc jsem ještě vyměnil svíčky za nové. No a božská věc, teď nestartuje.

Zkoušel jsem to v asi 5 stupních, motorka točí a točí, ale nechytá. Není to baterkou, tu jsem i nabil a zkusil, nepomohlo. Teoreticky by to mohlo být jiskrou, že moto nemá, tak jsem taky zkusil vrátit původní svíčky. Taky nepomohlo. Takže v této chvíli mě už asi nic nenapadá a otáčím se na vás.

Nějaký nápad, co by mohlo být špatně?
Ještě mě napadlo, že mi tam neleze palivo, i když jsem jen vyměnil hadičku. Mám to zkusit bez nádrže a nechat skrz tu novou hadičku poslat palivo samospádem?

Jestli jsem úplně mimo, tak se omlouvám, snad tu zase nedostanu nějaký hejty.

Jinak všem přeji pěkný den a šťastný pomalu začátek sezóny (pro ty kteří zazimovali :P).

David

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje

1.2.2025 v 13:51 | Nahoru | #1
Ještě jenom rychlý edit: zapomněl jsem specifikovat motorku. Je to Suzuki GS 500E r.v. 1993.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje

1.2.2025 v 14:19 | Nahoru | #2
Dejwidos> co znamená "přetěsnil hlavu motoru" ? Víka ventilů? Gufera na ventilech? Nové těsnění hlavy??

(reakce na) Nestartuje

1.2.2025 v 14:37 | Nahoru | #3
soccer> jj víka ventilů jsem myslel, toto:

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2025 v 15:06 | Nahoru | #4
Z toho co popisuješ by nemělo nic vadit, krom té hadičky, ale pokud jsi dal stejný průměr, tak OK.
Základ je zjistit jestli to je elektro nebo palivo problém.
Nemáš náhodou vysunutý boční stojan, zapnutý chcípák a podobné věci co brání nastartování?
Vytáhni svíčku a podívej jestli háže jiskru, jestli ne a je mokrá, problém je v elektro.
Pokud je suchá a jiskra jde, problém je v dodávce paliva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje

1.2.2025 v 15:13 | Nahoru | #5
pepe100> stejný průměr, je to dokonce oem origo stejný co tam bylo, chcípák vyplej, stojánek by vadit neměl v neutrálu, radši zkusím ještě i bez. Co se týče kontroly svíčky, jak to udělám nějak snadno? Po pár zkouškách mokrá nebyla, přišlo mi, že "čistá" už taky úplně ne, takže to je snad v pohodě. V případě paliva, což si myslím, že je můj problém, co s tím?

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje

1.2.2025 v 15:22 | Nahoru | #6
Hele, vypust oba karburatory pres odkalovaci srouby, nech do nich natect cerstvy benzin, vyndej obe svicky a vypal je nad plynovym horakem, dobij poradne baterii a uvidis, ze bude startovat jak vino

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje

1.2.2025 v 16:20 | Nahoru | #7
Slávek-TDM> vypustit už jsem je oba vypustil právě, úplně do nuly, protože mě napadlo, že jsem to možná utopil. Pak už jsem měl ale vybitou baterku, takže už jsem nezjistil, jestli tam ten benzín teče, nebo tam nezůstal ještě z jízdy od minula. Udělám příští týden, baterka je aktuálně dobitá úplně. Snad to chytne, dle všech rad zatím tady to vypadá, že by to fungovat mělo. To je fakt divný.

(reakce na) Nestartuje

1.2.2025 v 18:39 | Nahoru | #8
Dejwidos> zdravím, pak napište, prosím, kde byl problém.. hodně zdaru a děkuji ??

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje

1.2.2025 v 22:49 | Nahoru | #9
Stačily 3 měsíce odstávky a normálně mi benzín vyschnul a zalepil trysku. Zrovna konkrétně na GS500. Pak jsem vyndal karburátory, rozebral, vysrouboval co se dalo a trysky volnoběhu propíchnout mosazným fousem z kartáče (nešlo to ani profouknout kompresorem), pak to šlo na cvrnk. Totéž se stalo i u fichtla - regulérně zaslepená tryska, totálně nepruchozí.
Takže já bych prověřil tuhle možnost.

(reakce na) Nestartuje

2.2.2025 v 10:01 | Nahoru | #10
petr.machy> to by bylo možný v případě, že jsem servis nedělal den po tom, co jsem na moto přijel domů. Už jsem ho dělal právě hned po ukončení sezóny, takže to si myslím, že by neměl být problém. Každopádně děkuju za názor, juknu na to taky pro jistotu.

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje

2.2.2025 v 14:05 | Nahoru | #11
Jo, tak to potom jo. A ještě jedna věc. To byla asi nádrž dole. Z karburátoru je hadička podtlaku ke kohoutu. Když se nazapojí, tak neteče benzín (podtlak působí na membránu, ta zase na ventil). Toto je v poloze kohoutku On. Když se přepne na PRI je to s vynechaním podtlakového uzávěru a karburátory se přímo zaplaví. Takže aby se vyloučil přítok benzínu, zkusils to i na polohu PRI?

(reakce na) Nestartuje

2.2.2025 v 16:17 | Nahoru | #12
petr.machy> nevím, nejsem si jistý, jak přesně to funguje, ale myslím, že po servisu by se mělo startovat na Pri, takže jsem zkoušel pri, on, res, všechno. Hadičku podtlaku jsem připojil, ale nevím, přijde mi asi (nebo přišlo), že benzín tekl do kohoutu (to na 100%) ale dál už ne, že hadička mezi karby byla prázdná. Přitom kohoutem to před tím prostě téct muselo, to se nemohlo teď nějak zaprcnout dle mýho.

Nestartuje

2.2.2025 v 22:34 | Nahoru | #13
Tyjo, tak to mi dochází náboje . Ještě se mi jednou stalo, že o zub přeskočil rozvoďák, to pak nechytlo ani za boha (chcípla při schození sytiče úplně náhle). Tohle spolehlivě odhalí meřák kompresního tlaku. Ale to ne, to už je celkem vážnější závada, tím to nebude, to nechci strašit.

Nestartuje

2.2.2025 v 22:37 | Nahoru | #14
A teď to čtu ještě jednou. Tak prostě bych zkusil trychtýř přímo na hadičku plnění do karbů, nalít tam benzín napřímo, pokud to chytne, pak se už by šlo jen vylučovací metodou.

(reakce na) Nestartuje

3.2.2025 v 15:31 | Nahoru | #15
Dejwidos> Když to tak čtu, tak to je fakt už záhada.
Tu svíčku vyzkoušíš tak že ji vymontuješ strčíš do fajky, přiložíš na motor a začneš startovat, pokud funguje tak uvidíš jak hází jiskru.
Když už to budeš mít otevřené, tak přilož čistou hadru, nejlépe bílé triko na otvor po svíčce a protoč motor. Pokud jde palivo, tak by jsi měl mít vlhkou skvrnu na hadru. Ten hadr drž ať ti nenasaje do válce.

Nestartuje

3.2.2025 v 16:50 | Nahoru | #16
Některé Zuzany (např. BIG) z těchto roků měly benzínovou pumpu, pokud nebyla funkční, potřebovala motorka dost benzínu v nádrži tak, aby se benzín do karbců dostal, když bylo benzínu málo, zlobilo to...

Naposledy editováno 03.02.2025 17:52:55

Nestartuje

3.2.2025 v 19:38 | Nahoru | #17
nebo zavřenej servisní kohout na nádrži? To mi tenkrát servis při štelování ventilů jaksi nechal off

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje

4.2.2025 v 13:41 | Nahoru | #18
Abych shrnul odpovědi na posledních pár příspěvků
Nádrž mám otevřenou, dal jsem si na to pozor
Nádrž je plná, to by taky neměl být problém.

Zkusím asi přímo přes ten trychtýř

Edit: jiskru to haze, to je jistý

Naposledy editováno 04.02.2025 13:57:59

Nestartuje

4.2.2025 v 14:15 | Nahoru | #19
Tak jsem to zase rozebral úplně a všechno je na oko v pohodě. Ta hadička vede od toho ve stínu (toho zadního) do motoru (další foto). Nemám to třeba blbě zapojeny? Je možný, že jsem fakt retardovaný, každopádně po rozebrání ze všech hadiček (mimo podtlaku) vedoucích do kohoutu vytekl benzín na mě, takže všude koluje. Nějaký chyby?

(reakce na) Nestartuje

4.2.2025 v 14:15 | Nahoru | #20
Dejwidos> Než budeš řešit trychtýř, tak zkus dlouhým šroubovákem povolit odkalovací šrouby na karburátorech, pod hadičky co z nich vedou dej misku a otevři kohout palivové nádrže na PRI. Když z hadic povalí pod motorku benzín, máš jistotu, že je i v karburátorech...

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje

4.2.2025 v 14:18 | Nahoru | #21
K hadicím - třeba pomůže totok:
https://gs-500.info/..._petrol_hose_routing


Naposledy editováno 04.02.2025 14:18:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje

4.2.2025 v 14:25 | Nahoru | #22
Slávek-TDM> díky moc. Hadice mám správně, karby jsem teď povolil a benzín v tom byl a vytekl. Co se týče tvého "pokusu" , tak to teď neudělám, protože jsem sundal nádrž. Ale vzhledem k tomu, že jsem před mýma pokusama teď minule ty karby taky vypouštěl, tak to očividně teče i tam. Takže já opravdu nemám tušení, co dělám blbě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje

5.2.2025 v 17:34 | Nahoru | #23
Dejwidos> nemáš prohozené kabely ke svíčkám?

(reakce na) Nestartuje

Včera v 11:03 | Nahoru | #24
Díky všem, už vyřešeno a prosím nesmějte se . Byla blbě nastavená směs a volnoběžné otáčky. Směs extrémně bohatá, otáčky hluboko nízko. Pravděpodobně to před opravou běželo tak jako aby se neřeklo. Každopádně teď mi skoro běží, až bude tepleji, poštiluju ještě ty smesy a bude to oka. Přeju všem hezký den a díky za pomoce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki GS500E kontrolka, čím nahradit Suzuki GS 500E JirkaGS 10 17.1.2025 v 14:53 Slávek-TDM
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E Dejwidos 7 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E Dejwidos 10 4.10.2024 v 11:54 Metric
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 18 12.9.2024 v 14:28 tun
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E ViraxRider 54 7.9.2024 v 21:43 TomasRA

TOPlist