Téma: Slabá jiskra Jawa 555
9.1.2025 v 13:05
Zdravím, už si nevím rady tak se zeptám zkušenějších. Měl jsem na pinckovy ještě bakelitovou cívku. Ta odešla tak jsem tam hodil jedinou co byla poruce 12V jezdilo to na ni v pohodě akorát při nízkých otáčkách občas vynechala. Teď jsem si koupil novou 6V cívku a nemohl jsem nastartovat. Využil jsem toho že mám doma rozebrány ještě jeden motor a začal jsem měnit. Nejdřív kabel ke svíčce potom kondenzátor kladívka stator nakonec i magnet a jediného čeho jsem dosáhl je slaboučká jiskřička. Při jízdě se chová docela normálně ale jakmile přeřadit na trojku vůbec se jí nechce do otáček což se s 12V civkou nedelo. Chtěl bych zmínit, že s destičku na které je kladívko jsem nijak neposouval a je od výroby stále na stejném místě (někde jsem se dočetl že se pak rozhodí síla jiskry).
Tak se ptám nenarazil někdo na stejný problém a byl úspěšnější než já? Popřípadě dokázal by mě někdo nasměrovat na chybu, kterou dělám a nevidím ji.
Tak se ptám nenarazil někdo na stejný problém a byl úspěšnější než já? Popřípadě dokázal by mě někdo nasměrovat na chybu, kterou dělám a nevidím ji.
1 reakcí na tento příspěvek Slabá jiskra Jawa 555
Bakelitove cívce je jedno kam dáš kostru, ale plechová má kostru do těla cívky a musíš ji zapojit správně.
1 reakcí na tento příspěvek Slabá jiskra Jawa 555
ja1 píše: Bakelitove cívce je jedno kam dáš kostru, ale plechová má kostru do těla cívky a musíš ji zapojit správně.
To by mohlo fungovat v případě cívky pro modely 05 až 23 (nebo třeba simsony s kladívkama) kde ta cívka má jeden pól natvrdo na kostru. Jenže ty jsou značený jako "8V" .
U běžná "plechová" 6V cívka pro bateriový zapalování to takhle nemá protože by musela být namontovaná v nějakým plastovým držáku aby fungovala. Bez odizolování od kostry by buď docházelo ke zkratování baterky nebo by bylo šlusnutý kladívko. A stejně je to s 555 kde je místo baterky prostě jen vinutí magneta.
Každopádně se to dá jednoduše ověřit - prostě změřit odpor mezi pláštěm a vinutím (ani měřák není třeba - stačí propísknout nebo žárovka a nějakej zdroj).
Naposledy editováno 09.01.2025 21:33:52
EngineKaput> Zkus odpojit drát co vede z pólu 1 indučky do spínačky (tím se eliminuje možnost že energii bere spínačka). Pokud se nic nezmění tak odpoj drát od vývodu 15 (buď na indučce nebo u magneta - to je to co je úplně špatně na schématu pojmenováno jako "dynamo"). Kliku do polohy kdy je kladívko rozpojený. Na indukční cívku na pól 15 a kostru připoj zdroj napětí 4-8V co dá alespoň 3A (ideálně 6V akumulátor ale na tu kontrolu postačí i nějaká menší baterka). Polarita je fuk. A pak to zkus protočit jestli to hodí normální jiskru. Když ne tak je problém v indukčce nebo kladívku. Když ano, tak je problém ve zdroji - vinutí magneta nebo slabým magnetu co je v rotoru atd.
Tak dneska jsem to zkusil s tou baterií a beze změny. Jiskra je i tak slabá a zdálo se mi že občas nepřeskočí vůbec. Zkusil jsem i vyčistit kladívka jemným smirkem a najednou přestala jiskra skákat úplně. Až po chvíli startování se jiskra zase objevila a když jsem nastartoval tak to mezi kladívkama hodně jiskřilo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Opalující se kladívka na zapalování... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/555 Pionýr, Jawa 50/21 Pi... | AdaM123456 | 7 | 7.1.2025 v 19:59 MILOS61 |
Jak zespolehlit fichtla [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | Leffee | 32 | 17.11.2024 v 07:31 Johny_R |
štartovanie jawa 555 Jawa 50/555 Pionýr | Emko62 | 13 | 2.9.2024 v 21:02 Bundes |
Oprava Klikovky Jawa 50/555 Pionýr | Tom350354 | 2 | 24.7.2024 v 16:39 rg250 |
Zvyšování výkonu Pařeza Jawa 50/555 Pionýr | Guc | 25 | 2.5.2024 v 14:28 laďa-prášil |