1 reakcí na tento příspěvek Nové 450-tky
Jasne olejovy chladic znamena, ze to ma vice oleje, takze by interval mohl byt delsi, ale jaky musi dat vyrobce
ale u kove bych to viděl jako erbe - s chladičem oleje a na výletě to snese logicky víc, škoda že jsme se nezeptal těch chorvatů co jsme v kyrgyzu potkali a jezdili právě tyhle 450 od Kove
1 reakcí na tento příspěvek Nové 450-tky
Ja mam docela lehkou litrovou sportovni motorku, ale je to starej krap... kdyz nekdo porovna moderni motorku a tu moji tak podle jizdniho projevu rekne, ze ta moderni je lehci, pritom bude klidne o 30kg tezsi...
takze bych radeji byt vama soudy vynasel az po vyzkouseni a ne podle cisel v tabulce...
assassin: přesně tak, já jí projel hned jak přišly první kousky do čech a příjde mi mnohem lehčí než třeba stará DR 600 nebo XT 600, přitom váží víc.
Za mého mládí na požadavek cca 100 km okolo baráku s tim, ze mezi vesnicema to bylo po polňačkách, byla perfektní volba Jawa 05 až 23 …. a jak jsme byli šťastní, svobodní… Dnešní době nerozumim a jsem za to rád.
Další k tématu, když pochopíte, že technické údaje o realitě pocitu z jízdy vypovídají jen okrajově, usnadní to motorkářský život. CF Moto 450 mi přijde po vyzkoušení pocitově lehká, za mě skvělá motorka na kvalitu zpracování a cenovku. A k tomu výborný zvuk sériového výfuku jako bonus.
A když se ještě trochu vic seznámíte s konstrukcí motorů, tak pochopiíte, že servisní intervaly jsou u stejných/podobnych technických řešení různých výrobců prakticky identické navzdory údajům v manuálech. Chce to začít vidět vice v souvislostech.
Pokud bych mel stejny pozadavek na ucel vyuziti motorky, za sebe bych koupil RE Himalayan 450. Prostě se mi moc líbí a je mi u zadele jaky ma vykon, hmotnost a servisni intervaly.
Jinak bych si nechal Bandasku na silnici a k tomu elektrickouTalarii PRO na off vyblbnuti kolem baraku …. Vsadim boty, že autor tématu by měl rohlík na ksichtu
Krautkopf píše: puffybodie> U Tuarega 457 vidím problém v ceně - v Aprilii musí najít způsob, jak to udělat, aby to proti současné ceně Tuarega 660 cca 270k stálo tak o 90k - 100k míň, aby si to našlo zákazníka. Neboli co ošidit a co tam nedat vůbec.
U RS 457 se jim to povedlo viz. i dnesni test. Otazka dlouhodobe spolehlivost, kdyz to RS delaji v Indii
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Jenik789 píše: Kawa i Tuareg budou 2V a spis budou nejdrive v zaveru 2025 pripadne 2026.
Kawu musi predstavit letos i kdyby meli dodat na trh az 2026. Prilis mnoho konkurentu uz predstavilo nebo do leta predstavi dalsi stroje a nemuzou si dovolit prijit o tolik prodeju.
puffybodie píše: Kawu musi predstavit letos i kdyby meli dodat na trh az 2026. Prilis mnoho konkurentu uz predstavilo nebo do leta predstavi dalsi stroje a nemuzou si dovolit prijit o tolik prodeju.
Taky si myslím že s tím musí spěchat, jinak jim zase sezónu vyžere 450 MT. Pak se trh nasytí v tomhle segmentu...
A koukám že CF moto zdražilo o 5 tisíc narok 2025. Bodejť by ne, když konkurence zatím nikde nic k prodeji nemá.
Vlákno jsem celkem pročet, ale nikde jsem neviděl (možná jsem přehlédl), že by ses na tom CFku svezl a měl z toho reálný dojem. Stejně jako na jiných moto. Na těch 100-200 km někam, tam něco a pak zpět bych jednoválce nezatracoval. A píšeš, že chceš jezdit pohodu okreskama do 100 km/h. Na to Ti poslouží kde co.
Hezky to shrnul assassin - soudy vynášet až po vyzkoušení.
Líbí se mi koment od Janek-a. Já si loni koupil Himla 450, který je je těžký, indický, nevýkonný, není dokonalý, jednoválcový, a co já vím co všechno, ale je svůj a líbí se mi. Já se na něm svezl cca 20 min, pak si ho na den půjčil a věděl jsem, že ho chci a CF moto jsem ani nezkoušel, ačkoli je mi velmi sympatické. Přezul jsem ho, dokoupil bástry, zvýšení řídítek a jezdím co, kde a jak chci. A vtipný je na tom to, že jsem na něj přešel z Tenere 700 a mimo asfalt si to na tom Himlu užívám víc než na té T7. Prostě, výška sedla, velikost motorky, těžiště + moje výška, způsobuje to, že se na tom bavím a směju. Pravda ovšem je, jak tu někdo psal, že až ho budu tahat ze škarpy, tak ty kila neokecám :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
nippon72 píše: Myslel som, že CF Moto 450 MT bude ten očakávaný jednorožec ktorého si kúpim, ale sklamal. Zabili ho hmotnosťou!!
Tak 11,5kg lži neukecá aní prominentní prodejce žlutého moto-zboží. Výborná věc ta redakční váha.
Dvouválcový motor pod 500ccm v motorce s jasně danými teréními ambicemi (kola 21" 18" je jednoznačně offroad příslušnost), je již před desetiletími odzkoušená a poté opuštěná slepá ulička. Normální výrobci motorek do tohoto lejna již znovu nešlápnou.
Honda to zkusila na začátku 70let s modelem SL 350 a ustoupila od toho. Souběžně vyráběné dvouválcové CB450 se na 21" 18" už ani nepokoušela předělávat.
Moto Guzzi také udělala pokus s NTX 350 a dále ho již nerozvíjela.
500ccm je zkrátka ona pomyslná hranice kde se to láme. Cokoliv co má pod 500ccm a má terénní ambice nemá více než jeden válec.
Už před Japonci to věděli v Anglii kde se do terénu továrně předělávali silniční modely až do objemu 500ccm. Např. Velocette Venom, AJS mod. 16. Držely se toho i u BSA, Nortonu, Triumphu.
Triumph pro svůj nový Scrambler 400X, který je "jen" 19" 17", také záměrně nevyvinul dvouválec, ale zůstal u jednohrnku.
Royal Enfield se též drží osvědčeného - dvouválec až nad 500ccm a starý i nový Himalayan jsou jednoválce.
I Suzuki se svým znovuobnoveným DRZ zůstává u jednoválce.
Někdo jistě namítne že je spousta dvouválců, minulých i současných, pod 500ccm. Ano, ale nikdo je necpe do teréního podvozku. Jsou v maloobjemových kapotovaných silnicích, naháčích a i v motorce která se tváří že by něco v terénu možná i dovedla, ale je jen na cestovatelských kolech 19" 17" - CB 500X.
450 MT není vyplněním mezery na trhu, ale šlápnutím do exkrementu který žádný normální výrobce motorek už neudělá.
Nacpat bezhlavě jeden motor do všech možných kategorii motorek jen proto aby se maximálně využil je hloupé, ale u CF Moto na to mají svůj pohled. Budíž to jako varování všem kteří by o koupi této motorky uvažovali.
Naposledy editováno 16.01.2025 09:58:18
A nyní ho chystá znovu, již představili na Eicma přední kolo
BMW chystá taky 450 dvouválec… Představili prototyp.
co znamená v tvém pojetí ten exkrement? malý výkon,vysoká hmostnost, pro terén nevhodný průběh výkonu?
Nebo proč by normální výrobci neměli vyrábět v téhle kubatuře dvouválec kolem 500ccm,21/18?
Naposledy editováno 16.01.2025 11:10:34
2 reakcí na tento příspěvek Nové 450-tky
ADV (= adventure) není dual-sport, není to motorka do terénu. Je to něco jako SUV - pohodlná silniční motorka, co se tváří jako že by mohla do terénu, ale není na to dělaná a téměř nikdo tam s ní jezdit nebude. Rozumné maximum je šotolina.
Motorka s vyrovnanými schopnostmi v terénu a na silnici se standardně nazývá dual-sport. Dobře jede v obojím, ani v jednom nevyniká. Typickými zástupci dual-sportu jsou CRF300L a KTM 690. A ano, nikdo je nedělá dvouválcové, v terénu by byly moc těžké.
Enduro je motorka určená do terénu, na které přežiješ jízdu po silnici. Např Husky FE501, CRF450L. Po silnici se na tom nějak jezdit dá, ale nedává to žádný smysl.
Naposledy editováno 16.01.2025 11:37:42
1 reakcí na tento příspěvek Nové 450-tky
Ale jestli pořídím tohle, tak to bude znamenat další motroku do baráku - XJR1200 neprodám, to už se mnou dožije, CRF bych vyměnil za stark varg s homologací a na větší vyjížďky ve dvou asi CF800MT, ale to je jasně na silnici s nějakým dojezdem k tábořišti po polňačce, ne překonávání bescestovýho terénu.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Deadman píše: ADV (= adventure) není dual-sport, není to motorka do terénu. Je to něco jako SUV - pohodlná silniční motorka, co se tváří jako že by mohla do terénu, ale není na to dělaná a téměř nikdo tam s ní jezdit nebude. Rozumné maximum je šotolina.
Děkuji za poučení, ale. Pokud výrobce osadí motorku 21" 18" a přidá k tomu v terénu použitelné zdvihy tlumičů, vychází mi z toho jasný úmysl motorku v terénu provozovat. Co mi ovšem smysl nedává je váha téměř dvou metráků při maloobjemu 450ccm.
Zde zmíněná Kove 450, nebo KTM 390 Adventure mají pohotovostní hmotnost +- 170kg. Dualsport KTM 690 poh. 155kg.
Od 450ccm která je vyloženě postavená na teréním podvozku vč. kol 21" 18" očekávám váhu v rozmezí dualsport - adventure tj. poh. hmmotnost 150kg-170kg max.
196kg je váha dvouválcového adventure motocyklu 650-800ccm.
Nevhodnost použítí dvouválce tohoto malého objemu pro motorku s teréními ambicemi je známá už hodně dlouho. Všichni "normální" motovýrobci na to přišli již před cca 50-ti lety a všechny motorky do objemu 500ccm které byly schopny obout teréní pneu jsou z 90% jednoválce (vyjímka se najde KLE 500).
Závěr:
Dvouválcová 450ccm v ADV motocyklu a s váhou 196kg je součet několika úletů dohromady v jedné motorce.
Naposledy editováno 16.01.2025 15:16:15
Morozko píše: Děkuji za poučení, ale. Pokud výrobce osadí motorku 21" 18" a přidá k tomu v terénu použitelné zdvihy tlumičů, vychází mi z toho jasný úmysl motorku v terénu provozovat. Co mi ovšem smysl nedává je váha téměř dvou metráků při maloobjemu 450ccm.
Zde zmíněná Kove 450, nebo KTM 390 Adventure mají pohotovostní hmotnost +- 170kg. Dualsport KTM 690 poh. 155kg.
Od 450ccm která je vyloženě postavená na teréním podvozku vč. kol 21" 18" očekávám váhu v rozmezí dualsport - adventure tj. poh. hmmotnost 150kg-170kg max.
196kg je váha dvouválcového adventure motocyklu 650-800ccm.
Nevhodnost použítí dvouválce tohoto malého objemu pro motorku s teréními ambicemi je známá už hodně dlouho. Všichni "normální" motovýrobci na to přišli již před cca 50-ti lety a všechny motorky do objemu 500ccm které byly schopny obout teréní pneu jsou z 90% jednoválce (vyjímka se najde KLE 500).
Závěr:
Dvouválcová 450ccm v ADV motocyklu a s váhou 196kg je součet několika úletů dohromady v jedné motorce.
Zvláštní, že se na ten úlet našlo tolik zákazníků… A další výrobci se taky chystají, že něco podobnýho budou vyrábět – Kawasaki, BMW..
A tak ono obecně jezdit na motorce je taky vlastně úlet
Naposledy editováno 16.01.2025 15:22:06
2 reakcí na tento příspěvek Nové 450-tky
A pak je tu otázka druhá - dá se vyrobit jednoválcová rozumně silná a pohodlná motorka za danou cenu s váhou do 170kg? Zdá se, že ne. Případně je to vyloženě okrajová záležitost. Dost možná to už v současné době, kdy je na moto kvůli homologaci navěšeno spousta balastu, není ani možné. Můžeme se podívat do minulosti a říct si, jestli z dnešního pohledu bys chtěl něco z těch motorek reálně řídit. Asi namítneš, že ano, ale možná bys sám sebe překvapil, jak z dnešního pohledu byly podvozky "slabé", motory hrubé, motorky nepohodlné, atd., jen jsme na to zapomněli a občas se na nich svézt, už bysme je asi nechtěli jinak než jako retro/recezi/vzpomínku na staré (dobré) časy.
Osobně to vnímám tak, že poslední léta - a je to vidět i u aut, kdy třeba poslední Clio nebo Polo jsou velké nebo větší než jejich starší větší příbuzní jako Megane nebo hlavně Golf - šla za výkonem při stejné váze a motorky začínající jako litry se postupně posunovali do cca 1300ccm. A tak to kolečko začalo znovu od 450 ...
Takže i když s tebou souhlasím jen částečně, líbí se mi způsob, jakým jsi schopen odargumentovat svůj názor
Naposledy editováno 16.01.2025 15:25:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Animals21 píše: Neříkám, že nemáš pravdu, ale ty motorky se prodávají a to víc než úspěšně. Takže možná z tvého pohledu to jsou motorky nevhodné nebo nezapadající, nesplňující, případně neumožňující fungovat v dané kategorii/způsobu použití, ale z pohledu ekonomického to výrobcům smysl dává, protože se prodávají = vydělávají na nich. A myslím, že výrobce nic jiného než zisk logicky nezajímá.
Pár nedočkavých počátečních nadšenců se najde, stejně jako v letech 1969-1974 u té Hondy SL350, než samy přijdou na to že se dalo vybrat jinde a lépe.
A pak je tu otázka druhá - dá se vyrobit jednoválcová rozumně silná a pohodlná motorka za danou cenu s váhou do 170kg? Zdá se, že ne.
Ale vždy jsem to zde již napsal. KTM 390 Adventure 172kg pohotovostní, Kove 450 Rally 167,5kg pohotovostní zvážená redakční váhou.
assassin píše: Morozko> kamarád měl dakarovku po Klimcivovi - ..................
Ostré značkové závodní enduro přestavěné na vrcholný světový podnik vs. čínská rozpočtovka. Tohle nejde srovnávat ani po vypitém metru piv.Naposledy editováno 16.01.2025 16:00:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Nikdo to nevydává jako hightech ultimátní stroj - jen je to možnost pro lidi, kteří nemohou nebo nechtějí dát 250 za tenerku apod. Navíc oproti těmto strojům tam bude v pocitové váze určitě daleko větší rozdíl než na papíře...