Dily na batbike





Téma: Přihlášení moto z Německa
 
8.1.2025 v 08:26
Ahoj, dohledal jsem info ohledně přihlášení moto z německa , ale nikde jsem nenašel kolik mám času. Myslím tím pokud dovezu moto nebo koupím již dovezenou mohu ji přihlásit třeba až po roce? A pro jistotu potřebuji orig. velký a malý TP a nějaké potvrzení z Decry?

1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení moto z Německa

8.1.2025 v 09:26 | Nahoru | #1
Můžeš si motorku přihlásit klidně po roce Teoreticky ti stačí jenom velký TP, malý TP + odhlášení z DE registru a kupní smlouva. Podle toho o jaký jde stroj ti může ulehčit život ještě COC list (potvrzení z dekry není nezbytně nutné, pokud si STK dokáže teoreticky chybějící údaje dohledat sama)

Naposledy editováno 08.01.2025 09:30:26

Přihlášení moto z Německa

8.1.2025 v 09:46 | Nahoru | #2
Prihlasit muzes hned, ale pohlidej si jak je stara a kolik ma najeto aby jsi nemusel u nas pri prihlasovani doplacet DPH.

3 reakcí na tento příspěvek Přihlášení moto z Německa

8.1.2025 v 10:47 | Nahoru | #3
o doplacení DPH jsem se nikde nedočetl od čeho se to odvozuje? Od jakeho roku nebo km? Mám vyhlédnutou Ninju 2002 45t km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení moto z Německa

8.1.2025 v 10:49 | Nahoru | #4
mprofa> takhke starych vrazd se to netyka

(reakce na) Přihlášení moto z Německa

8.1.2025 v 11:21 | Nahoru | #5
mprofa> DPH se platí u nových a za novou považují i do 6 měsíců od prvního přihlášení, nebo do 6000km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení moto z Německa

8.1.2025 v 20:41 | Nahoru | #6

assassin píše: mprofa> takhke starych vrazd se to netyka



No jo, ale má najeto jen 45 tisíc km.
U nás je motorek jak sraček a netuším, co by mě donutilo tahat takovou vránu z Germánie.

(reakce na) Přihlášení moto z Německa

8.1.2025 v 20:52 | Nahoru | #7
FILODENDRON> ja naposledy privezl TL s 50k na tachu, nejlevnejsi TL v inzerci, jak u nas tak u nich, nejak kolem 1000E ... potreboval jsem motor

(nakonec jsem na tu "nemeckou" motorku prehazel dily ze svoji, vysledek je to aktualni v profilu)

Naposledy editováno 08.01.2025 20:53:56

(reakce na) Přihlášení moto z Německa

10.1.2025 v 00:09 | Nahoru | #8

o doplacení DPH jsem se nikde nedočetl od čeho se to odvozuje? Od jakeho roku nebo km? Mám vyhlédnutou Ninju 2002 45t km

Auch interessant!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení moto z Německa

10.1.2025 v 07:54 | Nahoru | #9

TomasNBK píše: Můžeš si motorku přihlásit klidně po roce Teoreticky ti stačí jenom velký TP, malý TP + odhlášení z DE registru a kupní smlouva. Podle toho o jaký jde stroj ti může ulehčit život ještě COC list (potvrzení z dekry není nezbytně nutné, pokud si STK dokáže teoreticky chybějící údaje dohledat sama)

Odhlaseni v Nemecku uz davno nepotrebujes. Muzes to koupit na nemeckych znackach a tady to prehlasit rovnou z nich na cesky. Kupni smlouva nebyla treba nikdy (netvrdim, ze ji dementni urednici obcas nechteji).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení moto z Německa

10.1.2025 v 09:52 | Nahoru | #10
Medved> Tam je pak nějaký sraní s vracením značek původních, aby si to mohli Němci u sebe škrtnout. Není to tak nějak?
S tou smlouvou máš asi pravdu...nicméně jednou jsem úřednici předkládat "musel".
Btw posledně jsem koupil moto od člověka co ani nebyl majitel (původní už prděl do hlíny). Jenom mi vrazil techničáky, já jemu eura a hotovo. Smlouvu s jeho jménem jsem si doslova vykručel (prý prodává za pozůstalé)...a tady přihlášeno bez keců. Bejt to teoreticky čórka, tak to tady nikdo neřeší....

(reakce na) Přihlášení moto z Německa

10.1.2025 v 10:06 | Nahoru | #11
TomasNBK> S tema znackama v tom je dost bordel, nektere staty chteji znacky vratit, nektere ne. Papirovani si vyridi urednici mezi sebou. Ja jsem "v Nemecku" kupoval mladoveterena od kolegy z prace na nemeckych znackach a ty znacky mi zustaly. Ale bylo to velmi zahy po zavedeni primeho prevodu (bez odhlaseni v puvodni zemi registrace). Tak treba jenom baba za sklem nevedela, co ma delat .

Přihlášení moto z Německa

10.1.2025 v 18:00 | Nahoru | #12
2002 by neměl být problem , měla by mít Evropskou homologaci E.... , pokud to ztotožní na STK, tak STK před registrací s popisem(pokud nemáš COC list)+ 500 úřad. Pokud to neztotožní, tak tě bude čekat doplnění údajů od dekry, nebo výrobce. Pokud je moto starší bez E.. a není ztotožněno na STK, tak STK před schválením + doplnění údajů + 3500 na úřadě . Takže u starých moto to klidně může vyjít přes 8000 Na doplnění údajů lze použít návod k obsluze, ale minimum výrobců tam uvádí např emisní normu a zatížení na nápravy. Kupní smlouvu nikdo nechce, odhlášení v Německu není potřeba, ale Němci to většinou chtějí a udělají.

1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení moto z Německa

12.1.2025 v 09:17 | Nahoru | #13
Můžeš to přihlásit i po letech, pokud se mezitím nezmění legislativa...ta se v čr měnila před rokem a půl, zpřísnění podmínek vztahuje jen na auta ze států mimo EU a limit je Euro 3. Motorky s ES homologaci nebo českým typovým schválením se přihlašují, staré japonské mrdky bez globálky se nejdříve schvalují. Tobě chybí v německém TP minimálně zatížení náprav a spotřeba možná i emisní norma protože německé úřady to z neznámých důvodu nevyplnili. Chybějící údaje si koupíš u výrobce nebo u Dekry. STK nemá právo vymyslet si údaje a ty je musíš doložit podle českého zákona jsou povinné. Bez toho nelze registrovat protože český systém RSV bez těchto údajů neumožní uložit záznam.
Když tu motorku budeš kupovat doporučuji takovou, která bude mít v dokladech a na výrobním štítku ES schválení. K takové byl výrobcem vydán i COC list a ten požaduj od prodávajícího. nevím o je na tom pravdy ale v Německu prý duplikát COC listu ( pokud byl ztracen) vydají bez poplatku. V každém případě, bez tohoto dokladu bych motorku nekupoval.

Naposledy editováno 12.01.2025 14:13:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení moto z Německa

12.1.2025 v 21:15 | Nahoru | #14

MMARTINK píše: Můžeš to přihlásit i po letech, pokud se mezitím nezmění legislativa...ta se v čr měnila před rokem a půl, zpřísnění podmínek vztahuje jen na auta ze států mimo EU a limit je Euro 3. Motorky s ES homologaci nebo českým typovým schválením se přihlašují, staré japonské mrdky bez globálky se nejdříve schvalují. Tobě chybí v německém TP minimálně zatížení náprav a spotřeba možná i emisní norma protože německé úřady to z neznámých důvodu nevyplnili. Chybějící údaje si koupíš u výrobce nebo u Dekry. STK nemá právo vymyslet si údaje a ty je musíš doložit podle českého zákona jsou povinné. Bez toho nelze registrovat protože český systém RSV bez těchto údajů neumožní uložit záznam.
Když tu motorku budeš kupovat doporučuji takovou, která bude mít v dokladech a na výrobním štítku ES schválení. K takové byl výrobcem vydán i COC list a ten požaduj od prodávajícího. nevím o je na tom pravdy ale v Německu prý duplikát COC listu ( pokud byl ztracen) vydají bez poplatku. V každém případě, bez tohoto dokladu bych motorku nekupoval.



Z mojí zkušenosti, COC list jsem dostal většinou u motorek od 2005 a výše. U starších se mi to ještě nepovedlo a to jsem jich přivezl dost .Duplikát COC listu může vydat jen výrobce a ten to zadarmo určitě neudělá, pokud vůbec,. E homologace na štítku ca od roku 2000. Štítek s emisní normou u starších někdy bývá nalepen zvlášť. Zatížení na nápravu má v návodu např BMW. Japonci spíše ne. Ideální je když má moto v čr ZTP. Z fotky techničáku to zjistí každá STK. Staré motorky do 1990 to z 90% nemají.

Naposledy editováno 12.01.2025 21:30:54

(reakce na) Přihlášení moto z Německa

13.1.2025 v 08:46 | Nahoru | #15
sery.> pře 20 lety se mohlo stát cokoliv a pokud vozíš motorky po 5 majitelích mohl to někdo ztratit nebo to vůbec nemělo ES schválení, v té době to mohlo mít jen německé schválení typu bez COC listu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist