Téma: Opalující se kladívka na zapalování Jawa 20/21 pionýr
6.1.2025 v 20:01
Zdravím, opravuju jednoho pionýra a nemůžu si poradit. Pionýr kucká a pak chcípne. Zjistil jsem že to je tím, že se opálej kontakty na kladívkách. Když to očistím tak to zase na 1-2 min jede a pak to začne kuckat a nejdete to. Je mi jasný že mi každý poradí, že je špatný kondenzátor. To jsem zkusil jako první. Zkoušel jsem asi 3 a jeden z nich byl uplně nový. Měnil jsem i indučku ikdyž by to na to nemělo mít vliv. Včetně nových kladívek. Co se týče izolací tak by to taky mělo být všechno ok. Prostě mě nenapadá čím by to teda mohlo být. Jsem otevřen všem radám a věřím, že nejsem taková guma abych kvůli tomu musel kupovat vape.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opalující se kladívka na zapalování Jawa 20/21 pionýr
udinar> Na odtrh ještě mrknu, je dost možný že bude větší. A co se týče fajfky můžu mrknout po jiný. Pak kdyžtak napíšu jak to dopadlo

AdaM123456> čau, ten tvoj problém s pionierkou ma preniesol do mojich mladých čias , do roku 1976 júl=VII mesiac, krásne leto, ja, majiteľ fungľovky Mustangu . Bol som na výlete u babky v Trenčianskych Tepliciach 400 km od bydliska. A zrazu problém, raz to ide raz nie. Na sviečke sa vytvára mostík, po zbežnom pohľade do útrob zapaľovania som nezistil ani hovno. Všetko nové. Na moje šťastie, lebo ma čakala cesta domov do Sniny a to je cca 400 km+ prišiel domov zo školy môj strýko, vlastník motocyklu Jawa Roadster 90 a ako skúsený majiteľ sa vyznal v zapľovaniach týchto strojov. Ako sa hovorí: bída naučila Dalibora housti. Tak ten znalec to zapalko rozobral a chyba bola v tom, že to pohyblivé kladívko pri upevnení toho pertinaxu(v tých časoch tam bol pertinax, teraz asi plast) prasklo. Čiže odtrh a tým predzápal sa menil samovoľne. To prasknutie bolo spôsobené tým, že vo výrobe zabudli namazať tú plsť čo maže vačku, bola úplne suchá. Po namazaní a montáži nového kladívka, teda len pohyblivej časti to fungovalo. Na tom kladívku nebolo vidno ani hovno. Prasklina sa ukázala až po demontáži a podrobnej prehliadke s mechanickým namáhaním. Strýko zatlačil nechtom na ten pertinax a hneď bolo jasné čo sa deje.
Tak v skratke: demontuj kladivko a ho poriadne skontroluj, či nie je prasknuté. Držím palce pri oprave.
Tak v skratke: demontuj kladivko a ho poriadne skontroluj, či nie je prasknuté. Držím palce pri oprave.
AdaM123456> a nezapojil někdo zapalování na světelnou cívku nebo nedal jí tam místo zapalovací , za mlada se mi něco podobného stalo . jo a tátovi nechtělo jet auto stejné kladívko a na konci vodiví kontakt už byl tak obroušený že nechtěl kloudně převádět a pořád se opaloval .
Naposledy editováno 07.01.2025 20:03:45
Naposledy editováno 07.01.2025 20:03:45
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zadní světlo Pionýr Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | Vacíno | 4 | 6.3.2025 v 17:00 Vacíno |
Malá SPZ na Jawu [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr | Hanysekk | 37 | 5.3.2025 v 19:00 cmiral |
Motor z Jawa 50 555 do 05 Jawa 50/05, Jawa 50/550 Pionýr | LukoCZE | 6 | 3.3.2025 v 17:18 ja1 |
Jawa 555 palivo [1, 2] Jawa 50/555 Pionýr | roldik | 51 | 26.2.2025 v 09:53 Tommynho |
Vyřazeno z provozu (ale z depozitu) Jawa 50/21 Pionýr, Jawa 250/592 panelka | Johny_Servis | 25 | 19.2.2025 v 17:23 Johny_Servis |